Spring naar inhoud

Foto

Goede voornemens

• Gesloten onderwerp Dit onderwerp is gesloten
9 reacties in dit topic

#1 Nymphadora Tops

Nymphadora Tops

Oediepoëzie

• +Administrators
  • 11338 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Lezen, schrijven, filosofie, slapen, dromen, kinderen vermaken, literatuur, vrienden, gelukkig zijn.

Gepost 18 December 2011 - 16:53

Ik weet het, het is nog twee weken tot het nieuwe jaar begint, maar dat betekent niet dat we nog niet kunnen nadenken over onze goede voornemens.

Ik maak meestal niet zoveel goede voornemens, of altijd dezelfde - beter voor school werken, mijn tijd minder verdoen - en meestal zijn het meer wensen dan voornemens, maar ik heb er toch eentje gevonden voor 2012: ik ga proberen bij te houden welke boeken ik lees. Ik heb dat in het verleden al wel op verschillende momenten geprobeerd en ik heb het nooit helemaal kunnen bijhouden, maar nu ga ik het toch proberen vol te houden.
  • 0

#2 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:Films, series & games

Gepost 18 December 2011 - 17:07

Ik heb eigenlijk helemaal niks met goede voornemen, heb er eigenlijk ook nooit aan gedaan. :D Als ik iets wil dan heb ik daar namelijk niet een bepaalde datum voor nodig, maar ik snap het nut wel om een nieuw jaar als een nieuw begin te zien. Nouja, als ik dan goede voornemens moet hebben dan kies ik voor meer naar buiten gaan en weer gaan sporten. Ohja, ook eens kijken wat er nog meer te doen valt qua werk. :angel:
  • 0

#3 Nienke

Nienke

Ordelid

• Member +
  • 1024 Posts:

Gepost 19 December 2011 - 12:56

Ik doe eigenlijk nooit echt aan goede voornemens, ben niet zo goed in het uitvoeren ervan. Maar voor aankomend jaar heb ik er toch wel eentje, dat is nog te overzien. Ik moet namelijk echt weer gebruik gaan maken van mijn abonnement op de sportschool, kost zo alleen maar geld. Dus vanaf 1 januari weer 2x per week heen.
  • 0

#4 Sly Snake Slytherin

Sly Snake Slytherin

WZ Lammetje

• +Administrators
  • 6209 Posts:

Gepost 19 December 2011 - 13:18

Ik bedenk altijd tal van goede voornemens, maar niet per se aan het begin van het nieuwe jaar. En idd, het eraan houden is vaak lastig. Maar voor het komende jaar hou ik het bij het restje van mijn Day Zero Project, denk ik. Misschien dat ik de deadline daarvan stiekem iets ga verschuiven, want ik heb nog lang niet alles gedaan, maar dat is eigenlijk ook wel een slecht idee :!!:
  • 0

Snö är vit....

...eller gul.

Omdat Marioni's gewoon zo ontzettend lief en leuk en gezellig zijn.
xx OEDIE

#5 ThaMartin

ThaMartin

Geheime Projectontwikkelaar

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • RPG naam:Marcus Tynian
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 19 December 2011 - 13:30

Ik heb hetzelfde probleem als jullie hoor... Goede voornemens ebben na een week of twee wel weer een beetje af... Al heb ik wel een soort doorlopend goed voornemen om af te vallen dus die kunnen we op het lijstje zetten! :!!:
  • 0

#6 Den Benny

Den Benny

Tovergrootmeester

• 15+ Member
  • 2710 Posts:

Gepost 19 December 2011 - 14:24

Er door zijn voor m'n rijbewijs A3 (scooter klasse B )
  • 0

#7 Pingwing

Pingwing

Places to be, fishes to see

• -Forum Crew
  • 8207 Posts:

Gepost 26 December 2011 - 23:15

Afvallen
Sporten
Nijmeegse lopen
Minor Recht succesvol afronden
Rijbewijs halen
Meer tijd investeren in vriendschappen, met name Laura :D
  • 1

#8 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:
  • Interesses:Fanfictie, reizen, Sims 2, wetenschap, talen, musicals

Gepost 15 January 2012 - 03:46

Ik begin vanaf morgen (vandaag) met mijn goede voornemens voor dit jaar! 15 januari is best een mooie datum, toch? Ik had eerst twee weekjes nodig om eh... aan 2012 te wennen? B) Haha nee, maar ik denk dat ik het nu wel goed heb voorbereid, al mijn doelen opgeschreven met regels, uitzonderingen, plan van aanpak, blabla. Nu moet ik bekennen dat ik wel vaker goede voornemens heb - net als Marion niet per se aan het begin van elk jaar - maar toch geeft zo'n nieuw jaar altijd het gevoel dat je weer een "schone lei" hebt en fris en onbezorgd kunt starten...

• Afijn, allereerst wil ik weer gezonder gaan eten. Dat ging een tijd lang heel goed (ik koop gewoon geen ongezonde dingen en ben te lui om er speciaal voor naar de supermarkt te gaan :P), maar de laatste weken eet ik rampzalig slecht. Eerst al die vette maaltijden in Amerika, vervolgens kwamen de feestdagen en verjaardagen, en nu zit ik veel bij m'n ouders waar de kasten sowieso vol staan met rommel. Toen ik vanochtend de dag begon met twee (witte) boterhammen met Nutella en een flesje Cola (:() besloot ik dat het roer maar weer om moet. Meer groente, fruit, noten, volkorenproducten, water en thee, minder/geen limonade, vlees, chocolade, etc. - het bekende riedeltje. En dan ook gelijk maar nieuwe gerechten en recepten uitproberen!
  • Meer sporten en conditie opbouwen. Hetzelfde verhaal eigenlijk, dat ging vorig jaar wel goed (voetbal, tennis, dansen, etc.), maar op het moment ligt het stil. Dus toch weer e.e.a. inplannen en vaker gaan zwemmen, skeeleren, fietsen... Misschien zelfs hardlopen, heb zo'n podcast gevonden die ik wel wil uitproberen.
  • Ritme, regelmatigheid, acht uur slaap per nacht, doordeweeks op tijd naar bed - het oude verhaal. *kijkt naar het tijdstip waarop ze dit post en zucht diep* Maar ja, positief puntje is wel dat ik mijn boek over dag-/nachtritmes weer heb gevonden, dus als ik dat snel uitlees, kan ik misschien met wetenschappelijke achtergrondkennis en vernieuwde moed aan de slag. :P
  • Meer lezen (zowel boeken als de stapel tijdschriften die steeds groter wordt), meer schrijven, meer muziek maken. En weer nieuwe dingen leren (o.a. videobewerking) en cursussen volgen. Oh en het nieuws beter volgen.
  • Studeren studeren studeren en dat diploma eindelijk halen...
  • Eigen website en visitekaartjes maken, plus officieel registreren als freelancer. En hopelijk ook weer wat spannende en uitdagende projecten mogen uitvoeren als journalist/redacteur! :P
  • Sociale contacten beter bijhouden, ook online. Investeren in vriendschappen, attenter zijn, oude contacten weer aanhalen, mails sneller beantwoorden. En meer durven! En dan bedoel ik niet weer bungeejumpen ofzo, maar op sociaal gebied: spontane acties, zomaar iemand aanspreken, durven flirten en niet onzeker zijn over wat anderen over me denken. Niet denken, doen! (En jongens die een vriendin hebben zijn off limits. Serieus, scheelt een hoop gedoe. :knuf:)
  • Nieuw vrijwilligersproject zoeken voor 2012.
  • Beter gekleed zijn, ook zonder speciale reden. Dus vaker hakken en jurk i.p.v. die eeuwige vesten en spijkerbroek... En alleen nieuwe kleding kopen als ik 100% zeker ben, bij twijfel lekker laten hangen want dan trek ik het toch niet aan. Zucht.
  • Dingen niet uitstellen, initiatief nemen en van elke dag iets moois/goeds/bijzonders proberen te maken - wat als ik morgen dood ben?

Ik heb eigenlijk nog wel wat voornemens, maar dit zijn de belangrijkste (en meer dan genoeg om mee te starten). Bij deze geef ik ook iedereen permissie om mij te spammen met haatmails zodra ik in mijn oude gedrag verval, wie weet helpt het. Oh en aanmoedigen mag ook natuurlijk. Is misschien wat aardiger. :P

EDIT: Ah, en het lijstje van de blog die ik aan het voorbereiden ben is er ook nog! Want ja, dat was ook nog een voornemen haha: bloggen. Ga 'm binnenkort online zetten, maar hier zijn de 23 voornemens (het is een soort Day Zero Project, maar dan kleinschalig en persoonlijk):

1. Have a board game night
2. Read a short story in a foreign language
3. Take a random train and go on an adventure
4. Visit a museum
5. Memorise 25 poems
6. Prepare a picnic and invite someone you don't know very well
7. Get your bachelor's degree
8. Perform on stage
9. Take a picture for each letter of the alphabet
10. Order a drink you’ve never tried before
11. Write a fan letter
12. Make someone smile
13. Read North and South (Elizabeth Gaskell)
14. Climb the Martini tower
15. Draw your favourite scene from a book
16. Learn (basic) Swedish
17. Make a website
18. Spend an entire day playing with LEGO
19. Watch every Colin Firth film
20. Cook a foreign dish
21. Learn a new dance
22. Start a conversation with a stranger
23. Expand your vocabulary

Deze post werd gewijzigd door Nfiz: 15 January 2012 - 03:51

• 0

#9 Rawr

Rawr

Volleerd Tovenaar

• 15+ Member
  • 376 Posts:
  • Interesses:Muziek, Computer, Quotes/Lyrics, Crime series

Gepost 15 January 2012 - 11:51

Ik heb eigenlijk niet veel voornemens. Dit zijn de mijne:

- Overgaan naar het 3e leerjaar.
- Rijbewijs halen.
- Meer gaan sporten.
  • 0
''Some of us think holding on makes us strong; but sometimes it is letting go.''

''Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light''

#10 Fantaloonastic

Fantaloonastic

Zwangere Roleplay Junk

• Member +
  • 2276 Posts:
  • Interesses:Op het moment een lekkere grote bak ijs!

Gepost 23 January 2012 - 19:27

Ik had vorig jaar heel gedurfd maar 1 goed 'voornemen': dit is het jaar waarin ik zwanger word. Dus tja, dit jaar heb ik niets meer voor te nemen, ik heb alles wat me gelukkig maakt al voor elkaar en afvallen was ik ook al mee bezig dus..!
  • 0

1 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers