Spring naar inhoud

Foto

Lootjes trekken!

• Gesloten onderwerp Dit onderwerp is gesloten
16 reacties in dit topic

#1 Sinterklaas

Sinterklaas

Dag lieve kinderen

• Member +
  • 22 Posts:
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:Vrolijke, lieve kinderen.

Gepost 18 November 2012 - 12:57

Nu we zijn aangekomen in België en Nederland is het natuurlijk tijd om dat eens goed te vieren! Daarom hebben we in overleg met de WZ Crew besloten dat we jullie lootjes gaan laten trekken!

Wat is de bedoeling?
Iedereen kent het principe lootjes trekken waarschijnlijk wel, maar aangezien deze virtuele versie toch een beetje apart is geef ik toch maar een korte uitleg. Als jij je geroepen voelt mee te doen, stuur je je lootje in. Wij herverdelen deze lootjes vervolgens en jij krijgt een lootje van een ander terug. Dan ga je aan de slag. Wat het cadeautje wordt is helemaal aan jou: een oneshot, fanart, een wallpaper... Jij beslist, laat je creativiteit er op los! Voor 5 december stuur je je verrassing in en wij zetten alles online. Dan zie je wat de persoon voor wie jij iets moest maken van je 'cadeautje' vond en word jij eveneens verrast!

Hoe gaat het precies in zijn werk?
  • Heb jij tijd en zin om mee te doen? Vul dan het volgende vragenlijstje in en stuur het voor woensdag 21 november om 23u59 's avonds naar mij!

Forumnaam:
    Echte naam:
    Voorkeuren om te krijgen (facultatief): Zeg hier of je het liefst een fanfictie, fanart of iets anders krijgt. Je kunt ook een thema geven: een Harry Potter-koppeltje, iets dat te maken heeft met een andere film/boek, etc... Het is helemaal aan jou, maar bedenk dat de ontvanger van je lootje niet per se rekening met je wensen hoeft te houden!
    Voorkeuren om te maken (facultatief): Ben jij een schrijver in spé? Teken je graag of ben je creatiever met Photoshop? Laat het hier weten!

• Iedereen die geinteresseerd is heeft zich opgegeven en wij bedelen iedereen het lootje van een ander toe. We proberen er voor te zorgen dat je iemand aangewezen krijgt wiens voorkeuren overeen komen met die van jou, maar het kan zo zijn dat we genoodzaakt zijn je een lootje te geven dat niet goed bij je past. Afijn, jij hebt vervolgens twee weken de tijd om een leuke verrassing voor de persoon in kwestie te maken. Je kunt kijken naar het lootje dat je hebt gekregen om ideeën op te doen, maar misschien ken je de persoon wel goed en heb je het lootje niet nodig. We laten je hier (bijna) helemaal vrij in.
  • Je 'cadeau' is af! Stuur het vervolgens voor woensdag 5 december, 's middags op naar mij. Onder geen voorwaarde post je het hier, want het is wel zo leuk om de spanning er nog even in te houden.
  • Wij hebben alle cadeautjes ontvangen en delen ze in dit topic uit! Kijk wat jij hebt gekregen en natuurlijk wat de reactie is op jouw cadeautje!
Zijn er regels aan verbonden?
Ja en nee. We laten je geheel vrij in wat je maakt en we verwachten van je dat je zelf snapt wat wel en niet kan. Wel willen we je op een paar dingen wijzen:
  • Bedenk dat je cadeautje door iedereen te zien zal zijn in dit topic: geen 15+-dingen dus! Dit lijkt me iets dat voor zich spreekt, maar ik zeg het toch maar even.
  • Ga voordat je je enthousiast opgeeft na of je echt tijd en zin hebt om mee te doen. Als je je eenmaal opgegeven hebt, verwachten we een leuk cadeautje van je! Bedenk dat de persoon die je toebedeeld krijgt ondertussen ook zijn/haar best doet. Het is dus niet leuk als die persoon vervolgens niets terug krijgt!
  • Het is het leukst als niemand weet wie wie 'getrokken' heeft. Ga dus niet in dit of een ander topic of op MSN vertellen wie jij hebt. Onderling lootjes ruilen waarderen we ook niet.
Dit was de praktische kant. We hopen dat jullie er net zoveel plezier aan beleven als wij en dat jullie met veel enthousiasme te werk gaan. Als er vragen zijn kunnen jullie ze hier stellen, maar de geheimzinnige dingen zoals lootjes en cadeautjes inleveren en vragen die iets verraden gelieve per PB te regelen. :!!:

• 0

Ik vind het nu al leuk!

#2 Sly Snake Slytherin

Sly Snake Slytherin

WZ Lammetje

• +Administrators
  • 6209 Posts:
  • Geslacht:Heks

Gepost 18 November 2012 - 16:04

Nice nice! Ik doe zeker mee! :!!:
  • 0

Snö är vit....

...eller gul.

Omdat Marioni's gewoon zo ontzettend lief en leuk en gezellig zijn.
xx OEDIE

#3 Josh

Josh

Practically perfect in every way

• -Site Crew
  • 10322 Posts:
  • Interesses:Series, schrijven, muziek, geschiedenis en nog veel meer!

Gepost 21 November 2012 - 20:13

Vandaag is de laatste dag om je in te schrijven, dus vergeet het niet! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! :knuf:
  • 0

#4 Sly Snake Slytherin

Sly Snake Slytherin

WZ Lammetje

• +Administrators
  • 6209 Posts:

Gepost 21 November 2012 - 20:21

Wie heeft zich allemaal opgegeven?
  • 0

Snö är vit....

...eller gul.

xx OEDIE

#5 Nienke

Nienke

Ordelid

• Member +
  • 1024 Posts:

Gepost 24 November 2012 - 10:55

Ik heb me ook al opgegeven. Heb er wel weer zin in.
  • 0

#6 Sinterklaas

Sinterklaas

Dag lieve kinderen

• Member +
  • 22 Posts:

Gepost 24 November 2012 - 12:45

Beste deelnemers,

Met dit bericht wil ik jullie graag jullie lootje geven,
zodat jullie je helemaal uit kunnen leven!
Jullie enthousiasme, initiatief, ijver en vertier,
doen Zwarte Piet en mij veel plezier!

Wanneer jullie je surprise maken, daarin zijn jullie vrij,
maar ten laatste 5 december 's middags sturen jullie het weer op naar mij.
Die avond kunnen jullie dan een verrassing verwachten,
die precies zal zijn zoals in jullie gedachten!

Sinterklaas

P.S.:
Verdere vragen en opmerkingen kunnen jullie in dit topic kwijt,
en ik wens jullie nog veel inspiratie, ijver en vlijt!

• 0

Ik vind het nu al leuk!

#7 Sinterklaas

Sinterklaas

Dag lieve kinderen

• Member +
  • 22 Posts:

Gepost 06 December 2012 - 00:07

*
POPULAIR

Voor Ingrid

Lieve Ingrid,

Ik heb vernomen,
dat een zeker iemand je is ontnomen.
Omdat je hem zo mist,
was er een ding dat ik wist.
Ik moest jullie weer samen brengen,
daarvoor moest ik snel wat kleuren mengen.
Ik hoop dat jullie geluk voor eeuwig duurt,
en je hem niet gelijk weer naar huis toe stuurt.

Groeten,
Sinterklaas

Geposte afbeelding

• 5

Ik vind het nu al leuk!

#8 Sinterklaas

Sinterklaas

Dag lieve kinderen

• Member +
  • 22 Posts:

Gepost 06 December 2012 - 00:09

Voor Marion

Lieve Marion,

Ook dit jaar zat Sint weer te denken,
wat hij Marion zou schenken.
Interesses heeft ze natuurlijk zat:
Met schapen heeft ze bijvoorbeeld wel wat.
Dan is er ook nog Arjen Lubach,
die Marion ook zeker wel mag.
Een verhaal stond echter op je verlanglijst.
En de aanwezigheid van Ginny en Draco waren vereist.
Sint en Piet wisten al je interesses te combineren.
En je deze oneshot te presenteren.

Sint en Piet

Ginny Wemel staarde hem vanaf een afstandje aan. Hij was knap. Of nou ja, zij vond hem knap. En hij had natuurlijk Voldemort verslagen destijds. En hij was aan het dansen met Parvati Patil... Inwending vervloekte ze zichzelf omdat ze niet de moed had gehad hem mee te vragen naar het bal. Marcel was natuurlijk wel aardig, en door hem kon ze überhaupt gaan – want eigenlijk was ze nog te jong -, maar ze zag Parvati in ieder geval geen pijnlijke gezichten trekken omdat haar danspartner op haar tenen ging staan. Sowieso was Ginny er vrij zeker van dat als Harry haar naar de dansvloer geleid had en haar bij haar middel had gepakt haar hart waarschijnlijk een slag had overgeslagen en dat een tintelend gevoel zich meester van haar had gemaakt. Maar Marcel was gewoon... Marcel. Ginny verloor Harry, die ietwat onhandig met Parvati over de dansvloer zwierde, nog steeds niet uit het oog. De muziek stopte en ze zag hoe ze ergens aan een tafeltje gingen zitten, bij Ron en Padma. Ginny kon het niet helpen dat ze met haar ogen rolde. De desinteresse was van haar broers gezicht af te lezen en ze had zowaar medelijden met Padma – die ze nooit bijzonder sympathiek had gevonden. Ze dwong zichzelf haar blik los te scheuren van de twee jongens en de zusjes Patil en haar werkelijke gedachten voor Marcel te verbergen.
'Zeg... Als je het niet erg vindt... Zullen we even iets gaan drinken?' vroeg ze, zo achteloos mogelijk, maar met als duidelijk doel haar gepijnigde tenen verder te sparen.
'Oh, eh... Natuurlijk,' antwoordde Marcel, en ze baanden zich een weg door de menigte. Ginny wierp tegen beter weten in nog eens een vluchtige blik op Harry en Parvati en een glimlach speelde om haar lippen toen ze merkte dat Harry Parvati met dezelfde desinteresse behandelde als Ron met Padma deed. Toch zou ze liegen als ze zou zeggen wél medelijden met Parvati te hebben. Ze wurmden zich verder tussen de verliefde stelletjes door en werden bijna onder de voet gelopen door een paar giechelende meisjes van Beauxbatons die zich zonder schroom aan Viktor Kruml vergaapten. Een moment lang ergerde Ginny zich aan hen – Viktor was immers met Hermelien naar het bal -, maar bedacht zich vrijwel direct dat ze zelf eigenlijk net zo erg was door zo vurig te wensen dat Harry haar ten dans zou vragen, terwijl ze nota bene al een danspartner had. Toch staarde ze nog steeds naar de twee. Een leerling van Beauxbatons liep op Parvati af en strekte zijn arm naar haar uit. Dankbaar nam ze de uitnodiging aan, en zonder Harry verder nog een blik waardig te keuren verdween ze met de jongen in de mensenmassa. Ginny kon het niet verhelpen dat ze uit blijdschap in een onoplettend moment tegen een zevendejaars opbotste en tegen de vlakte sloeg.
'Gaat het?' vroeg Marcel en hij strekte zijn arm uit om haar overeind te helpen.
'Eh... Ja,' zei ze alleen, een beetje verward, en ze stond vlug op. 'Sorry, ik was een beetje onhandig, denk ik.' Ze grinnikte, en vanaf toen was het ijs gebroken. Ook al was het voornamelijk vanwege haar vreugde dat Harry's date op niks uitgelopen was, ze had een ontzettend gezellige avond, en hield er een bijzonder goede vriend in Marcel aan over.

Ginny had niet door dat Draco Malfidus haar dezelfde blikken toespeelde als dat zij Harry toegeworpen had. De meeste jongens waren er over uit dat ze een leuke meid was, en tot Draco's eigen ergernis kon hij ze geen ongelijk geven. Hij moest toegeven dat ze niet onknap was en dat altijd leuk en gezellig op hem overkwam. En ook al was ze dan een Wemel – een smerige bloedverraadster – het knaagde toch aan hem dat die domoor van een Lubbermans het gelukt was haar mee te krijgen naar het bal, terwijl hij uiteindelijk van ellende met Patty Park opgescheept zat.
'Gaan we nog dansen, of hoe zit het?' vroeg Patty nu voor de derde keer en hij schrok op uit zijn gedachten.
'Eh... Wat jij wilt,' antwoordde Draco ongeïnteresseerd, en tot zijn eigen schrik realiseerde hij zich dat het makkelijker geweest zou zijn als hij ook van dat soort als de Wemel geweest was, maar meteen veranderde hij van gedachten. Nee, dat zou hij niet eens willen. Het zou beter zijn geweest als Ginny van zijn soort was, dacht hij, iets tevredener over zichzelf. Ze was immers een prima heks, en van zuiver bloed bovendien. Eigenlijk was het zelfs jammer dat ze er zelf lak aan scheen te hebben.
'Kom je nu?' drong Patty op een nogal zeurderige toon aan.
'Eh... Ja, ja, ik kom al.' Een vreemd idee kwam in Draco op.

Langzaam opende Ginny haar ogen. Vaal zonlicht kwam de slaapzaal in en vluchtige blik op haar horloge leerde haar dat het niet vroeger was dan tien uur. Ze was immers laat naar bed gegaan de vorige avond, want het was zo gezellig geweest met Marcel. Heel vriendschappelijk – héél anders dan ze het met Harry zou willen hebben – maar niettemin gezellig. Aan haar voeteneinde zag ze een stapel pakjes liggen en ze glimlachte. De gebruikelijke zelfgebreide trui met een hoofdletter G in gouddraad natuurlijk, en vast heel veel lekkers. En zonder twijfel een grote voorraad kanariekano's en fopstokken van Fred en George. Van een cadeautje kon ze echter met geen mogelijkheid raden naar de inhoud. Er zat een kort briefje opgeplakt in een onbekend handschrift met de tekst: 'Van een aanbidder. NIET je date van gisteren.'
Ginny kon het niet laten te giechelen en te zoeken naar verdere aanwijzingen wat betreft de afzender, maar die waren er niet. Met trillende vingers maakte ze het pakpapier los. Een dikke, wollen sjaal met schaapjesmotief en twee kaartjes vielen op haar sprei. Ze bekeek de tickets beter. Ze waren voor een voorstelling van ene Arjen Lubach. Maar geen enkele indicatie van de gever van de cadeaus. Snel wikkelde ze de cadeautjes weer in het papier en liep de trap naar de meisjesslaapzaal af. De leerlingenkamer van Griffoendor was nog vrij leeg, op een stuk of vijf leerlingen na. Iedereen lag vast nog op bed. Hermelien zat aan een van de tafeltjes waar normaal gesproken huiswerk gemaakt kon worden met haar neus in een boek, en Ron had zich in zijn pyjama bij het haardvuur genesteld, met zijn rug demonstratief naar haar toegekeerd. Kennelijk hadden ze weer eens ruzie.
'Hebben jullie Harry gezien?' vroeg Ginny echter, de duidelijke rotsfeer negerend. Ron schudde zijn hoofd.
'Hij ligt nog op bed, denk ik. Moet je hem spreken, ofzo?'
'Nee, niet echt,' loog Ginny. 'Zeg, Ron... Heeft hij het toevallig over me gehad, de laatste dagen?'
'Kan wel... Weet ik veel. Alsof ik dat allemaal onthoud,' zei hij, duidelijk niet begrijpend wat Ginny precies wilde zeggen.
'Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt...' begon Hermelien voorzichtig. 'Nee, dat heeft hij niet. En gezien hij het nogal jammer vond dat Cho hem afgewezen had zou ik ook maar nergens op rekenen. Hij vindt haar denk ik echt leuk.'
'Wat is dat nu weer voor onzin?' vroeg Ron geërgerd. 'Hij had gewoon een danspartner nodig, zeker gezien hij kampioen was en anders zwaar voor gek zou staan...'
'Pff, jij herkent je eigen gevoelens nog niet eens, dus hou je conclusies voor je, wil je!' bitste Hermelien terug.
'Oh, krijgen we dat weer? Ik ben niet jaloers!' Geen van beiden hadden door dat Ginny geruisloos het pakje op een van de lege tafeltjes achterliet en de trap weer op sloop. Tot haar eigen ergernis stonden de tranen in haar ogen, en moeizaam slikte ze de brok in haar keel weg. Het was niks voor haar om lang te huilen om een jongen, maar dit was anders. Ze wist dat als Hermelien zoiets zei ze ook gelijk had, en Ginny wilde juist niets liever dan zijn armen om haar heen, het gevoel dat hij haar leuk vond, en dat ze altijd samen zouden blijven. Ze paste toch zeker veel beter bij hem dan dat tutje van een Cho? Wat zag hij nu helemaal in haar?

De ijzige stilte werd verbroken toen de leerlingenkamer voller stroomde met leerlingen. Marion was inmiddels ook aanwezig. Gezien alle plaatsen bij het haardvuur bezet waren ging ze aan een van de tafeltjes zitten en haar oog viel op een verlaten pakketje. Nieuwsgierig wikkelde ze het papier los en er verscheen een brede glimlach op haar gezicht.
'Mag ik iets vragen?' vroeg ze aan het meisje naast haar. Ze had een dikke bos krullen en zat al een half uur nors in een dik boekwerk te bladeren.
'Natuurlijk,' antwoordde ze, vriendelijker naar Marion toe dan dat ze tot voor kort tegen de roodharige jongen bij het haardvuur was geweest.
'Van wie is dit?'
'Oh, van Ginny Wemel... Maar ik denk niet dat ze nog eh... interesse heeft na het incident van vanochtend. Je zou het haar moeten vragen, maar ik denk dat je het wel hebben mag.' Dolgelukkig omklemde Marion de tickets voor Arjen Lubach en de schaapjessjaal, en ook Hermelien kon het niet helpen te glimlachen. Op zijn minst was er nog iemand blij op deze vroege kerstochtend...

• 2

Ik vind het nu al leuk!

#9 Sinterklaas

Sinterklaas

Dag lieve kinderen

• Member +
  • 22 Posts:

Gepost 06 December 2012 - 00:10

Voor Josephine

Lieve Josephine,

Gelukkig is er internet,
anders moest Piet erg vroeg uit bed,
om dit cadeautje bij jou te bezorgen.

Op jouw lootje had je gezegd,
dat je series kijkt, ja echt,
dit baarde Piet geen zorgen.

Alleen wist Piet echt niets,
van sommige series wel iets,
maar niet genoeg om een cadeau te maken.

Dus in de nacht,
had Piet bedacht,
wandelend over de daken.

Piet las het lootje,
at een pepernootje
en zag wat over Marcel Lubbermans staan.

Piet kreeg een idee,
keek een Harry Potter-dvd,
dat personage was hem niet ontgaan.

Waar zou Josephine blij mee zijn?
Een Marcel Lubbermans van marsepein?
Maar dat werd wat lastig voor over het net.

Dan maar wat anders verzinnen,
Piet moest nu toch echt wel beginnen,
dan maar iets waarnaar ze kan kijken vanuit haar bed.

Daar ver weg in Finland,
heb jij je laptop bij de hand,
wenst Piet je veel plezier.

Dit komt misschien goed van pas,
hopelijk ben je in je sas,
Met dit cadeautje hier.

Liefs Piet.

Geposte afbeelding

• 4

Ik vind het nu al leuk!

#10 Sinterklaas

Sinterklaas

Dag lieve kinderen

• Member +
  • 22 Posts:

Gepost 06 December 2012 - 00:12

Voor Nienke

Beste Nienke,

Voor jou heeft Sint een liedje gemaakt
en hij hoopt dat het jou vermaakt.
Ook zit er een gedichtje bij,
het was nog een heel karwei.
Helaas waren er met opnemen,
een paar kleine problemen.
De eerste woorden zijn weggevallen,
maar het zal je wel bevallen.
Het gedichtje krijg je apart,
gesproken door een piet, oh, zo zwart.
Veel plezier!

Zie ginds komt de Nienke

Lyrics:

''Kijk dat is Nienke,
van de Wizzelaar.
Ze voorziet de eerste pagina
altijd van commentaar.
Ze groet nieuwe leden en is creatief
en lieve, lieve Harm is haar hartendief.
Nienke houdt van lezen en speelt klarinet,
en het woord ''verzuimen'' vindt zij dikke pret.
Ze studeert aan de PABO en speelt graag Songpop
en dat was Nienke in een notendop.''

Gedichtje voor Nienke

• 2

Ik vind het nu al leuk!

#11 Ingrid

Ingrid

Ik ben een panda - A.k.a 'Kleintje'

• -Forum Crew
  • 1926 Posts:
  • Interesses:Treehugging.

Gepost 06 December 2012 - 07:31

Oooooh, dankjewel Marion! Ik zag het gedichtje voor ik de tekening zag en toen ik 'm zag lag ik echt helemaal dubbel. xD Ik mis je schaap. Wil je hem een knuffel van me geven?
  • 0
My alarm clock is clearly jealous of the amazing relationship I have with my bed.

#12 Josh

Josh

Practically perfect in every way

• -Site Crew
  • 10322 Posts:
  • Interesses:Series, schrijven, muziek, geschiedenis en nog veel meer!

Gepost 06 December 2012 - 08:39

Oh, leuk plaatje en leuk gedicht! ;) Ik ben nu stiekem wel benieuwd wie wie had? :)
  • 0

#13 Sly Snake Slytherin

Sly Snake Slytherin

WZ Lammetje

• +Administrators
  • 6209 Posts:

Gepost 06 December 2012 - 09:10

Ze staan gewoon op volgorde :) dus degene voor wie het cadeau was onder het cadeau dat voor jou was, die had jou. Ik vind mijn verhaal ook super tof! Vooral het einde ;) wel zielig voor Ginny. Dank u wel, Sinterklaasje! ;)

Edit: Wel jammer trouwens dat er maar zo weinig mensen hebben meegedaan.
  • 0

Snö är vit....

...eller gul.

xx OEDIE

#14 Nymphadora Tops

Nymphadora Tops

Oediepoëzie

• +Administrators
  • 11338 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, filosofie, slapen, dromen, kinderen vermaken, literatuur, vrienden, gelukkig zijn.

Gepost 06 December 2012 - 13:25

Ingrid was de eerste die haar surprise binnen had, dus ik vond dat zij als eerste verdiende haar cadeautje te krijgen. Vervolgens degene die die suprise had gemaakt, dus de persoon die jouw surprise gemaakt heeft, krijgt inderdaad de volgende surprise.

Al maakte het uiteindelijk niet zo uit wie nu eigenlijk eerst zijn surprise kreeg, aangezien ik ze zo laat postte dat jullie ze vandaag pas zien. Maar dan maar op Belgische wijze, hè. ;)

Ik vind de surprises echt heel leuk dit jaar, dus proficiat allemaal. Het is leuk om te zien dat jullie er allemaal moeite in steken. En dat jullie allemaal zoveel beter kunnen rijmen dan ik.
  • 0

#15 Ingrid

Ingrid

Ik ben een panda - A.k.a 'Kleintje'

• -Forum Crew
  • 1926 Posts:
  • Interesses:Treehugging.

Gepost 06 December 2012 - 16:57

^Rijmwoordenboek. :) En ik overdenk elke zin dan nog eens drie keer en verander de volgorde van de woorden steeds maar opnieuw en opnieuw en dan kan ik nog steeds niet dichten. xD

Ik vind ze allemaal zo leuk. ;)
  • 0
My alarm clock is clearly jealous of the amazing relationship I have with my bed.

#16 Nienke

Nienke

Ordelid

• Member +
  • 1024 Posts:

Gepost 06 December 2012 - 17:21

Dank je wel, ik vind het echt heel leuk.
  • 0

#17 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:
  • Interesses:Fanfictie, reizen, Sims 2, wetenschap, talen, musicals

Gepost 06 December 2012 - 18:04

Superleuk allemaal! Goed gedaan. ;)
  • 0

2 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp