Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Sign in to follow this  
Chamenuva

Harry Potter WK Zwerkbal

Recommended Posts

[center][color="#000000"][b][size="7"][font="Monotype Corsiva"]Harry Potter
WK Zwerkbal[/font][/size][/b][/color][/center]

[center][b][size="5"][font="Monotype Corsiva"]Inhoudsopgave:[/font][/size][/b][/center]
[center][size="4"][font="Monotype Corsiva"]
[url=http://windesheim.wizardzone.nl/forums/index.php?/topic/214-harry-potter-wk-zwerkbal/page__view__findpost__p__612]PC / PlayStation 2 / Gamecube / Xbox[/url]

Gameboy Advance[/font][/size][/center]

Share this post


Link to post
Share on other sites
[center][b][size=5][font=Monotype Corsiva]PC / PlayStation 2 / Gamecube / Xbox[/size][/font][/b][/center]

[center][i][b]Op Zweinstein[/b][/i][/center]
Harry zal aan komen vliegen en je zal een kleine uitleg krijgen door Olivier Plank. Hij verteld je het een en ander over de verschillende basisdingen in Zwerkbal. Het is erg verstandig om hier goed naar te luisteren want anders kom je misschien later in de problemen. Je komt vervolgens in een menu waar je alle vier de Zoekers ziet van de verschillende afdelingen van Zweinstein. Je kunt hier kiezen uit Harry Potter (Griffoendor, Draco Malfidus (Zwadderich), Carlo Kannewasser (Huffelpuf) en Cho Chang (Ravenklauw). Het maakt in principe niet uit welke van de vier je kiest, maar kies om te beginnen Griffoendor.

[center][i][b]Uitdaging 1 (Passen)[/b][/i][/center]
Nadat je te horen hebt gekregen dat je een juiste keuze hebt gemaakt door voor Griffoendor te kiezen kom je in het Afdelingsuitdagingen scherm. Je zult alle verschillende leden van het Zwerkbalteam zien en elk teamlid zal je zijn of haar unieke vaardigheden gaan leren om een potje Zwerkbal te kunnen spelen. Kies nu de eerste persoon, zij zal je leren hoe je over moet passen. Na een kleine introductie zal de Uitdaging gaan laden, je komt vervolgens in een rood scherm met de instructies over hoe te handelen. Lees deze goed door anders weet je niet wat je moet doen. Als je ze hebt gelezen kan je verder.

De Jagers zullen zich allemaal in een open veldje bij Zweinstein bevinden. Er zal je uitgelegd worden dat er tijdens deze Uitdaging een stukje verderop aan beide kanten een andere Jager vliegt. Ook hebben ze ringen om hen heen, verschillend van geel tot groen. Het doel van deze Uitdaging is dat je rondvliegt en dat je tegelijkertijd de Slurk doorpast naar de andere Jager wanneer haar ring groen is. Dit is één van de moeilijkste Uitdagingen dus houd je hoofd er goed bij. Als je de Slurk succesvol hebt gepast dan zal het scherm overspringen naar de persoon met de Slurk. En als je succesvol hebt gepast dan zal er ook één van de cirkels aan de onderkant van het scherm groen worden. Maar als je past terwijl de ring geel is dan zal de cirkel onderin het scherm ook geel worden. Als je helemaal mist en de Jager een sprintje moet maken om de Slurk te kunnen pakken dan zal de cirkel onderin rood worden. Houd er rekening mee dat je voor deze Uitdaging maar twee minuten de tijd hebt, in die tijd moet je tien keer hebben gepast. Eigenlijk heb je wel tijd genoeg dus neem je tijd om goed te mikken. Nadat je klaar bent zal je weer in een menu komen, daar zie je de resultaten zoals tijd, strafpunten en of je een record hebt verbroken (team-, afdeling- of schoolrecords zijn te verbreken). Daar krijg je de keuze om het spel op te slaan, de Uitdaging opnieuw te spelen of om gewoon verder te gaan zonder te saven. Sla het spel wel op en ga daarna verder. Je komt nu in een volgend rood scherm waar je kan kiezen waar je je spel wilt opslaan.

Na het opslaan zal je je eerste Zwerkbalkaarten krijgen, namelijk de Jagers van Huffelpuf. Je krijgt nu de mogelijkheid om door je inventaris heen te gaan en er zal je ook precies worden uitgelegd waar alles voor is en hoe alles werkt. Je kunt hier ook naar je Zwerkbalkaarten kijken als je wilt.

[center][i][b]Uitdaging 2 (Tackelen & Schieten)[/b][/i][/center]
De volgende Uitdaging staat in het teken van Tackelen en Schieten naar een andere Jager. Ook voor de Uitdaging heb je weer drie minuten maar je hoeft maar drie keer hoeft te tackelen en te schieten. Luister voordat je begint weer even naar de instructies en begin daarna aan de Uitdaging.

Je moet het nu opnemen tegen het spook Edgar Klont die vroeger een "ervaren Zwerkbalspeler" was. Het eerste dat je moet doen is hem tackelen. Hij zal constant in een soort cirkels blijven vliegen, wat het soms best wel lastig kan zijn. Om een goede tackel uit te voeren kan je je of met één klap op hem storten of je kunt er voor kiezen om achter hem aan te vliegen en halverwege je erop te storten. De eerste manier is een stuk effectiever. Bedenk je tijdens het spelen in een echte wedstrijd dat de Jager waarmee jij speelt altijd een gele ster onder hem of haar heeft. De tegenstander heeft een blauwe ster.

Zodra je de Slurk in je bezit hebt ga je naar de doelringen. Edgar zal ook naar de ringen toe sprinten om ze daar te verdedigen. Een perfecte manier om de Wachter te misleiden is door naar één kant toe te vliegen en wanneer je daar bijna bent snel naar de andere kant te vliegen en daar gelijk te schieten. Nadat je drie keer hebt getackeld en vervolgens hebt geschoten zal het uitslagenmenu weer tevoorschijn komen.

[center][i][b]Uitdaging 3 (Zoeker)[/b][/i][/center]
De volgende en gelijk ook laatste Uitdaging voor je eerste wedstrijd is het vangen van de Snaai. Dit is de op twee na makkelijkste Uitdaging. De Zoeker zal zeggen dat er een Gouden Smiecht is ontsnapt uit het Smiechtreservaat, nu is het zo dat jij een Zoeker bent en de vraag is of jij hem wilt vangen. Madame Hooch zal je ook een beetje helpen. De Uitdaging zal beginnen met jijzelf achter Madame Hooch, ze zal je vragen of je haar spoor wilt volgen om snelheid op te bouwen. Houd dus goed die meter in de gaten aan de linkerkant van het scherm. Volg haar zo dicht mogelijk als je kunt en wanneer je genoeg snelheid hebt zal ze wegvliegen. Nu zijn alleen jij en de Smiecht nog over en jij moet hem zien te vangen. Hier komt het leukste gedeelte en gebruik de knoppen om vooruit te schieten. Wijk goed uit naar links en rechts wanneer dat nodig is en volg de Smiecht op de voet. Je zal hem al snel bijhouden en als je dichtbij genoeg bent zal de Zoeker zijn of haar hand uitsteken. Nu is het alleen nog de kwestie van de juiste knop indrukken om hem te kunnen vangen. Sla je spel na deze Uitdaging op en maak je klaar voor een wedstrijd.

Je bent nu in het scherm met de opties om onder andere naar het Uitdagingen menu te gaan. Ook zijn er een aantal opties bijgekomen. Speel een wedstrijd tegen Ravenklauw (Cho Chang), een oefenwedstrijd (Madame Hooch), speel tegen Huffelpuf (Carlo Kannewasser), of tegen Zwadderich (Draco Malfidus). Het is ook verstandig om eens te kijken wat je moet doen om je Speciale teammove te verdienen. Een Speciale teammove zorgt ervoor dat de Gouden Snaai-meter van de tegenstander afneemt. (Dit komt later even aan bod). Een Speciale teammove zorgt sowieso voor een mooi filmpje tijdens de wedstrijd. Kijk even in het Zwerkbalkaarten gedeelte onderaan hoe je de Speciale teammovekaarten kunt verdienen. Dit kan je ook zien door naar je inventaris te gaan en vervolgens bijvoorbeeld naar Griffoendor en daar naar de kaart Speciale teammove, daar vind je de eisen waaraan je moet voldoen. Het is trouwens niet zo dat je in één wedstrijd alle drie de opdrachten moet voltooien. Zodra je dat allemaal hebt bekeken ga je weer terug naar het vorige scherm. Het scherm waarin met de opties waarin je kan kiezen tegen welke afdeling je wilt spelen. Je kunt tot nu toe alleen de Uitdagingen, de wedstrijd tegen Ravenklauw en een Oefenwedstrijd kiezen. Een Oefenwedstrijd is niet noodzakelijk, maar het is natuurlijk wel goed voor de oefening. Speel nu de wedstrijd tegen Ravenklauw.

[center][i][b]Wedstrijd tegen Ravenklauw[/b][/i][/center]
Je zal zoals gewoonlijk weer een rood scherm te zien krijgen. Daar zie je tijdens de Uitdagingen dan de instructies. Dat zal je ook nu weer krijgen, alleen is het nu niet mogelijk om in dat rode te pauzeren. Wanneer hij klaar is met laden zal de wedstrijd automatisch starten. Als je de wedstrijd begint kan je natuurlijk wel het spel pauzeren.

De wedstrijd zal beginnen en je ziet Madame Hooch in het midden staan met de Slurk. Om haar heen staan beide teams. Wanneer zij de Slurk in de lucht gooit zal het spel beginnen, dit is gelijk het punt waar het echt gaat komen. Als je als eerste de Slurk wilt pakken is het verstandig om een klein beetje naar rechts toe te draaien op het moment dat de Slurk begint te vallen. Als je namelijk te snel bent dan zal je speler gelijk wegsprinten. Draai je na het pakken van de Slurk gelijk om en pass de Slurk door naar de Andere Jager. Je zal moeten wennen aan passen want het is erg belangrijk. Pass zo vaak mogelijk over voordat je het doelgebied bereikt. Het is namelijk erg moeilijk om in dat gebied nog te passen vanwege alle spelers die zich daar op dat moment dan bevinden. Pas daarom op dat je de Slurk niet wordt ontnomen en zodra je bij een ring in de buurt bent schiet je.

Als je je druk maakt om meer snelheid te krijgen tijdens het achtervolgen van de Snaai, laat dan het andere team de Slurk pakken tijdens het omhoog gooien door Madame Hooch. Laat ze naar jouw goal toe vliegen totdat ze vlakbij zijn. Tackle daarna hun Jager, dit moet ook niet moeilijk te doen zijn. Als je de Slurk te pakken hebt pass je gelijk over naar de andere Jagers en scoor je bij de tegenstander. Als je hebt gescoord dan heb je kans dat je een klein filmpje te zien krijgt waarin de Jager zijn doelpunt viert.

Na het filmpje zal je zien dat de Wachter van de tegenpartij de Slurk mag gaan spelen. Je hebt nu even de tijd om de bovenkant van het scherm te bekijken. Daar zie je namelijk de score en bij Griffoendor zal nu “010” staan en bij Zwadderich “000”.Tussen de twee scores zal je twee helften van een Gouden Snaai zien. Dat is dus ook je Gouden Snaai-meter. Iedere wedstrijd die je speelt draait een beetje om die meter. Het is de bedoeling dat je er voor zorgt dat de twee helften elkaar raken en zo de volledige Gouden Snaai vormen. Als dat gebeurt dan moet je met je Zoeker de Snaai proberen te vangen. Een ander ding wat wel belangrijk is om te doen is ervoor zorgen dat jouw Gouden Snaai-meter langer is dan die van je tegenstander, dit wordt namelijk de sprint meter. De enige manier om je Gouden Snaai-meter aan te vullen is door te passen, te passen en nog eens te passen. Voor wedstrijden in de toekomst is het noodzakelijk om combo’s te gebruiken om je Gouden Snaai-meter aan te vullen, maar op dit moment hoeft dat nog niet.

Bedenk dat je in dit hele spel op twee manieren kan winnen. Of je past veel en scoort weinig, of je past weinig en scoort veel. Het zijn beide succesvolle manieren om te spelen. Als je veel past zal je een vollere Gouden Snaai-meter krijgen en hoef je je niet echt meer druk te maken om het vangen van de Gouden Snaai. Maar de manier van weinig overspelen en veel scoren is toch iets beter, omdat het uiteindelijk toch om punten draait. En als je een beetje goed bent in het vangen van de Snaai dan gaat dat ook wel goed. Veel over passen heeft namelijk zijn negatieve kanten, vooral als je het nog niet zo goed kan. De tegenstander zal dan vaak de Slurk onderscheppen en op die manier hun eigen Gouden Snaai-meter aanvullen.

Het zal ongeveer vijf minuten duren voordat de Gouden Snaai-meter volledig gevuld is. Als hij daadwerkelijk vol is dan zal het spel altijd bevriezen, waar je je op dat moment ook bevind. Ook zal het dan niet meer mogelijk zijn om met de andere spelers te spelen. De twee halve Snaai stukken worden een volledige Gouden Snaai en die zal vervolgens wegvliegen. Nu is het aan de Zoeker om de Gouden Snaai te vangen.

Dit is heel erg te vergelijken met Uitdaging 3 (Zoeker), alleen heb je nu te maken met een echte Gouden Snaai in plaats van een Smiecht. Deze twee verschillen trouwens niet eens zo heel veel behalve dan de vleugels. In de wedstrijd heb je natuurlijk ook nog eens te maken met een tegenstander die ook probeert de Snaai te vangen. Blijf gewoon in het spoor van de Snaai en wanneer je je hand uitsteekt vang je hem, net zoals bij de Uitdaging.

Je hebt zojuist je eerste wedstrijd gewonnen. Je zal nu nog een filmpje te zien krijgen waarin je Zoeker op speciale wijze de Gouden Snaai vangt. Je zal ook het gezicht zien van de andere Zoeker en natuurlijk de blijdschap van je hele team. Ook al heb je misschien verloren dan kan je de wedstrijd gewoon overspelen, heb je wel gewonnen dan gefeliciteerd.

[center][i][b]Uitdaging 4 (Drijvers & Beukers)[/b][/i][/center]
Het eerste gedeelte heb je nu gehad, je kent nu al aardig wat vaardigheden van de sport Zwerkbal, maar het is toch tijd om terug te gaan naar de Uitdagingen. De moeilijkste Uitdaging is in aantocht, namelijk Drijvers & Beukers. In een echte wedstrijd is het niet zo moeilijk om een Beuker weg te slaan. Maar het is erg lastig in deze Uitdaging. Je hebt namelijk je Jager met een weerszijde de Drijvers. Het is nu jouw taak om rond te vliegen op zoek naar doelen. En dat is nog wel het makkelijkste gedeelte. Pas wanneer het woord “Beuker” op het scherm verschijnt en je bent dichtbij een bewegend doel dan moet je de Beuker snel wegslaan. Een Beuker zal nu losgelaten worden die jij naar het doel moet sturen. Als je dat gedaan hebt moet je de terugkerende Beuker ontwijken en vervolgens weer wegslaan met behulp van de Drijvers. Dat is ook gelijk het moeilijke gedeelte. Doe dit vijf keer en de Uitdaging is volbracht.

[center][i][b]Uitdaging 5 (Ontwijken & Speciale move-tackle)[/b][/i][/center]
Tijd voor de volgende Uitdaging. Deze staat in het teken van Ontwijken en Speciale move-tackles. Hier zal je ook weer een oude bekende tegenkomen, namelijk de geest Edgar Klont. Je moet een Speciale move-tackle uitvoeren om de Slurk van hem af te kunnen pakken. Ontwijk hem terwijl je naar de ringen toe vliegt, daarna schiet je natuurlijk. Ook tijdens deze Uitdaging zal Edgar Klont in een soort cirkels vliegen. Let op de woorden “Speciale move” die in beeld zullen verschijnen, samen met een afbeelding van een doelpaal die onder je scorebord verschijnt. Dat betekend dat je een Speciale move (niet een Speciale teammove) kunt uitvoeren. Wanneer er “Ontwijk” in beeld verschijnt zal een afbeelding van een soort achterkant van een bezemsteel opdoemen. Deze afbeeldingen zullen trouwens altijd op dezelfde plek op het scherm verschijnen. Je kan ervoor zorgen door middel van het uitvoeren van combo’s (dit komt later aan bod). Het is niet echt vastgesteld hoeveel combo’s je moet uitvoeren, maar er zijn er ten minste drie nodig om te kunnen “Ontwijken”.

Terug naar de Speciale move-tackle. Ten eerste moet je heel dicht in de buurt van je tegenstander zijn om zo’n move uit te voeren. Als je zover bent dan hoef je alleen maar de juiste knop in te drukken en er zal een soort grijze wervelwind komen, deze kan je dan besturen. Als de Jager van de tegenstander te ver weg is dan zal de wervelwind roze-rood worden en ben je je Speciale move kwijt. In het begin zal het een beetje lastig zijn. Maar als je er wel in slaagt dan heb je de mogelijkheid tot een gave move. Gebruik de “Ontwijk” optie om te voorkomen dat je tegenstander je tackelt. Nu kan je schieten. Bedenk dat in deze Uitdaging wanneer je een normale tackle uitvoert op Edgar om de Slurk te pakken, ook al is de cirkel nog groen en je scoort, je dan twintig strafsecondes krijgt. Dus gebruik gewoon de Speciale move-tackle op hem.

Je hebt na deze Uitdaging je tweede wedstrijd vrij gespeelt en je zal weer in het “Zweinstein” scherm komen met alle opties. Je zal te horen krijgen dat je nu Speciale move-schoten kan uitvoeren. Ook dit zal in het begin een beetje moeilijk zijn, omdat je de twee knoppen dus tegelijkertijd in moet drukken. Maar ook hier geldt natuurlijk weer: oefening baart kunst.

De tijd is gekomen om de tweede wedstrijd te spelen. Als je de Speciale teammove hebt vrijgespeeld dan kan je die nu ook gebruiken. Als je hem hebt dan als je Snaai-meter half gevuld is zal je een afbeelding te zien krijgen van drie doelpalen. Ook deze verschijnt weer onder het scorebord.

[center][i][b]Wedstrijd tegen Huffelpuf[/b][/i][/center]
Dit is dus de wedstrijd tegen Huffelpuf. Je zal gelijk merken dat deze wedstrijd een stukje moeilijker is dan de vorige. De tegenstanders zullen de Slurk nu veel meer passen. Maar over het algemeen moet ook dit niet echt een probleem zijn. In deze wedstrijd heb je de mogelijkheid om de Slurk af te pakken door middel van een Speciale move-tackle, schieten door middel van een Speciale move-schot, een Beuker op de tegenstander afvuren en om te Ontwijken. Als je de Speciale teammove hebt dan kan je die prima gebruiken om de Gouden Snaai-meter van de tegenstander af te laten nemen.

[center][i][b]Uitdaging 6 (Combo’s)[/b][/i][/center]
Nadat je de wedstrijd gewonnen hebt is er nog maar één Uitdaging over. Dit is gelijk ook de grappigste en leukste, namelijk combo’s. Je Wachter zal zeggen dat het moeilijk is maar dat valt reuze mee. Je zal in het midden van het veld starten en je hebt drie schoten nodig om de Gouden Snaai-meter volledig te vullen. Gebruik de actieknop samen met één of twee andere knoppen om over te passen. Houd zowel de actieknop als de comboknop vast voor meer kracht en laat hem gaan nadat je hebt gericht. Simpel. Blijf gewoon regelmatig passen. De Wachter zal het je niet makkelijk maken dus haal al je scoorvaardigheden uit de kast. Om een comboschot te gebruiken doe je vrijwel niks anders dan normaal, je gebruikt alleen een comboknop erbij.

Je hebt nu eindelijk alle Uitdagingen voltooid en je bent klaar voor de laatste wedstrijd. Op het scherm zal ook komen te staan dat je nu combo’s kunt gebruiken terwijl je Ontwijkt, schiet en past voor meer overwicht in het spel.

[center][i][b]Wedstrijd tegen Zwadderich[/b][/i][/center]
Selecteer Draco Malfidus om de laatste wedstrijd te spelen. Deze wedstrijd is zeker weten het moeilijkste van het hele Zweinstein Kampioenschap. Dit komt alleen maar omdat ze veel meer passen en je proberen te tackelen, dus je moet zelf ook meer tackelen en af en toe passen. Tijdens het WK zal dit ook gebeuren dus bereid je voor.

Een echte walktrough voor deze wedstrijd heb je niet echt nodig. Een goede tip is wel dat je moet vertrouwen op passen en je combo’s en niet zozeer het scoren zelf. Als de tegenpartij namelijk de kans krijgt om hun Speciale teammove te gebruiken dan zal dit je kansen op overwinning erg verkleinen. Ook al verlies je deze wedstrijd, als je genoeg punten hebt verzameld dan zal je alsnog door mogen naar het WK. Het nadeel is wanneer je verliest dat je de wedstrijd wel overnieuw moet spelen voor de Zwerkbalkaarten. Nadat je hebt gewonnen zal je team naar beneden vliegen en professor Perkamentus en alle andere leraren zullen je de Zweinstein Zwerkbalcup overhandigen. En als extra verrassing zal de Zoeker en zijn/haar aanvoerder twee kaartjes krijgen voor het WK Zwerkbal.

[center][i][b]WK Zwerkbal[/b][/i][/center]
Gefeliciteerd, je hebt het internationale niveau bereikt. Je zal in een scherm komen met de titel “WK”. Dit is de plek waar je kunt kiezen uit acht teams (Bulgarije is beschikbaar als je 65 Zwerkbalkaarten hebt). Engeland, VS, Japan, Duitsland, Frankrijk, Australië, Scandinavië en Spanje zijn de landen om tot nu toe uit te kiezen. Kies voor het gemak voor Engeland (om alle Zwerkbalkaarten te krijgen moet je met alle teams hebben gespeeld en ook mee hebben gewonnen, vandaar dat we het op volgorde doen).

Nadat je voor Engeland hebt gekozen zal je weer het standaardpraatje te horen krijgen van dat je een goede keuze hebt gemaakt door voor Engeland te kiezen. In het volgende scherm kan je kiezen uit vier verschillende bezemstelen. De Komeet 260, Nimbus 2000 (15 kaarten), Nimbus 2001 (35 kaarten) en de Vuurflits (50 kaarten) zijn de mogelijkheden. Neem de Komeet 260 (je moet ook met alle verschillende bezemstelen hebben gespeeld dus ook hier beginnen we bij het begin).

In het volgende scherm zal je een lijst zien, daarop kan je zien in welke volgorde er gespeeld gaat worden en tegen wie je allemaal moet spelen. Je team heeft een klein rood schildje erbij staan.

De wedstrijd spreekt voor zich. Nadat je hebt gewonnen zal je een scherm zien met de resultaten van alle gespeelde wedstrijden, dus de scores. Kijk daar even naar en ga verder naar het volgende scherm. Daar zal je alle teams zien en hun positie. Wie er bovenaan staat en helemaal onderaan, jijzelf staat waarschijnlijk op de eerste of tweede positie. Sluit het af en ga daarna verder om naar je kaarten te kijken, je kunt daar zien wat je nodig hebt voor je Speciale teammove, maar onderaan deze Walktrough kan je het ook vinden.

Speel de volgende wedstrijd en ga zo verder. De laatste wedstrijd die je moet spelen is bijna altijd tegen Bulgarije (er zijn 18 wedstrijden in totaal). Je zal trouwens twee wedstrijden mogen overslaan zodat ieder team evenveel wedstrijden heeft gespeeld.

Op dit moment zal je wel de Speciale teammove in je bezit hebben en ook een beetje om kunnen gaan met je team. Als je 65 Zwerkbalkaarten hebt verzameld en Bulgarije hebt vrij gespeeld, dan is het mogelijk om een oefenwedstrijd te spelen door de optie te kiezen in het hoofdscherm. Waarschijnlijk zal je nog wel even moeten doorsparen voordat je zoveel Zwerkbalkaarten hebt. Bulgarije is trouwens niet zo heel moeilijk om tegen te spelen, het stadion waarin ze spelen is vervelend. Het is vrij donker dus dat maakt het moeilijk. Maar hun uniforms zijn wel weer felrood dus dat valt op.

Nadat je van Bulgarije hebt gewonnen zal je het WK hebben gewonnen. Als je dat hebt gedaan zal je te horen krijgen dat je “Zwerkknal” hebt vrij gespeeld. Dat is de plek waar het hele Zwerkbal vandaan is gekomen, dus ook vrij leuk om daar eens te spelen. Je kunt daar enkel met de afdelingen van Zweinstein spelen maar je verbaasd staan van de moeilijkheidsgraad.

Voor je volgende team kies je de VS met de Nimbus 2000. Als je dat hebt gewonnen kies je Japan met de Nimbus 2001. En vervolgens Duitsland met de Vuurflits. Daarna zijn Frankrijk, Australië, Spanje, Scandinavië en Bulgarije de enige landen die je nog naar de overwinning moet leiden. Nadat je met alle teams hebt gespeeld en je hebt nog niet alle kaarten ga je na welke kaarten je nog moet verdienen. Je krijgt helaas niks speciaals als je ze alle 104 hebt verzameld. Maar je bent nu wel de WK Zwerkbalkampioen!

[center][i][b]De Zwerkbalkaarten[/b][/i][/center]
In Harry Potter WK Zwerkbal zijn er in totaal 104 Zwerkbalkaarten te verzamelen. Door Zwerkbalkaarten te verzamelen kan je weer dingen in het spel vrijspelen zoals moeilijkere spelstanden en speciale moves. Hieronder vind je de lijst met alle 104 de kaarten en wat je moet doen om ze te krijgen. De kaarten zijn onderverdeeld in groepen omdat ze geen nummers hebben. Voor de Speciale teammovekaarten moet je drie opdrachten voltooien om ze te krijgen.

[center][i][b]Huffelpuf[/b][/i][/center]
[i]Jagers[/i]
Hoe: Uitdaging 1, passen, teamrecord.

[i]Wachter[/i]
Hoe: Uitdaging 2, tackelen & schieten, afdelingsrecord.

[i]Drijvers[/i]
Hoe: Uitdaging 3, Zoeker, schoolrecord.

[i]Zoeker[/i]
Hoe: Uitdaging 5, ontwijken & Speciale move-tackle, teamrecord.

[i]Afdelingslogo[/i]
Hoe: Uitdaging 6, combo’s, afdelingsrecord.

[i]Teamfoto[/i]
Hoe: Wedstrijd 2 winnen.

[i]Speciale teammove[/i]
Hoe: Scoor 5 doelpunten in een wedstrijd, voer 10 goede passes uit in een wedstrijd, grijp als eerste de Slurk.

[i]Zwerkbalcup[/i]
Hoe: Win het Zwerkbalkampioenschap met Huffelpuf.

[center][i][b]Ravenklauw[/b][/i][/center]
[i]Jagers[/i]
Hoe: Uitdaging 1, passen, afdelingsrecord.

[i]Wachter[/i]
Hoe: Uitdaging 2, tackelen & schieten, schoolrecord.

[i]Drijvers[/i]
Hoe: Uitdaging 4, Drijvers & Beukers, teamrecord.

[i]Zoeker[/i]
Hoe: Uitdaging 5, ontwijken & Speciale move-tackle, afdelingsrecord.

[i]Afdelingslogo[/i]
Hoe: Uitdaging 6, combo’s, schoolrecord.

[i]Teamfoto[/i]
Hoe: Wedstrijd 2 winnen met 100 punten verschil.

[i]Speciale teammove[/i]
Hoe: Grijp als eerste de Slurk, Scoor 5 doelpunten in een wedstrijd, scoor 12 doelpunten in het Zweinstein Zwerkbalkampioenschap.

[i]Zwerkbalcup[/i]
Hoe: Win het Zwerkbalkampioenschap met Ravenklauw.

[center][i][b]Griffoendor[/b][/i][/center]
[i]Jagers[/i]
Hoe: Uitdaging 1, passen, schoolrecord.

[i]Wachter[/i]
Hoe: Uitdaging 3, Zoeker, teamrecord.

[i]Drijvers[/i]
Hoe: Uitdaging 4, Drijvers & Beukers, afdelingsrecord.

[i]Zoeker[/i]
Hoe: Uitdaging 5, ontwijken & Speciale move-tackle, schoolrecord.

[i]Afdelingslogo[/i]
Hoe: Wedstrijd 1 winnen.

[i]Teamfoto[/i]
Hoe: Wedstrijd 3 winnen.

[i]Speciale teammove[/i]
Hoe: Ga achter de Snaai aan met meer kracht dan je tegenstander, Voer 10 goede passes uit in een wedstrijd, scoor 6 doelpunten in een wedstrijd.

[i]Zwerkbalcup[/i]
Hoe: Win het Zwerkbalkampioenschap met Griffoendor.

[center][i][b]Zwadderich[/b][/i][/center]
[i]Jagers[/i]
Hoe: Uitdaging 2, tackelen & schieten, teamrecord.

[i]Wachter[/i]
Hoe: Uitdaging 3, Zoeker, afdelingsrecord.

[i]Drijvers[/i]
Hoe: Uitdaging 4, Drijvers & Beukers, schoolrecord.

[i]Zoeker[/i]
Hoe: Uitdaging 6, combo’s, teamrecord.

[i]Afdelingslogo[/i]
Hoe: Wedstrijd 1 winnen met 100 punten verschil.

[i]Teamfoto[/i]
Hoe: Wedstrijd 3 winnen met 100 punten verschil.

[i]Speciale teammove[/i]
Hoe: Scoor 6 goals in een wedstrijd, voer 10 goede passes uit in een wedstrijd, scoor 12 doelpunten in het Zweinstein Zwerkbalkampioenschap.

[i]Zwerkbalcup[/i]
Hoe: Win het Zwerkbalkampioenschap met Zwadderich.

[center][i][b]Speciale Zweinsteinkaarten[/b][/i][/center]
[i]Zweinstein (zomer)[/i]
Hoe: Wedstrijd 1 winnen met 150 punten.

[i]Zweinstein (winter)[/i]
Hoe: Wedstrijd 2 winnen met 150 punten.

[i]Madame Hooch[/i]
Hoe: Wedstrijd 3 winnen met 150 punten.

[i]Edgar Klont[/i]
Hoe: Verzamel alle andere Zwerkbalkaarten.

[center][i][b]Duitsland[/b][/i][/center]
[i]Stadion[/i]
Hoe: Versla Duitsland in het stadion van Duitsland.

[i]Teamfoto[/i]
Hoe: Versla Duitsland in het stadion van de speler.

[i]Speciale teammove[/i]
Hoe: Scoor 15 doelpunten in een wedstrijd, raak een Jager 3 keer met een Beuker, win een wedstrijd zonder de Gouden Snaai te vangen.

[i]Wereldcup[/i]
Hoe: Win het WK met Duitsland.

[center][i][b]Frankrijk[/b][/i][/center]
[i]Stadion[/i]
Hoe: Versla Frankrijk in het stadion van Frankrijk.

[i]Teamfoto[/i]
Hoe: Versla Frankrijk in het stadion van de speler.

[i]Speciale teammove[/i]
Hoe: Scoor een doelpunt door elk van de drie doelringen, scoor 15 punten in een wedstrijd, voer een vierdelige combo uit.

[i]Wereldcup[/i]
Hoe: Win het WK met Frankrijk.

[center][i][b]VS[/b][/i][/center]
[i]Stadion[/i]
Hoe: Versla de VS in het stadion van de VS.

[i]Teamfoto[/i]
Hoe: Versla VS in het stadion van de speler.

[i]Speciale teammove[/i]
Hoe: Voer 3 Speciale move-tackles uit in een wedstrijd, voer een driedelige combo uit, scoor 25 doelpunten in het WK Zwerkbal.

[i]Wereldcup[/i]
Hoe: Win het WK met de VS.

[center][i][b]Japan[/b][/i][/center]
[i]Stadion[/i]
Hoe: Versla Japan in het stadion van Japan.

[i]Teamfoto[/i]
Hoe: Versla Japan in het stadion van de speler.

[i]Speciale teammove[/i]
Hoe: Scoor drie doelpunten door elk van de drie doelringen, voer een vierdelige combo uit, win een wedstrijd zonder dat de tegenstander scoort.

[i]Wereldcup[/i]
Hoe: Win het WK met Japan.

[center][i][b]Engeland[/b][/i][/center]
[i]Stadion[/i]
Hoe: Versla Engeland in het stadion van Engeland.

[i]Teamfoto[/i]
Hoe: Versla Engeland in het stadion van de speler.

[i]Speciale teammove[/i]
Hoe: Voer een combo uit, voer 3 Speciale move-tackles uit in een wedstrijd, scoor 20 doelpunten in het WK Zwerkbal.

[i]Wereldcup[/i]
Hoe: Win het WK met Engeland.

[center][b]Spanje[/b][/center]
[i]Stadion[/i]
Hoe: Versla Spanje in het stadion van Spanje.

[i]Teamfoto[/i]
Hoe: Versla Spanje in het stadion van de speler.

[i]Speciale teammove[/i]
Hoe: Scoor 12 doelpunten in een wedstrijd, voer een vijfdelige combo uit, speel en win een wedstrijd door alleen door de rechter doelring te scoren.

[i]Wereldcup[/i]
Hoe: Win het WK met Spanje.

[center][i][b]Australië[/b][/i][/center]
[i]Stadion[/i]
Hoe: Versla Australië in het stadion van Australië.

[i]Teamfoto[/i]
Hoe: Versla Australië in het stadion van de speler.

[i]Speciale teammove[/i]
Hoe: Scoor vanuit een combo, raak een Jager 5 keer met een Beuker, scoor 3 doelpunten door elk van de drie doelringen.

[i]Wereldcup[/i]
Hoe: Win het WK met Australië.

[center][i][b]Scandinavië[/b][/i][/center]
[i]Stadion[/i]
Hoe: Versla Scandinavië in het stadion van Scandinavië.

[i]Teamfoto[/i]
Hoe: Versla Scandinavië in het stadion van de speler.

[i]Speciale teammove[/i]
Hoe: Scoor 15 doelpunten in een wedstrijd, raak een Jager 3 keer met een Beuker, scoor 25 doelpunten in het WK Zwerkbal.

[i]Wereldcup[/i]
Hoe: Win het WK met Scandinavië.

[center][i][b]Bulgarije[/b][/i][/center]
[i]Stadion[/i]
Hoe: Versla Bulgarije in het stadion van Bulgarije.

[i]Teamfoto[/i]
Hoe: Versla Bulgarije in het stadion van de speler.

[i]Speciale teammove[/i]
Hoe: Scoor 3 doelpunten vanuit een combo in een wedstrijd, win een wedstrijd zonder te scoren, verlies een wedstrijd maar vang de Gouden Snaai.

[i]Wereldcup[/i]
Hoe: Win het WK met Bulgarije.

[center][i][b]Speciale WK Kaarten[/b][/i][/center]
[i]Komeet 260[/i]
Hoe: Win het WK voor de eerste keer op het Komeet 260-niveau.

[i]Nimbus 2000[/i]
Hoe: Win het WK voor de eerste keer op het Nimbus 2000-niveau.

[i]Nimbus 2001[/i]
Hoe: Win het WK voor de eerste keer op het Nimbus 2001-niveau.

[i]Vuurflits[/i]
Hoe: Win het WK voor de eerste keer op het Vuurflits-niveau.

[i]Ludo Bazuyn[/i]
Hoe: Win het WK voor de eerste keer op alle vier de niveaus.

[i]Zwerkknal[/i]
Hoe: Win het WK voor de eerste keer.

[center][i][b]Einde[/b][/i][/center]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...