Spring naar inhoud

Foto

Vuurwerk

• Gesloten onderwerp Dit onderwerp is gesloten
11 reacties in dit topic

#1 ThaMartin

ThaMartin

Geheime Projectontwikkelaar

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • RPG naam:Marcus Tynian
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 01 January 2012 - 13:13

Natuurlijk niet los te koppelen van oud en nieuw: Vuurwerk! Laat hier weten wat jij aan vuurwerk hebt gedaan, wat je mooi vindt etcetera!

Zelf hebben wij dit jaar geen vuurwerk gekocht. Misschien klinkt het verwend, maar na al die grote vuurwerkshows in Orlando, valt hier toch elke pot die je afsteekt weer vies tegen :kiss: Wel hebben we vanaf een mooie locatie over Zwolle uitgekeken naar al het vuurwerk daar en dat was dan wel weer heel gaaf om te zien! Ik ben zelf overigens niet zo van al dat knalvuurwerk, maar siervuurwerk vind ik mooi hoor!
  • 0

#2 Ingrid

Ingrid

Ik ben een panda - A.k.a 'Kleintje'

• -Forum Crew
  • 1926 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Treehugging.

Gepost 01 January 2012 - 13:21

Wij hadden een heleboel sterretjes, een stuk of vijf fonteindingen en een pak gillende piepdingen. Probleem was dat de lucifers al heel erg snel op waren, dus hebben we nog van alles geprobeerd met kaarsen en zo, maar dat werkte ook niet echt. Dus nu hebben we de helft nog over.
  • 1
My alarm clock is clearly jealous of the amazing relationship I have with my bed.

#3 Denise

Denise

Diesel

• Member +
  • 1998 Posts:
  • Interesses:Van alles!

Gepost 01 January 2012 - 13:54

Ik was bij een vriendin in Utrecht (midden in het gebied waar vorig jaar flinke rellen uitbraken nadat er vuurwerk bij een agent in de auto was gegooid en die agent er als een gek uit moest sprongen voordat hij geroosterd werd :kiss: ) en we hadden gewoon wat kindervuurwerk en wat kleinschalig siervuurwerk. Ik heb wat grondbloemen afgestoken en een pot aangestoken (en aangezien ik vet bang ben voor vuurwerk, heb ik dit jaar toch heel wat angsten overwonnen :P) en verder hadden we sterretjes, confettikanonnetjes enz. Was wel leuk! :D al met al was het heel goedkoop vuurwerk, 10 euro voor een doos vol ofzo, maar we hebben ons er goed mee vermaakt!
  • 0
Live curious...

#4 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:
  • Interesses:Films, series & games

Gepost 01 January 2012 - 13:54

Zelf helemaal niks afgestoken, maar vanaf een nieuwe locatie eens gekeken naar het vuurwerk om ons heen. Ook nog even naar buiten geweest een aangezien we best wel hoog stonden hadden we een prachtig beeld van het vuurwerk, echt heel erg mooi en was weer eens wat anders dan voorgaande jaren. :kiss:
  • 0

#5 Nienke

Nienke

Ordelid

• Member +
  • 1024 Posts:

Gepost 01 January 2012 - 14:13

Ik koop zelf nooit vuurwerk, vind het zonde van mijn geld. Bij ons in de straat is het altijd vrij rustig en de ene buurman heeft altijd wat vuurwerk wat hij afsteekt, maar dat viel dit jaar een beetje in het niet bij de overburen. Dit zijn Poolse werknemers die nu een paar maanden tegenover ons wonen, allemaal prima kerels. Zij hadden een lading vuurwerk (voornamelijk uit Duitsland) en dit staken ze af aan het einde van de straat op een rustig kruispunt, hier hebben we lekker naar staan kijken.
  • 0

#6 Anslenemans

Anslenemans

Blaat!

• Member +
  • 3864 Posts:
  • Interesses:Lezen, dromen, geschiedenis, toffe tv-series en toffe films.

Gepost 01 January 2012 - 14:29

Wij kopen nooit zelf vuurwerk, wel eens zo van die flikkertjes enzo. Maar wat wel leuk was, in tegenstelling tot andere jaren, was dat er bij ons thuis in de buurt echt veel werd afgestoken. Best leuk, want geen Nieuwjaar zonder vuurwerk hé.
Een paar vrienden hadden zo'n lantaarntje gekocht voor in de lucht te laten, dat wilden we dus proberen, maar helaas waaide het veel te hard. Resultaat: het hele ding was opgebrand voordat we het de lucht in konden laten. Best jammer, want dat had ik wel eens willen zien (er vlogen wel veel van die dingen rond in de lucht).
  • 0
Science of Deduction.

Is your house bigger from the inside?

#7 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, (ver)talen, drummen, muziek, vampiers...

Gepost 01 January 2012 - 19:15

Wij kopen ook nooit zelf vuurwerk en dat vind ik goed zo. Ik durf amper een lucifer aansteken, laat staan dat ik met diezelfde lucifer een hele vuurpijl ga aansteken. Ik vind het heel mooi om naar te kijken, vanop een afstand. Dat is perfect en ik heb heel veel vuurwerk kunnen zien vannacht vanop veilige afstand, dus dat is helemaal schitterend.
  • 0
My Virtual World Tour

Why can't we see that when we bleed we bleed the same?

#8 Melody

Melody

Volleerd Tovenaar

• Member +
  • 669 Posts:
  • Interesses:Boeken, UK, musicals, gezelligheid

Gepost 01 January 2012 - 19:55

Wij hebben dit jaar ook geen vuurwerk gekocht, maar wel genoten van al het siervuurwerk dat in de wijk werd afgestoken. In de straat achter ons huis gingen kapitalen aan vuurwerk de lucht in, dus wij hadden een prima show. Dit jaar was er ook duidelijk veel meer sier- dan knalvuurwerk en dat vind ik helemaal prima.
  • 0

#9 Peetje

Peetje

Forum oma & Opperste Hotemetoot!

• +Administrators
  • 12857 Posts:
  • Geslacht:Zeg ik lekker niet!

Gepost 01 January 2012 - 20:53

Wij hebben ook genoten van het vuurwerk van anderen.
Zelf kopen doe ik al jaren niet meer, zonde van m'n geld en het valt meestal in het niet bij het dure siervuurwerk van anderen. Ik hou het dus wel bij kijken.

Het verbaast me trouwens dat er nog steeds mensen zijn die hun vingers riskeren met lucifers.
  • 0

Draco Dormiens Nunquam Titillandus...

Ontdek het verhaal op de nieuwe Wizardzone RPG!

#10 _Lily Evers_

_Lily Evers_

Welkom!

• Member +
  • 4956 Posts:

Gepost 01 January 2012 - 21:35

Ik koop nooit vuurwerk aangezien ik er bang voor ben. Ik had een prachtige veiligsheidsbril op m'n neus gezet en stond samen met een vriend van me heel ver weg bij iedereen vandaan. Wel genoten van de prachtige vuurpijlen in de lucht en het vuurwerk dat m'n vrienden afstoken was ook erg mooi. Ik hou niet van die knallen en helaas kwamen we onderweg veel mensen tegen die het leuk vonden om van die enorme klappen te maken met hun vuurwerk, dus haakte iedere keer bijna in het stuur van de ander, maar gelukkig veilig aangekomen en wer veilig thuis. Heb al m'n ledematen nog! :kiss:
  • 0

Waar schaduwen vallen, schijnt ook de zon

#11 Den Benny

Den Benny

Tovergrootmeester

• 15+ Member
  • 2710 Posts:

Gepost 01 January 2012 - 22:23

Ik heb geen vuurwerk afgestoken en ook niet gezien. Wel heb ik van die Japanse wensgevallekes gezien, maar aan niets aangekomen wat met vuur te maken heeft.
  • 0

#12 Daemonwizard

Daemonwizard

Ordelid

• 15+ Member
  • 1143 Posts:
  • Interesses:Ik ben een Filmfanaat en boekenwurm.
    Verder: Gamen, dichten, zwemmen, forums en fantasie fairs.

Gepost 05 January 2012 - 07:37

Ik kan niet bepaald tegen harde geluiden ik werk er wel aan en kan er wel meer tegen.
Maar ik koop nooit vuurwerk, zonde van het geld, en ik weet wat er allemaal kan gebeuren. Sterretjes koop ik wel, en soms knalerwten, vroeger kocht ik nog rookbommetjes die vond ik geweldig! tot ze die niet meer verkochten iets vanwege schadelijk voor milieu? het is rook? en al dat vuurwerk dan. :kiss: :P

Ik kijk dus altijd ernaar zitten prachtige dingen bij, maar blijf wel op afstand vanwege geluid en veiligheid.

Iets grappigs trouwens was een aantal jaar terug, had ik trektouwtjes gekocht maar dat was ook de laatste keer want had er geen zin meer in.
Nou wordt er weleens een bank verbrandt van de buren bij een vuurtje dat meestal wordt aangestoken, ik had genoeg van die trekdingen over dus ik gooi ze in het vuur. Terwijl ik wegloop lijkt het wel alsof ik onder vuur wordt genomen door schieten ofzo, dus ik sta te dansen en het blijkt dat het die trektouwtjes zijn. :kiss:
  • 0

0 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers