Spring naar inhoud

Foto

Internet vaak belangrijkste nieuwsbron

• Gesloten onderwerp Dit onderwerp is gesloten
9 reacties in dit topic

#1 Pingwing

Pingwing

Places to be, fishes to see

• -Forum Crew
  • 8207 Posts:
  • Geslacht:Tovenaar

Gepost 10 July 2012 - 19:25

AMSTERDAM - Websites en apps zijn inmiddels in veel landen de primaire nieuwsbron geworden boven tv, print en radio. Opvallend is dat het aantal mensen dat via een mobiel apparaat nieuws leest, nog vrij beperkt is.

Foto: Thinkstock
Dat blijkt uit een groot onderzoek van Reuters onder inwoners van de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Denemarken.
In Duitsland is online niet de manier waarop nieuws het meest gelezen wordt. 61 procent van de Duitsers leest nieuws onder meer op internet, 68 procent ook in de krant en 87 procent ziet nieuws onder meer op tv. In Frankrijk ligt tv (80 procent) net voor op online (77 procent).
In de VS, Engeland en Denemarken wordt nieuws vooral via internet geconsumeerd.

bron
  • 0

#2 Denise

Denise

Diesel

• Member +
  • 1998 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Van alles!

Gepost 10 July 2012 - 19:27

Mijn primaire nieuwsbron is nog altijd de krant 's ochtends ^_^ zonder ben ik niet te genieten over het algemeen en daarna zal ik op internet verder zoeken....
  • 0
Live curious...

#3 Pingwing

Pingwing

• -Forum Crew
  • 8207 Posts:

Gepost 10 July 2012 - 19:40

^Ik heb ook graag een papieren krant, als ik met het OV reis dan, dat is eigenlijk enige plek waar ik uberhaupt nieuws lees. Metro en Spits zijn mijn favoriete kranten en de Pers weiger ik, veel te populistisch geschreven, gewoon een gratis telegraaf, bah.
  • 0

#4 Denise

Denise

Diesel

• Member +
  • 1998 Posts:
  • Interesses:Van alles!

Gepost 10 July 2012 - 19:50

Ohh, die kranten lees ik niet, vind ik niets, ik lees om wakker te worden het AD, wat simpeler en verder lees ik het NRC. Maar ik hecht in ieder geval veel waarde aan een papieren krant, zou niet zonder kunnen ^_^
  • 0
Live curious...

#5 Pingwing

Pingwing

• -Forum Crew
  • 8207 Posts:

Gepost 10 July 2012 - 20:02

Je vind ze niks, hoe bedoel je dat precies?

Ad ben ik ook wel bekend mee, las ik vroeger altijd, vond ik wel een fijne krant, stond veel in altijd. Thuis lees ik wel eens BN de Stem, daar zijn we lid van dus sja, dan ligt hij op de mat he! ^_^
  • 0

#6 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:
  • Interesses:Films, series & games

Gepost 10 July 2012 - 23:23

Ik heb eigenlijk een hekel aan een krant, vooral zo'n grote die je nooit meer normaal in elkaar gevouwen krijgt. Een krantje op tabloid formaat gaat dan nog wel, dan kom ik vaak uit bij de Metro en Spits, maar mijn voornaamste informatie krijg ik inderdaad door middel van het internet. Twitter zorgt er voor dat ik van diverse bronnen nieuws krijg en wat ik interessant vind lees ik. Kranten geven uiteraard veel meer achterliggende info, maar mocht ik daar in geïnteresseerd zijn dan heb ik ook nog de officiële app van sensatiekrant De Telegraaf zodat ik de gehele krant op de tablet kan lezen. Helemaal legaal, jawel! ^_^
  • 0

#7 pinkfan

pinkfan

Volleerd Tovenaar

• 15+ Member
  • 287 Posts:
  • Interesses:Ik lees natuurlijk graag Harry Potter!
    Ik luister graag naar Pink en Adele
    Ik vind het leuk om te tekenen.

Gepost 25 October 2012 - 20:06

Ik lees de krant meestal online, zo blijf ik toch op de hoogte van het nieuws en lees ik wat ik wil lezen. Net zoals Chamenuva al vermeldde vind ik het ook best wel lastig dat je de krant niet deftig kunt opvouwen, bij mij lijkt het precies een worstelmatch ofzo :mellow:
  • 0
Look inside yourself. You are more than what you have become - Mufasa

#8 Josh

Josh

Practically perfect in every way

• -Site Crew
  • 10322 Posts:
  • Interesses:Series, schrijven, muziek, geschiedenis en nog veel meer!

Gepost 26 October 2012 - 15:36

Ik lees ook wel papieren kranten als ik in Frankrijk ben. Meestal dan de Ouest France, die inderdaad gelukkig van een handelbaar formaat is. Hier "lees" ik ook wel eens de lokale krant, de Åbo Underrättelser, maar daar begrijp ik ook heel veel niet (maar het is toch leuk als je de algemene strekking van een artikel wel begrijpt :mellow:).

Maar goed, het merendeel van het nieuws volg ik ook via internet. Is eigenlijk gewoon ook wel zo makkelijk, vind ik. :P
  • 0

#9 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:
  • Interesses:Fanfictie, reizen, Sims 2, wetenschap, talen, musicals

Gepost 26 October 2012 - 16:07

Ik ben inderdaad helemaal over naar nieuws via mijn mobiel en via internet. Nou ja, met internet bedoel ik eigenlijk WZ - de nieuwberichten die ik lees komen vaak hiervandaan :P - en de rest gaat meestal via apps: Nu.nl, Dagblad van het Noorden, BBC News, NOS Teletekst, Discovery New, NRC, Huffington Post, etc.

Mijn favoriete krant is trouwens nrc next, maar het punt is dat ik zoveel heen en weer reis, dat het helemaal geen nut heeft om een abonnement te nemen. Zit ik bij m'n ouders of vriend terwijl de krant in Groningen op de deurmat ligt... Tsja. Bovendien ben ik geen ochtendmens, ik zou echt eerder moeten opstaan om de krant te lezen en ik weet nu al dat ik dat niet zou doen. :) Dan maar via m'n telefoon als ik in de trein zit of even een pauze heb! Makkelijk. En Sp!ts leest ook prima weg als ik onderweg ben (Pers en Metro vind ik niks aan), of de Telegraaf in het weekend, bij m'n ouders. :mellow:
  • 0

#10 Anslenemans

Anslenemans

Blaat!

• Member +
  • 3864 Posts:
  • Interesses:Lezen, dromen, geschiedenis, toffe tv-series en toffe films.

Gepost 26 October 2012 - 16:35

Ik lees nog altijd het liefste een papieren krant. (Het Belang van Limburg dan :mellow:, daar staat ook veel regionaal nieuws in, en ik ben het ook zo gewoon).
Van de nieuwssites vind ik dat er echt soms dikke zever op wordt geschreven, daarom lees ik het nieuws daar niet zo graag op (vooral op hln.be, sommige berichten daar zijn het beroep journalistiek niet waard...)
  • 0
Science of Deduction.

Is your house bigger from the inside?

1 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers