Spring naar inhoud

Foto

Goede voornemens

• Gesloten onderwerp Dit onderwerp is gesloten
16 reacties in dit topic

#1 Josh

Josh

Practically perfect in every way

• -Site Crew
  • 10322 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Series, schrijven, muziek, geschiedenis en nog veel meer!

Gepost 09 December 2012 - 17:52

Goede voornemens... De een wil stoppen met roken/snoepen/nagelbijten/vul-maar-iets-in. De ander wil beter zijn best doen op school en weer een ander wil afvallen. Heb jij voornemens? En belangrijker, ga je je er aan houden? :rolleyes:
  • 0

#2 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:Films, series & games

Gepost 09 December 2012 - 19:58

Ik heb voor de grap eerst eens gekeken naar de goede voornemens van het afgelopen jaar: meer naar buiten, weer gaan sporten en kijken of er nog wat anders te doen valt qua werk. Met trots kan ik zeggen dat al die goede voornemens zijn gelukt. In vergelijking met afgelopen jaar ben ik meer buiten, alhoewel ik het nog net zo fijn vind om thuis te relaxen. Vanaf juni dit jaar ben ik weer gaan sporten waardoor ik een betere conditie heb gekregen en 11 onnodige kilo's ben afgevallen. En nu ik met een nieuwe opleiding ben gestart heb ik ook mijn pijlen gericht op ander werk in de toekomst. :fluit:

Dit gezegd hebbende vraag ik me af wat ik nog meer voor goede voornemens moet hebben. Ik zou het op dit moment echt niet weten. Ik ga alle dingen vol proberen te houden. :rolleyes:

Edit Pingwing: Voeg dan eens een linkje bij naar het topic van vorig jaar man :D
Voornemens 2012
  • 4

#3 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:
  • Interesses:Fanfictie, reizen, Sims 2, wetenschap, talen, musicals

Gepost 10 December 2012 - 21:22

^ Goed bezig! Dan ga ik ook even teruglezen hoor. :P Ah. Gezonder eten. Dat is zowaar gelukt, met name sinds de zomervakantie gaat het best goed! Ik heb me meer verdiept in de theorie achter voeding en gezondheid (van de week weer met een nieuw boek begonnen over de wetenschappelijke kennis achter voeding) en ben me veel bewuster van wat ik eet. Doordeweeks lukt het allemaal - veel fruit/groente, havermout met sojamelk, mager vlees/vis of vleesvervangers, noten, water, groente thee, etc. - maar in de weekenden of bij speciale gelegenheden val ik terug in oude gewoontjes (i.e., vreetbuiten). :rolleyes: Gezond eten blijft dus op de lijst met voornemens voor 2013! Het moet echt een leefstijl worden, niet een patroon dat ik vijf dagen volhoud en dan compleet loslaat. Maar aan de andere kant ga ik echt geen calorieën tellen en wil ik ook genieten, dus ongezonde dingen mogen ook best een keer. Maar dan met mate. :P Moet nog even mijn balans vinden, haha.

Sporten en conditie opbouwen: check! Ik merk dat het hardlopen heel goed werkt. De afgelopen weken begint het wel weer in te zakken met de kou en momenteel mag ik niet sporten, maar vanaf januari pak ik het gewoon weer op. Vind het niet meer zo vreselijk om te doen - leuk zelfs (dat ik dat ooit zou zeggen...) - dus ik ga door! Verder ben ik begonnen met aquarobics en zo nu en dan aerobicslessen (dat laatste is niet zo mijn ding), plus ik pak vaker de trap in plaats van de lift en wandel/fiets regelmatig. Dus ja, dit punt blijft op de lijst voor 2013: kwestie van volhouden nu!

Ritme en regelmaat, genoeg slaap... Hmmm. :fluit: Begin dit jaar was het een ouderwetse ramp, maar moet zeggen dat ik de afgelopen tijd wel meer slaap. Fulltime stagelopen heeft zo z'n voordelen! En in het weekend wil Sean vroeg naar bed (slaapkop), dus ik ben al in tijden niet meer tot vier uur 's nachts op geweest. Straks met de coschappen zal ik ook veel slaap nodig hebben, dus ik denk dat dit voornemen vanzelf goed gaat komen. :P

Meer lezen en cursussen volgen: check! Diploma halen: check! Visitekaartjes maken en officieel als zelfstandige beginnen: check! Meer durven, initiatief nemen en flirten: CHECK. :D Nieuw vrijwilligersproject: check! Beter gekleed zijn: semi-check; hangt af van welke dag het is en hoeveel energie ik 's ochtends heb, hihi.

Over de nieuwe voornemens voor volgend jaar ga ik nog even nadenken.
  • 2

#4 Nymphadora Tops

Nymphadora Tops

Oediepoëzie

• +Administrators
  • 11338 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, filosofie, slapen, dromen, kinderen vermaken, literatuur, vrienden, gelukkig zijn.

Gepost 10 December 2012 - 21:45

Mijn enige voornemen voor 2012 was om in een schriftje bij te houden wat ik allemaal gelezen heb en dat is me goed gelukt. Het is leuk om te kunnen zien wat ik in een jaar gelezen heb (veel te weinig!) en hoe ik veel minder lees in drukke maanden en dan plots héél wat meer in rustigere maanden. Daar ga ik dus gewoon mee door.

Voor 2013: ik wil al zo'n anderhalf jaar een adressenboek/verjaardagenboek maken, dus dat ga ik dit jaar helemaal in orde maken. Ik weet dat dat iets is dat je op een avondje ken doen, maar blijkbaar is het voor mij een probleem.

Een van de dingen die daarmee gaan: op tijd zijn voor verjaardag. Ik moet die cadeaus gewoon op tijd opsturen, dan komen ze ook op tijd aan. Daar moet ik gewoon mee rekening houden nu ik in Engeland woon: dat ik niet meer gewoon kan wachten tot het verjaardagsfeestje/de verjaardagsdrink.

Verder véél meer lezen en minder mijn tijd verdoen.

En keigoed filosoferen zodat ze onder de indruk zijn van mij op het departement.

EDIT/ Oh, en uiteraard begin ik pas op 10 januari, niet op nieuwjaar. :rolleyes:
  • 1

#5 Pingwing

Pingwing

Places to be, fishes to see

• -Forum Crew
  • 8207 Posts:
  • Geslacht:Tovenaar

Gepost 10 December 2012 - 22:23

Ook goed bezig Shannon :rolleyes:

Ik heb het lijstje van vorig jaar er even bijgepakt:
Afvallen
X (sterker nog, aangekomen en grof ook)
Sporten
V, naar Engeland gefietst en terug, sowieso meer fietsen en krachtraining
Nijmeegse lopen
X - Door persoonlijke omstandigheden die jullie niet onbekend zijn twee jaar uitgesteld
Minor Recht succesvol afronden
V BAM JEWEET
Rijbewijs halen
X Door persoonlijke omstandigheden die jullie niet onbekend zijn: uitgesteld
Meer tijd investeren in vriendschappen, met name Laura
V- Naar mijn idee toch goed gedaan, vaak met Shannon afgesproken, paar keer met Sean, paar keer Laura, vaker naar Emmeloord geweest. Ook online beter vriendschappen onderhouden. Paar nieuwe vriendinnen gemaakt. Al met al, geen slecht jaar op sociaal gebied.

Doelen 2013
Echter is het geen jaar zonder leerpunten.
- Zo blijft op het lijstje staan dat ik wil afvallen, maar op zich eet ik gezond en sport ik... en komt de grote klap pas sinds mijn medicatie, dus ik vraag me af en hoeverre ik dat kan bepalen zelf. Ik ga iig aankaarten bij de huisarts.
- Sporten wil ik zeker blijven volhouden, maar dat zal niet zo'n probleem zijn met mijn reis in het verschiet. Daarbij vind ik het ook belangrijk te sporten en kan ik nog moeilijk stil blijven zitten op sommige dagen
- Reizen naar Portugal, Spanje & Italië
- Die talen beetje leren...
- Ik wil permanent kunnen zeggen dat ik gestopt ben met snijden en/of branden. Dat zal ik niet zomaar kunnen zeggen in 2013, dat ben ik mij bewust, maar ik ga iig proberen (letterlijk) de schade te beperken.
- Ik wil mijn scriptie halen, minstens een 7.5, het liefste met een 9
- Ik wil beginnen/verder gaan aan mijn boek (over zelfbeschadiging)
- Ik moet een stage plek vinden en succesvol afronden in 2014
- Structureel taken onderhouden voor Wizardzone
- En mezelf beter blijven kleden, niet op gemakkelijke dagen maar even denken trainingsbroek of slobbertrui, of oud shirt. Nee gewoon zoals ik nu gekleed ga is awesome.
  • 1

#6 Josh

Josh

• -Site Crew
  • 10322 Posts:

Gepost 11 December 2012 - 19:37

Oh, ik heb niet gereageerd in dat topic vorig jaar. Jammer, want ik weet totaal niet meer of ik voornemens had, en wat die voornemens dan waren. Goed bezig, Josephine! ;) Blijkt maar weer hoe fantastisch ik me er aan gehouden heb. ;)

Eh... Ik heb voor 2013 eigenlijk geen voornemens. Ik heb jaren gezegd tegen het einde van het jaar dat ik meer tijd zou besteden aan huiswerk, en dat ik meer uit zou kijken met dingen eruit flappen zonder na te denken. Daar had ik vroeger namelijk nogal last van. Uiteindelijk heb ik me nooit echt aan die voornemens gehouden, maar ik heb van beide problemen geen last meer eigenlijk.

Eh... Eigenlijk ben ik ook helemaal niet ontevreden over mezelf momenteel, maar als ik toch iets moet verzinnen: me niets aantrekken van wat anderen denken en minder verlegen zijn. Eigenlijk ben ik al een stuk minder verlegen dan vroeger, maar ik wil niet meer, als ik bijvoorbeeld ergens over moet bellen, eerst een half uur er tegen aan zitten hikken voor ik het doe, want dat slaat nergens op. :) Oh, en misschien wil ik een plattere buik kweken, maar ik weet niet of ik daar eigenlijk wel zin in heb.
  • 0

#7 Lonneke

Lonneke

Kabouter

• -Forum Crew
  • 4982 Posts:

Gepost 11 December 2012 - 20:17

Om heel heerlijk te zijn ben ik nooit goed met voornemens, maar dat is vooral omdat het dingen zijn die ik altijd zou moeten doen. Zoals meer bewegen, gezonder eten etc.
Maar komend jaar zijn er toch dingen die ik echt af wil maken:

- Verhaal afschrijven: ben onlangs weer ergens mee begonnen en ik heb er echt een goed gevoel over, nu hopen dat ik het door kan zetten.
- Minor 'Creatief Schrijven' succesvol afsluiten.
- Vaker leuke dingen doen en minder vaak thuis op de bank zitten.
  • 1

#8 pinkfan

pinkfan

Volleerd Tovenaar

• 15+ Member
  • 287 Posts:
  • Interesses:Ik lees natuurlijk graag Harry Potter!
    Ik luister graag naar Pink en Adele
    Ik vind het leuk om te tekenen.

Gepost 12 December 2012 - 19:54

- Ik ben recent begonnen met zwemmen en ik ga dit proberen volhouden, eerst was ik niet zo te vinden voor zwemmen (ook omdat ik dat helemaal niet zo goed kan, en het al van het lager geleden is dat ik nog echt baantjes gezwommen heb) maar het werkt echt ontspannend en ik kweek er conditie mee. ;)

- Voor de rest ga ik (nogmaals) proberen om meer water te drinken en om op mijn voeding te letten. :)

- Verder wil ik er op al mijn vakken door zijn in 1ste zit , zodat ik niet hoef te studeren in de grote vakantie en vlot aan mijn 2de jaar ortho kan beginnen.

- Ik wil in 2013 ook wat meer aan mijn zelfvertrouwen werken (want dat staat tegenwoordig op een laag pitje), hoe ik dat precies ga aanpakken weet ik nog niet precies. ;)

- Niet echt een voornemen, maar ik hoop in 2013 toch een vriendje te hebben :rolleyes:
  • 1
Look inside yourself. You are more than what you have become - Mufasa

#9 Eliza

Eliza

Miss. Lukt

• Member +
  • 1741 Posts:
  • Interesses:ENGELS, boeken, piano, muziek, geschiedenis, cultuur, religies, UK

Gepost 14 December 2012 - 13:58

*
POPULAIR

Ik heb maar één goed voornemen voor 2013. Dit gaat heel cheesy klinken misschien, maar:

1. Ik wil gaan leven.

Ik heb enorm veel over mezelf geleerd het afgelopen half jaar en de laatste maand vooral en ik er achter gekomen bij mezelf dat ik eigenlijk heel veel dingen doe, niet omdat ik ze wil, maar omdat ik ze van mezelf moet, ik lieg veel tegen mezelf, ik ben soms niet wie ik ben, maar ik ben wie ik had willen zijn (op een niet goede manier). Ik wil gewoon echt gaan leven, niet meer zijn wie ik van mezelf moet zijn, maar gewoon wie ik ben. Daar hoort natuurlijk bij dat ik naar de psycholoog zal blijven gaan, maar dat is niet het meest essentiële. Ik wil gewoon doen waar ik mij goed bij voel, mijn gevoelens toe laten, zijn wie ik echt ben.

Alle andere goede voornemens zouden in het niets vallen hierbij, dus vandaar alleen dit.
  • 7

#10 Daawn

Daawn

Tovergrootmeester

• -Forum Crew
  • 3674 Posts:

Gepost 16 December 2012 - 14:18

^ Wow. :fluit: Dat lijkt me een zéér goed voornemen, Eliza. Vergeet nooit om je grenzen aan te geven en te doen waar jij je goed bij voelt.

Ik ben een disaster qua goede voornemens. Toch waag ik me er op:

* Minder snoepen, jawel.
* Beter drinken. Als in water en sapjes. Niet qua alcohol hoor. :D
* Minder chagrijnen tegen vriend en vader.
* Mn hondje meer knuffelen.
* Mn Minor halen en daarmee mn Diploma halen.
* Een baan zoeken en actief solliciteren.
* Een heerlijke, relaxte en fijne vakantie uitzoeken met vriendlief. Liefst 2.
* Meer tijd besteden met mijn vriendinnetjes.
  • 0

#11 Josh

Josh

• -Site Crew
  • 10322 Posts:

Gepost 16 December 2012 - 15:57

Wauw, inderdaad, wat een mooi voornemen, Eliza! Succes!

- Niet echt een voornemen, maar ik hoop in 2013 toch een vriendje te hebben :D

Dat heb je nu niet echt in de hand, lijkt me. Ik weet dat het nogal cliché gaat klinken, maar je kunt er op gaan zitten wachten, en gaan zitten hopen, maar dat verandert nu niet echt iets aan de zaak. Als je het niet verwacht staat hij vast ineens voor je neus. Dus probeer gewoon eerst gelukkig te zijn als single, want echt... Dat is heus wel mogelijk, en het is iets dat je veel meer zelf in de hand hebt. :P Ik spreek uit ervaring: ik was op mijn twaalfde al bang om alleen over te blijven. Inmiddels zijn we tien jaar verder, en je zou zeggen dat de schrik er nu helemaal wel in zit, maar nee... Eigenlijk vind ik het single zijn voorlopig zeker zo leuk. Die jongen komt nog wel een keer, hoor. :fluit:
  • 1

#12 Thurifer

Thurifer

Ordelid

• Member +
  • 1382 Posts:

Gepost 17 December 2012 - 16:43

Ik vind het voornemen van Eliza echt mooi, héél goed.

Mijn voornemens, hoewel ik er vreselijk in ben en stiekem weet dat ik dit allang had moeten doen:
- Een beter slaapritme ontwikkelen. Ergens weet ik dat mijn vreselijke dag/nachtritme de grootste stoorzender is en het zou fijn zijn te kunnen slapen zonder hulpmiddelen.
- Stoppen met uitstellen. Het belangrijkste voornemen. School, werk, afstuderen, alles.
- Eerlijk zijn. Hoe moeilijk dit ook is en ik moet mezelf hier in gaan 'trainen'. Zo heb ik 2012 meegemaakt als een jaar waar ik constant aan iemand moest denken zonder te durven zeggen wat ik voel.
- Minor UVA afronden, wat een pittige klus gaat worden. Gaat hand in hand met punt twee.
- Het zou fijn zijn om weer te gaan hardlopen, een jaar geleden rende ik nog 5 kilometer, maar nu hou ik het nog geen 5 minuten vol.
- In Amsterdam wonen en een betere baan zoeken.
  • 1
Being a pessimist is great; I’m always either right or pleasantly surprised.

#13 Nemaya

Nemaya

Carpe Noctem

• Member +
  • 304 Posts:
  • Interesses:Anime en manga, fanfictie (lezen en schrijven), tafeltennis, puzzels, detectives

Gepost 17 December 2012 - 17:20

Voornemens van 2012: (even gekopieerd vanaf Dreuzels, aangezien ik hier vorig jaar niets over gepost had hier)
- Elke week naar de tafeltennistraining. (Het aantal trainingen waar ik naar toe ben geweest is met gemak op 1 hand te tellen)
- Elke week een keer fitnessen of iets vergelijkbaars. (Ben wel wezen fitnessen dit jaar, maar niet elke week)
- Afvallen (Ben afgevallen, maar dit is er weer bij gekomen, helaas)
- Gezonder koken en meer dingen uitproberen in de keuken.
- Mijn studie (bachelor) afmaken.
- Halverwege of eind komend jaar een paar opfrislessen autorijden volgen.
- Meer schrijven (NaNoWriMo gehaald!)
- Eerder gaan slapen (slapen, wat is dat?)

Doorstreept is mislukt of deels gehaald. De rest is wel gehaald.

Hoewel niet mijn hele lijstje is gelukt, zijn de belangrijkste dingen in mijn ogen wel gelukt. Ik was al helemaal vergeten wat mijn voornemens waren, en ik ben blij verrast dat een deel me toch is gelukt.

Voornemens voor 2013

- Afvallen (en dan niet meer aankomen, zoals dit jaar)
- Meer bewegen/sporten
- Uiterlijk om 12 uur gaan slapen als er geen bijzonderheden zijn die dit voorkomt. (zoals competitiewedstrijden en zo)
- Verhuizen naar de regio Roosendaal
- Ofwel vrijwilligerswerk gaan doen, of een baan vinden.
- Beginnen met het catalogiseren van mijn vaders boekencollectie (helemaal haal ik toch nooit in één jaar)
- Mijn moeder helpen waar ik dat kan.
- Blijven schrijven en verhalen afmaken.
  • 1
Never judge a book by it's movie.

#14 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, (ver)talen, drummen, muziek, vampiers...

Gepost 17 December 2012 - 20:59

Ik ben niet echt zo van de goede voornemens, maar ik heb er toch twee waar ik echt aan wil werken:

- Gezonder leven, dat betekent gezonder eten (minder snoepen, meer groenten en fruit) en meer sporten.
- Aangenamer zijn in de omgang wat betreft m'n ouders en zus. Ik heb schitterende ouders en een geweldige zus en dat weet ik en dat waardeer ik absoluut, maar sinds Moskou, en dat is na Sint-Petersburg nog erger geworden, heb ik het gewoon soms moeilijk om thuis te zijn en dat werk ik op hen uit terwijl zij er ook niets aan kunnen doen. Ik wil er echt op gaan letten dat ik dat dus niet meer doe en er in plaats daarvan gewoon met hen over praat.
  • 1
My Virtual World Tour

Why can't we see that when we bleed we bleed the same?

#15 Ceridwen

Ceridwen

Just Sjonnie

• Member +
  • 2950 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, Japan, muziek luisteren, wz, Supernatural, Torchwood, Disney, fanfiction

Gepost 17 December 2012 - 21:15

Ik maak nooit echt voornemens maar er zijn een aantal dingen die ik toch echt wel wil doen =)

* AFSTUDEREN! Ik ben er wel klaar mee!
* (Hopelijk) mijn master gaan beginnen in Engeland (en daarmee mijn Engels meteen oo drastisch verbeteren)
* Meer contact houden met vrienden
* Stoppen met nagels/velletjes bijten. Het ziet er niet uit
* Gezonder gaan leven (meer sporten, minder snoepen)
* Dingen leren volhouden en niet meteen opgeven
* Meer schrijven (en nanowrimo halen)
  • 1

#16 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:
  • Interesses:Fanfictie, reizen, Sims 2, wetenschap, talen, musicals

Gepost 31 December 2012 - 15:30

Goed dan, op de laatste dag van het oude jaar toch nog maar even nagedacht over mijn goede voornemens: ik wil ukulele leren spelen, ik wil gezond en bewust (blijven) eten, meer sporten (o.a. hardlopen weer oppakken), meer boeken lezen en weer nieuwe dingen leren. Heb ook een paar projecten waar ik mee aan de slag wil gaan komend jaar... En verder ben ik heel benieuwd naar mijn coschappen, wil me daar goed voor inzetten (en eerst mijn wetenschappelijke stage goed afronden). En natuurlijk vriend, vrienden, familie en vrijwilligerswerk niet vergeten! Ambitie is mooi, maar liefde, gezelligheid en inzet voor anderen vind ik veel belangrijker. :rolleyes:
  • 1

#17 _Lily Evers_

_Lily Evers_

Welkom!

• Member +
  • 4956 Posts:

Gepost 31 December 2012 - 16:04

Afvallen zoals ieder jaar.. :rolleyes: Voor de rest eigenlijk niets behalve veel lol maken met m'n vrienden!
  • 1

Waar schaduwen vallen, schijnt ook de zon

1 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers