Spring naar inhoud

Foto

Pasen

• Gesloten onderwerp Dit onderwerp is gesloten
20 reacties in dit topic

#1 Paashaas

Paashaas

Ze smelten de paashaas!

• Member +
  • 16 Posts:
  • Geslacht:Zeg ik lekker niet!
  • Interesses:Eieren, Chocolade, Praline, Mevrouw Haas, verstoppertje spelen, werken: altijd werken.

Gepost 30 March 2012 - 09:22

Met pasen voor de deur op 8 april, is het wel eens tijd dat hier ook een topic komt!

Wat is Pasen precies?

Pasen is een belangrijk Christelijk feest. Volgens de Christenen is op deze dag Jezus opgestaan uit de dood, het is dan de derde dag na Zijn kruisiging.

Pasen is verspreid over twee dagen en wordt altijd gevierd op een zondag en maandag, ook wel de Paaszondag en Paasmaandag genoemd.

Pasen valt altijd 50 dagen voor Pinksteren. 40 dagen na Pasen is het Hemelvaartsdag.

Maar ook voor niet-christenen is pasen een leuke tijd. Er worden overal verschillende events georganiseerd (bijvoorbeeld Paaspop) en iedereen is vaak in een goede stemming. Het is het echte begin van de lente!

Hebben jullie ook plannen met Pasen?

• 0
"Het hele eieren eten van pasen is dat wanneer je de haas met gouden eiren slacht, je windeieren zal oogsten. Je zal dan eiren voor je geld moeten kiezen, op eieren moeten lopen en niemand zal van die boer eieren willen. Eet vooral geen eieren op goede vrijdag en breek vooral eieren bij het maken van een omelet." - Aldus de woorden van P. Haas.

#2 ThaMartin

ThaMartin

Geheime Projectontwikkelaar

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • RPG naam:Marcus Tynian
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 30 March 2012 - 09:59

Ik heb vooral over dat laatste punt een heel gesprek gehad met collega's vorige week... Hoe werd nou bepaald wanneer Pasen precies was? :P

Ik heb zelf trouwens nog geen plannen met Pasen, al heb ik laatst wel een briefje gevonden of ik iemand wilde helpen met eieren verstoppen... :lol:
  • 4

#3 Anslenemans

Anslenemans

Blaat!

• Member +
  • 3864 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Lezen, dromen, geschiedenis, toffe tv-series en toffe films.

Gepost 30 March 2012 - 10:10

^Had dat niet iets te maken met de eerste zondag in de lente, nadat er een volle maan was geweest? Het kan ook helemaal fout zijn, maar ik meen mij te herinneren dat ik zoiets vorig jaar toch heb gelezen. (Want vorig jaar was Pasen heel laat, omdat toen het pas laat een volle maan was ofzo :lol:).
  • 1
Science of Deduction.

Is your house bigger from the inside?

#4 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, (ver)talen, drummen, muziek, vampiers...

Gepost 30 March 2012 - 11:58

Pasen wordt hier standaard gevierd met de grootouders, dus de dag voor Pasen komen we gezellig samen met de familie van mijn moeders kant en Pasen zelf komen we samen met de familie van mijn vaders kant. Is altijd heel gezellig wel.
En ik ga ook nog paaseieren uitdelen in de jeugdverenigingen hier in het dorp met een paar anderen.
  • 1
My Virtual World Tour

Why can't we see that when we bleed we bleed the same?

#5 _Lily Evers_

_Lily Evers_

Welkom!

• Member +
  • 4956 Posts:

Gepost 30 March 2012 - 17:52

Gewoon lekker thuis, m'n zus komt en we eten surprise eieren, voor de rest niks speciaals behalve vrijdagmiddag en maandag vrij! :lol:
  • 1

Waar schaduwen vallen, schijnt ook de zon

#6 Josh

Josh

Practically perfect in every way

• -Site Crew
  • 10322 Posts:
  • Interesses:Series, schrijven, muziek, geschiedenis en nog veel meer!

Gepost 30 March 2012 - 18:33

Pasen is inderdaad de eerste zondag na de eerste volle maan in de lente. :P En alle andere christelijke feesten (behalve Kerst) zijn afhankelijk daarvan weer berekend.

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Niet veel bijzonders, denk ik. :lol:
  • 1

#7 Daawn

Daawn

Tovergrootmeester

• -Forum Crew
  • 3674 Posts:

Gepost 30 March 2012 - 21:50

Eh, wij hebben zaterdag een 25 jarig bruiloftsfeest, zondag moet ik gewoon werken tot 17u maar daarna is het standaard avondeten bij mn oma. Maandag vrij. :lol: Heel mss brunchen met de familie maar tis nog niet zeker of dat wel door gaat.
  • 1

#8 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:
  • Interesses:Films, series & games

Gepost 30 March 2012 - 22:09

Voor de verandering ben ik met Pasen eens vrij. Als je onregelmatig werkt dan komt het heel vaak voor dat je één van die feestdagen moet werken, maar het is volgens mij voor het eerst dat ik geen enkele Paasdag hoef te verschijnen op mijn werk. :P In ieder geval ben ik door m'n ouders uitgenodigd om tijdens een van de dagen daar te komen eten, dus dat lijkt me wel een goed en gezellig plan! :lol:
  • 1

#9 Morgana

Morgana

op de versirius toer (A) / Tubbie! =D

• -Site Crew
  • 4108 Posts:
  • RPG naam:Isobel Clarkson

Gepost 31 March 2012 - 09:07

Ik ben bij mijn ouders het weekend, dus we hebben wel een paasbrunch enzo. Maar voor de rest geen plannen.

Stiekem staat mijn pasen jaarlijks gereserveerd voor het eieren zoeken.:fluit:
  • 1

The ones who love us, never really leave us and you can always find them in here <3

When you have to make a hard decision: flip a coin. ~

~ Because when that coin is in the air, you suddenly know what you're hoping for..

#10 Hermeline

Hermeline

Volleerd Tovenaar

• Members
  • 670 Posts:
  • Interesses:Harry Potter
    Twilight
    Chiro

Gepost 31 March 2012 - 23:56

Pasen valt inderdaad op de eerste zondag na de eerst volle maan van de lente. Dus als het net een dag voor de lente begint volle maan is, valt Pasen héél erg laat, kan tot 25 april zijn. Maar het kan dus evengoed op 22 maart al Pasen zijn.

En Pasen is vooral leuk voor de vakantie en de chocolade. :fluit:
  • 0

#11 Ingrid

Ingrid

Ik ben een panda - A.k.a 'Kleintje'

• -Forum Crew
  • 1926 Posts:
  • Interesses:Treehugging.

Gepost 01 April 2012 - 16:12

Wij gaan standaard op een van de twee dagen een Paasdiner eten bij een van de gezinsleden en meestal betekent dat dat alle schoonfamilie en ouders met z'n allen rond de tafel koffie gaan drinken en dat wij, broer en zussen, met z'n vieren een spel gaan doen dat veel te lang duurt, waardoor de aanhang niet meer naar huis kan omdat het spel nog niet afgelopen is. :wub: Gebeurt altijd, vooral omdat mijn oudste zus echt een spelletjesfreak is. Ze wint ook bijna altijd. Dit is trouwens niet alleen met Pasen zo, maar ook met Kerst/verjaardagen/St. Juttemus/willekeurige andere feestdag.

Dit jaar is dat trouwens op tweede paasdag. We laten mijn neefje van drie en petekindje van een (al zal die niet zoveel doen) trouwens ook naar paaseieren zoeken. Wordt gezellig. :fluit:
  • 0
My alarm clock is clearly jealous of the amazing relationship I have with my bed.

#12 Anslenemans

Anslenemans

Blaat!

• Member +
  • 3864 Posts:
  • Interesses:Lezen, dromen, geschiedenis, toffe tv-series en toffe films.

Gepost 03 April 2012 - 20:47

^Oh leuk!
Bij ons gebeurt er met Pasen niet erg veel. Meer een gewone zondag eigenlijk, alleen met uitgebreider eten <_<. Op paasmaandag gaan we altijd naar het rommel/boeken-marktje dat ze hier in Bree altijd doen.
  • 0
Science of Deduction.

Is your house bigger from the inside?

#13 Ceridwen

Ceridwen

Just Sjonnie

• Member +
  • 2950 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, Japan, muziek luisteren, wz, Supernatural, Torchwood, Disney, fanfiction

Gepost 06 April 2012 - 13:07

Ik had helemaal niet door dat het al morgen Pasen is DD: Normaal ga ik naar mijn opa en oma voor een heerlijk paasdiner, met de nodige heerlijke choco-eitjes natuurlijk <33 God, wat mis ik die dingen :P
  • 0

#14 ThaMartin

ThaMartin

Geheime Projectontwikkelaar

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • RPG naam:Marcus Tynian
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 06 April 2012 - 13:59

Wij krijgen maandag op het werk een paasontbijt met luxe belegde broodjes, hoorde ik vandaag :fluit: Verder doen we dit jaar niet veel met Pasen, behalve werken :P
  • 0

#15 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:
  • Interesses:Films, series & games

Gepost 06 April 2012 - 21:58

Buiten het diner bij m'n ouders heb ik met een maatje afgesproken om 's avonds ook nog even naar de film te gaan! Daar heb ik natuurlijk ook erg veel zin in, al heeft het ongetwijfeld bijzonder weinig te maken met het hele Paasfeest. :knuf:
  • 0

#16 Eliza

Eliza

Miss. Lukt

• Member +
  • 1741 Posts:
  • Interesses:ENGELS, boeken, piano, muziek, geschiedenis, cultuur, religies, UK

Gepost 07 April 2012 - 06:39

Ik ga dit weekend weg, ik ga over een half uurtje weg en dan kom ik maandag avond terug, dus ik zal hier ook niet zijn, want ik ga daar geen internet hebben. Ik ga naar een soort van vrienden. Te ingewikkeld.
  • 0

#17 Charel

Charel

Volleerd Tovenaar

• Member +
  • 289 Posts:

Gepost 07 April 2012 - 08:08

Ik ga dit weekend leren :knuf: mijn toetsweek is namelijk nu bezig en ik heb dinsdag mijn Duits mondeling en een geschiedenis toets.
  • 0
i've fallen for your eyes but they don't know me yet

#18 Josh

Josh

Practically perfect in every way

• -Site Crew
  • 10322 Posts:
  • Interesses:Series, schrijven, muziek, geschiedenis en nog veel meer!

Gepost 07 April 2012 - 09:04

^: Ik ben bang dat ik eenzelfde bezigheid heb gevonden. Mijn dossier voor aardrijkskunde afmaken. Joepie. :knuf:
  • 0

#19 Zeef

Zeef

Schaapje

• Member +
  • 3722 Posts:

Gepost 07 April 2012 - 17:59

Ik ga maar mee met alle paasdrukte om mij heen :knuf:
Ik heb vandaag de paasbrunch met mijn familie gemist omdat ik moest werken (en het was druk in de winkel!)
Morgen ga ik gorumetten bij mijn vriend. En zondag gaan we uit eten met mijn ouders. :P

Maar ondertussen mag ik heel veel huiswerk maken xD
  • 0
You say love, I say killing time.

#20 Sly Snake Slytherin

Sly Snake Slytherin

WZ Lammetje

• +Administrators
  • 6209 Posts:

Gepost 08 April 2012 - 08:35

Ik ga zometeen naar mijn tante, waar we net als elk jaar met Pasen naartoe gaan. De rest van de familie van m'n moeders kant komt ook en we gaan altijd gewoon lekker lunchen en gezellig bij elkaar zitten. Niet echt iets bijzonders, maar wel leuk.
  • 0

Snö är vit....

...eller gul.

Omdat Marioni's gewoon zo ontzettend lief en leuk en gezellig zijn.
xx OEDIE

#21 Melody

Melody

Volleerd Tovenaar

• Member +
  • 669 Posts:
  • Interesses:Boeken, UK, musicals, gezelligheid

Gepost 09 April 2012 - 12:02

Wij vieren eerste paasdag altijd met de familie van mijn moeders kant. De laatste jaren komt iedereen bij ons thuis en we eten dan ook samen. Het was erg gezellig en ik heb eindelijk mijn achterneefje ontmoet, dus dat was natuurlijk extra leuk. Vandaag doen we eigenlijk niks bijzonders.
  • 0

1 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers