Spring naar inhoud

- - - - -

Interview Tom Felton, Feltbeats.com oktober/november 2008

Interview met Tom Felton door Feltbeats.com van oktober/november 2008

Het Ultieme Faninterview : Feltbeats.com interviewt Tom Felton

Deel een:

Tom Felton heeft het de laatste tijd erg druk, van SoccerAid en Celebrity Adrenaline Junkie tot Half-Blood Prince en The Disappeared. Wij admins van Feltbeats.com hebben het zwaar gehad om zijn vele projecten te behandelen! Dus, om ons te helpen stemde Tom ermee in om ons op te bellen en te praten over wat hij de laatste tijd heeft gedaan en om enkele vragen te beantwoorden.

Geposte afbeelding
Feltbeats.com: Er zijn veel sites die claimen dat Tom Felton ze beheert of bezit. Beheer je naast je Feltbeats YouTube-account nog andere MySpace-accounts, Bebo-accounts of websites? Is feltbeats.co.uk van jou?
Tom: Het YouTube-account is het enige dat ik zelf effectief gebruik. Geen van die MySpace-accounts ben ik. Ik heb ook geen andere websites. Jullie weten dat ik feltbeats.co.uk bezit, maar daar gebeurt niets.
Maar, behalve dat plaats ik de video's op YouTube en ik controleer het ook om er zeker van te zijn dat het oké is en zo. Maar, ik ben er de laatste paar maanden niet echt op geweest.

Feltbeats.com: Maak je al die video's zelf?
Tom:
Ja, allemaal. De drie video's... zijn het er drie of twee?

Feltbeats.com: Drie.
Tom: (Lacht) Ja, drie video's. Ik had zo'n digitaal cameraatje... Het werkte erg snel en was niet ingewikkeld. Ik heb het zwart-wit gemaakt zodat het er niet zo slecht zou uitzien. Dan heb ik er een effect op gezet om het er oud uit te doen zien, opnieuw zodat het er niet zo slecht uit zou zien. (Lacht)

Feltbeats.com: Oh, trouwens, heeft je vriendin, Jade, een account op YouTube?
Tom: Nee, dat is Jade niet. Ze heeft geen account op YouTube of MySpace. Dus je kan ons beiden doorstrepen voor MySpace.

Feltbeats.com: Wanneer je toch een officiële website zou opstarten, zoals een Music MySpace, laat je het ons dan weten op Feltbeats.com zodat we het kunnen aankondigen?
Tom:
Ja, we hebben al gepraat over een account op Music MySpace, dus hopelijk komt er in de komende maanden een. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als we dat kunnen lanceren via Feltbeats.com.

Feltbeats.com: Dus... Timber!
Tom: Timber...!

Feltbeats.com: Alle Tom Felton-fans zijn dol op je hond Timber! Kan je ons wat over haar vertellen? Kreeg je haar als puppy?
Tom:
Ik vind het geweldig dat mensen interesse hebben voor Timber! [Naast Jade] is Timber het enige meisje in mijn leven. Ja, ze is bijna twee jaar. Ze verjaart op dezelfde dag als ik, maar natuurlijk een maand later, 22 oktober. Dus ze verjaart binnenkort en dat is erg leuk. Ik kijk er erg naar uit.
Ik kreeg haar als puppy toen ze elf weken oud was. Ze is een Chesapake Bay Retriever. Ik denk dat die erg populair zijn in Amerika, niet?

Feltbeats.com: Ja, ja.
Tom:
Hier zijn ze erg zeldzaam. Je ziet ze weinig. Maar ze is ook een werkhond. Ik probeer haar te trainen zodat ze kan apporteren. Ze is nu nog een puppy, maar we boeken vooruitgang. Ik heb echt van haar aanwezigheid genoten de voorbije jaren en ze is zeker een van mijn beste vrienden.

Feltbeats.com: We zouden graag wat meer weten over Feltbeats! Helpt iemand je ermee?
Tom:
Nee, niet echt. Mijn team bestaat uit Jade en ik. Alle liedjes zijn eigenlijk niet eens afgewerkte liedjes. Het zijn meer ideeën.
Toen de YouTube-videos veel bekeken begonnen te worden, keek ik naar elke positieve reactie en ik was echt ontroerd door ten eerste dat al die mensen ernaar hadden geluisterd en ten tweede dat de meeste reacties oprecht leken en er waren echt niet zo veel negatieve reacties. Dus, dat spoorde me aan om er nog enkele te schrijven en ze erop te zetten en hen op elke manier waarop dat kon beschikbaar te maken: via de website en iTunes.

Feltbeats.com: En er is niemand anders... Daniel Radcliffe is geen achtergrondzanger?
Tom: (Lacht) Ja, Dan Radcliffe is mijn achtergrondzanger. Nee, dat is hij niet, dat is hij niet. Grapje. Ik maak een grapje. Alle gitaar, bas, drums en zang ben ik. Ik weet niet of ik daarover moet opscheppen of net moet zwijgen!

Feltbeats.com wil graag Tom Felton bedanken voor zijn tijd (en het was een hele hoeveelheid tijd!) om met ons te praten. We zijn hem eeuwig dankbaar.
En wij zijn het er allemaal over eens dat hij zeker moet opscheppen over zijn muzikale talenten.

Deel twee

Geposte afbeelding
Feltbeats.com: We zijn erg opgewonden over de vooruitzichten van de film Emma of Lulworth Cove. Vertel ons wat jij ervan vindt!
Tom:
Het is erg interessant. Ik was erg geflatteerd toen Ray Stokes me benaderde en zei: "Ben je geïnteresseerd?" Het is allemaal natuurlijk nog niet zeker, maar ik hoop echt dat er fondsen komen en als dat zo is, zal ik die rol met plezier op mij nemen. Ik kijk er ook naar uit om opnames te hebben in Dorset, want het zou een prachtige plaats zijn om dat te doen.

Feltbeats.com: Hoe dichtbij is Dorset voor jou?
Tom:
Voor Amerikanen is het op een boogscheut van bij mij, maar het is een rit van enkele uren, of zo. Ik ben blijkbaar als kind naar Lulworth Cove geweest, of dat zegt mijn moeder toch.

Feltbeats.com: Wij van Feltbeats.com hopen er absoluut op dat we binnenkort deze film met zekerheid kunnen aankondigen!
Tom:
Ik surf dagelijks naar jullie site en ik ben er zeker van dat ik het via daar te weten zal komen! Via jullie, dat weet ik zeker. Maar ja, ik hoop echt dat het project doorgaat natuurlijk, want het is een erg opwindend project.

Feltbeats.com: Dit wordt je eerste kus op het scherm. Ben je vreselijk zenuwachtig?
Tom:
(Lacht) Euhm, ik heb er nog niet echt over nagedacht, eigenlijk. Ik denk dat het ietwat ongemakkelijk zal zijn. Zoals ik al zei, heb ik het nooit eerder gedaan. Dus, ik kan er niet echt op reageren.

Geposte afbeelding
Feltbeats.com: Je andere film, The Disappeared, wordt momenteel over de hele wereld getoond op filmfestivals en verschillende andere screenings en hij doet het erg goed. Pas geleden won hij een award voor Beste Feature Film. En er zijn goede reacties op je acteerwerk, dus gefeliciteerd daarvoor. Kan je me wat vertellen over de film en over hoe het was om een personage te spelen dat zoveel subtieler en waarschijnlijk ook oprechter was dan Draco Malfidus?
Tom:
Ja, het was erg anders om The Disappeared op te nemen. We hebben alles opgenomen op zesentwintig dagen tijd en voor mijn rol waren maar zes opnamedagen nodig. Dus, het was geweldig om zo snel te werken, wat in contrast stond met de opnames van Harry Potter.
Het was een kleine crew, dus we leerden elkaar heel snel heel goed kennen. Ik heb er erg van genoten om samen te werken met Johnny [Kevorkian]. Hij is geweldig en erg enthousiast. Het was ook schitterend om samen te werken met Harry [Treadaway]. Ik heb veel van hem geleerd en vind hem een erg getalenteerde acteur.
Het is een heel ander filmgenre dan wat iedereen gewoon is. Het is een erg duistere, Britse film. Het was erg raar om Simon te spelen. Het was ietwat raar om iemand te spelen die zo normaal en echt is. In veel opzichten was het goed om een personage te kunnen spelen dat niet zo verschilde van mezelf. Het helpt je om je in het personage dat je speelt te kunnen vinden.

Feltbeats.com: We zouden graag wat meer weten over Feltbeats! Helpt iemand je ermee?
Tom:
Nee, niet echt. Mijn team bestaat uit Jade en ik. Alle liedjes zijn eigenlijk niet eens afgewerkte liedjes. Het zijn meer ideeën.
Toen de YouTube-videos veel bekeken begonnen te worden, keek ik naar elke positieve reactie en was echt ontroerd door ten eerste dat al die mensen ernaar hadden geluisterd en ten tweede dat de meeste reacties oprecht leken en er waren echt niet zo veel negatieve reacties. Dus, dat spoorde me aan om er nog enkele te schrijven en ze erop te zetten en hen op elke manier waarop dat kon beschikbaar te maken: via de website en iTunes.

Feltbeats.com wil graag Tom Felton bedanken voor zijn tijd (en het was een hele hoeveelheid tijd!) om met ons te praten. We zijn hem eeuwig dankbaar.

Deel drie

Geposte afbeelding
Feltbeats.com: Wat betreft de aankomende Harry Potterfilm, Half-Blood Prince, wij Feltonfans zijn erg opgewonden om je eindelijk in een film te zien met een diepzinnigere, afgeronde Draco. Was jij blij dat je het personage eindelijk beter kon invullen?
Tom:
Ja, absoluut. Toen David Yates me aan het begin van de opnames opzij nam en zei: "Ik heb het volste vertrouwen in jou," enzovoort enzoverder en ik hoop dat je de rol zal omarmen enzovoort. En ik was behoorlijk bang. We hebben het doorgelezen met Michael Gambon en ik versteende bij de gedachte aan de laatste scène.
Maar daarna denk ik dat ik vooral veel geleerd heb op de set en David Yates was mijn motivatie. Hij gaf veel, veel complimenten over alles wat hij zag en regisseert erg goed. Hij wist precies wat hij moest zeggen om de gewenste resultaten te verkrijgen. En de producers waren ook heel, heel blij met wat ze zagen. En dat spoorde mij nog meer aan. En het was erg leuk. Ik heb er zonder twijfel meer van genoten dan van eender welke andere film. gewoon de rol omarmen en er het beste uithalen.

Geposte afbeelding
Feltbeats.com: Was het een grote opluchting om een andere kant van Draco te tonen.
Tom:
Het was geweldig. Ik denk dat het het meest opwindende deel van dit personage spelen dit jaar was. Hij was duidelijk ietwat tweedimensionaal in de vorige films. Hij was eigenlijk gewoon een hatelijke zak. Terwijl, in deze film zie je waarom hij zo'n zak is, door zijn vader en zijn opvoeding enzovoort. Je krijgt beide kanten van zijn extremen te zien, die kant waar zijn vader er duidelijk niet is en hij probeert om de rol van de man op zich te nemen enzovoort.
Maar tegelijkertijd wordt de druk hem te veel en zie je zijn veel zwakkere kant. Dus ja, het was geweldig om een veelzijdiger personage te spelen in plaats van iemand tweedimensioneel.

Feltbeats.com: Ik heb gehoord dat er in Half-Blood Prince een scène is waarin Draco effectief huilt?
Tom:
Ja, in de badkamer. Wanneer hij wordt bespied door onze jonge vriend Potter en hij het niet meer aankan. Ik weet niet zeker hoeveel ik hierover kan zeggen, maar hij gaat naar het toilet en dan wordt alles de jongeman een beetje te veel.

Feltbeats.com: Wat betreft Deathly Hallows, zijn er bepaalde scènes... Eigenlijk, zijn er niet slechts twee of drie scènes met Draco?
Tom:
Er zijn twee scènes, niet? Er is er een in Villa Malfidus en een in de Kamer van Hoge Nood.

Feltbeats.com: Ja, die zijn erg groot en hij zit ook in de openingsscène.
Tom:
Ja, in de laatste scène zit hij ook.

Feltbeats.com: Ja, hij staat toe te kijken op het gevecht en verstopt zich voor iedereen.
Tom:
(Lacht) Zo is dat. Ja, ja. Hij is er, hij is er.

Feltbeats.com: Over welke scènes ben je het meest opgewonden? En, terwijl je het boek las, hoe voelde het dat Draco's toverstok zo in het bijzonder aanwezig is in het plot dat leidt tot Voldemorts overleiden?
Tom:
Het was natuurlijk erg leuk om te lezen. En, je probeert om dat niet te doen, maar wanneer je je naam gedrukt ziet staan, begint je hart sneller te slaan en denk je: "Hier gaan we. Wat gaat er gebeuren?" Dus, ik kijk er erg naar uit om mijn huis te zien en in dat huis te zijn met Jason [Isaacs] en alle andere Dooddoeners waarmee ik heb samengewerkt in deze film, want ze zijn allemaal zo grappig. Dat zal zonder twijfel erg leuk worden.
En natuurlijk het grote gevecht aan het einde waar ik een van mijn maatjes verlies, of zoiets. Dat zal leuk zijn omdat het een echte vechtscène is die zo langverwacht is.

Feltbeats.com: Ja, veel fans kijken uit naar de scène met het vuur, dus ik hoop dat ze die niet wegknippen.
Tom:
Ik kan niet wachten. Ik kan niet wachten. Ik hoop dat het een lange opname wordt zodat we de tijd hebben om ervan te genieten.

Feltbeats.com: En ze kunnen ze niet weglaten, want het is een scène met een Gruzielement, niet?
Tom:
Helemaal juist! Ja. Ze zullen die zeker niet wegknippen. Ja. En eigenlijk zitten er erg spannende stunts in voor deze jongeman.

Feltbeats.com: Hadden wij maar een goede stuntcoördinator om daarbij te helpen...
Tom: (Lacht) Nu weet ik dat je sarcastisch bent!

Feltbeats.com: Een klein beetje maar!
Tom:
Je had me bijna. (Lacht) Ik stond op het punt om te zeggen: "Je maakt een grapje! Je raadt nooit wat Jade voor werk doet!"

Feltbeats.com: Ik heb haar daar al naar gevraagd!
Tom:
Ja, dat dacht ik al. (Lacht) Jij bent erg sluw! Jullie twee gaan tegen mij samenspannen. Ik voel het...

Feltbeats.com: Zonder twijfel!
Tom:
(Lacht)

Feltbeats.com wil graag Tom Felton bedanken voor zijn tijd (en het was een hele hoeveelheid tijd!) om met ons te praten. We zijn hem eeuwig dankbaar. Enzovoorts enzoverder zoals Tom zou zeggen.

Deel vier

Geposte afbeelding
Feltbeats.com: Dus, Celebrity Adrenaline Junkie...
Tom:
Ja, komt er binnenkort aan. Ik kijk er erg naar uit om het te zien.

Feltbeats.com: Ja, wij kijken er ook naar uit om het te zien!
Tom:
Oh, kunnen jullie het daar ook ontvangen? Ik had er geen idee van dat het ook in de States te zien is.

Feltbeats.com: Nee, nee, dat is niet zo. Maar we kunnen het zien op Feltbeats.com met wat internettovenarij...
Tom:
Oh, oké, ja ja. Goed zo, goed zo. Er zijn manieren...

Feltbeats.com: Ja, met SoccerAid hielden we een soort Feltbeats.com-feestje en iemand uit het Verenigd Koninkrijk [Feltbeats-legerlid Becka! FA rep!] kon over het internet haar scherm met ons delen zodat we er allemaal samen naar konden kijken! Het was erg leuk! En trouwens, je deed het geweldig!
Tom:
(Lacht) Oh, dank je.

Feltbeats.com: Gebaseerd op wat je ons op voorhand had verteld, verwachtten we dat je jezelf in verlegenheid zou brengen. En dat deed je helemaal niet!
Tom:
Inderdaad, ik heb het niet helemaal naar de knoppen geholpen en daar ben ik dankbaar voor. Maar, ik apprecieer je goede wil.
Jade: Jullie hebben een feestje gehouden? Zo leuk!
Tom: Ja, dat is waar! En als ik geweten had dat jullie een feestje hadden, zou ik even binnen gesprongen zijn.

Feltbeats.com: Ik denk dat je het toen misschien wat druk had...
Tom:
(Lacht)

Geposte afbeelding
Feltbeats.com: Dus, terug naar Celebrity Adrenaline Junkie... We houden momenteel een poll op Feltbeats.com waarin we de fans vragen naar welke stunt de fans het meest uitkijken. Tot dusver wil iedereen zien wat je met de struisvogel doet!
Tom:
Oh, ik ga niet liegen: Dat was absoluut de grappigste. Ik moet je nu wel waarschuwen, want het was behoorlijk expliciet!

Feltbeats.com: (Lacht) Daar ging ik je eigenlijk naar vragen. Ik was nogal geschokt door Elijah's taal in die show...
Tom:
Ja, dat gebeurt. Het zit zo... Ik wil dit uitleggen. Je kan je niet herinneren wat je daar hebt gezegd. Je wordt bang en komt in een heel rare gemoedstoestand terecht. En je vergeet helemaal dat er camera's op je zijn gericht.
Maar, ik herinner me niet wat ik heb gezegd en het heeft ook geen zin om me dat te vragen. En, ik ben wel wat zenuwachtig over wat ik daar heb gezegd. Eigenlijk... Jade en ik hebben een klein stukje van de bungeesprong gezien en het viel wel mee. Er waren enkele ontuchtige opmerkingen. Maar, het leek allemaal boven de gordel te blijven.

Feltbeats.com: (Lacht) Ik vond het geweldig grappig toen Elijah de bungeesprong deed. Ik denk dat hij de hele tijd 'F*ck me!" riep.
Tom:
Ja, ja, ja. Dat gebeurt vaak. Dat is standaardtaal bij Adrenaline Junkie, begrijp je?

Geposte afbeelding
Feltbeats.com: Wat was het engste dat je hebt gedaan?
Tom:
Bungeespringen, zonder twijfel. Het was angstaanjagend. Ik ben nooit in mijn leven zo bang geweest.

Feltbeats.com: Hoe voelde je je nadien?
Tom:
Geweldig! Ik heb me nooit in mijn leven higher gevoeld. Ik heb complete uitersten beleefd!
Maar ja, er werd op de best mogelijke manier druk op mij gelegd. Er stonden constant mensen achter mij die zeiden: "Je moet het doen! Je moet het doen!" En ik dacht: "Ugh." Zelfs vlak voor ik het deed, zei ik tegen mezelf: "Ik wil dit niet doen".
Maar, het moment waarop je van die brug springt, is het allemaal oké. Het zou grappig moeten zijn om op tv te zien, denk ik, want ik deed het letterlijk in mijn broek. Ik weet niet hoe je dat gaat censureren.

Feltbeats.com: Ik zal wel wat sterretjes in de plaats van de letters zetten.
Tom:
(Lacht)

Feltbeats.com: Stel je nu eens even voor dat Draco Malfidus in jouw plaats bij dit project betrokken was. Wat denk je dat hij zou doen als Jack Osbourne hem zei dat hij van een klif moest bungeespringen?
Tom:
Ik denk dat hij hem zou zeggen dat hij moet oprotten of iets in die zin? Ik kan me niet inbeelden dat je hem, zoals mij, zou kunnen overtuigen.
Nu, als hij zijn toverstok in zijn hand had, dan zou het niet echt een uitdaging zijn, wel? Ik zie Jack zo over de rand van de brug vliegen zonder enig touw dat aan hem vastgemaakt is alsof dat zo moest.

Feltbeats.com: Heb je na de show interesse in extreme sporten gekregen?
Tom:
Een beetje. Ik bedoel: Ik wandel op heuvels.
Ik denk niet dat je dat echt een extreme sport kan noemen, of zelfs geen sport eigenlijk. Meer een tijdverdrijf. Ik vind het leuk om met Timber te gaan wandelen. Het is een goede manier om haar wat stoom te laten afblazen want ze wil op volle snelheid lopen. Vlakbij ons is er een heuvel en dan wandelen we naar boven.
Jade: (Lacht) Is dat jou versie van Adrenaline Junkie?
Tom: (Lacht) Ja, dat is mijn versie van Adrenaline Junkie.

Feltbeats.com: (Lacht) Dat klinkt erg rustig.
Tom:
Ik durf het amper zeggen, maar het is niet geweldig, wel? Niet tegen Jack zeggen. Hij zal ontgoocheld zijn.

Feltbeats.com: Oké, ik zal het tegen niemand zeggen. Wat Jack betreft, hij spreekt openlijk over hoe hij zijn hoogtevrees heeft overwonnen in de eerste episodes van de show. Zijn er angsten die jij moest overwinnen voor de show?
Tom:
Ik ben niet zo dol op hoogtes. Ik ben er niet dol op, maar ik ga wel op achtbanen of andere dingen waar ik me veilig in voel. Bijvoorbeeld skydiving, ik voelde me redelijk comfortabel daarbij. Het voelde niet eens zo fout aan.

Feltbeats.com: Zijn er angsten die je gelukkig niet moest overwinnen voor de show?
Tom:
Andere angsten... Ik ben er niet zeker van, eigenlijk. Ik denk iets opeten, dat klinkt gek, maar weet je hoe ze je dingen laten opeten in sommige van die programma's? Dat zou ik niet kunnen doen. Ik zou zeggen: "Nee".

Feltbeats.com: Jack heeft gezegd hoe hij wenst dat deze show een katalysator is voor de deelnemers om meer over zichzelf te leren en hun leven op sommige vlakken te veranderen. Wat heb je over jezelf geleerd en welke impact heeft de show op je leven gehad?
Tom:
Ja, zeker! Zeker. Ik voelde het daar erg hard. Ik moet wel zeggen dat ik een beetje ontgoocheld was dat we in een hotel verbleven. Het was allemaal piekfijn in orde en erg leuk. En na elk gebeuren gingen we terug naar het hotel.
Ik verwachtte bijna iets als het goede oude met een gitaar rond een kampvuur zitten en enkele liedjes zingen en mezelf echt ontdekken. En dat gebeurt niet echt in een hotel! Dus, ik moet wel toegeven dat ik niet echt het gevoel heb dat ik "mezelf heb ontdekt" door dit te doen.
Maar tegelijkertijd voelde ik wel dat thuis tv zitten kijken niet de manier is om je leven te leiden als je al die gekke dingen kan doen.
Ik moet wel zeggen dat ik sinds ik thuis ben niets extreem heb gedaan. Je kan het eerder een openbaring noemen in plaats van een moment dat mijn leven heeft veranderd.

Feltbeats.com: Heb je ons interview gezien met [Executive Producer en Regisseur van Celebrity Adrenaline Junkie] Craig Pickles? Hij zei dat hij je om vijf uur 's ochtends gitaar kon horen spelen door de hotelmuren doorheen.
Tom:
Ja, ja, dat was ik. Ik had wat gedronken en ging terug naar het hotel en speelde enkele hardcore deuntjes. Ik kan er niets aan doen dat de hotelmuren zo dun zijn! Nee, het is wel waar dat gitaren met zes snaren nogal stevig doorklinken, dus ik zal me bij Craig moeten verontschuldigen. Ik wist er niks van. Hij heeft dat nooit tegen me gezegd! Dat is helemaal nieuw voor mij. Jullie [op Feltbeats.com] ontdekken weeral onbekende dingen. Dat is geweldig.

Feltbeats.com: Fans van Tom Felton zijn zich natuurlijk erg bewust van jouw fantastische muzikale talent. Jack en zijn gezin zijn ook betrokken bij de muziekbusiness. Hebben jullie het in die periode over muziek gehad? Weet hij van Feltbeats? Mogen we binnenkort een samenwerking tussen Osbourne en Felton verwachten?
Tom:
(Lacht) Nee, niet echt, nee. Niet echt. Ik ben niet iemand die daar echt mee te koop loopt. Hij wist dat ik een gitaar bijhad en hij had een mondharmonica bij, dus we hadden afgesproken om samen wat te jammen, maar dat is er nooit echt van gekomen. En ik ben zeker niet iemand die zo te koop loopt met zijn muziek. Ik hou het erg rustig.

Feltbeats.com: Ga je ooit ergens naartoe zonder gitaar?!
Tom:
Niet echt. De laatste tijd ben ik op een paar plaatsen geweest zonder gitaar. Maar over het algemeen, nee. Ik heb een iets kleinere gitaar, een kleine blauwe, en die kan ik meenemen als handbagage, dus ik vind het leuk om die mee te nemen.

Feltbeats.com wil graag Tom en Jade bedanken voor hun tijd (en het was een hele hoeveelheid tijd!) om met ons te praten. We zijn hem eeuwig dankbaar. Enzovoorts enzoverder zoals Tom zou zeggen.

We zijn dol op je, Tom! En op jou, Jade! Jullie zijn schitterend!
  • 0

0 Commentaren