Spring naar inhoud

Foto

Jouw persoonlijke jaaroverzicht van 2011

• Gesloten onderwerp Dit onderwerp is gesloten
10 reacties in dit topic

#1 ThaMartin

ThaMartin

Geheime Projectontwikkelaar

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • RPG naam:Marcus Tynian
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 01 January 2012 - 13:58

Aan de start van een nieuw jaar, is het weleens goed om terug te blikken op het jaar dat je hebt gehad. Op allerlei nieuwssites en –programma’s zie je jaaroverzichten (zelfs op Wizardzone), maar wat is jouw jaaroverzicht van 2011? Wat waren voor jou nou belangrijke hoogte- en dieptepunten?

Topicstarter begint! :kiss:

Het begin van 2011 was voor mij eigenlijk erg rustig en is er niet heel veel superspannends gebeurd. Tamara had net in december haar operatie gehad waarbij haar kaak werd opgehoogd met bot uit haar dij, maar verder was het vrij rustig. Eigenlijk was het enige wat destijds veel tijd kostte, het:

Toverschool Toernooi
Dat was natuurlijk een erg leuk evenement op Wizardzone. Het heeft heel veel tijd gekost, maar ook heel veel leuks opgeleverd. Niet alleen de inzet om te strijden en als winnaar uit de bus te komen, maar ook oude vriendschappen die werden hernieuwd, nieuwe vriendschappen die werden gesloten en een algehele sfeer die Wizardzone meetrok!

Examen treinverkeersleider
1 juni 2011 was een belangrijke datum voor mij, aangezien ik toen mijn examen heb gehaald als treinverkeersleider. In oktober 2010 ben ik aan de opleiding begonnen, die deels uit theorie, deels uit simulatie en deels uit praktijk bestaat en op 1 juni mocht ik examen doen. Voordat je aangenomen wordt in de opleiding, moet je al 5 sollicitatierondes doorstaan en van de mensen die aan de opleiding beginnen, haalt ongeveer 1/3 het tot treinverkeersleider dus het was ontzettend spannend, maar het is gelukt en sinds 1 juni 2011 ben ik volledig bevoegd treinverkeersleider en was ik dus zeker van een vaste baan!

Wizardzone V4
Wat ook rond deze tijd speelde, was natuurlijk de compleet nieuwe versie van Wizardzone, waar jullie nu allemaal van kunnen genieten. We kampten al een tijdje met problemen m.b.t. de oude versie en het niet fatsoenlijk kunnen updaten van het ene onderdeel, zonder dat het andere onderdeel het daarbij niet meer zou doen dus uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt om gewoon de hele site van begin af aan opnieuw op te bouwen. Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen hoeveel werk er in zoiets gaat zitten en na maanden van voorbereiding, skype-overleg met het team en overzetten van alle content, konden we dan uiteindelijk toch goed over en hebben we een prachtige nieuwe versie neergezet!

Orlando
In september was het eindelijk zover na ruim 2 jaar sparen: Orlando! We zijn een maand lang naar Orlando geweest en hebben samen een topvakantie gehad! De eerste 2 weken in een huurvilla, waarbij we Universal, het Harry Potter park, Sea World, Busch Gardens en nog veel meer hebben bezocht en de Halloween evenementen hebben ervaren. Tussendoor nog 3 dagen Disney Cruis naar de Bahamas en de laatste 2 weken Disney World in een Disney Hotel met het Magic Kingdom, Epcot, Hollywood Studio’s, Animal Kingdom en de waterparken van Disney. We hebben heerlijk genoten en natuurlijk hier de verslagen bijgehouden!

Een dieptepuntje in de vakantie, was het feit dat Tosca, onze Hollandse Herder in die periode is ingeslapen. Ze had een paar maanden daarvoor al kanker gehad en was geopereerd, maar het ging toch niet goed met haar en na overleg via Skype, hebben we toch besloten haar in te laten slapen. Dat was wel even een moeilijk moment, aangezien ze al 12 jaar onze hond was.

Eigen huis
Zo rustig als het de eerste helft van 2011 was, zo hectisch werd het in de tweede helft! We zaten namelijk in een huurhuis, waarbij het huurcontract eind 2011 afliep, dus we moesten toch alvast verder gaan kijken naar een nieuwe woning. Aangezien we nu zeker waren van mijn vaste aanstelling in Utrecht, gingen we voor Tamara werk zoeken in Geldermalsen en toen ook dat lukte, hebben we een bod gedaan op een huis in Tiel. Het bod werd geaccepteerd, maar het rondbreien van de hypotheek heeft nog de nodige voeten in de aarde gehad. Al met al zijn we maar liefst 4 maanden bezig geweest hiermee en dat heeft onzettend veel inspanning en geduld gevergd, waarbij het laatste niet mijn sterkste kant is :D

Hoewel we er eigenlijk vanuit gingen dat we twee weken na terugkomst van de vakantie de sleuteloverdracht zouden hebben, werd dit dus niet op tijd gehaald en terwijl we al midden tussen alle ingepakte verhuisdozen zaten, moesten we verder over en weer dingen regelen, een andere bank zoeken enzovoorts. Onze eerste bank had namelijk alles afgewezen op het laatste moment en dat hoorden we toen we in Orlando zaten. Van daaruit kun je weinig doen, dus we zaten weer volop in de drukte toen we terug kwamen :P

Om een lang verhaal kort te maken: Uiteindelijk is het dus allemaal gelukt en op 5 december kregen we de sleutel van onze eerste eigen woning, in Tiel!

Hartaanval papa
Het overlapt elkaar allemaal een beetje, maar tussen alle bedrijven door, heeft mijn vader in oktober ook nog eens een dubbele hartaanval gekregen. Gelukkig voelde hij iets vreemds en was hij al met mijn moeder naar het ziekenhuis gereden, maar toen ze daar waren, zakte hij in elkaar en stopte zijn hart ermee. Na hem te hebben gereanimeerd, kwam hij weer bij maar een paar minuten later, viel hij weer weg en hebben ze hem opnieuw moeten reanimeren. Gelukkig is ook dit gelukt, en hebben ze hem weer bij kunnen brengen. Daarna is hij gedotterd, zijn er stents geplaatst, heeft hij 3 dagen op de IC en 2 dagen op de hartbewaking gelegen en is hij daarna, 8 soorten medicijnen rijker, weer naar huis gestuurd.

Nieuwe RPG
Of het nog niet druk genoeg was, was dit ook de periode waarin we besloten hebben de stekker uit de oude RPG te trekken en, net als Wizardzone Main, een compleet nieuwe versie op te gaan bouwen. Dit heeft vrij veel voeten in de aarde gehad, waarbij zeker een aanzienlijk deel van de oude rpg leden fel op de veranderingen tegen waren, maar het was gewoon noodzakelijk gezien de toenemende achteruitgang van de oude RPG. Een nieuw team werd bij elkaar gezocht, een nieuw beleid opgesteld, een nieuw Zweinstein ingericht en al na enkele weken kon de nieuwe RPG de lucht in en tot nu toe nog met geweldig resultaat! De RPG is weer actief, leuk, gezellig en toegankelijk en dat is precies wat we wilden!

Center Parcs
Een klein hoogtepuntje, maar zeker erg leuk, was een weekendje Center Parcs dat we met een paar crewleden om de Kerstmarktmeeting in Valkenburg heen hadden gepland. We hebben veel gelachen, leuke dingen gedaan, vriendschappen verstevigd en gewoon een heerlijk weekend gehad! Het was ook echt even lekker om gewoon een paar dagen uit alle dagelijkse hectiek te zijn!

Oplevering oude huis
Met het verhuizen naar een nieuw huis, hoort ook de oplevering van het oude huis. Ook dit heeft nog aardig wat tijd gekost, aangezien niet alleen onze eigen spullen verhuisd moesten worden, maar ook die van mijn broertje, die nog druk in zijn nieuwe huisje aan het klussen is, en die van mijn ouders. Daarnaast moesten bepaalde dingen die we zelf hadden gemaakt (zoals een schuurtje in de tuin) weer worden afgebroken en moest er natuurlijk heel veel geregeld worden aan overzetten van abonnementen, stop zetten van zaken, afmelden bij bedrijven, zorgen dat alles een beetje netjes kon worden opgeleverd, afspraken maken met de eigenaar van die woning enzovoorts.

Slecht bericht Ina
Ina is een soort tweede oma voor me en dat is ze altijd al geweest, vanaf dat ik geboren werd. Hoewel we lang niet altijd de tijd meer hebben om haar regelmatig te bezoeken, ben ik nog steeds gek op haar en een paar dagen geleden hoorden we dat ze op tweede kerstdag ontzettend in de war was en in het ziekenhuis was opgenomen. Na diverse onderzoeken, hebben ze bij haar een kwaadaardige tumor op haar long ontdekt… Begin januari krijgt ze nog meer onderzoeken, waarbij wordt gekeken hoe ver de kanker zit, in welk stadium en of er nog iets te redden valt… Ik hoop van harte dat het weg te halen is, maar het blijft natuurlijk een vrouwtje van 82 met weinig weerstand en het is altijd maar afwachten hoe zo iemand een operatie uberhaupt doorstaat, terwijl ze daarnaast ook nog eens heel graag in haar huisje wil kunnen blijven wonen en bang is voor verpleeghuizen. Het wordt dus weer een spannende tijd, waarin we alleen maar het beste voor haar kunnen hopen.

Nou, dit is mijn jaaroverzicht van 2011 geworden. Hij is op sommige gebieden erg persoonlijk, maar dat was ook de bedoeling en ik denk dat het best eens goed is om af en toe stil te staan bij wat er het afgelopen jaar allemaal in je leven is gebeurd en veranderd en natuurlijk ben ik ook benieuwd naar jullie hoogte- en dieptepunten van 2011. :P
  • 1

#2 Denise

Denise

Diesel

• Member +
  • 1998 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Van alles!

Gepost 01 January 2012 - 14:54

Nou, hier van mij ook een jaaroverzicht. Ik had aan het begin van 2011 gezegd dat ik het gevoel had dat het een geweldig jaar ging worden en hoewel er zeker een paar hoogtepunten waren, was 2011 toch niet mijn jaar.....

Januari
Begon rustig. We waren net terug uit Disneyland, waar we met kerst naartoe waren geweest en ik was me aan het voorbereiden op het nieuwe begin van de studie. Daarna ging alles een tijdje z'n gangetje en aan het eind van de maand heb ik kennis gemaakt met de decaan van een middelbare school in Laren, waar ik was geplaatst om een stage te lopen voor de opleiding tot 2e graads bevoegd biologiedocente.

Februari
Was het officiele begin van m'n stage en opleiding aan het Leraren Opleidings Instituut. Tevens was ik deze maand in afwachting van een datum voor een interview, om te proberen toegelaten te worden tot de (veeartsenkant)opleiding van diergeneeskunde.

Maart
Was niet zo'n bijzondere maand, hete leven ging maar door en ik verdeelde m'n tijd tussen stage, school, en de sportschool.

April
Was de maand waarin ik was uitgenodigd voor een interview voor diergeneeskunde! Na een (voor mijn gevoel) positief gesprek, kreeg ik 3 weken later toch te horen dat ik er niet doorheen was. Het was een flinke tegenslag, maar aangezien ik nog een kans had via de centrale loting, had ik nog steeds hoop op een plekje. Ook heb ik in deze maand meegedaan met de IELTS test, omdat de universiteit dat op dat moment gratis aanbood aan 3e jaars studenten. Ja, en als het gratis is, maken we er gebruik van :D

Mei
Was de maand waarin ik de uitslag van de IELTS kreeg, en niet zomaar één, een 8,5 van de 9 punten gehaald! Ik was natuurlijk apetrots en bedacht me tegelijkertijd dat ik dit misschien nog wel een sgoed kon gaan gebruiken, mocht ik ooit naar het buitenland gaan.

Juni
Is de maand waarin ik mijn stage officieel heb afgerond. Ondanks een af en toe moeilijk moment (het was toch een VMBO-klas, iets waar ik totaal geen ervaring mee had), is het toch een leuke tijd geweest en bleken de leerlingen echt dol op me. Ze wilden me niet meer kwijt, hebben hun 'echte' biodocent praktisch het lokaal uitgezet om mij te houden en ik heb er zelfs een traantje om moeten laten toen ik weg ging. Aan de andere kant was juni toch ook een hele verdrietige maand. Ik heb namelijk mijn kat Minoes moeten laten inslapen, nadat ze al een hele tijd (zonder dat we het doorhadden) maagkanker had. Het is iets wat moeilijk te diagnostiseren is zonder een echo, en dat is nou juist iets wat niet heel snel bij een kat wordt gebruikt voor onderzoek. Op het moment dat we het ontdekten, zat er al zo'n grote tumor in de maag, dat er nog net een hele smalle doorgang naar de darmen was, maar ze niet meer dan een paar slokken water op kon, voordat ze vol zat. Met pijn in ons hart hebben we afscheid van haar moeten nemen....

Juli
Deze maand begon leuk. Ik genoot van de vakantie, af en toe wat werken op kantoor om nog wat geld bij te verdienen voor mijn grote reis naar Amerika en verder veel voorbereidingen treffen. Helaas kreeg ik halverwege de maand het bericht dat ik, voor de inmiddels 4e keer, uitgeloot was voor een studie van mijn keuze....diergeneeskunde. Na weer een moeilijke dag, ging ik er weer gewoon tegenaan. Na ruim 4 jaar van tegenslagen op studievlak, kom je er steeds net weer wat beter uit, alsof je langzaam immuun wordt voor teleurstellingen. Maar eind juli was er weer een lichtpunte, op 26 juli vertrok ik voor mijn 2 maanden durende reis naar Florida!

Augustus
Deze maand stond helemaal in het teken van werken in de dierenkliniek in Titusville, waar ik een stage geregeld had voor de zomer. Een maand lang heb ik 50 uur per week geassisteerd bij spreekuren, onderzoekjes, operaties en natuurlijk ook, schoonmaakwerk :P Ik heb er onwijs veel ervaring en kennis opgedaan en veel vrienden gemaakt. Een hoogtepunt deze maand was mijn verjaardag. Zonder dat ik het wist, had een vriendin in Amerika geregeld dat ik met haar naar de Wizarding World of Harry Potter ging! Het bleef een complete verassing tot ik voor de poorten van Universal Studios stond, geweldig! Ik huilde bijna van blijdschap toen ik midden in Zweinsveld stond te genieten van een boterbiertje, voordat ik de winkels afging om veel teveel geld uit te geven aan Harry Potter fan-artikelen :P
Helaas ging het niet altijd even lekker bij de Nederlandse 'vrienden' bij wie ik in huis zat. Het bleken (eenmaal in Amerika) behoorlijke controlfreaks te zijn, die het de normaalste zaak vonden dat ik het complete huishouden daar draaiende hield, hun ontbijt en diner klaarmaakte en aan het eind van mijn verblijf bij hun ook nog verwachtte dat ik een uitgebreid evaluatie gesprek met ze hield.

September
Was een leuke maand. De mensen bij wie ik in huis zat, gingen zelf op vakantie en omdat ze een oppas voor hun huisdieren nodig hadden, bood ik aan om dat te doen. Dit hield in dat ik in het huis zou blijven wonen tot ik weer naar Nederland ging, iets dat ik helemaal niet erg vond. Ik kon voor het eerst lekker m'n eigen gang gaan, zonder gecontroleerd te worden en heb in deze maand veel met de eerder gemaakte vrienden afgesproken en leuke dingen gedaan. Ook had ik nog een aanvullende snuffelstage voor een paar dagen in de week, waarbij ik een dierenarts in een dierentuin mocht schaduwen. Wederom heb ik hier een hoop geleerd en een hoop leuke/vreemde/bijzondere dieren van dichtbij kunnen observeren en onderzoeken. Zo hebben we 7 vleermuizen onderzocht, een pijlstaartrog gevangen om een antibioticashot te geven, een wrattenzwijn verdoofd en onderzocht, en nog veeeel meer! Al met al een geweldige ervaring! Een ander hoogtepunt was dat ik Martin en Tamara heb gemeet in Florida! Samen zijn we 3 dagen opgetrokken met elkaar en 2 dagen daarvan waren we weer in Universal Studios te vinden. Ook ben ik nog met een andere vriendin en haar 2 zoontjes uit Titusville op Labor Day naar Disney World geweest, die parken zijn toch wel echt mooi in Amerika hoor :P
Eind september was het weer tijd om naar huis te gaan, waar ik na thuiskomst meteen aan de studie moest beginnen. Een week later zou ik namelijk een belangrijk en moeilijk tentamen hebben...

Oktober
Begon weer rustig. Ik had een gezellig dagje afgesproken met vrienden van de sportschool om naar walibi te gaan :P Een dag later besloot ik dat ik maar weer moest gaan proberen een universiteit binnen te komen voor diergeneeskunde en dus besloot ik me voor de Royal Veterinary College in London aan te melden. Hierbij kreeg ik toch wel even de schrik van m'n leven, aangezien de uiterlijke inschrijfdatum al op 14 oktober was en ik dus nog welgeteld 1 week de tijd had om alles te regelen...en dat is veeeeeel regelwerk voor een uni in Engeland. Na een stressvolle week, is het me gelukt en hoefte ik in november alleen nog maar een soort van toelatingstest te maken, als onderdeel van je toelating (naast alle cijferlijsten, IELTS (hier kwam het dus voor van pas), aanbevelingsbrieven, referenties enz). Eind oktober was weer leuk, ik ben toen een lang weekend met de zaak naar Boedapest geweest. Het blijft een mooie stad en ik ben elke keer toch weer een beetje trots om Hongaarse roots te hebben :kiss:

November
Begon weer heftig! Namelijk, de toelatingstest voor Londen....en die bleek vele malen moeilijker dan gedacht. De opdrachten waren opzich nog wel te doen, mits je er tijd voor had en dat was nou juist iets dat we niet hadden...Wie kan er hier 28 wiskundige/natuurkundige/scheikundige en biologische opdrachten maken in 30 min? Nou, ik niet. Of 27 A-4tjes vol met te analysen vraagstukken in een uur? Nogmaals, ik niet...Gelukkig was ik één van de hele zaal die het niet kon, dus dat gaf me een beetje hoop. Helaas kreeg ik eind november de uitslag en die was niet denderend. Mijn schrijfopdracht was daarentegen wel heel goed, dus het gaf me (alle andere toelatingseisen meegenomen) toch goede hoop op een interview. Een lichtpuntje was een goed cijfer voor m'n tentamen van het eerste vak, iets waar ik extreem blij mee was, aangezien het één van de moeilijkste van de studie was.

December
Begon weer leuk, namelijk met het winterweekend Center Parcs! Het was onwijs gezellig en ik heb veel gelachen. Helaas kreeg ik vlak erna het bericht dat ik niet door de selectierondes in Londen was heengekomen, weer een klap in m'n gezicht qua studie diergeneeskunde dus. Inmiddels kwamen ook alle tentamens er weer aan, die dit jaar echt gehaald moeten/moesten worden aangezien ik anders een langstudeerboete aan m'n kont heb hangen. Mijn dagen in december staan dus volledig in het teken van studeren....

Dit was zo'n beetje wel mijn jaaroverzicht, het is langer geworden dan de bedoeling was en ik ben ongetwijfeld een hele hoop vergeten. Al met al was het best een leuk jaar, maar er waren voor mijn gevoel meet diepte- dan hoogtepunten. Ik hoop dat 2012 een nieuw begin wordt en de start van een succesvol jaar, waarin ik eindelijk m'n bachelor kan afronden, een mooie reis naar Nepal kan maken en misschien in juli zelfs wel het bericht krijg dat ik eindelijk ben ingeloot voor diergeneeskunde. :)
  • 1
Live curious...

#3 Josh

Josh

Practically perfect in every way

• -Site Crew
  • 10322 Posts:
  • Interesses:Series, schrijven, muziek, geschiedenis en nog veel meer!

Gepost 01 January 2012 - 22:26

2011 had om eerlijk te zijn wel ietsje beter gekund: mijn oma ging dood en er waren nog wat andere dingen... Maar goed, er zijn ook genoeg leuke gebeurtenissen geweest: reisje naar Parijs, ik heb autorijles genomen, vrijwilligerswerk gedaan en ik heb ook heel veel gelachen. :D

Ik heb wel hoge verwachtingen voor 2012, want ik ga hopelijk mijn rijbewijs halen en misschien ga ik op een uitwisseling volgend schooljaar. :kiss:
  • 0

#4 Sean

Sean

Haiku master! (aka Mr. Nfiz)

• Member +
  • 3178 Posts:

Gepost 01 January 2012 - 23:33

2010 sloot ik af in mineur, maar gelukkig veranderde er een heleboel in 2011. Januari begon voor mij met de melding dat er een meeting zou zijn in de Efteling. Na jaren van afwezigheid besloot ik weer eens te gaan, en tot mijn grote plezier waren er meer oudgedienden die op dat idee waren gekomen. Ik heb oude vrienden weer terug, en dat is sowieso al een van de beste momenten van 2011 voor mij geweest.

Ik ben naar Disneyland Parijs geweest, en ook daar heb ik het ontzettend naar mijn zin gehad.

Dingen leken weer goed te komen, vooral doordat ik ben gaan praten over mijn problemen. Ik ben mezelf leren kennen, en daar is geen prijs op te plakken. Ik ben door die gesprekken vertrokken uit het huis van mijn moeder, en ben bij mijn vader gaan wonen. Een beetje meer rust in de tent.

En toen kwam de vakantie in Oostenrijk. Leuk, en vooral de verrassing toen ik terug kwam in Nederland: een 7,5 voor mijn bachelorscriptie. Joechee, de Bachelor was binnen.

Augustus was ook een leuke tijd. Meer nieuwe vrienden erbij gekregen, en ondanks de iets mindere afloop van de maand was het een ervaring die zeker de moeite waard was.

En op een gegeven moment kwam ik zelfs in de crew op WZ. Dat was de derde keer! Na RPG-crew en Site-Crew kreeg ik de kans om Forum-crew te worden. Such fun!

En de RPG... Een hele hectische tijd, waarin we keihard hebben gewerkt om de nieuwe RPG uit de grond te stampen. Een geweldig team samengesteld, en vooral heel veel lol gehad in het opzetten.

Center Parcs, een geweldige ervaring met geweldige mensen! Keihard gelachen, goede gesprekken gehad en veel geleerd (Elstar)

2011 was een turbulent jaar voor mij, en toch heb ik het idee dat ik nu eindelijk weer op de goede weg zit. 2012 belooft een goed jaar te worden *klopt af*
  • 2
"Dream on, your nipples are mine!"
-Nfiz-

#5 Rawr

Rawr

Volleerd Tovenaar

• 15+ Member
  • 376 Posts:
  • Interesses:Muziek, Computer, Quotes/Lyrics, Crime series

Gepost 02 January 2012 - 09:19

Ik kan niet zo uit m'hoofd zeggen wat ik heel het jaar door heb gedaan in 2011.

School: ik was begonnen met de stage van m'n 1e leerjaar. Wat ik erg leuk vond in het theater. Ben ik goed het eerste jaar door gekomen en door gegaan naar het 2e jaar. Onder tussen loop ik nu al vanaf eind augustus (tot eind januari) weer stage bij een erg leuk bedrijf. Dus heb het zeker wel naar m'n zin. Al is het soms toch nog erg vermoeiend.

Concerten: Ik ben nog naar veel concerten geweest en heb daar goede herinneringen aan komt ook vooral door de drummer van VanVelzen. Heb ik onder tussen in 2 jaar en 3-4 maanden VanVelzen al 42 keer mogen zien :kiss: En heb ik kennis kunnen maken met andere bands die ik voor het eerst live heb gezien of die ik heb gehoord.

Vrienden: Helaas ben ik nu al zeker 8 maanden geen vrienden meer met iemand (helaas maar het zei zo). Toen ben ik later na haar uit eindelijk nog 2 vrienden kwijt geraakt. (Ik kende die 3 doordat ik fan ben van VanVelzen) Van één persoon vind ik het eigenlijk toch wel erg jammer, maar kan het niet meer terug draaien. En het ligt niet alleen aan mij maar ook aan hun. Zoals ook het feit dat ook al heb je ruzie of gaat het niet goed tussen elkaar dat je gewoon dingen als nog eerlijk kan zeggen en niet gaan liegen of zoiets. Verder heb ik ook wel weer nieuwe mensen leren kennen ik noem ze nog niet echt vrienden, maar ik mag ze zeker wel :D

Tja beetje soort van 'kort' samengevat. En mijn enige twee doelen in 2012 zijn eigenlijk om m'n rijbewijs te halen en over te gaan naar het derde leerjaar.
  • 0
''Some of us think holding on makes us strong; but sometimes it is letting go.''

''Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light''

#6 Melody

Melody

Volleerd Tovenaar

• Member +
  • 669 Posts:
  • Interesses:Boeken, UK, musicals, gezelligheid

Gepost 02 January 2012 - 10:57

2011 was voor mij geen slecht jaar. Natuurlijk waren er dieptepunten, maar ik heb ook veel geleerd en er is veel veranderd.

Begin 2011 woonde ik bijna een jaar met twee goede vriendinnen en studiegenotes in een eengezinswoning. We deelden dus badkamer, keuken en woonkamer en deden veel samen. We waren inmiddels goed op elkaar ingespeeld en het was erg gezellig. Halverwege januari ging één van de twee echter een half jaar in Engeland studeren en daarna zou ze gaan samenwonen met haar vriend. We hebben dus naar een nieuwe huisgenote gezocht en dit viel tegen. Ons huis lag niet gunstig: relatief ver van de stad en de universiteit. We kregen dan ook bar weinig reacties. Uiteindelijk is er maar één meisje geweest om te komen kijken en gelukkig leek het wel te klikken. Zij kwam dan ook bij ons wonen. In zo’n huis leef je erg op elkaars lip en ik vond het dan ook best spannend. Zou ik mijn eigen ding nog kunnen doen en zou ze er tussen passen? Gelukkig kan ik nu zeggen dat ze een prima huisgenote was. Mijn vriendin en ik bleven veel samen doen (koken e.d.) en zij kwam erbij wanneer ze wilde, prima situatie dus. Ze was aardig, behulpzaam, een heerlijke prater maar ook erg op zichzelf. Al vrij snel waren we weer gewend en ontstond er een nieuwe routine.

Mijn vriendin en ik grepen de studie van onze voormalige huisgenote M. aan om een paar dagen naar Engeland te gaan en haar op te zoeken. Weer vertrouwd met zijn drieën (een docente op de universiteit heeft ons zelfs eens “de drie musketiers genoemd) verkenden we Sheffield en gingen we naar Londen, waar we ook naar een musical gingen. We hadden al lang geroepen dat het ons zo gaaf leek om The Phantom of the Opera in Londen te zien en dat hebben we toen dus ook gedaan. Erg leuk als zo’n wens daadwerkelijk uitkomt!

De moeder van M. had kanker en was erg ziek. Het was al de derde of vierde keer dat de ziekte haar trof en we wisten allemaal dat het waarschijnlijk niet lang meer zou duren. Het was dan ook erg lastig mijn vriendin hiermee te zien worstelen, toen ze nog bij ons in huis woonde, maar helemaal toen zij in Sheffield zat en onze machteloosheid nog groter leek te worden. Ze bleef twijfelen of ze er goed aan deed naar het buitenland te gaan en toen ze de knoop had doorgehakt, onderbrak ze keer op keer haar verblijf in het buitenland om haar moeder te bezoeken. Uiteindelijk overleed ze, gelukkig toen M. thuis was. De ziekte en het overlijden van haar moeder waren zacht uitgedrukt een dieptepunt van dit jaar.

Ook was ik in de eerste helft van het jaar druk met mijn bachelor. Ik schreef mijn bachelorwerkstuk en was druk op zoek naar een stageplaats bij een vertaalbureau. Dit laatste bleek echter makkelijker gezegd dan gedaan. Uiteindelijk is dit echter wel gelukt en heb ik van 1 juni tot half juli stage gelopen. Het was een erg leerzame tijd met erg gezellige en sociale collega’s, die allen bereid waren me dingen uit te leggen. Mijn begeleider was erg perfectionistisch en vaak moest ik teksten meerdere keren opnieuw vertalen, maar hierdoor leerde ik ontzettend veel en toen ik weg ging kreeg ik een lovend eindoordeel. Ook hoorde ik in die tijd dat mijn bachelorwerkstuk ruimschoots was goedgekeurd. In september kreeg ik dat gewilde bachelordiploma in handen en dat was een heerlijk moment.

Ik zou in juli met vier meiden een midweekje naar een vakantiehuisje op een park. Een paar dagen voor vertrek kreeg ik echter te horen dat mijn tante, die een paar maanden daarvoor nog niet eens wist dat ze kanker had, was overleden. Ik zag haar zelden, maar ze was wel mijn tante, dus wat doe je dan? Naast het verdriet om haar snelle overlijden was dit een dilemma waar ik erg mee zat. Uiteindelijk besloot ik na een bezoek aan mijn oom en nichtjes toch te gaan en heb ik toch nog van de midweek kunnen genieten.

Na een klein weekje Schotland, iets wat ik al heel lang wilde en wat fantastisch was, besloot ik na lange tijd weer eens een kijkje op Wizardzone te nemen. Ik trof een geheel nieuwe versie aan en toen ik WZ weer zag was de stap snel gezet om me weer aan te melden. Een tijdje later werd ik ook weer deel van de crew. Van deze terugkeer heb ik dan ook zeker geen spijt.

Een nieuw schooljaar bracht een nieuwe master, nieuwe colleges en veel beter: nieuwe contacten. Dit laatste begon al aan het eind van mijn derde jaar. Zo werden we voor het schrijven van mijn bachelorwerkstuk ingedeeld in groepjes om elkaars werk te kunnen beoordelen en hulp te bieden. Ik werd ingedeeld bij een meisje die ik eigenlijk niet kende, maar met wie ik al wel vaker colleges had gevolgd. Ineens was er een klik en we hebben nog steeds leuk contact. Bizar hoe het kan lopen! Mijn sociale netwerk is in 2011 uitgebreid, iets wat ook hard nodig was, en ik hoop dat ik die trend kan doorzetten.

Alles ging zo zijn gangetje, totdat de nieuwste huisgenote besloot dat ze haar kamer niet langer zou huren. Onder andere vanwege een huisbaas die sociale vaardigheden niet leek te bezitten, besloten we allemaal te gaan. Toen begon de stress: ik wilde niet terug naar mijn ouders (hoe goed ik het ook met hen kan vinden, ik was een eigen plek hebben gewend), maar een andere kamer vinden bleek problematisch. Uiteindelijk, na veel spanning, piekeren over ‘wat als’ en geregel lukte het een urgentieverklaring te krijgen. Hierdoor kreeg ik mijn huidige appartementje in een studentenflat, waar ik met heel veel plezier woon. Vanaf dag één voelde ik me thuis. De tweede verandering in mijn woonsituatie was op de een of andere manier een stuk minder spannend. Maar goed ook, want als het me lukt dit jaar mijn master te behalen, zit er weer een verhuizing aan te komen. Dat is echter iets voor een volgend jaaroverzicht.
  • 1

#7 Pingwing

Pingwing

Places to be, fishes to see

• -Forum Crew
  • 8207 Posts:

Gepost 02 January 2012 - 21:53

lol, dit topic is zo achteraf best lastig :P

-
Geboortje nichtje, erg leuk natuurlijk, maar was in Canada dus kreeg ik pas later in het jaar te zien omdat moeder naar Nederland kwam.

Het succesvol afronden van mijn stage

Het samenwonen en verloven met Michelle, ook erg leuk natuurlijk!

Het nieuwe schooljaar beginnen met een nieuwe klas, waarbij de hoogtepunten zijn: De rouwdag en het etentje :D

En verder niet echt iets te noemen ofzo, man wat een saai leven zeg :D
  • 0

#8 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:
  • Interesses:Fanfictie, reizen, Sims 2, wetenschap, talen, musicals

Gepost 03 January 2012 - 05:19

Mooi, dit topic. :)

Voor mij was 2011... best wel bizar, eigenlijk. Vooral als ik er nu op terugkijk: had je me een jaar geleden verteld wat ik allemaal zou doen en meemaken, had ik je niet geloofd! ;) Het was spannend, druk, leerzaam - en heel erg mooi. Ergens ook wel beangstigend eigenlijk, want hoe kan een jaar ooit nog zo goed worden?

Curacao
2011 begon al super, want tijdens de jaarwisseling was ik met mijn huisgenootjes in Willemstad, Curacao, waar we de hele nacht in de open lucht hebben gedanst op sfeervolle Latijns-Amerikaanse muziek, terwijl om ons heen een waar vuurwerkspektakel losbarstte... De volgende ochtend hebben we nog een Nieuwjaarsduik gemaakt in de prachtige helderblauwe oceaan (compleet met Unoxmuts :D) en vervolgens zijn we in het warme zand gaan liggen om op te drogen. Veel beter wordt het leven niet!

Journalistiek
Eenmaal terug in Nederland werd ik gevraagd om redactieraadlid te worden van het medische (studenten)tijdschrift waarbij ik de maanden ervoor stage had gelopen, en niet veel later werd ik ook aangesteld als webredacteur voor de site van datzelfde tijdschrift! Heb daar ruim twee maanden lang met heel veel plezier gewerkt. Ook daarna bleef ik nog actief, want ik heb door het jaar heen diverse artikelen geschreven als freelance "journalist". Maar de grote klapper kwam helemaal aan het eind van het jaar, toen ik als medisch redacteur met een camerateam naar de VS vertrok om medische webtelevisieprogramma's (interviews en talkshows) te maken! Ik heb fantastische mensen ontmoet en ontzettend veel geleerd - echt een ervaring om nooit meer te vergeten!

Summer School en buitenlandse vrienden...
En nu we het over fantastische mensen hebben: in juni heb ik samen met drie commissiegenoten een internationale wetenschappelijke Summer School over transplantatiegeneeskunde georganiseerd, waarbij ik medestudenten van over de hele wereld heb ontmoet: Mexico, Brazilië, Griekenland, Duitsland, etc. Naast het interessante inhoudelijke programma (ik heb o.a. een indrukwekkend gesprek gevoerd met een vrouw die een harttransplantatie heeft ondergaan) heb ik voor het eerst een koe gemolken, ik heb de derde prijs gewonnen tijdens een dartcompetitie en ik heb midden in de nacht gedanst met een leuke Braziliaanse jongen (ja, die ja ;)). Ik heb tijdens deze week vrienden voor het leven gemaakt. Aansluitend zijn we met de hele groep nog drie dagen naar een studentencongres gegaan en met een paar buitenlanders ben ik als een ware toerist door Nederland gereisd (Groningen, Amsterdam, Den Haag, Scheveningen, etc.). Volgens mij heb ik tijdens mijn hele leven nog nooit zoveel gestapt en gedanst en gedronken als tijdens deze maand. :D Ik heb met mijn nieuwe Braziliaanse vrienden caipirinha's gedronken, ik heb de forró (volksdans) geleerd en ik spreek nu zelfs een paar woordjes Portugees... Echt, zoveel warme herinneringen, dat is niet eens in woorden uit te drukken!

Vrijwilligerswerk
In de eerste paar maanden van 2011 ben ik als vrijwilliger actief geweest voor Stichting Roze Zaterdag, een organisatie die als doel heeft de acceptatie van holebi's en transgenders te bevorderen. Als redactielid van de programmakrant heb ik een transvrouw (vroeger man, nu vrouw) geïnterviewd en wat korte teksten geschreven, en daarnaast wekelijks gezellig vergaderd met een hele diverse groep mensen (die allemaal dachten dat ik lesbisch was, maar dat terzijde :P). Tijdens Roze Zaterdag zelf was ik als hofdame - gekleed in een antieke jurk plus enorme witte pruik - aanwezig tijdens een prachtige trouwceremonie in de Martinikerk. Na afloop werd natuurlijk nog een borrel georganiseerd om het succes van de dag te vieren - en wat is het interessant om voor de verandering eens drankjes aangeboden te krijgen van vrouwen i.p.v. mannen. ;)

Cursussen en diploma's
2011 bracht een hoop nieuwe kennis en ervaringen met zich mee: ik heb mijn EHBO-certificaat gehaald, ik heb een medische gebarentaalcursus gevolgd, cursus windsurfen gedaan (superleuk!), cursus tennis, cursus damesvoetbal, cursus lacrosse, cursus streetdance, proeflessen salsa en samba, cursus tropengeneeskunde... Daarnaast wat extra vakken gevolgd, zoals Wetenschapsfilosofie, Astrobiologie, Nederlandse geschiedenis en Antropologie van Moslimsamenlevingen. En sinds kort volg ik ook acteerlessen: de groep is ontzettend gezellig en in november had ik mijn acteerdebuut voor publiek! :P

Terschelling, Leiden, Berlijn
In augustus heb ik - na het halen van drie belangrijke tentamens (want oh ja, studeren doe ik ook nog :D) - mijn oud-collega's op Terschelling opgezocht. Drie dagen op het strand zitten en bijketsen, en 's avonds tot diep in de nacht bier drinken en dansen - heerlijk! Vervolgens was ik een weekje in Leiden, waar ik een heleboel internationale studenten heb ontmoet tijdens een boeiend congres over gezonde voeding, en in september ben ik in mijn eentje naar Berlijn afgereisd voor nog een medisch studentencongres. Binnen de kortste keren had een hele groep mensen ontmoet (uit zo'n beetje elk land dat je kunt bedenken) en samen hebben we de stad verkend. Ik had sjans met een dokter uit Oekraïne ("Dracula" :P), ik heb Bratwurst gegeten met een stel Roemenen, het Brandenburger Tor bezocht met een meisje uit Litouwen, gedanst met een jongen uit Iran, etc. etc.! Ik blijf in herhaling vallen, maar ook dit was een supergave ervaring - ik ben helemaal verliefd geworden op Berlijn! - en ik ben zo blij dat ik zoveel interessante en grappige mensen heb ontmoet (we hebben nu nog contact via mail/Facebook).

Uitstapjes
Tsja, waar moet ik beginnen? Ik ben dit jaar naar talloze mooie musicals geweest (La Cage Aux Folles, Maria!, Petticoat, Mary Poppins, We Will Rock You, Zorro!, Miss Saigon, Aida in Concert), toneelstukken, opnames van televisieuitzendingen, comedy/cabaret (hè Marion? ;)), concerten (Matt Dusk, Nick & Simon Symphonica in Rosso). En natuurlijk de Harry Potter dvd release party en de nachtpremière van de laatste film! Tel daarbij de WZ-meeting in de Efteling, diverse crewmeets en privémeets, en feestjes van vrienden en vriendinnen... Elke keer intens genieten, ik ben een gelukkig mens. :)

Jubilea
Afgelopen jaar was binnen onze familie ook erg bijzonder: mijn vader werd zestig, mijn oma vierde haar tachtigste verjaardag, broertje en zusje werden twintig, en mijn ouders waren in augustus dertig jaar getrouwd! Grappig hoe dat ineens allemaal samenvalt. :P

Overige
Wat schiet me nog meer te binnen als ik aan 2011 denk? Nou, ik ben voor het eerst gaan bungeejumpen! Helemaal niet zo eng als ik had verwacht. :P Daarnaast ben ik mentor geweest bij een internationale studentenorganisatie (heb een student uit Mexico en eentje uit Tsjechië begeleid), ik ben aangenomen bij een landelijk studentenplatform, ik zit sinds kort in een singer/songwritercommissie... Dus alweer genoeg plannen voor 2012!

Natuurlijk waren er afgelopen jaar ook minder mooie dingen. Problemen thuis, vrienden die verdriet hebben, ziekte... Ik ben enorm geschrokken door het feit dat een jonge collega (moeder van drie kinderen) is gediagnosticeerd met pancreaskanker: het is niet te genezen en ze zal waarschijnlijk binnen een half jaar dood zijn. Dit soort dingen zijn vreselijk, maar het maakt wel dat ik extra dankbaar ben voor alle kansen die ik krijg en alles wat ik doe. Het leven is kort en ik doe mijn best om van elke dag te genieten: ik plan leuke dingen in, ik trek een mooi jurkje aan als ik daar zin in heb - en bewaar het lekker niet alleen voor "speciale gelegenheden" - en ik probeer optimistisch te blijven, ook als ik het even niet zie zitten of gestrest ben. Als ik morgen sterf, wil ik ook echt geleefd hebben. En ik denk dat ik liever spijt heb van iets dat ik heb gedaan, dan van iets dat ik nooit heb durven proberen. :) Dus met die filosofie ga ik nu 2012 in, ben benieuwd wat dit jaar gaat brengen!
  • 3

#9 Eliza

Eliza

Miss. Lukt

• Member +
  • 1741 Posts:
  • Interesses:ENGELS, boeken, piano, muziek, geschiedenis, cultuur, religies, UK

Gepost 07 January 2012 - 13:07

Hm, laat ik het ook eens op een rijtje zetten.

2011 begon voor mij behoorlijk in een mineur en dat bleef de eerste maanden eigenlijk zo. Toen ik op een bepaald moment besloot me vrolijk voor te doen, bleek dat goed te werken, op school in elk geval. Bovendien werd de vriendschap met mijn beste vriendin weer sterker, na een half jaar moeizame dingen. Qua cijfers op school bleef ik constant. Ik heb school altijd gebruikt als vluchtplaats en dat is zo gebleven. Mijn cijfer latijn ging omhoog, wat redelijk fijn was, aangezien ik een onvoldoende stond, wat niet echt normaal was voor mijn doen. Dat was mij een zorg minder, maar de onderliggende depressie bleef, tot mei. Toen verdween het om niet meer terug te keren. Ik was vervolgens een stuk onbezorgder, minder bedrukt en ook dat zag je terug in mijn cijfers, hoewel die al hoog waren. Toen kwam eind juni de Romereis. Het was geweldig. Echt, ondanks de paar dipjes. De zomervakantie was eigenlijk vrij dood, maar wel uitrustend en gezellige weken met familie. Begin klas 6 was eigenlijk nog steeds vrolijk, hoewel ik verwachtte dat ik snel weer depressief zou worden, aangezien ik gevoelig ben voor winterdepressie. Toen kwam het nieuws dat ik van ons familiefonds een apple laptop kreeg, dat was me een zorg minder :P De eerste maanden van klas 6 waren getekend door hard werken eigenlijk en toch vrolijk blijven. Ondanks alles. Mijn cijfers zijn goed, mijn humeur is goed, ik heb het gezellig op school en met andere vrienden. Ik werk hard voor mijn profielwerkstuk opdat ik in de kerstvakantie lekker kan luieren. Overigens had ik in november nog wel een paar gesprekken met mijn lerares Latijn, die nog steeds bezorgd over mij is, maar het gaat goed met me. Hoewel het thuis wat minder gaat en ik blij ben als ik het huis uit kan komende zomer, gaat het oprecht goed.

2012 gaat vooral het jaar worden van mijn eindexamen, het uit huis gaan en het gaan studeren. Ik heb er super veel zin in! Een schoon, nieuw jaar! Een schone lei!
  • 0

#10 Marlou

Marlou

Welkom!

• Member +
  • 1653 Posts:

Gepost 07 January 2012 - 23:16

Even kijken wat ik me allemaal nog kan herinneren..

In 2011 ben/heb ik:

- Murderdolls EINDELIJK live kunnen zien. 2 keer!
- M'n eigen appartementje gekregen! (Goed, dat was al in 2010 eigenlijk, maar ben in januari pas echt verhuisd.)
- M'n ex-huisgenoot eruit geschopt, nadat ik erachter kwam dat hij de boel aan het bedonderen was.
- Samen gaan wonen met m'n vriend!
- M'n opa verloren aan kanker.
- Begonnen met tatoeëeren!
- Gaan werken bij Bar American.
- Ervoor gekozen om te blijven zitten op school (slechtste beslissing ooit ><).
- M'n eerste eigen katje gekocht!
- Verschillende keren tripjes gemaakt naar Antwerpen.
- De Vrienden3daagse georganiseerd, wat een enorm succes was.
- 1 van m'n degoes verloren.

Geloof dat dat het wel een beetje was :). Het is niet op volgorde trouwens :P.
  • 0
I walked with a zombie.

#11 Mello

Mello

Meldin <3

• Member +
  • 3556 Posts:

Gepost 08 January 2012 - 02:25

In het kort:

- Efteling met WZ!
- Te horen krijgen dat ik weer word geopereerd
- Ziekenhuis-operatie: Mislukt. Het ging mis met mijn longen en ik spuugde bloed. Ik lag twee dagen in een kritieke toestand. Ik lag naast het kamertje waar mijn tante was overleden. Wat fijn. Derde dag mocht ik eindelijk naar boven en na een douche was ik weer beter. Iedereen in de afdeling vonden mij raar, wat ze hebben nooit zo'n snelle genezing gezien. Dat is Melanie Schröder voor jullie.
- Twee/drie volle maanden op een bed geleefd. Wat?
- Ondanks dat het niet zo goed ging met Sharon en mij, zijn wij nu toch sterker dan ooit. In andere woorden: ik was een bitch en Sharon was (is ze nog steeds) te lief voor mij. Ik zie nog steeds niet wat ze in me ziet. Ik ben echt gemeen soms :P
- 2 jaar met Sharon bij de Efteling! Op naar de volgende 65 jaar.
- Klinkt misschien erg dom, maar de file bij Walibi vond ik echt hi-la-risch. Ik heb nooit zo hard gelachen.
  • 1

John Watson is so far back in the closet, not only did he find Narnia, he found Dean Winchester.

0 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers