Wizardzone - Harry Potter Community: Harry Potter en de Steen der Wijzen - Wizardzone - Harry Potter Community

Spring naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kan geen nieuw topic beginnen
  • Je kan niet reageren in dit onderwerp

Harry Potter en de Steen der Wijzen Beoordeel onderwerp: -----

#1 Gebruiker is offline   Chamenuva 

  • Level 7
  • Groep: +Administrators
  • Posts: 11986
  • Geregistreerd: 16-May 11
  • Locatie:Thuis
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:Films, series & games

Gepost 04 July 2011 - 00:19

Harry Potter
en de Steen der Wijzen


Inhoudsopgave:

PC

PlayStation

PlayStation 2 / Gamecube / Xbox

Gameboy Color

Gameboy Advance

“You're not afraid of the dark, are you?
0

#2 Gebruiker is offline   Chamenuva 

  • Level 7
  • Groep: +Administrators
  • Posts: 11986
  • Geregistreerd: 16-May 11
  • Locatie:Thuis
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:Films, series & games

Gepost 04 July 2011 - 00:21

PC

Zweinsteins Binnenkomst
Professor Perkamentus zal een tijdje met je praten. Daarna ga je de trap op en je zal Ron ontmoeten. Volg hem voor een “geheime” les van George en Fred.

In deze “les” moet je gewoon het pad volgen, spring over de boekenkasten om in het volgende gebied te komen.

Verzamel alle Smekkies In Alle Smaken in dit gebied, ook degene die zijn verborgen achter de pilaren (totaal 29 Smekkies). Geef Fred en George er 25 van. Zij zullen nu het pad openen naar de Verweer Tegen de Zwarte Kunsten klas openen.

Na een snel gesprek met Draco en Hermelien stap je de klas binnen. Volg het patroon om de spreuk te leren. Bedenk dat wanneer je het juiste gebied volgt je Afdelingspunten krijgt van Krinkel. Als je ze allemaal (in totaal vier) voltooid dan krijg je er 50 in totaal. Deze procedure geldt voor iedere keer dat je spreukenlessen hebt.

Flipendo Uitdaging
Volg Krinkels instructie en ga naar het volgende gebied. Gebruik twee maal de Flipendo op het vat. Er is maar één weg om te volgen dus ga verder vooruit. In het volgende gebied zal je een Flipendo patroon zien op de muur. Gebruik je spreuk erop en ook op de ketels die er in de buurt staan.

Ga door de geopende deur en neem het Uitdagingschild mee, ga vervolgens door naar het einde en daarna over de brug. Als het goed is zie je een ketel. Stoot hem omver en vergeet niet het patroon in de muur in de buurt van de ketel.

De brug zal nu veranderen. Spring naar beneden en volg het pad. Je zal Haast Onthoofde Henk ontmoeten in de volgende ruimte. Hij zal je leren hoe het save systeem werkt. Breek de potjes voor Smekkies In Alle Smaken. Gebruik daarna Flipendo op de patronen op de muur om verder te kunnen gaan. Ga daarna ook verder.

Raak de drie patronen op de muur om een geheime ruimte te openen en vergeet de ketels niet. Neem de Uitdagingschilden mee en ook de Smekkies, ga vervolgens verder. Krinkel zal je vertellen dat je het blok moet laten bewegen door middel van de Flipendo. Doe dat twee keer met dit blok en de volgende die je zal tegenkomen.
Er zijn twee potjes en een save boek in deze ruimte. Raak de potjes als eerste en save daarna pas je spel. Raak de twee blokken die je tegenkomt met een Flipendo spreuk. Ga daarna verder via de linker kant van het tweede blok. Raak de ketel en vergeet het patroon op de muur niet voor het openen van een geheime ruimte. Pak het Uitdagingschild en de Smekkies vanuit de ruimte van het blok waarop je stond, ga daarna verder naar de ruimte in de buurt van de geheime ruimte. Raak het blok eenmaal en het zal je een doorgang verschaffen. Ga verder.

Pak het Uitdagingschild en raak het Flipendo Patroon op de muur. Blijf springen en raak alle patronen op de muur totdat je een weg aan de linkerkant ziet. Deze ruimte zal een ketel en een Uitdagingschild bevatten. Pak deze en ga verder.

Ja zal een ruimte tegenkomen die geblokkeerd is door een blok. Raak hem twee keer. Neem het Uitdagingschild en de vier Smekkies mee en ga daarna weg. Je zal nu een deur tegenkomen. Treed binnen en save je spel.

In de volgende ruimte moet je het opnemen tegen drie kabouters die drie Smekkies stelen iedere keer dat ze jou aanraken. Mep ze neer met de Flipendo. Voordat je vertrekt moet je niet vergeten om de potjes te raken en om het Uitdagingschild mee te nemen. Krinkel zal je nu 20 punten geven.

Bezemsteel Training
Vlieg door de cirkels met normale snelheid. Er is geen haast geboden. Wanneer je de cirkel bij het Zweinstein symbool nadert, ga dan door het symbool voor een Tovenaarskaart. Maak je niet druk om de Smekkies, je kunt er later in het spel nog honderden verzamelen.

Bezweringen Les (Wingardium Leviosa)
Er zijn hier eigenlijk twee lessen. Maar raak eerst alle ketels en harnassen om Smekkies te krijgen. (Harnassen en beelden of iets in die richting kunnen meestal drie tot vier keer geraakt worden). Praat daarna met Hermelien om de Alohomora te leren.

Als je eindelijk Alohomora kan gebruiken raak dan de boekenkast ermee. Je zal er een schatkist vinden. Het schilderij tussen de twee harnassen zal twee schatkisten en een Smekkie bevatten. Ik denk dat je op een bepaalde afstand moet staan om de muur te kunnen openen achter de Smekkie.

Open de gesloten deur en gebruik Flipendo op het harnas. Neem de Tovenaarskaart mee vanuit die ruimte en open vervolgens de doorgang achter de boekenkast. De spiegel zal een Chocokikker bevatten en het schilderij in de volgende ruimte een schatkist.

Na de Bezweringles moet je Uitdagingschilden gaan verzamelen. Nadat je het beeld op het platform hebt geplaatst zal Banning je verlaten en kan jij door naar de volgende ruimte.

Wees voorzichtig, want er zijn twee kabouters in deze ruimte. Raak ze snel en raak daarna de hendel aan de muur. Ga daarna verder. Verzamel alle Smekkies vanuit de ketels en harnassen in deze ruimte, raak het harnas twee keer voor de Smekkies. Raak daarna het blok om de weg vrij te maken. Wees voorzichtig! Er is een kabouter in de volgende ruimte. Mep hem snel neer als je geen Smekkies wilt verliezen. Raak daarna de hendel. Doe hetzelfde bij het volgende blok.

Laat de beelden zweven en plaats ze op hun platformen. Ga naar het volgende gebied.

Er is een save boek, maar voordat je het spel opslaat bekijk even de linkerkant van deze ruimte. Als het goed is vind je daar een Uitdagingschild. Ga daarna naar de rechterkant en plaats het beeld op het platform. Ga verder en neem het Uitdagingschild mee.

Eenmaal buiten is er een geheime ruimte te vinden aan de rechterkant. Plaats gewoon het beeld op zijn platform en je krijgt toegang. De geheime ruimte is nu geopend. Raak de hendel in de muur en open de spiegel om drie schatkisten te vinden met daarin Smekkies en een Tovenaarskaart.

Volg de weg naar beneden, plaats het beeld op het platform en ga daarna verder.

Banning zal je nu 20 punten geven. Wanneer hij is verdwenen laat je het beeld zweven en plaats het op het platform in de buurt van de boekenkast. De boekenkast zal wegschuiven en een geheime ruimte onthullen met een schatkist erin. Pak de Smekkies en ga daarna naar de volgende ruimte.

Tweede Verdieping Overloop
Als eerste moet je alle schatkisten en ketels raken voor Smekkies. Vergeet vooral niet de geheime kamer achter de spiegel te openen, want er is een Tovenaarskaart te vinden. Ga niet verder voordat je er zeker van bent dat je alles hebt geopend.

Wanneer je een Chocokikker hebt gegeten zal Foppe je aanvallen. Blijf gewoon van hem vandaan en bestook hem met de Flipendo als hij niet doorzichtig is. Als hij vier keer is geraakt door de Flipendo zal hij verslagen zijn.

Wanneer je de enige weg naar buiten volgt zal je Fred en George tegen komen. Geef hen 25 Smekkies en ze zullen je nog een kaart geven.

Ga door de deur en Hedwig zal tevoorschijn komen met nog een brief van Hermelien. Gebruik vervolgens Alohomora op het portret aan je rechterkant en volg daarna de weg naar rechts. Je zal Korzel en Kwast tegen het lijf lopen. Wanneer zij weer weggaan open de schatkist in de buurt van de gesloten deur en neem de Smekkies mee. Gebruik Flipendo vier keer op het heksenbeeld in de buurt van waar jij zelf staat om nog meer Smekkies te krijgen.

Je bent nu klaar met het onderzoeken van de rechterkant van dit gebied. Ga nu naar de linkerkant. Je zal hier Marcel ontmoeten. Raak het standbeeld drie keer voor de Smekkies en ga vervolgens naar beneden. Er staat een spiegel voor je. Gebruik Alohomora voor een geheime ruimte. Treed binnen en gebruik nogmaals Alohomora op de deur daar binnen. Daar staat een schatkist met een Tovenaarskaart erin.

Ga nu de hele weg weer naar beneden naar de plek waar je eerder in het spel met Perkamentus hebt gesproken. Vergeet niet om op de weg Smekkies te verzamelen door middel van de spreuk Flipendo op harnassen en potjes.

Save je spel want je moet het nu op gaan nemen tegen de tweede "baas" in het spel, niemand minder dan Malfidus. Ontwijk simpelweg zijn Tovenaars Crackers en pak er een op wanneer hij op de grond ligt, gebruik vervolgens de SPACE BAR op je toetsenbord om het naar hem terug te gooien. Na een aantal Crackers terug te hebben gegooid zal hij verslagen zijn. Verlaat het kasteel door de voordeur.

Terrein Zweinstein
Na een vlug gesprek met Hagrid bekijk je het beekje in de buurt van hem. Er zit namelijk een geheime ruimte achter verstopt. Ga daarna naar links vanaf Hagrid en je zult Hermelien vinden. Ze is aan het wachten op Marcel dus ga gewoon verder.

Voordat je de rode deur binnen gaat is het verstandig om het drakenbeeld in de buurt even te bekijken. Gebruik drie-vier keer Flipendo voor Smekkies en ga daarna door de deur.

Aan de meest linkerkant van waar jij staat zal een schatkist te vinden zijn met daarin Smekkies en Chocokikkers. Neem ze mee en blijf doorlopen. Het enige dat je in dit gebied moet doen is hendels in de muren omschakelen door middel van de Flipendo. Doe dit aan beide kanten om de weg te openen naar het volgende gebied.

Aan de linkerkant van het gebied, dus nog voordat je de tuin binnenstapt, is er de mogelijkheid om je spel te saven en is ook nog een schatkist te vinden. Neem de inhoud mee en ga de tuin binnen.

Vind het patroon wanneer de planten (Langdradig Weekblad) aanvalt, ren vervolgens weg. Let wel op: er is een schatkist hier! Wanneer je het kruispunt nadert ga dan gewoon vooruit richting de muur en gebruik Flipendo op het drakenbeeld in de buurt daarvan. Treed de geheime ruimte binnen en raak het beeld twee keer. Ga nu terug naar het kruispunt en neem de ander weg.

Ontwijk nogmaals de planten en loop door richting de muur. Je zult een drakenbeeld zien. Gebruik je spreuk erop en ga de geheime ruimte binnen. Open de schatkist in deze ruimte. Er is nog een geheime ruimte in de buurt van de schatkist (kijk naar de grond). Alohomora zal hem kunnen openen.

Wees voorzichtig! Aan het einde van de gang zijn er drie kabouters die zich schuilhouden. Gebruik Alohomora om de weg te openen en raak ze daarna met Flipendo. Neem de inhoud uit de schatkisten en neem de hele weg weer terug.

Als je de planten weer tegenkomt neem je het pad naar rechts. Daar zal je nog een kruispunt tegen komen. Neem de linker en negeer de planten. Plaats het standbeeld bij de fontein om een deur te openen. Haast je niet. Er is namelijk een geheime ruimte hier. Zoek naar een patroon op de grond en gebruik Alohomora.

Negeer de planten, er is een schatkist in de buurt van de blauwe Smekkie. Open hem en ga verder met je onderzoek. Raak het drakenbeeld met Alohomora. Treed de geheime ruimte binnen en neem de Smekkies mee uit het drakenbeeld. Ga terug en in de buurt van het drakenbeeld waar je zojuist Alohomora op heb gebruikt moet een geheime doorgang te vinden zijn. Open deze. Er moet nog een ruimte te vinden zijn in de buurt van de tweede plant. Open de ruimte en neem alle Smekkies mee vanuit de schatkist. Ga terug. Wanneer de geheime deur gesloten is ga je de andere kant op. Je komt nu weer terug op de plek met het drakenbeeld waar je de Alohomora op hebt gebruikt.

Ga verder en je zal nu geen last meer hebben van die planten. Ga het terrein op waar je het gebouw kunt vinden. George en Fred zullen nu opduiken. Geef hen de Smekkies en ze zullen je belonen met een Tovenaarskaart. Als ze weer weggaan, ga dan nog niet het gebouw binnen. In ieder geval nier voordat je de geheime doorgang hebt gevonden in de verste hoek van de omgeving. Ga deze gang binnen en gebruik je spreuken op de drakenbeelden.

Neem de kaart mee en ga nu terug naar het gebouw. Treed deze binnen om de Incendio spreuk te leren.

Kruidenkunde Les (Incendio Uitdaging)
Gebruik Incendio op de Stekelige planten, raak daarna de hendel in de muur. twee kabouters zullen nu tevoorschijn komen, maar wees voorzichtig, er is er nog eentje in de buurt van de ketel. Voordat je je spel opslaat moet je niet vergeten de schatkist te openen achter de Stekelige planten in de ruimte met de hendel.

Sla nu je spel op en ga weer verder. Gebruik Incendio op het Landradig Weekblad om de deur te openen. Voordat je verder gaat is het verstandig om Incendio te gebruiken op alle Stekelige planten in deze ruimte en neem de Smekkies mee vanuit de schatkisten.

In de volgende ruimte zal je als het goed is een plant tegen komen in het midden van de kamer. Gebruik Alohomora op de boekenkasten en vergeet niet om Flipendo te gebruiken op de hendels. De plant zal zich verplaatsen en een geheime doorgang wordt zichtbaar. Treed binnen, maar wees voorzichtig, want er zijn twee kabouters beneden. Neem het Uitdagingschild en de Tovenaarskaart mee en ga daarna weer terug.

Er is een meisje in de volgende ruimte. Ze zal wegrennen nadat ze is aangevallen door een Doxy. Mep de Doxy neer en ook de klimplanten die de bomen omringen. Spring omhoog om het Uitdagingschild en de Smekkies te kunnen pakken.

Open daarna het slot van het hek met Alohomora en twee Doxy's zullen verschijnen. Versla en ga vervolgens weer verder. Raak de ketel in de hoek en ga weer verder.

Het volgende gebied is vrij makkelijk, volg gewoon de pijl. Maar pas op voor het Langdradig Weekblad.

De volgende is ook vrij makkelijk, maar je moet eerst vier kabouters verslaan. Open de schatkisten achter de Stekelige planten en ga naar de ander ruimte met drie standbeelden. Plaatse deze op de houten platformen en mep de ketels omver, ga daarna weer weg. Raak de hendel met Flipendo en neem vervolgens het Uitdagingschild mee.

Kruidenkunde Les (Incendio Uitdaging II)
Pas op! Er zijn twee kabouters in deze ruimte. Versla ze, neem de Smekkies mee vanuit de schatkist en ga weer verder.

Daar de linkerkant van de ruimte nog steeds gesloten is ga je naar rechts toe. Gebruik Incendio op het Langdradig Weekblad om deze tijdelijk te verlammen. Ga vervolgens naar de achterkant van de ruimte en haal de hendel over.

Ga terug en neem nu het andere pad dat je zojuist geopend hebt. Gebruik vier keer Flipendo op de draak voor je voor vier Smekkies. Ga daarna door naar de volgende ruimte.

Vernietig al de Stekelige planten en raak daarna het blok om weg te komen. Raak daarna de hendels in de muur. Vergeet niet om de schatkisten te bekijken achter de deuren.

In de volgende ruimte is er als het goed is een ruimte in de uiterst rechtse hoek. Ga omhoog en neem alles mee dat je daar kunt vinden. Bedenk wel dat er een Uitdagingschild in die ruimte is dus blijf doorlopen nadat je de hendel in de muur hebt omgezet.

Wanneer je aankomt in de volgende ruimte probeer om in de uiterst linkse hoek te kijken vanaf Harry gezien. Er is daar een schatkist. Om hierbij te kunnen moet je gewoon het pad volgen, de deur doorgaan en naar het einde gaan van dit gebied. Spring op het platform en ga omhoog (als dit niet lukt probeer naar de hoek te lopen tussen de muur en de normale groene planten (dit is geen Langdradig Weekblad) en je komt zeker weten boven). Open daarna de schatkist aan het einde van de weg en neem de Tovenaarskaart mee.

Ga verder naar de volgende ruimte en haal alle hendels over, ga vervolgens weer verder. Professor Stronk zal je nu 20 punten geven.

Terrein Zweinstein
Onderzoek de omgeving aan de rechterkant en verzamel alle Smekkies. Na een kort gesprek met Hagrid bekijk je de schatkist in de voor de fontein in de buurt van de ingang van het kasteel. Ga nu naar de andere weg die toegankelijk is. Je zal Ron ontmoeten en daarna Marcel. Het is nu tijd voor een bezemsteelrace.

Geheugensteen Achtervolging
Er is hier eigenlijk maar één tip. Blijf vlak achter Malfidus en val hem van achteren aan. Na een aantal keer gebruik je de Spring knop. Malfidus zal de Geheugensteen van Marcel teruggeven.

Terrein Zweinstein II
Nadat je de Geheugensteen hebt teruggeven aan Marcel zal Professor Anderling je in het Zwerkbalteam plaatsen. Ga nu naar het gebied aan de rechterkant van de ingang van het kasteel.

Bosrand
Blijf gewoon rechtdoor lopen en verwijder de rommel zodat je een schatkist kunt zien op een boomstam, deze staat weer tussen de twee dichtstbijzijnde boomstammen. Gebruik Alohomora om de bronzen schatkist te openen.

In de muur aan jou linkerkant (achter de linker boomstam) is nog een schatkist. Ga verder in de grot en je zal nog een schatkist vinden. Ga de hele weg weer terug, naar de plek waar je de eerste schatkist hebt geopend. Negeer de schildpad en spring op de boomstam aan het einde. Spring je weg omhoog en vergeet niet de schatkist achter de Stekelige planten.

Raak de drie slakken op de route en raak daarna de boomstam zodat je het gat kan overbruggen. drie Doxy's zullen tevoorschijn komen. Versla ze en neem daarna de Chocokikkers mee. Save daarna je spel. Steek de weg over, open de schatkist en ga vervolgens weer verder. Er is nog een Chocokikker achter de slak. Raak de boomstam, kruip erop en spring daarna naar de linkerkant. Je zult nog een geheime ruimte zien met een schatkist daarin.

Ga verder en gebruik Incendio op alle Stekelige planten in het volgende gebied. Raak vervolgens de hendel. Save je spel en ga daarna weer verder. Vernietig alle Stekelige planten aan het einde en loop gewoon rechtdoor.

Wanneer je drie slakken tegen komt moet je zo ook alle drie raken (laat ze niet bewegen) want anders zal het ervoor zorgen dat een gedeelte van de grond omhoog komt. Volg het pad en neem hier de Tovenaarskaart mee. Ga terug naar de plek waar je de drie slakken tegen was gekomen en gebruik Incendio op alle Stekelige planten. Dit zal ervoor zorgen dat er een pad vrij komt. Volg het pad en neem aan het einde nog een Tovenaarskaart mee.

Ga terug en vervolgens blijf je doorlopen richting Hagrid’s hut.

Vuurzaad Grot
Na de scène ga je de geopende weg binnen, ga vervolgens gewoon verder. Achter de eerste ‘pijl’ is een schatkist te vinden. Als je de grot nadert, is er aan de rechterkant een geheime ruimte (je kunt hem herkennen aan het deurachtige patroon op de muur). Nadat je de Smekkies hebt meegenomen ga je de andere kant op. Kijk rustig, want onder de eerste slak is een weg naar beneden. Bekijk de omgeving door middel van het ronddraaien met je muis.

In de volgende grot is er een save boek in de buurt van de ingang. Save je spel. Gebruik Flipendo op het patroon op de muur, het zal ervoor zorgen dat de weg geopend wordt. Er is nog een geheime ruimte in de ruimte aan de linkerkant. Volg het pad om de Smekkies te verzamelen, daarna ben je weer terug in de eerste ruimte. Volg het pad en je zult er vanzelf weer uit komen. Wanneer je de volgende grot bereikt ga dan nog niet naar binnen. Gebruik je muis om een rondje te draaien en goed om je heen te kijken. Je zult een weg naar beneden ontdekken. Daarbinnen is een Tovenaarskaart te vinden. Gebruik het patroon om weer terug te komen. Volg daarna het pad en raak de boomstam. Save daarna je spel en ga de volgende grot binnen.

Raak het rotsblok twee keer om een geheime ruimte te openen. Vergeet niet om nog een Flipendo te gebruiken aan de linker- en rechterkant. Nadat je een stukje verder bent gelopen zal je een Vuurzaad plant tegen komen. Raak deze met Flipendo, wacht totdat de zaden zijn afgekoeld en neem ze mee. Ga weer verder.

In het volgende gebied is nog een Vuurzaad plant te vinden achter de waterval. Neem de Vuurzaad mee en loop de grot weer uit. Wanneer je nog een waterval tegenkomt is er nog een Vuurzaad plant te vinden. Aan de rechterkant van deze ruimte is een geheime ruimte. Neem de Smekkies en de Vuurzaden mee, ga daarna weer de grot uit op weg naar de volgende.

Ga je niet haasten door gelijk de pijl te volgen. Aan jou linkerkant is een ruimte met nog een Vuurzaad plant. Neem hem mee, verwijder het rotsblok en volg nu de pijl.

In deze ruimte zal je als het goed is een schildpad tegen. Laat deze voor wat het is en ga door naar het save punt. In de volgende ruimte kies je ervoor om de linkerkant op te gaan, versla het Langdradig Weekblad en open daarna de geheime doorgang aan de rechterkant. Volg het pad, neem de Smekkies mee en maak daarna de weg vrij. Je bent nu in de ruimte met de schildpad.

Ga weer terug naar de ruimte met het Langdradig Weekblad en volg daarna het pad. Neem het Vuurzaad mee van de plant en ga daarna weer weg. Pak de Smekkies vanuit de schatkist in de volgende ruimte en save je spel.

Het volgende wat je moet doen is je Flipendo gebruiken op de stalactieten (of is het stalagmieten? Wat is het verschil eigenlijk?). Bekijk alle ruimtes voor nog een Vuurzaad plant en ga daarna door naar het volgende gebied.

Wanneer je een gebied vind met nog een schildpad is er als het goed is een ander weg die je naar beneden toe leid. Volg deze weg op bij een schatkist te komen. Raak het Flipendo patroon en ga daarna verder (raak het rotsblok dat je weg blokkeert) en vergeet niet om de laatste Vuurzaden mee te nemen die zich rechts van jou positie bevinden. Ga daarna weer verder. Volg het pad en je zal in een bekende omgeving komen.

Hagrid zal je nog een kaart geven wanneer je hem 21 Vuurzaden geeft. Nadat hij is vertrokken pak je de kaart en ga je zijn hut binnen.

Zwerkbal (Griffoendor VS. Zwadderich)
Het is niet noodzakelijk om door de cirkels te vliegen om de Snaai te kunnen volgen. Blijf er gewoon achteraan vliegen en je balk zal zich automatisch vullen. Wanneer deze vol is moet je de Snaai vangen, maar je hebt hier maar even de tijd voor. Schiet op, want anders moet je de Snaai opnieuw achtervolgen.

Nog een laatste tip: blijf de Beuker gewoon ontwijken.

Intro
Voel je vrij om nu eens rustig de omgeving te onderzoeken. Je zal hier namelijk geen tweede kans meer voor krijgen. Open alle schatkisten en mep alle ketels omver om Smekkies te krijgen. Vind ook alle geheimen (twee in de bibliotheek en een zit er in het harnas in de buurt van het save punt. Degene die je kunt vinden in de buurt van Fred en George).

Nadat je de Smekkie Smak kaart hebt gekregen van Fred en George ga door het save punt op weg naar de Verweer Tegen de Zwarte Kunsten les. Bekijk hier de scène en ga het lokaal binnen. Je zal nu de Lumos gaan leren.

Les Verweer Tegen de Zwarte Kunsten (Lumos)
Na de uitleg van Krinkel moet je het gat overbruggen en neem je het Uitdagingschild mee. Ga daarna naar de volgende ruimte. Aan het einde van deze ruimte staat een schatkist en aan jou rechterkant staan twee potjes. Neem alle inhoud mee en haal daarna de hendel in de muur over om de weg te openen. Gebruik Lumos op de waterspuwer in de beide ruimtes en volg daarna de weg naar boven via de platformen van licht. Vergeet niet de schatkist die je op de route tegenkomt. Ga verder totdat je een volgende waterspuwer tegenkomt bij een save punt. Gebruik dan weer Lumos op de waterspuwer.

Steek het lichtplatform over en het symbool aan het einde van de weg is een geheime ruimte. Neem de kaart mee en ga weer verder.

Deze ruimte is vrij makkelijk. Breek alle potjes, duw het standbeeld op het platform en gebruik vervolgens Lumos op de waterspuwers. Dat is alles, ga nu naar de volgende ruimte.

Neem het Uitdagingschild die in het midden van de ruimte ligt mee en Foppe zal je aanvallen. Versla hem en onderzoek de plaats een beetje. Als het goed is, is er een ruimte met een Chocokikker daarin. Er is daar ook een geheime ruimte te vinden. Deze is vrij makkelij te vinden. Ga daarna naar de donkere ruimte.

Raak de waterspuwer met Lumos en spring op het platform van licht. Neem de eerste weg naar links.

Pas op voor de Doxy. Raak de waterspuwer met Lumos en ga vervolgens weer terug en neem nu de ander weg.

Ga rustig omhoog, er zijn namelijk drie schatkisten en een Uitdagingschild. Neem de inhoud uit de eerste twee schatkisten en ga nu naar beneden. Daar is nog een Doxy. Blijf doorlopen en neem het Uitdagingschild mee en vervolgens de inhoud van de schatkist in de volgende ruimte. Open de deur die op slot zit en gebruik daarna Flipendo op de hendel. Nu kun je rustig naar boven toe gaan.

Je zult Haast Onthoofde Henk tegen komen maar ga gewoon door. Aan het einde gebruik je Lumos op de waterspuwer en save daarna je spel. Spring over het gat en je hebt deze uitdaging volbracht. Krinkel zal je hiervoor 20 punten geven.

(Voor)Kerker
Tijd voor een les Toverdranken. Maar voordat je daaraan begint is het verstandig om de omgeving eerst een beetje te onderzoeken. Raak de standbeelden, portretten, harnassen, potjes en spiegel om Smekkies te krijgen. Fred en George zullen opduiken vanachter het portret van Krinkel en geven je een kaart. Zoek achter de hoofdtrap, in de buurt van de plek waar je Ron hebt ontmoet. Daar is namelijk een schatkist met een kaart daarin.

Nadat je dit allemaal gedaan hebt is het tijd om Ron te volgen voor de les Toverdranken.

Kerker
Sneep zal vijf punten aftrekken en je een opdracht geven. Maar je zal naar beneden vallen. Save bij het dichtstbijzijnde save punt en betreed dan de ruimte. Sla beide rotsblokken in het gat en raak vervolgens de kleine steen die je aan het einde van hert pad helpt om omhoog te komen.

Neem de Vuurwerkplant mee en ga op het platform staan in de ruimte die je zojuist geopend hebt en gebruik Flipendo op de hendel. Het zal je helpen om omhoog te komen.

Aan het einde gebruik je Flipendo op de hendel in de muur om de platformen te laten bewegen. Neem hier zo veel mogelijk Smekkies mee. Vergeet niet om nog een andere hendel over te halen om de geheime deur te openen die je weer leid naar een Tovenaarskaart. Ga er weer uit door de andere deur.

Ga de hele weg omhoog en steek het dan over. Vergeet niet om Alohomora te gebruiken om de tralies omhoog te krijgen.

Deze plek is vrij gevaarlijk. Spring er snel vanaf. En je moet hetzelfde doen nadat je je spel hebt opgeslagen bij het volgende save punt.

Daarna kan je de “techniek” van de Bloederige Baron gebruiken om in geheime gebieden te komen. Neem de inhoud mee vanuit twee schatkisten in de geheime ruimte en ga daarna verder naar de volgende ruimte.

Je moet het hier opnemen tegen zes kabouters. Gebruik daarna twee keer Flipendo op het drakenbeeld. Nog meer Smekkies om te verzamelen! Voordat je het Boomschors pakt vergeet niet om de Chocokikker en de schatkist mee te nemen.

In de volgende ruimte moet je het standbeeld naar het linker platform zweven. Plaats daarna de andere op het rechter platform. De laatste, dat is het linker standbeeld plaats je op het verste rechtse platform.

Kerker B
Wees hier voorzichtig. Blijf gewoon vooruit lopen totdat je een waterspuwer tegen komt. Gebruik de spreuk Lumos. Ga naar boven en neem het Uitdagingschild mee, open daarna de schatkist en haal de hendel over. Ga weer terug en blijf gewoon doorlopen totdat je een andere waterspuwer tegenkomt, doe hier hetzelfde kunstje als daarnet. Gebruik de lichtplatformen om omhoog te komen, neem de Flubberwurm mee en volg het pad. Gebruik de hendel en haal daarna de hendel over om het platform te laten bewegen. Ga omhoog en save je spel.

Volg de Bloederige Baron en ga de geheime ruimte binnen. Blijf rond lopen totdat je een waterspuwer tegenkomt. Gebruik hier Lumos op. Steek het lichtplatform over en blijf naar de volgende waterspuwer toe lopen. (Je kunt de schatkist later openen). Steek nogmaals de lichtplatformen over en save je spel.

Betreed het gebied waar de Baron uit kwam, raak het drakenbeeld met een Flipendo en een ruimte daarachter zal open gaan. Neem de schatkist mee en ga naar het einde van de ruimte en open de schatkist daar.

Ga weg en neem de andere weg. Wees niet bang om naar beneden te vallen. Gebruik het blok om je naar de volgende ruimte te laten en neem daar het ingrediënt mee. Vervolgens zal je terugkomen in het Toverdranken lokaal.

Sneep zal nog drie punten aftrekken, maar wees niet bang want je krijgt er later nog eens 60 bij.

Overloop naar de Meisjes Toiletten
Volg Ron om Hermelien te vinden, hetgeen dat je dan moet doen is rennen! Volg de Smekkies en het komt wel goed.

Wanneer Ron Wingardium Leviosa gebruikt op de knuppel van de trol is het de bedoeling dat jij Flipendo gebruikt op alle rommel. Je moet Ron beschermen zodat hij de knuppel op de trol zijn hoofd kan laten vallen.

Zwerkbal (Griffoendor VS. Ravenklauw)
Doe hier gewoon hetzelfde als bij de vorige Zwerkbalwedstrijd.

De Sluiptocht
Je moet er zeker van zijn dat Vilder ver weg is, glip daarna door de afgesloten deur. Er is een trap in de buurt van de boekenkast voor de deur. Gebruik het om omhoog te komen en gebruik Alohomora vanaf deze hoogte. Bedenk wel dat de Onzichtbaarheidsmantel niet werkt wanneer je een spreuk gebruikt. Nadat Vilder weg is gelopen van de deur kom je tevoorschijn. (Je kunt de Smekkies eerste meenemen als je dat wilt).

Er zijn hier twee hendels. Je kunt er eentje vinden aan de linkerkant en de andere in de buurt van de boekenkast aan de rechterkant van de gesloten deur. Neem de Smekkies mee en ga verder.

Gebruik Flipendo op de boekenkast om Vilder af te leiden. Ga dan snel naar de linker kant, daar is ook een gesloten deur. Gebruik Alohomora en begin dan te rennen want Vilder zal aan komen stormen. Wanneer hij in de buurt van de deur is gebruik je Flipendo op het patroon in de muur van de ruimte. Ga daarna via de gevallen boekenkast omhoog. Haal de andere hendel over, het zal de deur beneden je openen. Ga naar beneden en gebruik Alohomora van veraf, wacht vervolgens tot Vilder weer is verdwenen. Haal de hendel over die in de muur zit van de ruimte en ga vervolgens weer naar boven toe. Haal de hendel over om de deur naast de omgevallen boekenkast te openen. Ga deze ruimte binnen en gebruik daarna Flipendo op de hendel. Ga terug naar de vorige ruimte en gebruik daar Lumos op de waterspuwer.

Ga omhoog door gebruik te maken van het lichtplatform, val vervolgens naar beneden en haal nog een hendel over. Vergeet niet om een andere waterspuwer te raken met de Lumos. Ga nu weer terug en neem de weg terug omhoog, gebruik Lumos op de waterspuwer en blijf omhoog gaan. In de volgende ruimte zal je onder je een portret zien, spring naar beneden en open de schatkist om een Tovenaarskaart te krijgen. Ga de hele weg weer terug en deze keer volg je opnieuw het lichtplatform omhoog. Gebruik Alohomora op de deur en doe dat ook op het portret achter het save punt. Ga verder naar het hoger gelegen gebied. Pas op voor Vilder.

Ga de ruimte binnen waar hij net is uitgekomen en gebruik vervolgens Flipendo om de hendel te kunnen raken. De brug zal gaan draaien. Steek hem gewoon over en je zult een scène zien. Breek de potjes om Vilder af te leiden en ga daarna weg.

De Sluiptocht II
Volg Vilder tot in de bibliotheek. Raak de boekenkast en spring er daarna af. Wacht totdat mevrouw Norks weg is en steek daarna deze kamer over.

Save je spel en ga daarna weer verder. Ga naar de plek waar Vilder en mevrouw Norks vandaan kwamen. Er is een boekenkast die je omver kan gooien. Doe dat en je zult Haast Onthoofde Henk ontmoeten. Je moet hem volgen om van deze plek te kunnen ontsnappen. Pas op voor mevrouw Norks, ze loop af en toe ook rond.

Je zult de ruimte vinden met daarin de Spiegel van Neregeb. Na de scène ga je terug en volg je de weg tussen twee boekenkasten. In de save ruimte is een spiegel, open deze.

In de volgende ruimte moet je alle standbeelden op hun platform plaatsen (het zijn er vier in totaal: twee links van je die worden bewaakt door Vilder en twee rechts van je die worden bewaakt door mevrouw Norks). Na de scène met Foppe is alleen mevrouw Norks nog over. Breek een potje om haar af te leiden, neem vervolgens de andere weg om door de deur te gaan.

Je zult Fred en George hier voor de laatste keer ontmoeten. Volg hen en je zult de laatste kaart krijgen die ze je kunnen geven. Ga terug en daarna is de scène voorbij.

Bereid je voor op de laatste gevechten.

De Verboden Gang
Voordat je je spel opslaat is het verstandig om de schatkist geopend te hebben voor de laatste kaart.

Als je Pluisje tegenkomt is het de bedoeling dat je de fluit gebruikt. Blijf gewoon de knop ingedrukt houden die je normaal gebruikt voor je magie. Herken het patroon als hij je wilt aanvallen en ontwijk deze. Als er een hoofd neer is zorg er dan voor dat de balk niet weer vol komt. Wanneer je het voor elkaar hebt gekregen om alle drie de koppen in slaap te krijgen zal Pluisje neervallen. Probeer om bij rechts te beginnen en zo te eindigen bij de linker.

Duivelstrik
De Duivelstrik probeert om Hermelien en Ron vast te binden, probeer ze te bevrijden door middel van de Incendio.

Vliegende Sleutels
Dit is net als Zwerkbal, volg de sleutel en pak hem op het juiste moment.

Het Schaakspel
Kies het witte vierkant als je eerste zet, daarna een vierkant omhoog. Rechts schuin omhoog en vervolgens naar rechts. Het spel zal over zijn voordat je het weet.

Het Laatste Gevecht
Save voordat je de ruimte betreed, er is een Toverdranken test binnen. Onthoud gewoon waar de IJs Toverdrank is. Na een paar keer raden zal je het op moeten drinken. Als je het hebt gehaald ga je verder.

Er is een schatkist met daarin Chocokikkers nadat je de Toverdranken test ruimte voorbij bent. Save nog een keer en volg het pad.

Verplaats twee van de meest rechtse blokken richting Krinkel. Doe dit een voor een. Wanneer ze allebei vrij dichtbij zijn klim je erop om Krinkel te kunnen bereiken. Hij zal stoppen met aanvallen en naar de volgende ruimte vluchten. Pas wel op voor zijn groene magie, het doet namelijk een hoop schade.

Raak de pillaren wanneer hij je aanvalt vanachter eentje. Pas op voor zijn magie. Na enige schade zullen de pillaren verdwenen zijn. Nu moet je Voldemort bevechten door middel van de spiegel. Blijf hem draaien totdat de achterkant van de spiegel jou kant op wijst en de voorkant van de spiegel Voldemort’s kant op wijst. Het zal zorgen dat de magie afketst en na een aantal keer zal hij verliezen.

Bekijk nu de scène en Ron zal je de allerlaatste kaart geven. Als je je afvraagt wat Fred en George met de Smekkies gaan doen bekijk je gewoon de scène. Na dit alles kan je de kaart zien die Ron aan Harry heeft gegeven.

De Beroemde Heksen en Tovenaarskaarten
01.
Albus Perkamentus (???? - heden)
Locatie: Krijg je van Fred en George na het verzamelen van de eerste 25 Smekkies.

02.
Merlijn (geen data bekend)
Locatie: Achter het Zweinstein symbool tijdens de bezemsteeltraining na de Flipendo Uitdaging.

03.
Tilly Toorn (1903 - 1991)
Locatie: Gesloten Ruimte achter Hermelien nadat je Alohomora hebt geleerd. Raak het harnas met Flipendo, dit zal de weg openen.

04.
Baldrik Schaveluin (1429 - 1490)
Locatie: Tijdens het verzamelen van Uitdagingschilden voor Professor Banning. In het gebied met een klein meertje. Ga naar de rechterkant van het gebied, plaats het standbeeld op het platform en gebruik Alohomora op de spiegel in de geopende ruimte.

05.
Adelbert Zwatel (1899 - 1981)
Locatie: Nadat je de Wingardium Leviosa Uitdaging hebt volbracht is hij te vinden achter de spiegel in de boekenkast.

06.
Uric het Warhoofd (geen data bekend)
Locatie: Deze krijg je van Fred en George nadat je Foppe hebt verslagen.

07.
Derwent Simpling (1912 - heden)
Locatie: In de ruimte in de spiegel nadat je Foppe hebt verslagen.

08.
Cornelius Agrippa (1486 - 1535)
Locatie: Nadat je Fred en George hebt ontmoet in Professor Stronk’s tuin ga je naar het verste gebied, open de geheime doorgang en gebruik Alohomora op de beide drakenbeelden.

09.
Newt Scamander (1897 - heden)
Locatie: Ruimte onder de boom, om deze te kunnen meenemen moet je de Incendio Uitdaging volbracht hebben.

10.
Edgar Struiker (1703 - 1798)
Locatie: Tijdens de Incendio Uitdaging in een schatkist na een ruimte met vier gigantische Langdradige Weekbladen.

11.
Sijmen Hamerslag (1492-1560)
Locatie: Voordat je aankomt bij Hagrid’s hut gebruik je Incendio op alle Stekelige planten om een pad te openen.

12.
Goderic Griffoendor (geen data bekend)
Locatie: In Professor Stronk’s tuin, deze krijg je van Fred en George.

13.
Morgan Le Fay (geen data bekend)
Locatie: In een geheime grot onder een grot bevind zich een Chocokikker tijdens het zoeken naar Vuurzaden.

14.
Smekkie Smak (1935 - heden)
Locatie: Krijg je van Fred en George na de eerste Zwerkbalwedstrijd.

15.
Zalazar Zwadderich (geen data bekend)
Locatie: Deze krijg je van Hagrid na het verzamelen van de Vuurzaden.

16.
Cassandra Vablatsky (1894 - 1997)
Locatie: Tijdens Lumos Uitdaging, in het symbool.

17.
Ignatia Wildsmid (1227 - 1320)
Locatie: Krijg je van Fred en George na het behalen van de Lumos Uitdaging.

18.
Gilbert Olgaarden (1390 - 1441)
Locatie: Linkerkant van de trap in de hal, voordat je naar Toverdranken gaat.

19.
Elladora Kettering (1656 - 1729)
Locatie: In de geheime ruimte op het moment dat je naar ingrediënten aan het zoeken bent.

20.
Hengist de Heksenziener (geen data bekend)
Locatie: Wanneer je aan het zoeken bent voor ingrediënten voor Toverdranken gebruik je de “techniek” van de Bloederige Baron om een ruimte te openen met een drakenbeeld erin.

21.
Helga Huffelpuf (geen data bekend)
Locatie: In de portretten ruimte, wanneer je naar de hoogste toren aan het sluipen bent.

22.
Rowena Ravenklauw (geen data bekend)
Locatie: De laatste kaart die Fred en George zullen geven wanneer ze een hoop Smekkies In Alle Smaken hebben gevonden.

23.
Roderik Pineut (1889 - 1987)
Locatie: Je mag hem hebben voor de laatste gevechten.

24.
Herpo de Verdorvene
Locatie: Voordat je naar Hagrid’s hut gaat raak je de drie slakken. De grond gaat omhoog. Volg het pad om hem te vinden.

25.
Harry Potter (???? - heden)
Locatie: Verzamel alle andere Tovenaarskaarten, verzamel 250 Smekkies en versla Jeweetwel.

Einde
“You're not afraid of the dark, are you?
0

#3 Gebruiker is offline   Chamenuva 

  • Level 7
  • Groep: +Administrators
  • Posts: 11986
  • Geregistreerd: 16-May 11
  • Locatie:Thuis
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:Films, series & games

Gepost 04 July 2011 - 00:25

Gameboy Advance

De Flipendo Uitdaging
Nadat je de spreuk Flipendo hebt geleerd in het Verweer tegen de Zwarte Kunsten lokaal is het tijd voor de Flipendo uitdaging. Wanneer je de ruimte bent binnengekomen moet je de eerste mogelijkheid naar links gaan. Ga die kant op en gebruik je Flipendo-spreuk op het Flipendo-schildje. Ga vervolgens terug en verplaats de ton. Neem de eerste Gouden Ster mee en ga verder over de brug. Nadat je je hebt ontdaan van de kabouters en de tweede Gouden Ster hebt meegenomen zal je in de volgende ruimte nog een Gouden Ster vinden, samen met van die vierkante stenen met een Flipendo teken erop. Deze worden Flipendo Blokken genoemd. Verplaats ze met Flipendo (naar de kant waar de hand naartoe wijst) en raak daarna de kabouter.

Daarna is het simpelweg de bedoeling dat je naar rechts toe gaat om de doorgang door te lopen en halverwege krijg je de vierde Gouden Ster. Op weg naar de laatste ruimte zal je de vijfde Gouden Ster vinden en daarna zal de deur dicht vallen. Raak gewoon alle kabouters en neem daarna de laatste Gouden Ster mee en ga door de deur. Wanneer je door de deur heen bent gegaan zal je je bevinden op de plek waar je voor het eerst de kabouters hebt gezien. Ga nu terug naar de plek waar je bent gestart en ga door de deur. De Flipendo uitdaging is voltooid en het is nu tijd om naar de Toverdrankenles te gaan van de strenge professor Sneep.

De Glazen buisjes
Wanneer je naar de les Toverdranken gaat (met professor Sneep), zal hij je vragen om zes glazen buisjes te verzamelen en dat is het punt waar de uitdaging start. Maak de middelste pot kapot voor het eerste glazen buisje. Raak het Flipendo-schildje om aan de overkant te komen via de brug en ga op de witte schakelaar staan om het eerste hek te openen. Vervolgens moet je naar de rechterkant blijven gaan totdat je bij nog een brug aankomt, stap op de witte schakelaar zodat de brug omdraait en de kabouters vrijgelaten worden. Maak deze af zodat een andere brug omdraait en neem het tweede glazen buisje mee. Ga vervolgens op de witte schakelaar staan om een ander hek te openen. Daarna moet je teruggaan naar de plek waar je door het hek bent gekomen en je zult zien dat een ander hek naast de vorige nu ook open is. Ga naar binnen en je zult een deur zien. Ga een stukje verder en je komt drie tonnen en drie witte schakelaars tegen. Zorg ervoor dat de tonnen op de schakelaars komen te liggen (maar vergeet het derde glazen buisje niet).

Wanneer je in de volgende ruimte komt neem dan het vierde glazen buisje mee en loop om de tafel heen om vervolgens op de witte schakelaar te stappen en daarmee het laatste hek te openen. Als je in de ruimte van het laatste hek bent aangekomen, moet je de Flipendo Blokken aan beide kanten verplaatsen. Maak daarna de potten kapot voor het vijfde glazen buisje. Raak daarna de schakelaar in de muur om de laatste kamer te openen. In de laatste ruimte is het makkelijk om de kabouters uit de weg te ruimen door middel van de ton. Rol deze naar voren door middel van je Flipendo-spreuk. Als je dat gedaan hebt neem je het laatste glazen buisje mee en mag je de hele weg teruglopen naar het klaslokaal. Het is nu tijd om bij Hagrid langs te gaan en om te kijken of hij Vuurwerkplant heeft.

De Vuurwerkplant
De weg naar Hagrids hut is vrij makkelijk, loop het eerste stuk achter Ron aan. Pas alleen op als je het opneemt tegen de kabouters en de Stekelige planten. Als je eenmaal bij de hut van Hagrid bent aangekomen ga je naar zijn tuin. Verplaats de plant door middel van de Flipendo op de witte schakelaar die zich bevind in de meest uiterste hoek. Dit zorgt ervoor dat een vierkant platform geactiveerd wordt. Dit platform brengt je naar het eerste gedeelte van de tuin. Ontdoe je van de kabouters totdat je bij de eerste plant komt. Verplaats de plant op de eerste schakelaar.

Vervolgens kom je bij een tweede plant. Verplaats deze links van de schakelaars en laat deze voorlopig zo liggen. Ga nu richting zuiden, ontdoe je van de kabouter en als je een bruine boomstam ziet dan loop je in de goede richting. Vernietig de Stekelige planten, ontdoe je van de kabouters en neem de Smekkie mee. Ga nu naar het noorden naar nog een kabouter en een witte schakelaar. Verplaats vervolgens het Flipendo Blok, ontdoe je van de kabouter en druk de witte schakelaar in die het vierkante platform activeert. Stap op het platform dat je naar een kabouter toe brengt, ontdoe je van de kabouter en neem de zak met Smekkies mee. Loop nu naar beneden en ontdoe je van de kabouters. Ga naar rechts en daarna naar beneden totdat je de Stekelige planten en een kabouter tegenkomt. Vernietig de Stekelige planten en ontdoe je van de kabouter. Het enige dat je hier moet doen is de Smekkies verzamelen en het Flipendo Blok verplaatsen.

Daarna moet je naar rechts toe gaan totdat je de derde plant tegenkomt. Ga er omheen om hem te kunnen verplaatsen en ga daarna naar de plek waar je hem naartoe hebt verplaatst. Ga nu met de plant naar het noorden toe en uiteindelijk zal je hem op tweede schakelaar duwen. Nu is het tijd om aan de slag te gaan met de tweede plant. Verplaats de plant naar het zuiden totdat je de boomstam bereikt. Blijf doorlopen totdat je aan het einde van de kloof bent aangekomen. Ga daarna naar het noorden totdat je hem op de derde schakelaar hebt gekregen. Ja zult nu zien dat er drie vierkante platformen bewegen. Ga over de platformen heen terwijl je de kloof wel ontwijkt en neem de zak met Smekkies mee. Neem de Vuurwerkplant mee en ga terug naar Hagrid.

Het volgende gedeelte van de uitdaging is de Geheugensteen van Malfidus af pakken. Je kunt dit doen door jezelf door de blauwe magie heen te laten vliegen, op deze manier kom je dichterbij. Wanneer er een witte vleugel aan de onderkant van je scherm verschijnt moet je de A en B knop op het juiste moment indrukken om de Geheugensteen te pakken.

Daarna is het tijd om naar de Leerlingenkamer van Griffoendor te gaan samen met Ron. Ga door de geheime doorgang en leer de spreuk Alohomora van Hermelien. Vervolgens moet je naar de Prijzenkamer op de derde etage gaan voor een duel met Malfidus. Daar naar toe zien te komen moet geen probleem zijn. Zorg er alleen voor dat je niet in de cirkels licht van de Klassenoudsten komt te staan. Als je daar aankomt zal je uitvinden dat Malfidus je voor de gek heeft gehouden en dat Sneep naar je op weg is. Ga simpelweg naar de andere kant van de ruimte toe, zoek naar een spiegel en gebruik daar je Alohomora-spreuk op. Dat is de ingang van de geheime ruimte in de Prijzenkamer.

Sneep
Ga eerst naar links en daarna naar boven. Breek daarna de pot en raak de Flipendo schakelaar. Dit activeert een vierkant platform welke je alleen zal zien wanneer hij voorbij komt in de cirkel van licht. Ga erop en hij zal je naar het gedeelte brengen waar de uitdaging echt start.

Ga naar rechts, maak de schatkist op met de Alohomora-spreuk (om een chocoladekikker te krijgen). Ga vervolgens terug en daarna naar het noorden. Breek de potten en ga naar beneden totdat je bij een schakelaar komt. Druk deze in en je zal een brug horen draaien, vervolgens zal Sneep verschijnen. Nadat hij weer weg is ga je over de brug en ga richting noorden terwijl je Sneep ontwijkt door de potten te breken en vervolgens je schuil te houden in de inhammen van de muur.

Als je een Flipendo Blok hebt bereikt verplaats je die, raak de pot en ga verder over het pad totdat je een volgend Flipendo Blok tegenkomt. Verplaats het en stop met lopen. Zoek naar de benen van Sneep wanneer ze voorbij komen. Je zal zien dat er twee wegen zijn om in te gaan. Neem de weg aan de linkerkant. Verplaats het Flipendo Blok en breek de potten. Neem niet de weg waar je het Flipendo Blok zojuist naar toe hebt verplaatst. Blijf gewoon omhoog lopen tot het einde en beweeg je naar rechts. Gebruik de Flipendo-spreuk en je zal het geluid horen van een Flipendo Blok dat zich verplaatst. Sneep zal voorbij lopen en zal daarna niet meer terugkomen.

Daarna zal je drie deuren tegenkomen. Ontgrendel degene die zich het dichtste bij jou bevind door middel van de Alohomora-spreuk. Loop naar beneden en verplaats het Flipendo Blok, breek vervolgens de pot en je zal aan de andere kant van de tweede deur komen. Ontgrendel ook deze deur en loop naar de derde deur. Ontgrendel die en ga richting de kloof wat zich aan de linkerkant bevind. Gebruik de Flipendo-spreuk en ga terug maar de tweede deur. Ga nu over het pad dat je zojuist gemaakt hebt en blijf deze weg volgen om de Prijzenkamer te ontvluchten.

Het is nog niet helemaal voorbij. Je zal merken dat je nu op de vierde etage bent. Zoek naar een boekenkast aan de linkerkant van de etage zonder dat je gesnapt wordt door de Klassenoudsten. Wanneer je deze gevonden hebt, ga je door de geheime doorgang die zich erachter bevind. Het is nu simpel om de weg terug te vinden naar de Leerlingenkamer.

Het Toverkruid
Nadat je weer terug bent gekomen in de Leerlingenkamer zal je ruzie krijgen met Hermelien. Daarna is het tijd om naar bed te gaan. De volgende ochtend ga je als eerste naar het terrein, neem de geheime (korte weg) van Griffoendor, ga ver volgens naar Kas 1. Daar zal je professor Stronk ontmoeten. Dit is gelijk het moment waarop je uitdaging start. Het is namelijk de bedoeling dat je zes plantjes Toverkruid vind. Ga naar links en je zal een dier tegenkomen dat ze een slak noemen. Raak ze drie keer en ze zullen verdwijnen. Loop door totdat je bij een deur uitkomt. Gebruik Alohomora en de deur zal verdwijnen, ga naar binnen om het eerste struikje Toverkruid te vinden. Ook zie je een schakelaar op de vloer. Ga daar op staan om er voor te zorgen dat een brug draait.

Ga naar beneden (ontdoe je van de slak en neem de Smekkie mee), vervolgens ga je naar rechts totdat je bij een brug komt. Terwijl je deze oversteekt zal je zien dat er één brug omhoog wijst en dat er één zich in de breedte bevind. Nadat je vijf struikjes Toverkruid hebt verzameld zal je zien dat alle bruggen naar boven toe wijzen. Dit kan alleen gedaan worden door drie schakelaars in te drukken zodat ze gaan draaien. Loop door totdat je een Flipendo Blok tegenkomt. Verplaats deze en ga de andere kant op. Deze weg zorgt ervoor dat je op de bodem uitkomt van de drie bruggen. Wanneer je daar bent ga je naar links en vervolgens naar boven toe, totdat je de eerste mogelijkheid naar links toe kan. Daar zal je twee nieuwe vijanden tegenkomen. De eerste vijand zal je overal achtervolgen en ze worden Doxy's genoemd. Terwijl zij je achtervolgen zal je de tweede vijand tegemoet lopen. Hij zal je geen pijn doen maar kan je wel bijten mocht je te dicht bij komen. Deze wordt het Langdradig Weekblad genoemd en je zal deze samen met de Doxy's heel vaak gaan tegenkomen in levels met Hagrid. Zorg ervoor dat de Doxy's in de buurt komen van het Langdradig Weekblad en deze zal de Doxy's opeten. Blijf naar beneden lopen in de buurt van de onderste haag om het tweede stuk Toverkruid te vinden. Blijf aan de linkerkant in de buurt van de ander haag en je zal nog een schakelaar op de vloer vinden, druk deze in om nog een brug te laten draaien.

Ga daarna naar de onderste haag toe en houd rechts aan voor een nieuw pad en een Stekelige plant. Raak deze enkele keren met de Flipendo-spreuk (ontwijk de doornen), zodat deze verdwijnt. Ga vervolgens weer naar rechts totdat je tegen een haag aanloopt. Vanaf dat moment moet je naar boven toe lopen totdat je weer naar rechts toe kunt. Blijf deze weg volgen totdat je twee Stekelige Planten tegenkomt. Raak ook deze een paar keer met de Flipendo-spreuk zodat ze verdwijnen. Nu kan je genieten van een hele zak vol met Smekkies. Ga weer terug naar het ander pad, ga naar boven net zoals daarnet. Blijf deze weg volgen totdat je bij een Flipendo Blok uitkomt. Verplaats deze en ga nu naar beneden terwijl je de Flipendo Blokken blijft verplaatsen. Aan het einde van dit pad zal je het derde struikje Toverkruid vinden.

Ga terug naar het pad waar je het Langdradig Weekblad hebt gevonden en neem vervolgens het pad naar het onderste gedeelte van de drie bruggen. Volg daarna het pad rechts daarvan totdat je bij een Flipendo Blok uitkomt die je eerder waarschijnlijk al hebt verplaatst. Steek het over om bij het gebied te komen aan de bovenzijde van de kas. Ga vervolgens naar rechts totdat je een plant ziet aan de andere kant van de grijze muur, naast een schakelaar. (Dit is helaas niet de schakelaar om de laatste brug te laten draaien.) Verplaats de plant met de Flipendo-spreuk vanaf de plek waar je op dat moment staat en ga vervolgens naar de plek waar je hem naartoe hebt verplaatst. Als het goed is ligt hij nu naast een zwart gat in de buurt van een grijze muur, ook is er een pad aan de andere kant van de grijze muur. Ga naar links en blijf de grijze muur volgen totdat je bij een gedeelte met drie boekenkasten komt. Doorzoek de middelste boekenkast om het vierde struikje Toverkruid te vinden.

Ga naar links en vervolgens naar beneden en overbrug het donkere gat, daar zie je nog een plant. Verplaats hem met Flipendo en loop terug naar de boekenkasten. Ga nu naar rechts om nog een plant te vinden. Als het lukt moet je achter de plant zien te komen, zodat je tussen de plant en de muur instaat. Raak de plant met Flipendo en daarna dezelfde plant opnieuw zodat hij recht naar beneden het pad in rolt. Ga weer naar de boekenkasten, naar links en daarna naar boven totdat je professor Stronk. Ga naar rechts en vervolgens naar beneden totdat je het pad ziet dat je eerder ook al eens gezien hebt. De plant die je naar rechts verplaatst hebt zal aan de andere kant van de muur liggen. Raak deze met de Flipendo-spreuk en als hij gestopt is met rollen zal je het geluid horen van een schakelaar die ingedrukt wordt, vervolgens zal er een hekwerk zich openen. Loop nu het eind weer terug totdat je professor Stronk weer ziet staan , vervolgens terug naar de boekenkasten en neem daarna het rechtse pad waar je ook de plant naartoe verplaatst hebt. Ontwijk het donkere gat en gaat door de nieuwe doorgang, daar zal je meteen het vijfde struikje Toverkruid vinden. Maar ook zal je hier eindelijk de laatste schakelaar vinden. Ga op de schakelaar staan en zorg er zo voor dat de laatste brug draait. Ga vervolgens naar beneden en je zit de onderkant van de bruggen. Ga nu naar boven, over alle bruggen en vind het laatste struikje Toverkruid. Verplaats het Flipendo Blok en ga verder naar boven om op deze manier weer bij professor Stronk terecht te komen. Wanneer je het Toverkruid aan haar geeft zal ze weggaan en je samen met Ron achterlaten. Hij zal je zeggen dat het tijd is voor je eerste Zwerkbalwedstrijd, dit tegen Zwadderich.

Wanneer je de Kas hebt verlaten ga je meteen naar rechts om het stadion te vinden. Om de wedstrijd te winnen moet je de Gouden Snaai zien te vangen. Hiervoor krijg je alleen wel beperkt de tijd, want als de tijd voorbij is dan zal Zwadderich de wedstrijd winnen. Als oefening hoef je alleen maar de Snaai te vangen door snel genoeg te gaan en hem vervolgens te pakken door middel van de B-knop. (Doe dit snel om tijd te besparen voor het belangrijkste gedeelte van de wedstrijd.)

Het belangrijkste gedeelte van de wedstrijd lijkt een beetje op het vangen van de Geheugensteen. Kijk goed naar het informatieschermpje onderin je scherm. Het balkje dat je daar ziet moet helemaal blauw zijn, dit doe je door de Snaai te blijven volgen en door de blauwe vonkjes heen te vliegen. Als je dat gelukt is zal een hand met een bal verschijnen in hetzelfde balkje dat je niet helemaal blauw moest krijgen. De bal zal het blauw laten verdwijnen. Vang de bal in de hand om de wedstrijd te winnen. Of je nu wint of verliest, volg Ron naar de Grote Zaal voor het Halloween feest.

Trol in de Kerkers
Als professor Perkamentus, de andere leraren en Sneep de zaal hebben verlaten ga je naar de Entree Hal. Ontwijk hier Percy, de Klassenoudste. Ga vervolgens de trap op naar de eerste etage. Ga daar gelijk naar links toe totdat je eindelijk ziet waar je moet zijn. Ga daar door de inmiddels open deur. Daar zal je het geluid van een trol horen. Als je ziet dat Hermelien en Ron veilig zijn moet je ervoor zorgen dat je hem bij ze weg ziet te houden. Eigenlijk is dit makkelijker dan dat het eruit ziet. Loop een stukje naar boven toe en daarna naar rechts totdat je de trol ziet. Blijf hem bestoken met de Flipendo-spreuk totdat hij achteruit gedreven wordt. Ontwijk zelf wel de donkere gaten en de knuppel van de trol. Beetje bij beetje zal je hem steeds meer naar links weten te drijven. Blijf doorgaan totdat hij op het randje van het grote gat aan de linkerkant van de ruimte staat. Hier zal hij dan uiteindelijk invallen. Een goede tactiek hierbij is om telkens vlak voor de trol te gaan staan, hij zal dan proberen te slaan. Loop een stukje van hem af naar rechts en gebruik dan Flipendo. Laat hem niet te ver naar jou toelopen maar ga weer voor hem staan, ga zo door tot het einde. Vervolgens zullen professor Anderling, Krinkel en Sneep tevoorschijn komen. Je krijgt nu vijftig afdelingspunten.

Avifors Uitdaging
Er is sinds je vorige uitdaging wat tijd overheen gegaan en je bent nu met Hermelien bij de Entree Hal. Zij zal je vertellen dat de volgende les Gedaanteveranderingen op de eerste etage is. Wanneer je daar aankomt vind je het klaslokaal van professor Anderling en de toverspreuk die je gaat leren heet Avifors. Het lijkt een beetje op de vorige uitdaging maar is wel een beetje moeilijker. Leer eerst de spreuk van Anderling (wat ook een beetje moeilijker gemaakt is) en ga de volgende ruimte binnen. Hier zal ook gelijk de uitdaging starten.

Wanneer je in de ruimte staat zal je te weten komen dat je zes Gouden Sterren moet verzamelen om deze ruimte ooit weer te kunnen verlaten. Loop een stukje naar boven en vind iets dat lijkt op de omtrek van een schakelaar. Je zal zien dat er iets grijs op ligt. Gebruik je nieuwe spreuk Avifors hierop en het zal veranderen in een vogel. De vogel zal wegvliegen en een deur zal zich openen. Ga door de deur en je komt een Langdradig Weekblad tegen, samen met een aantal Doxy’s. Begeleid de Doxy’s zodat ze opgegeten worden door het Langdradig Weekblad. Neem daarna de eerste Gouden Ster mee en ook de Smekkie, ga vervolgens door de volgende deur. Ga naar beneden, neem de Smekkie mee en verplaats het Flipendo Blok met de Flipendo-spreuk aan de andere kant van de kloof. Ga naar boven, vervolgens naar rechts, neem de Smekkie mee en ga dan door de deur. Hier zal je weer een nieuwe vijand tegen komen. In principe is dit gewoon een kabouter, alleen heeft hij nu een blauwe kleur. Het verschil is dat wanneer je hem met Flipendo hebt graakt hij even bewusteloos is, maar daarna weer op zal staan. Raak ze vervolgens een tweede keer en ze zullen voorgoed verdwijnen. Ontdoe je van de blauwe kabouter en ga daarna naar beneden. Pak daar de tweede Gouden Ster.

Ga vervolgens naar links totdat je een ton ziet. Verplaats deze naar boven met de Flipendo-spreuk totdat het een muur raakt. Loop daarna naar rechts om nog een grijze schakelaar te vinden. Raak deze met Avifors en ga daarna weer terug naar de plek waar je de tweede Gouden Ster hebt gepakt. Als het goed is zal er nu een deur geopend zijn, ga daar doorheen. Aan je linkerkant zal je nu de derde Gouden Ster kunnen vinden. Neem hem mee en ga gelijk naar rechts, loop door totdat je een deur tegenkomt. Ga vervolgens die weg in en blijf alsmaar naar boven toe lopen. Ontdoe je onder weg van de twee blauwe kabouters. Neem de vierde Gouden Ster mee die aan je linkerkant hoort te liggen en ga vervolgens naar de rechterkant van de ruimte. Je zal nu een soort houten muur tegenkomen die twee wegen splitst. Neem het pad aan de rechterkant en volg de weg naar beneden totdat je weer een grijze schakelaar tegen komt. Raak deze met de Avifors-spreuk en loop vervolgens weer terug. Neem nu het pad aan de linkerkant en volg ook deze weg naar beneden totdat je bij een deur uitkomt. Ga er doorheen en je zal een beeld van een draak tegen komen. Raak het drakenbeeld met de Flipendo-spreuk en het zal gaan bewegen. (Zorg ervoor dat hij je niet raakt anders kost dat je leven.) Het drakenbeeld zal zich naar de schakelaar op de vloer bewegen en uiteindelijk zal hij hier op gaan staan. Zodar hij erop staat zal er een deur openen, deze gaat weer dicht zodra het drakenbeeld weer van de schakelaar af is. Als de deur open is ga je verder en je zal de vijfde Gouden Ster vinden. Neem hem mee, ga naar links en ga door de volgende deur. Hier zal je een schatkist vinden. Open deze met de Alohomora-spreuk om een hele zak met Smekkies te krijgen. Ga vervolgens naar links en daarna omhoog totdat je weer terug bent bij de kloof. Raak de twee Flipendo Blokken vanaf de andere kant van de kloof met de Flipendo-spreuk. Raak ook de grijze schakelaar met Avifors en ga naar beneden en daarna door de deur. Ga naar links totdat je bij een pad uitkomt die je over de kloof zal loodsen, hiervoor heb je eerder de Flipendo Blokken moeten verplaatsen. Loop het pad af naar boven toe en je vind de zesde Gouden Ster, dit is gelijk ook de laatste. Je kan nu weer teruglopen naar de deur waar je bij hert begin van deze uitdaging doorheen bent gekomen. Ga daarheen door gewoon naar beneden te blijven lopen en sluit de Avifors uitdaging succesvol af.

Flubberwurmen
Je moet nu het tweede ingrediënt vinden voor professor Sneep. Vind je weg naar de hut van Hagrid, wat nu niet zo’n probleem meer moet zijn. Als je in de tuin van Hagrid bent aangekomen zal je hem zien samen met Hermelien. Hij zal je een fluit geven en je de opdracht geven om zes Flubberwurmen naar hem toe te brengen. Dit doe je door ze eerst te vinden, dan op de fluit te spelen zodat ze je volgen en uiteindelijk breng je ze naar Hagrid toe. Het is wel aanbevolen om dit een voor een te doen omdat het moeilijker is dan dat het lijkt. Hier op een rijtje de locaties van alle zes de Flubberwurmen:

1.
Vanaf Hagrid ga je naar het verst gelegen platform aan de linkerkant. Ga daar op staan en steek de kloof over. Loop nu naar beneden totdat je een blauwe kabouter ziet. Ontdoe je van hem en je zal je eerste Flubberwurm vinden.

2.
Ga op hetzelfde platform staan als daarnet en blijf naar boven lopen totdat je een veld tegenkomt met allemaal giftige paddestoelen. Ga naar boven bij de linker route en hier is de tweede Flubberwurm.

3.
Ga naar de plek waar je de vorige Flubberwurm hebt gevonden en ga nu naar rechts totdat je bij een brug uitkomt met een schakelaar. Druk de schakelaar in om de brug te laten draaien. Steek de brug over en ga naar links en vervolgens naar links totdat je bij een Smekkie uitkomt. Neem deze mee, ga naar beneden (een Doxy zal je nu volgen) en ga daarna naar boven om bij een Flipendo Blok uit te komen. Verplaats deze en begeleid de Doxy naar het Langdradig Weekblad en je zal gelijk de Flubberwurm zien.

4.
Ga dit keer naar het platform dat het dichtste bij Hagrid is. Steek de kloof over en breng de Doxy’s bij het Langdradig Weekblad. Loop verder om nog een Langdradig Weekblad te vinden. Ga naar beneden en reken af met twee blauwe kabouters. Je zal daarna de volgende Flubberwurm op een houten brug zien. Voordat je hem meeneemt is het belangrijk om eerst even naar beneden te gaan en de brug te draaien door middel van het indrukken van de schakelaar. Dit zal je later weer helpen met het krijgen van de laatste twee Flubberwurmen. Loop nu weer terug en neem de Flubberwurm van de houten brug mee.

5.
Vanaf Hagrid ga je nu naar rechts toe, over de brug en ga vervolgens zo ver mogelijk naar boven toe totdat je uitkomt bij twee bewegende platformen. Reken af met de tweede blauwe kabouters en zorg dat je aan de overkant komt via de bewegende platformen. Daar aangekomen zal je twee Flipendo Blokken zien. Verplaats ze en ga daarna naar links toe. Daar is de Flubberwurm.

6.
Vanaf Hagrid ga je de brug over en gelijk naar rechts toe. Wanneer je bij een kleine poeltje in het gras uitkomt loop je er omheen en ga je vervolgens naar beneden. Begeleid de Doxy’s voor de laatste keer in dit level naar het Langdradig Weekblad en neem de laatste Flubberwurm mee.

Als je alle Flubberwurmen aan Hagrid hebt gegeven heb je de opdracht volbracht en is het tijd om naar de les Verweer tegen de Zwarte Kunsten te gaan van professor Krinkel.

Lumos Uitdaging
Wanneer je in het klaslokaal bent op de derde etage zal je een nieuwe toverspreuk leren van professor Krinkel. Doe dit weer door de bewegingen van Krinkel na te doen. Ga daarna naar de volgende ruimte om de uitdaging te starten. Als je tijdens dit level licht nodig hebt gebruik je gewoon de Lumos-spreuk. Verlicht allereerst de ruimte nu met Lumos en loop naar beneden en vervolgens naar rechts tot je bij een deur komt en ga er doorheen. Ga naar rechts naar een schatkist en open deze met de Alohomora-spreuk om een zak vol met Smekkies te krijgen.

Ga naar rechts tot je bij een drakenbeeld komt en gebruik hier de Flipendo-spreuk op zodat hij gaat bewegen. Loop helemaal naar boven in dezelfde ruimte en je ziet een deur, wacht hier tot hij wordt geopend door het drakenbeeld. Wanneer hij zich opent ga je er doorheen, ontdoe je daarna van de kabouters. Dan kan je de eerste Gouden Ster pakken. Ga vervolgens naar beneden en naar rechts voor nog een deur en ga ook daar doorheen. Ga vervolgens naar rechts voor de tweede Gouden Ster. Ga daarna weer naar beneden en versla de kabouter. Verplaats de ton naar beneden, ga vervolgens naar links en pak de derde Gouden Ster. Ga daarna ook op de schakelaar staan. Ga weer terug door naar rechts te gaan en daarna naar boven totdat je bij een deur komt, ga hierdoor.

Ontdoe je hier van de kabouters, pak de Gouden Ster en ga door de half ovaalvormige deur. Je zal je nu in een andere ruimte bevinden. Versla hier alle kabouters en maak alle potten kapot in deze ruimte. Daarin zal je de laatste twee Gouden Sterren vinden. Wanneer je dat gedaan hebt ga je naar de uiterste linkerhoek van de ruimte en ga je door de deur die daar zit. Vervolgens ga je door de volgende en ook de laatste deur van dit level. De Lumos uitdaging zit erop.

Het Schors van de Wiggenboom
Wanneer je bij de ingang bent van de Kerkers, terwijl je Sneep en de Klassenoudste ontwijkt ga je via het hoofdpad, dat is langs een muur, net zolang door totdat je bij een deur komt. Ga er doorheen en ga daarna naar links totdat je weer bij een boekenkast uitkomt, die te vinden is aan de rand van de ruimte. Kijk in de boekenkast om het Schors van de Wiggenboom te vinden. Bekijk vervolgens de andere boekenkasten om een geheime doorgang te ontdekken. Ga daar doorheen om deze uitdaging te starten.

Ga naar links en vervolgens naar beneden en versla de kabouter. Ga naar beneden naar de rand van de kloof. Wanneer er een slak op de brug zit zorg er dan voor dat je hem verslaat, op deze manier zullen drie schakelaars tevoorschijn komen. Ga naar boven en vervolgens naar rechts en daarna naar beneden om uiteindelijk op een schakelaar te gaan staan die de brug laat draaien. Ga terug naar de kloof, steek de brug over, ga naar beneden en links door de deur heen. Ga nu naar boven, versla de slak en ga weer op een schakelaar staan. Steek de brug over, ga op een andere schakelaar staan, loop weer terug via de brug en sta weer op die andere schakelaar. Ga nu naar beneden, weer door de deur, rechts en vervolgens en naar boven over de brug heen. Ga naar boven en druk de schakelaar in, vervolgens ga je weer naar beneden. Je gaat weer terug via de brug en daar weer door een andere deur.

Ga naar rechts, naar beneden en ontdoe je van de slak. Ga nu via een gat in de muur verder. Zorg ervoor dat het Flipendo Blok in het zwarte gedeelte komt te liggen. Ga op een bewegend platform staan en laat je meevoeren. Verplaats alle Flipendo Blokken om een pad over het zwarte gedeelte te krijgen. Loop voorbij een schakelaar, raak een drakenbeeld met Flipendo en loop de hele weg weer terug naar de deur waar je binnen bent gekomen. Ga nu naar links en daarna naar beneden, ontdoe je van de slak en ga weer op een bewegend platform staan vanaf een gat in de muur. Blijf van platform naar platform gaan totdat je bij een deur uitkomt. Wanneer hij zich opent ga je er doorheen. Ga nu naar rechts toe en vervolgens naar boven. Onder weg zal je drie blauwe kabouters moeten verslaan, ga aan het einde door de deur.

In de volgende ruimte moet je snel over de bodem lopen die naar beneden valt zodat het donkere gaten worden. Ga aan het einde door de deur. Terwijl er een Doxy je achtervolgt ontdoe je je van de slakken en ga naar rechts en versla hier twee blauwe kabouters. Als je naar boven gaat kan je daar door een deur, ga daarna naar rechts en ontdoe je hier van de twee slakken. Ga naar beneden en begeleid de Doxy's naar het Langdradig Weekblad. Druk vervolgens de schakelaar in de buurt van het Langdradig Weekblad in om een deur te openen. Ga naar links en leid de Doxy's naar het Langdradig Weekblad en loop verder naar beneden en dan ga je door de deur. Ga naar beneden en naar links, daar druk je een schakelaar in. Ga terug door de deur en vervolgens naar rechts om daar weer een Doxy in de val van het Langdradig Weekblad te loodsen. Ga naar beneden via een andere deur en druk de schakelaar in. Ga nu terug via de deur en vervolgens naar de linkerrand van de kloof. Steek het geheel over door op een bewegend platform te gaan staan. Aan het einde ga je door de deur om uit de voorraadkamer te ontsnappen.

Je denkt nu dat je klaar bent, maar niets is minder waar. Je moet nog uit de Kerkers ontsnappen om Ron te ontmoeten en je moet naar de vijfde etage gaan. Ga naar rechts, door de deur heen en start deze opdracht. Hij staat helemaal in het teken van bewegende platformen. Ga omhoog en naar rechts naar een ton, verplaats deze op een schakelaar en ga daarna naar rechts naar de kloof toe. Ga op een bewegend platform staan zodat je ook een schakelaar met de Flipendo-spreuk kan raken. Ga op een ander platform staan zodat je een nieuw pad krijgt. Ga rechts naar een ton en verplaats deze op een schakelaar. Ga naar links en daarna gelijk naar boven totdat je bij een gedeelte komt waar het weer stikt van de bewegende platformen. Ga er op eentje staan en blijf van de een op de ander lopen totdat je uitkomt bij een schakelaar in de muur. Raak deze met een Flipendo-spreuk en stap weer op een volgend bewegend platform. Dit platform laat je uitkomen bij een schatkist met daarin een chocoladekikker. Ga vervolgens op een anders bewegend platform staan totdat je bij een stuk met een standbeeld komt. Gebruik daar de Avifors-spreuk op en loop de hele weg weer terug, naar het punt waar je aan deze opdracht begon. Ga door een gat in de muur zodat je terecht komt bij drie bewegende platformen. Zorg ervoor dat je aan de andere kant komt en vind daar de deur, deze deur is gelijk ook de uitgang. Je zal nu in een andere ruimte uitkomen, met daarin de Spiegel van Neregeb. Als je alles gedaan hebt ga je naar de Leerlingenkamer op de zevende etage om de opdracht definitief te beëindigen.

Wingardium Leviosa Uitdaging
Ga als eerste naar de Kerkers om samen met Sneep de Wiggenwelddrank te mixen. Nadat je dat gedaan hebt ga je naar de les Bezweringen op de tweede etage. Daar zal je van professor Banning de spreuk Wingardium Leviosa leren. Wanneer je de uitdaging start loop je naar de eerste Gouden Ster en gebruik je de Flipendo-spreuk op de schakelaar aan de muur. Loop nu terug om een aantal standbeelden te vinden. Raak deze met de Wingardium Leviosa-spreuk en verplaats ze allemaal op de schakelaars. Als je dat gedaan hebt ga je vanaf de start van het level gezien naar links. Daarna naar rechts en vervolgens naar boven om de tweede Gouden Ster te vinden. Ga nu door de deur.

Loop helemaal naar boven in de volgende ruimte en gebruik de Wingardium Leviosa-spreuk op het standbeeld, vervolgens laat je deze weer vallen op de schakelaar om een brug te laten draaien. Steek de brug over en ga daarna naar rechts toe om de derde Gouden Ster te vinden. Ga naar boven en gebruik Flipendo op de schakelaar aan de muur. Ga terug naar de andere kant van de muur en verplaats drie standbeelden op de schakelaars. Ga naar rechts vanaf de schakelaar in de muur om nog eens twee standbeelden te verplaatsen op schakelaars. Ga nu naar rechts en naar boven over de brug heen. Daar zal je de vierde Gouden Ster krijgen. Als je vervolgens door de deur gaat vind je gelijk de vijfde Gouden Ster. Ga naar beneden door het zwarte gat aan de rechterkant om in een volgende ruimte te komen, met daarin ook een nieuwe tegenstander.

Pak de laatste Gouden Ster en gebruik tot drie keer toe Flipendo op de nieuwe vijand. Dit is een vuurschildpad. Ga daarna de ladder op zodat je terug komt in de vorige ruimte. Ga door de deur die gelijk ook de uitgang is van deze uitdaging. Nu moet je naar het Zwerkbalstadion om de wedstrijd tegen Huffelpuf te spelen.

Vind het Boek
Ga naar de bibliotheek op de tweede etage en ga hem vervolgens binnen. Ga een aantal trappen op, ga links en naar boven totdat je bij een deur met drie standbeelden komt. Verplaats er eentje naar rechts op de schakelaar met Wingardium Leviosa. Zorg ervoor dat de andere twee niet meer voor de deur staan, ga vervolgens de volgende ruimte binnen.

Je bent nu in de Verboden Afdeling van de bibliotheek. Loop naar rechts en naar boven en ga de brug over. Ga daarna weer naar boven en vervolgens naar links totdat je bij een schakelaar met daarop een stapel boeken uitkomt. Gebruik de Avifors-spreuk op de boeken en ga nu naar links en daarna weer naar boven. Ga naar beneden en verplaats een Flipendo Blok, ga vervolgens naar links en weer naar beneden. Ga naar links en naar boven om nog een Flipendo Blok te raken. Ga vervolgens naar boven en naar rechts. Ga naar boven en daarna naar links, daar zie je een boekenkast. Je zult hier een gat in de muur ontdekken. Ga naar rechts en naar beneden en zorg ervoor dat de ton niet meer in de weg ligt. Ga nu naar rechts totdat de weg dood loopt. Ga naar de dichtstbijzijnde boekenkast om nog een gat in de muur te ontdekken. Je kunt nu naar beneden gaan en vervolgens naar rechts waar je weer een ton zal moeten verplaatsen. Verplaats hem naar beneden, zo ver mogelijk als je kunt en ga daarna links en over een brug. Ga naar links, naar beneden en verplaats een Flipendo Blok. In de boekenkast die dan het dichtste bij je staat zal je dan het boek van Nicolaas Flamel vinden. Ga nu terug via de brug en haal een stapel boeken van een schakelaar met behulp van de Avifors-spreuk. Ga nu terug naar het begin van de Verboden Afdeling en ga rechts door de deur. Dit zal ook gelijk de uitgang zijn.

Ga rechts door een geheime doorgang nadat je onderweg een Flipendo Blok hebt verplaatst. Ga naar boven naar een aantal standbeelden. Verplaats ze met behulp van de Wingardium Leviosa-spreuk, ga vervolgens naar boven via de deur. Je bent nu op de derde etage en je zult gesnapt worden door Sneep. Ga uiteindelijk naar de vierde etage en neem de geheime doorgang om op de zevende etage uit te komen. Ga naar de Leerlingenkamer om de opdracht te beëindigen.

Het Verboden Bos
Na de Zwerkbalwedstrijd met Ravenklauw moet je Hagrid ontmoeten bij zijn hut. Vervolgens ga je het Verboden Bos in. Ga naar rechts over een gebroken brug en loop omhoog om daar een aantel stekelige planten te vernietigen. Ga naar links en ontdoe je daar ook van de Stekelige planten. Leid een aantal Doxy’s naar het Langdradig Weekblad. Ga terug en ga nu naar rechts waar je het moet opnemen tegen twee blauwe kabouters. Maak ook hier weer de Stekelige planten kapot. Ga naar boven en vervolgens naar links, waar je vervolgens de twee slakken moet verslaan. Loop verder en leid nog een aantal Doxy’s naar het Langdradig Weekblad. Ga naar beneden en naar links en ontdoe je daar van de twee kabouters. Ga naar links, waar je nog een aantal Doxy’s naar het Langdradig Weekblad zal moeten lokken. Ga vervolgens naar links waar je weer een slak moet verslaan. Ga terug waar je opnieuw een Doxy naar het Langdradig Weekblad moet lokken. Ga naar beneden waar je weer moet afrekenen met een kabouter en lok weer een aantal Doxy’s in de val. Ga naar links en reken af met de slak en nadat je naar beneden bent gegaan ook met de kabouter. Ga naar rechts om nog een kabouter te verslaan en vernietig een Stekelige plant. Ga vanaf die plek naar links toe totdat je bij een plek komt met een aantal zilverachtige bloedvlekken op het gras. Loop verder tussen de bomen terwijl je de bloedvlekken blijft volgen om in het volgende gedeelte van het bos te komen.

Vanaf dat punt blijf je gewoon naar links toe lopen en nadat je een bewegend platform bent gepasseerd zal je een dode eenhoorn vinden. Wanneer het spel weer verder gaat zal je zien dat je weer in een ander gedeelte van het bos bent. Ge naar beneden nadat je tussen de bomen door bent gelopen waarna je een Stekelige plant moet kapot maken. Ga naar rechts en versla daar een slak, ga vervolgens nogmaals naar rechts toe nadat je door een aantal bomen bent gelopen om een zak met Smekkies te krijgen. Vanaf dat punt ga je naar rechts toe door een stukje bos en verplaats je een Flipendo Blok. Ontdoe je van een slak, loop omhoog door een aantal bomen en ga uiteindelijk naar rechts om de uitdaging te voltooien.

Pluisje Betoveren
Ga als eerste naar de derde etage en ga een deur door die zich links onderaan bevind. Wanneer je je daar bevind loop je omhoog, links en dan naar beneden waar je gelijk twee blauwe kabouters moet verslaan. Ga dan naar links waar je nog een blauwe kabouter zal tegenkomen. Ga daarna naar boven en gebruik de Alohomora-spreuk op de spiegel. Loop de nieuwe gang in en ga links een vrij dun weggetje in totdat je bij een schakelaar in de muur uitkomt. Raak deze met de Flipendo-spreuk en loop dan verder en even later over een brug. Onderweg zal je een chocoladekikker tegenkomen. Ga naar beneden en raak daar een standbeeld met Wingardium Leviosa en plaats hem op de schakelaar.

Ga nu naar beneden door een deur en steek de kloof over door middel van de bewegende platformen. Ga naar links terwijl je de instortende vloer ontwijkt. Daar zal je een vuurschildpad moeten verslaan. Gebruik Alohomora op de spiegel om een doorgang te creëren. Loop omhoog en raak de schakelaar met de Flipendo-spreuk, loop daarna weer terug. Ga naar links, omhoog door een deur heen en ga naar weer omhoog en naar links om het volgende gedeelte van deze uitdaging te bereiken.

Dit is een beetje te vergelijken met het gevecht tegen de trol. Loop naar links om Pluisje tegen te komen. Speel op de fluit door middel van de L-knop. Blijf Pluisje gewoon volgen totdat het hele balkje vol is, doe dit wel zonder door heb geraakt te worden. Als het hele balkje vol is dan slaapt hij, ga vervolgens door het luik aan de linkerkant naar beneden.

Duivelstrik
Als je deze ruimte binnenkomt zal je zien dat er overal om je heen bomen en stengels zijn. Het is hier de bedoeling dat je Ron en Hermelien red en daarna naar de volgende ruimte gaat via de deur. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ga bij het begin als eerste naar rechts toe, vervolgens naar beneden en dan naar links. Hier moet je een ton op een schakelaar plaatsen. Loop net zolang naar rechts toe totdat je bij een bewegend platform komt, ga hier op staan om bij een nieuwe tegenstander uit te komen, deze zal ook alleen maar in dit level te vinden zijn. Hij wordt ook wel Duivelstrik genoemd en de manier om hem klein te krijgen is vrij simpel. Raak de pot met vuur naast de Duivelstrik met een Flipendo-spreuk om hem te verbranden. Ga nu op een schakelaar staan, ga terug via het bewegende platform en ga verder naar rechts toe. Daarna loop je naar beneden.

Als je een aantal bewegende platformen tegenkomt ga je achter een Duivelstrik naar links toe. Maak de Duivelstrik kapot en ga op een bewegend platform staan om erbij te kunnen komen. Ga naar beneden en naar rechts om vervolgens op een schakelaar te gaan staan. Ga nu op een aantal andere bewegende platformen staan om weer terug te komen op de plek waar je ze zag.

Ga naar beneden en raak een Flipendo Blok, ga vervolgens naar links, beneden en opnieuw naar links totdat je bij een spiegel uitkomt. Gebruik hier weer de Alohomora-spreuk op en loop de nieuwe doorgang in. Versla hier twee kabouters en een Duivelstrik, daarna kan je de twee objecten aan weerzijde van de Duivelstrik raken met de Avifors-spreuk om ze weg te laten vliegen. Loop weer terug via de doorgang om vervolgens links af te slaan en daarna weer omhoog te gaan om zo uit te komen bij de kloof. Steek dit over door middel van een bewegend platform en verplaats twee Flipendo Blokken. Loop omhoog om op een schakelaar te stappen en loop terug om een spiegel te openen. Ga omhoog, vernietig een Duivelstrik en steek een brug over. Vernietig hier de laatste Duivelstrik en loop samen met Ron en Hermelien door de deur voor je. De uitdaging is voorbij.

Puzzels
Je moet hier als eerste de vliegende sleutel te pakken zien te krijgen. Dit is een beetje te vergelijken met Zwerkbal, maar nu alleen een stukje moeilijker.

Daarna moet je een potje Toverschaak spelen. Wanneer een schaakstuk op een schakelaar komt te staan gebruik je Flipendo op ze om ze op die plek te laten staan. Als alle schakelaars bezet zijn door een schaakstuk zal er één schakelaar leeg blijven. Ron zal zich hier opofferen zodat jij en Hermelien verder kunnen naar de volgende ruimte.

Dit is eigenlijk het belangrijkste gedeelte van deze uitdaging. Het is de bedoeling dat je hier vier ingrediënten vind en zo een toverdrankje kan maken om door de paarse vlammen te kunnen lopen. Loop naar boven en daarna naar rechts en ga daar de opening door. Je zal nu een Flipendo Blok moeten verplaatsen, dus doe dat dan ook. Ga naar beneden, naar rechts en daarna naar boven. Versla hier een blauwe kabouter en verplaats twee Flipendo Blokken. Zorg ervoor dat het standbeeld niet meer in de weg staat door middel van de Wingardium Leviosa-spreuk en ga naar rechts en naar boven om dit nog eens te doen. Versla een blauwe kabouter, verplaats een Flipendo Blok en ga naar rechts om daar een schakelaar in de muur te raken en zo een brug te laten draaien.

Ga naar beneden en steek de brug over, plaats daarna een standbeeld op een schakelaar. Ga naar beneden en naar links om nog eens standbeeld op een schakelaar te plaatsen, hier zal je je eerste ingrediënt vinden. Loop nu weer terug naar het begin van deze ruimte. Neem nu de deur rechts onderin, dus in principe de deur onder de deur waar je net uit gekomen bent. Ga hier naar beneden om een standbeeld op een schakelaar te plaatsen en versla een blauwe kabouter.

Ga nu naar rechts toe en verplaats vier Flipendo Blokken om zo een pad te maken. Ga omhoog om daar weer een standbeeld op de schakelaar links ervan te plaatsen. Ga vervolgens naar links om het tweede ingrediënt te krijgen. Ga ook nu weer terug naar het begin van deze ruimte. Neem nu de deur links bovenin en ga meteen naar rechts om daar drie blauwe kabouters te verslaan. Ga naar beneden via een deur en leid een aantal Doxy’s naar het Langdradig Weekblad. Ga naar rechts om een deur te kunnen openen met de Alohomora-spreuk en neem het derde ingrediënt mee. Ook nu loop je weer terug naar het begin van de ruimte.

Nu ga je door de enige open deur die nog open is en die is links onderin te vinden. Hier zal je het lastigste van deze hele uitdaging tegen komen. Het is de bedoeling dat je alle tonnen en standbeelden op de schakelaars krijgt. Mijn tactiek is om eerst alle tonnen op de schakelaars te krijgen. Soms moet je er even een standbeeld voor zetten zodat de ton niet verder rolt. Als alle tonnen op een schakelaar liggen plaats je de standbeelden op de resterende schakelaars om de deur te openen. Als hij open is ga je de ruimte binnen en pak je het vierde en laatste ingrediënt. Loop nu weer terug naar het begin van de ruimte en maak in de ketel de toverdrank om door het paarse vlammen te kunnen lopen. Bereid je vast voor op een eindgevecht!

Voldemort
Dit is de laatste uitdaging in dit spel en is opgesplitst in twee delen:
Voldemort A en Voldemort B.

A
Je moet je tijdens dit gevecht verschuilen achter de horizontale steunbalken wanneer Voldemort spreuken op je afvuurt zodat ze breken. Als hij ze alle vier, twee keer heeft geraakt zal de vloer verdwijnen en val je in de duisternis.

B
Nu bevind je je in een ruimte samen met Voldemort en de Spiegel van Neregeb. Op het moment dat hij spreuken op je afvuurt moet je achter de spiegel gaan staan zodat ze afketsen en Voldemort zichzelf raakt. Als hij naar de andere kant van de ruimte loopt hoef je alleen maar de spiegel te draaien door middel van de Flipendo-spreuk. Daarna ga je er weer veilig achter zitten. Als Voldemort al zijn uithoudingsvermogen heeft verloren dan is de uitdaging voorbij.

De Beroemde Heksen en Tovenaarskaarten

Omdat deze Tovenaarskaarten niet genummerd zijn zal ik ze aangeven in rijen. De eerste rij is dus de bovenste rij en zo verder naar beneden toe. Tovenaarskaarten zijn te vinden in de chocoladekikkers die verspreid over het spel goed verstopt zitten.

Eerste rij:
Merlijn (geen data bekend)
Locatie: Helemaal bovenaan in de Grote Zaal.

Cornelius Agrippa (1486 - 1535)
Locatie: In een geheime ruimte verborgen achter een spiegel aan de linkerkant van het lokaal Bezweringen op de tweede etage. Je hebt de Alohomora-spreuk nodig om de spiegel en schatkist te kunnen openen.

Derwent Simpling (1912 - heden)
Locatie: Dit is de moeilijkste Tovenaarskaart om te krijgen. Je hebt hiervoor de spreuken Alohomora, Avifors en Wingardium Leviosa nodig. Nadat je de Wingardium Leviosa Uitdaging hebt volbracht ga je naar de Entree Hal, vervolgens ga je de Kerkers in. Je kunt nu het Toverdrankenlokaal binnen gaan, want hij is op dit moment open. In de buurt van de ketel met Wiggenwelddrank staan een aantal boekenkasten, één van hen is een geheime doorgang welke open zal gaan en een geheime ruimte zal tonen. Ga de ruimte binnen en gebruik op de juiste momenten Avifors en Wingardium Leviosa om aan de andere kant van de ruimte te komen. Aan het einde is een kleine ruimte te vinden. Daarin staat een schatkist met deze kaart.

Morgan Le Fay
Locatie: Op het terrein van Zweinstein op weg naar de hut van Hagrid. Om deze kaart te vinden is het de bedoeling dat je begint bij zijn hut. Ga naar beneden, naar rechts en gelijk weer naar beneden. Je zal bij een doodlopend stuk uitkomen, samen met twee Stekelige planten in het struikgewas. Maak er eentje kapot en loop door om uit te komen bij een klein gebied met daarin de kaart.

Tweede rij:
Newt Scamander (1897 - heden)
Locatie: Deze is te vinden in een bessenstruikje in de tuin van Hagrid op het moment dat je op zoek bent naar Vuurwerkplant.

Sijmen Hamerslag (1492 - 1560)
Locatie: In een hoekje op de zesde etage. Deze kan je het beste gaan halen wanneer je ontsnapt bent aan Sneep en als je naar Kas 1 toe moet gaan.

Locatie: Nadat je het eerste bewegende platform bent gepasseerd tijdens je ontsnapping aan Sneep in de donkere ruimte ga je naar links toe. Daar zal je een schatkist vinden met daarin deze kaart.

Edgar Struiker (1703 - 1798)
Locatie: Als je in de bibliotheek bent om het boek van Nicolaas Flamel te zoeken ga je naar links en daarna naar boven. Wanneer je niet meer nar links en omhoog kan zal je een boekenkast vinden die weg zal schuiven en een geheime doorgang zal tonen. Ga verder en vervolgens naar links om een gat in de muur te vinden. Gebruik als eerste de Avifors-spreuk op de schakelaar en de linkerhoek van het gat. Ga daarna het gat in en je zal in een geheime ruimte komen. Er is een open deur aan de rechterkant en die leid je naar de plek met de kaart.

Derde rij:
Zalazar Zwadderich (geen data bekend)
Locatie: Deze is te vinden in een afgesloten gebied door middel van standbeelden. Het gebied is te vinden nadat je door de Entree Hal naar buiten bent gekomen en alsmaar naar beneden blijft lopen. Gebruik Avifors op de standbeeld om het gebied te betreden. Hier vind je de kaart.

Ignatia Wildsmid (1227 - 1320)
Locatie: Op het moment dat je het gevecht aan moet gaan met de trol in de meisjestoiletten laat je je vallen door een van de zwarte gaten om in de Kerkers uit te komen. In plaats van gelijk terug te gaan door de linker deur. Je loop naar rechts en ga door een andere doorgang. Verplaats hier een ton met behulp van de Flipendo-spreuk en je zal in een gebied komen met twee kabouters en de schatkist die de kaart bevat.

Smekkie Smak (1935 - heden)
Locatie: Is te vinden nadat je het Schors van de Wiggenboom hebt meegenomen uit de voorraadkamer. Op een gegeven moment kom je op het punt dat de vloer naar beneden valt en het dus een kloof wordt. Daarna kan je door de deur verder gaan naar het volgende gebied. Doe dit niet en ga naar beneden, daar zal je een schatkist vinden.

Helga Huffelpuf (geen data bekend)
Locatie: Deze kan gevonden worden in een schatkist op weg naar de Spiegel van Neregeb. Het is op een platform in het midden van een grote kloof met twee gebroken tegels.

Vierde rij:
Rowena Ravenklauw (geen data bekend)
Locatie: Deze is te vinden tijdens de Flubberwurm zoektocht, hij is nog goed verstopt ook. Ga zoveel mogelijk naar het noorden toe. Steek een kleine kloof over door middel van twee bewegende platformen en je zal een gebied bereiken met twee Flipendo Blokken en een rij bessenstruiken. Plaats het Flipendo Blok tussen de struiken en loop er overheen. Blijf omhoog lopen totdat je een pad tegenkomt die naar links toe gaat, hier zie je een hoop giftige paddestoelen. Blijf dat pad volgen en je zal uitkomen wat lijkt op een doodlopende weg. Maar als je goed kijkt zal je zien dat er wat zand ligt en dat is de ingang door de bomen. Loop gewoon naar links tot je in het volgende gebied komt. Daar zal je een bessenstruik vinden met daarin de kaart.

Hengist de Heksenziener (geen data bekend)
Locatie: Is te vinden vlak naast een Duivelstrik, vrij makkelijk om te vinden.

Albus Perkamentus (1840 - heden)
Locatie: Deze is te vinden in de Verboden Gang aan het einde van een smalle gang nadat je de kloof bent gepasseerd.

Harry Potter (1980 - heden)
Locatie: Ron zal je deze kaart geven aan het einde van het spel.

Einde
“You're not afraid of the dark, are you?
0

Deel dit onderwerp:


Pagina 1 van 1
  • Je kan geen nieuw topic beginnen
  • Je kan niet reageren in dit onderwerp

1 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp
0 leden, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers


Toggle shoutbox Wizardzone's Shoutbox!

+Nymphadora Tops  : (23 September 2014 - 22:02) Hi!
Linda  : (22 September 2014 - 10:16) Oedie! :D *hug*
-Daawn  : (18 September 2014 - 18:29) HOLA!
+Sly Snake Sl...  : (18 September 2014 - 16:08) Halllooooo
Zeef  : (18 September 2014 - 12:54) helleuuuuu
Anslenemans  : (09 September 2014 - 21:42) Omg, er is nu een Bassie en Adriaan- karaoke hype. Best grappig om te horen :D.
-Pingwing  : (03 September 2014 - 20:03) Iets met natuurlijke biologische klok enzo
-Pingwing  : (03 September 2014 - 20:03) Nee want ik ben juist laat productief :)
+Nymphadora Tops  : (03 September 2014 - 18:37) Gewoon vroeger gaan slapen, dan. ;)
-Pingwing  : (27 August 2014 - 20:17) Die van mij is momenteel van 3 tot 10 slapen.. ofzo :) dat is niet zo handig als ik om 9 uur fris en fruitig in college moet zitten :P
Anslenemans  : (27 August 2014 - 14:20) Mijn ritme kan ook altijd beter, maar zo erg is het nu ook weer niet :P.
+Sly Snake Sl...  : (27 August 2014 - 11:24) Oh mijn ritme is ook echt zo niet-bestaand. Of wel een beetje, maar het is belachelijk verschoven. Ben nu ook pas een half uurtje uit bed :$
-Pingwing  : (27 August 2014 - 01:38) Ik hoop zo op latere classes, dit gaat hell zijn om op ander ritme te komen.
-Pingwing  : (27 August 2014 - 01:37) laaaaalalalala
+Sly Snake Sl...  : (13 August 2014 - 11:25) Pimwim! :D
Resize Shoutgebied