Spring naar inhoud

Foto

Sinterklaas- en Kerstliedjes

• Gesloten onderwerp Dit onderwerp is gesloten
10 reacties in dit topic

#1 line/hermelien

line/hermelien

Leerling Tovenaar

• 15+ Member
  • 191 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:paarden,
    darten,
    zwemmen,
    formulle 1,
    en
    natuurlijk
    HARRY POTTER

Gepost 01 December 2011 - 10:14

wat zijn voor jullie leuke/ mooie of gewone sinterklaas en/ of kerst liedjes die jullie graag horen.

ik vind de CD van VOF de kunst
witte zwarte pieten:

ivo kramer

het paard van sinterklaas /sint1

wat staat er in het grote boek

en 1tje die ik niet kon vinden ( de orcinele op youtube)
stoute jongen( van diego)

en nog 1tje van
Jochem van Gelder -Echte Sint
http://www.youtube.com/watch?v=r1QCrD6GgC0&feature=BFa&list=PL3025A3C6736D8FA4&lf=BFp
  • 0
line/hermelien][let niet op spel fouten heb dyslexie][hou van mijn 3 schatjes

#2 Denise

Denise

Diesel

• Member +
  • 1998 Posts:
  • Interesses:Van alles!

Gepost 01 December 2011 - 12:44

Ik heb even de titel een beetje aangepast, maar wel een leuk topic!

Ik heb sowieso meer met kerst dan sinterklaas, dus als er al liedjes zijn die ik leuk vind, zijn het kerstliedjes. De sinterklaas liedjes is meer iets uit mijn kindertijd, toen vond ik ze wel heel leuk.

Ik heb overigens afgelopen maandag m'n eerste kerstliedje van het jaar weer gehoord, toen ik in een restaurantje koffie aan het drinken was. Was heel grappig, aangezien je de hele zaak in één keer verrast op zag kijken en tegen elkaar hoorde zeggen "Hé, het eerste kerstliedje!". Ik vond het in ieder geval erg leuk! Heb er weer helemaal zin in! :P
  • 0
Live curious...

#3 ThaMartin

ThaMartin

Geheime Projectontwikkelaar

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • RPG naam:Marcus Tynian
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 01 December 2011 - 14:59

Wij hebben gisteren in de auto de cd's van de Club van Sinterklaas weer gedraaid en die blijven toch ook geniaal hoor! Nou houd ik sowieso van de Club, dus dat doet ook wel wat :P

Qua kerst houd ik van hele diverse dingen. Die oude, trage nummers bijvoorbeeld (Driving home for Christmas etc.), echt heerlijk. Maar uiteraard ook Disney kerstmuziek en wat meer vrolijke dingen! En ik vind Fairytale of New York van the Pogues echt een heerlijk nummer! Een beetje dat Keltische erdoor... I love it! :P
  • 0

#4 _Lily Evers_

_Lily Evers_

Welkom!

• Member +
  • 4956 Posts:

Gepost 01 December 2011 - 18:04

Ik vind de cd van VOF de Kunst ook leuk, vooral de Pietenmacarena haha!

En van kerstliedjes vind ik eigenlijk alles leuk! De standaard nummers zoals 'All I want for Christmas is You' of 'Last Christmas' (Glee versie <3) en vooral 'All Alone on Christmas' vind ik een hele leuke!

Vaak luister ik in de zomer ook gewoon kerstliedjes, ik vind de nummers gewoon leuk. Alleen het geeft natuurlijk wel veel meer sfeer als het buiten zo koud en donker is en er sneeuw ligt. :P
  • 0

Waar schaduwen vallen, schijnt ook de zon

#5 Melody

Melody

Volleerd Tovenaar

• Member +
  • 669 Posts:
  • Interesses:Boeken, UK, musicals, gezelligheid

Gepost 01 December 2011 - 19:31

Ik heb eigenlijk nog bijna geen sinterklaasliedjes gehoord dit jaar. Ik vind ze vooral leuk vanwege de herinneringen en het enthousiasme dat jonge kinderen er door krijgen, erg aanstekelijk. Verder heb ik niet zoveel meer met die liedjes.

Kerstliedjes zijn heerlijk en als de sint straks weg is, ga ik ze dan ook volop draaien. Ik hoorde mijn eerste kerstliedje vorige week vrijdag al op de radio, dat was me eigenlijk toch iets te vroeg. Nu het december is en sinterklaas bijna is geweest, begint het toch wel te kriebelen.
Ik houd qua kerstliedjes eigenlijk van allerlei soorten. Sowieso is dat hele sfeertje gewoon heerlijk en kerstliedjes versterken dat natuurlijk enorm. Vanuit de kou binnen komen in een warm huis en dan die liedjes erbij, dat is toch super? :P
  • 0

#6 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:
  • Interesses:Films, series & games

Gepost 03 December 2011 - 01:12

Ik heb eigenlijk ook nog helemaal geen Sinterklaasliedjes gehoord! :P Misschien komt het omdat de radio daar nooit zoveel mee doet en ik voornamelijk radio luister. Eigenlijk heb ik ook veel meer met kerstliedjes, dus het maakt niet zo heel veel uit. In mijn auto ligt altijd de CD The All Time Greatest Christmas Songs met allemaal verschillende nummers erop. Mijn favoriet blijft toch wel Do They Know Its Christmas van Band Aid. Prachtig nummer! :P

• 1

#7 Sean

Sean

Haiku master! (aka Mr. Nfiz)

• Member +
  • 3178 Posts:

Gepost 03 December 2011 - 01:36

Mijn favoriete kerstnummer!

• 0
"Dream on, your nipples are mine!"
-Nfiz-

#8 ThaMartin

ThaMartin

Geheime Projectontwikkelaar

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • RPG naam:Marcus Tynian
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 04 December 2011 - 01:10

Wij hadden in de auto net ook al volop kerstmuziek aan hoor! Heerlijk, van die oude slome typische kerstnummers :D
  • 0

#9 Dion

Dion

Ordelid

• Member +
  • 1094 Posts:
  • RPG naam:Cassandra Estevez
  • Interesses:Muziek luisteren, basgitaar spelen, creatief doen, lezen, lol hebben en chocola.

Gepost 07 December 2011 - 15:31

Sinterklaasliedjes vind ik echt vre-se-lijk. De paar liedjes die ik op 't werk en in de stad heb gehoord, waren al veel te veel.
Kerstliedjes.. Tsja, met vlagen. Ik hou heel veel van liedjes als Silent Night en mijn favoriet The First Noël. Gewoon de 'oude' nummers dus. De meeste nieuwere liedjes zijn zo vaak gedraaid dat ik ze helemaal zat ben, of tienduizend keer gecoverd en dan draaien ze alleen de slechte covers. Ik vind dat kerstliedjes vrolijk moeten zijn, niet met zo'n begrafenissfeer die ik altijd lijk te horen >.<
  • 0
Gutta cavat lapidem, non vi sed saepe cadendo

Memento mori

Draco Dormiens Nunquam Titillandus

#10 Anslenemans

Anslenemans

Blaat!

• Member +
  • 3864 Posts:
  • Interesses:Lezen, dromen, geschiedenis, toffe tv-series en toffe films.

Gepost 07 December 2011 - 17:58

Iemand die dit nog kent?

• 0
Science of Deduction.

Is your house bigger from the inside?

#11 Daemonwizard

Daemonwizard

Ordelid

• 15+ Member
  • 1143 Posts:
  • Interesses:Ik ben een Filmfanaat en boekenwurm.
    Verder: Gamen, dichten, zwemmen, forums en fantasie fairs.

Gepost 05 January 2012 - 07:24

Wat ik bij sint en kerst vind horen zijn toch de originele en klassieke nummers die er altijd al waren. Natuurlijk mocht er wel wat modeniseren - club van sinterklaas - heeft zeker wel een aantal goeie nummers.
Maar er zijn zoveel nieuwe nummers en veel vind ik toch niet echt passen, of het is teveel veranderd.

Deze nummers 'All I want for Christmas is You' of 'Last Christmas' hoort er zeker bij.

Dit nummer heb ik laatst nog gehoord ik kende het niet, maar het is een pracht nummer.

• 0

0 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers