Spring naar inhoud

- - - - -

Artikel Harry Melling (Dirk Duffeling), London Evening Standard 09-04-'13

Artikel met Harry Melling (Dirk Duffeling) uit de London Evening Standard van 9 april 2013

Mollige pestkop uit Harry Potter zet zijn tanden in vlezige rol van Pinter

Louise Jury
Hoofd kunstcorrespondenti

Harry Melling werd beroemd op het grote scherm doordat hij Harry Potters zwaarlijvige neef en pestkop Dirk Duffeling speelde. Vandaag is het Mellings toneelcarrière die zwaarlijvig is aangezien hij zich voorbereidt op een rol in een nieuwe productie op West End in Harold Pinters zwarte komedie The Hothouse.

Melling, 24, speelt een naïef personeelslid van een sanatorium en maakt daarmee samen met onder andere Simon Russell Beale, John Simm en Christopher Timothy deel uit van de cast.

Melling, die vanaf zijn 10 jaar Dirk Duffeling speelde, zei: “Ik ben een enorme fan van Pinter. En toen ik ontdekte wie er nog bij betrokken was, werd ik helemaal opgewonden.”

Hij is afkomstig uit een familie van acteurs. Mellings grootvader, Patrick Troughton, begon zijn carrière in het theater voor hij Doctor Who werd en zijn oom, David Troughton en neef Sam Troughton zijn beiden bekende namen in de theaterwereld.

Na de Harry Potterfilms ging Melling naar de Lamda-toneelschool om “mijn ambacht te leren en de kloof tussen het kindacteur en volwassene zijn te overbruggen. Als ik dat goed wilde doen, moest ik, vond ik, daar voor oefenen.”

Sindsdien heeft hij meegespeeld in grote producties als Mother Courage en Women Beware Women in het National Theatre en School for Scandal in de Barbican. Hij krijgt nu erg positieve reacties voor zijn rol in Smack Family Robinson in de Rose, Kingston.

Ondanks dat hij meespeelde in vijf Potterfilms, zei hij: “Meestal word ik niet herkend. Ik ben uiterlijk erg veranderd in die tijd en dat is goed. Nu heb ik de ervaring van Harry Potter meegemaakt, maar ben ik er niet afhankelijk van.”

Melling is altijd contact blijven houden met zijn Potter-filmouders Fiona Shaw en Richard Griffiths en beschreef Griffiths overlijden vorige maand als “bijzonder triest nieuws”.

The Hothouse is te zien in de Trafalgar Studios van 4 mei tot 3 augustus.
  • 0

0 Commentaren