Spring naar inhoud

- - - - -

Interview Tom Felton, MTV 14-01-11

Interview met Tom Felton door MTV op 14 januari 2011

Tom Felton heeft veel om in 2011 naar uit te kijken

Harry Potter-ster komt naar buiten met The Apparition en Rise of the Apes, waardoor hij een van MTV News’ “11 for '11” is.
Door Kara Warner

Tijdens de voorbije week hebben we hier bij MTV News 11 mensen in de spotlight gezet waar je in 2011 van zal horen. Van Kim Kardashians plannen om de popwereld over te nemen tot de naar eigen zeggen toekomstige "beste artiest van het jaar" Wiz Khalifa, we hebben erg verschillende mensen gekozen die volgend jaar de koppen van de krant zullen halen.

MTV News is trots om nu ook Tom Felton te erkennen. Ja, hij had zijn handen vol in 2010 met Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 en alles dat kwam kijken bij het promoten van een filmreeks die meer dan een miljard euro op heeft gebracht. Hij kreeg ook zijn eerste Golden Popcorntrofee op de MTV Movie Awards van 2010 waar hij verkozen werd tot 'Beste Slechterik'.

Toen we pas geleden met Felton bijpraatten, hadden we het over waarom dit jaar nog grootser zal zijn dan vorig jaar, wat we van zijn vertolkingen in Apparition en Rise of the Apes moesten verwachten en we kregen een update over zijn ontluikende muziekcarrière.

Heb je al afgewerkte scènes uit Rise of the Apes of Apparition gezien?
Ze houden alles erg, erg geheim bij beide films. Ik heb misschien een halve scène van Apparition gezien. We deden wat audiowerk en het zag er geweldig uit. De manier van opnemen zag er prachtig uit. Rise of the Apes wordt op extreme wijze achter slot en grendel gehouden, dus ik ben daar uitzonderlijk opgewonden over. Toen ik daar was [tijdens de opnames], heb ik rondom mij zoveel fantastische vertolkingen gezien. Ik kan niet wachten om dat op het scherm tot leven te zien komen. Het wordt een geweldige film.

En wat met de heropnames van die zwaar hypende epiloog van Deathly Hallows: Part 2?
Geloof het of niet, maar ik moest er niet bij zijn. Blijkbaar moest ik er volgens de setup van de opname niet bij zijn, dus op de laatste nipper moest ik toch niet komen. Ik was al helemaal opgewonden om terug te gaan, maar ik heb gehoord dat alles vlot is verlopen en dat het er allemaal geweldig uitziet.

Je hebt ooit een mogelijke, briljante scène vermeld tussen jou en Dan Radcliffe waarin jullie als Draco en Harry lopen en elkaar dan knuffelen. Je moet ervoor zorgen dat die er komt.
[Lacht.] Dan komt misschien dit weekend ergens langs en dan kunnen we dat misschien zelf opnemen en insturen. Het moet getoond worden, niet?

Wij van MTV News zijn natuurlijk al lang fans van jou, maar het lijkt erop dat veel mensen bij op de Felton-kar zijn gesprongen. Merk je daar iets van?
Ik heb buitengewoon veel geluk gehad met verschillende aspecten van mijn leven. De mensen rondom mij waren fantastisch en ik heb het gevoel dat we ons in een geweldige positie bevinden en er komen dit jaar enkele erg opwindende films uit. Ik geniet ook van LA als ik daar ben. In het begin was dat een vreemde stad voor mij, maar ik geniet nu echt van mijn tijd daar, dus ik kijk er naar uit om er volgend jaar ook weer naartoe te gaan. Ik heb veel om naar uit te kijken.

Wat is het laatste nieuws over jouw muziek?
Het gaat allemaal erg goed. We bevinden ons momenteel in ontwikkeling met een paar artiesten en we hopen dat volgend jaar uit te brengen en de idee te promoten dat low-keymuziek de beste muziek kan zijn. Ik hoop later dit jaar ook andere opnames te doen. Het is een project van mij dat voortkomt uit een enorme passie en de respons van de fans is fantastisch en ook MTV is op dit vlak erg goed voor mij geweest. Dat waardeer ik werkelijk ten zeerste.

Wat kan je ons vertellen over je samenwerking met Ashley Greene (die ook een van onze 11 for '11 is)?
Ik keek er erg naar uit om met haar samen te werken [in [i]Apparition[/i]] en je merkt bijzonder snel dat ze erg getalenteerd is. In een van de eerste scènes die ik haar zag doen, was ze nogal paniekerig en na de lunch ging ze er gewoon helemaal voor. Het was geweldig om te zien. Ik heb er echt van genoten om met iedereen samen te werken aan Rise of the Apes. Andy Serkis is voor mij een van de meest memorabele mensen waar ik dit jaar mee heb samengewerkt. Hij is geweldig om naar te kijken en ook naast het scherm een echte gentleman, wat altijd leuk is. Ik heb veel geluk gehad dat ik met vriendelijke mensen heb kunnen samenwerken.

Speel je nog steeds golf met je co-sterren uit Potter, Rupert Grint, James en Oliver Phelps?
Jazeker. We hebben al een tijdje niet meer samen gegolfd, maar ik wil het zeker nog eens doen. We golfen af en toe samen. Het is altijd fijn om samen met de Wemels snel een rondje golf te spelen.

Jullie zouden dat eens moeten opnemen. Ik ben er zeker van dat fans het willen zien.
Het is grappig dat je dat zegt. Ik wil niet op de dingen vooruit lopen, maar we hebben dat effectief gedaan en ik weet niet zeker of James een video in elkaar aan het steken is. Maar, als het iets wordt, ik heb zelf nog niks gezien, heb ik het gevoel dat die video wel eens publiek gemaakt zou kunnen worden.
  • 0

0 Commentaren