Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Sign in to follow this  
Josh

Fanfiction.net

Recommended Posts

Ik probeer weer meer aandacht te schenken aan fanfictie. In dat kader probeer ik zelf meer te schrijven, verhalen hier te lezen en reacties te geven en... Ik ga weer verhalen publiceren op Fanfiction.net. Ik wilde weten of jullie een account hebben op deze site en zo ja, hoe jullie heten. Zelf ben ik [url="http://www.fanfiction.net/u/1784661/Josh90"]Josh90[/url]. Let overigens niet op mijn profiel. Het is toe aan een update. :lol:

Ik heet [url="http://www.fanfiction.net/u/3706548/LynnHallow"]LynnHallow[/url], maar ik heb amper verhalen en update ze ook niet zo vaak als zou moeten. Maar hoe dan ook, ik bekijk die van jou wel even! :lol:

Ik heb ook een account op deze site, [url=http://www.fanfiction.net/u/2083260/]Anadria[/url], maar ik heb er maar een verhaal opstaan en daar heb ik al in geen tijden nog aan geschreven. Maar, ik sluit niet uit dat ik ooit nog wel eens een fanfictie schrijf of zo en dan plaats ik die sowieso ook daar.

Nfiz. Moet er ook maar weer meer tijd aan besteden... Ik kwam gister toevallig voor het eerst in een jaar ofzo online, omdat ik een berichtje had. Een meisje uit Frankrijk heeft gevraagd of ze mijn fics mag vertalen. Superleuk. :P

Oh dear, daar heb ik ook een account geloof ik. Voor Engelse fics, die nog best redelijk liepen. Misschien tijd om er weer wat leven in te blazen.

Nope, geen account... maar wisten jullie dat de schrijfster van 'Vijftig tinten Grijs' op Fanficion.net begonnen is? Ze schreef Twilight-fanfictie. Haar bestseller is nu niets meer of minder dan fanficitie, maar ze heeft Bella en Edward een andere naam gegeven en voila: je kan er je geld mee verdienen. :lol:

Nu is Vijftig tinten Grijs geen kinderboek... (bij lange na niet zeg!) en ik heb vaak de indruk dat de Engelstalige 18+ verhalen daar altijd het best gelezen worden. Of heb ik dat mis? Krijg je er veel reacties op Nederlandstalige verhalen voor alle leeftijden?

Ik heb er een account, maar ik schrjf zelf niet. Ik lees daarentegen wel heel veel op fanfiction.net, bijna elke dag wel. Het is echt mijn ontspanningsmomentje van de dag :lol:

Nope, geen account... maar wisten jullie dat de schrijfster van 'Vijftig tinten Grijs' op Fanficion.net begonnen is? Ze schreef Twilight-fanfictie. Haar bestseller is nu niets meer of minder dan fanficitie, maar ze heeft Bella en Edward een andere naam gegeven en voila: je kan er je geld mee verdienen. :lol:

Nu is Vijftig tinten Grijs geen kinderboek... (bij lange na niet zeg!) en ik heb vaak de indruk dat de Engelstalige 18+ verhalen daar altijd het best gelezen worden. Of heb ik dat mis? Krijg je er veel reacties op Nederlandstalige verhalen voor alle leeftijden?

Ja, dat verhaal ken ik inderdaad! Maar technisch gezien is het toch plagiaat? Of hoe moet ik dat zien?

^ Nou ja, op het moment dat je de namen van de personages verandert en de setting en achtergrond enigszins aanpast (ik neem maar eens aan dat Christian uit 50 Tinten geen vampier is, of glittert in het zonlicht :$), is het een onafhankelijk verhaal, hè. Dus zolang er geen elementen uit het originele verhaal - Twilight in dit geval - worden gebruikt, kan er denk ik geen sprake zijn van plagiaat. Iets soortgelijks is ook weleens gebeurd met HP-fanfictie. Ik weet dat een populaire schrijfster van Draco/Harry-fics op een gegeven moment een boekencontract heeft gekregen. Ze heeft toen alle fics online verwijderd en heeft de verhaallijnen uitgewerkt tot een eigen, origineel boek.