Spring naar inhoud

Foto

Europarlement wil Rutte spreken over meldpunt

• Gesloten onderwerp Dit onderwerp is gesloten
5 reacties in dit topic

#1 Josh

Josh

Practically perfect in every way

• -Site Crew
  • 10322 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Series, schrijven, muziek, geschiedenis en nog veel meer!

Gepost 16 February 2012 - 12:53

STRAATSBURG - Het Europees Parlement gaat 13 maart debatteren over het zogenoemde Polenmeldpunt, dat de PVV heeft opgericht. De Europarlementariërs roepen premier Mark Rutte op naar Straatsburg te komen om „zijn stilte over dit punt” te verbreken en het standpunt van de regering te verduidelijken. De christendemocraten in het Europees Parlement, waaronder het CDA, hebben het debat aangevraagd, zo maakten ze donderdag bekend.

De Franse fractieleider Joseph Daul is boos dat „iemand mede-Europeanen kan aanvallen”. Volgens de Europarlementariër is de website tegen „alles wat Europees is”. Daul noemt het roekeloos om haat en discriminatie aan te moedigen.

PVV-Europarlementariër Barry Madlener riep Rutte op thuis te blijven en niet in te gaan op de uitnodiging van het Europees Parlement. „Rutte heeft belangrijker zaken dan hier te komen.” Volgens de politicus is het beter af te wachten wat de uitkomsten van de website zijn en daarover te discussiëren, ook in het Europees Parlement.

Bron: Telegraaf
  • 0

#2 Daawn

Daawn

Tovergrootmeester

• -Forum Crew
  • 3674 Posts:

Gepost 16 February 2012 - 21:10

Pff.
Ik vind het overdreven dat de website tegen "alles wat Europees" is genoemd wordt. Dat zijn dan ook Spanjaarden Fransen etc., en daar gaat het niet om. Mja, die hele website is überhaupt overdreven.
  • 0

#3 Josh

Josh

• -Site Crew
  • 10322 Posts:

Gepost 16 February 2012 - 21:17

Pff.
Ik vind het overdreven dat de website tegen "alles wat Europees" is genoemd wordt. Dat zijn dan ook Spanjaarden Fransen etc.

Maar gaat het daar wel om? Ik denk dat ze eerder bedoelen dat het discriminerend is en ook niet bepaald solidair naar de oost-Europese lidstaten toe en dat dat tegen de waarden van de EU is. Dat wil niet zeggen dat de PVV ook meteen tegen Fransen of Spanjaarden zou zijn.
  • 0

#4 Daawn

Daawn

Tovergrootmeester

• -Forum Crew
  • 3674 Posts:

Gepost 16 February 2012 - 22:59

[b]Volgens de Europarlementariër is de website tegen „alles wat Europees is”. Daul noemt het roekeloos om haat en discriminatie aan te moedigen.

Ik zeg ook niet dat het daar niet om gaat. Ik benoem wat ik lees en wat ik daarvan interpreteer. Ik begrijp ook wel dat Daul vindt dat het discriminatie oproept - en daar ben ik het mee eens - ik vind alleen zijn woordkeuze zo onduidelijk.
  • 0

#5 Sean

Sean

Haiku master! (aka Mr. Nfiz)

• Member +
  • 3178 Posts:
  • Geslacht:Tovenaar

Gepost 16 February 2012 - 23:03

Met deze houding gaan we ook nooit het Songfestival winnen :P

Ik vind dat meldpunt trouwens best vaag. De SP heeft al zes jaar zo'n meldpunt en toen hoorde je er ook geen haan naar kraaien vanuit het Europees Parlement. Beetje vaag natuurlijk...
  • 0
"Dream on, your nipples are mine!"
-Nfiz-

#6 Josh

Josh

• -Site Crew
  • 10322 Posts:

Gepost 16 February 2012 - 23:21

Ik vind dat meldpunt Dat trouwens best vaag. De SP heeft al zes jaar zo'n meldpunt en toen hoorde je er ook geen haan naar kraaien vanuit het Europees Parlement. Beetje vaag natuurlijk...

Er zit volgens mij nog wel een verschil tussen de twee meldpunten. Die van de SP richt zich op concurrentie op de arbeidsmarkt, terwijl de PVV oost-Europeanen tevens associeert met - ik citeer de site - "geluidsoverlast, parkeeroverlast, dronkenschap en verloedering". Zaken die je net zo goed bij de politie kunt melden en die overigens niet alleen oost-Europeanen aangaan, lijkt me.

Nu wil ik dat meldpunt van de SP niet per definitie verdedigen, maar het is wel iets anders. Daarbij, het is niet omdat de SP een meldpunt heeft dat de PVV ook zo maar alles kan doen en laten. Dat klinkt echt een beetje kinderachtig, hoor. :P

Ik vraag me overigens af wat Wilders' Hongaarse vrouw hier van vindt. :P
  • 0

2 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 2 gasten, 0 anonieme gebruikers