Spring naar inhoud

Foto

Vuurwerk

• Gesloten onderwerp Dit onderwerp is gesloten
30 reacties in dit topic

#1 Peetje

Peetje

Forum oma & Opperste Hotemetoot!

• +Administrators
  • 12857 Posts:
  • Geslacht:Zeg ik lekker niet!

Gepost 12 December 2012 - 20:29

Oud en Nieuw komt weer steeds dichterbij, en daar hoort natuurlijk vuurwerk bij. De folders liggen alweer in de brievenbus. Koop jij vuurwerk en zo ja, wat en hoeveel geef je er aan uit? Of kijk je liever naar wat anderen afsteken?
  • 0

Draco Dormiens Nunquam Titillandus...

Ontdek het verhaal op de nieuwe Wizardzone RPG!

#2 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:Films, series & games

Gepost 12 December 2012 - 20:31

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog nooit één euro aan uit heb gegeven. Eigenlijk vind ik het een beetje zonde van het geld, want je schiet het de lucht in en je houdt er niks van over. Wel vind ik het altijd leuk om naar te kijken, maar met het hele afsteken heb ik dus niet zo heel veel. ;)
  • 0

#3 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Lezen, schrijven, (ver)talen, drummen, muziek, vampiers...

Gepost 12 December 2012 - 23:11

Ik vind vuurwerk heel mooi om naar te kijken, maar van een veilige afstand. Ik durf amper een lucifer aansteken, laat staan een vuurpijl! Nee, ik kijk wel gewoon toe, dat vind ik dan wel heel leuk ;)
  • 0
My Virtual World Tour

Why can't we see that when we bleed we bleed the same?

#4 Nymphadora Tops

Nymphadora Tops

Oediepoëzie

• +Administrators
  • 11338 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, filosofie, slapen, dromen, kinderen vermaken, literatuur, vrienden, gelukkig zijn.

Gepost 12 December 2012 - 23:58

ik heb echt een heel erge hekel aan vuurwerk en die lijkt de laatste jaren steeds erger te worden. Het is zo erg dat ik eraan denk om dit jaar het vuurwerk over te slaan. Dat betekent wel dat ik mijn vrienden voor middernacht moet verlaten (want ze willen naar het vuurwerk in Antwerpen, en daarna willen ze gaan feesten in Antwerpen - iets waar ik ook geen interesse in heb) maar aangezien ik verder weinig heb met oud- en nieuwjaar vind ik dat ook niet zo erg. Ik hoop dat ze het begrijpen (ik heb er vorige week een mail over gestuurd, maar nog geen antwoord) en verder wil ik ze wel zoveel mogelijk zien als ik weer even in België ben, natuurlijk. Het heeft niets met hen te maken, ik heb gewoon geen zin om dat vuurwerk te moeten doorstaan terwijl ik er niets aan heb - net het omgekeerde.

Ik zou het echt niet erg vinden als vuurwerk gewoon werd afgeschaft.
  • 0

#5 Itachi

Itachi

Hier ben ik!

• Member +
  • 897 Posts:
  • Geslacht:Zeg ik lekker niet!

Gepost 13 December 2012 - 00:09

Normaal blaas ik altijd een kleine 30 euro weg. Maar dit jaar ga ik geen vuurwerk halen. Ik kijk wel toe hoe er in mijn straat er flink word afgestoken. Geposte afbeelding
  • 0

Ik zweet me rot hier.  :zweet:

#6 Daemonwizard

Daemonwizard

Ordelid

• 15+ Member
  • 1143 Posts:
  • Interesses:Ik ben een Filmfanaat en boekenwurm.
    Verder: Gamen, dichten, zwemmen, forums en fantasie fairs.

Gepost 13 December 2012 - 12:22

Ik kijk er meestal liever naar dan ik het gebruik.
Het enige wat ik gebruik zijn: Sterretjes, trektouwtjes en knalerwten.
Vroeger ook rookbommetjes maar die zijn er helaas niet meer, vanwege mileu zaken ofzo? Wat is vuurwerk dan...
  • 0

#7 Daawn

Daawn

Tovergrootmeester

• -Forum Crew
  • 3674 Posts:

Gepost 16 December 2012 - 14:20

Ik vind vuurwerk prachtig om te zien! Ik vind de kleuren, knallen en vormen altijd prachtig.

Maar dan wel vanaf binnen, achter het raam. Want zelf afvuren of in die stank/rook gaan staan, nee bedankt! :fluit:
Wij vieren dit jaar Oud&Nieuw met vrienden, en we mogen bij weer vrienden van hun thuis komen voor we naar de kroeg gaan. Een paar zijn wel van plan om flink in te kopen, dus ik ben benieuwd! :D
  • 0

#8 Anslenemans

Anslenemans

Blaat!

• Member +
  • 3864 Posts:
  • Interesses:Lezen, dromen, geschiedenis, toffe tv-series en toffe films.

Gepost 16 December 2012 - 20:34

Ik wil zeker vuurwerk zien op oudejaar. Zonder vuurwerk is er niks aan vind ik :fluit:. Dit is pas de echte 'inleiding' tot het nieuwe jaar.
Zelf koop ik nooit vuurwerk, het is net zoals Erik het zegt: uiteindelijk schiet je letterlijk je geld op. Maar het is wel mooi om naar te kijken ^^.
  • 0
Science of Deduction.

Is your house bigger from the inside?

#9 Sly Snake Slytherin

Sly Snake Slytherin

WZ Lammetje

• +Administrators
  • 6209 Posts:

Gepost 16 December 2012 - 20:42

Ik ben echt doodsbang voor vuurwerk. Zolang ik binnen sta en niet kan zien hoe en waar precies het wordt afgestoken gaat het nog wel. Maar als ik buiten moet staan en het is dichtbij dan vind ik dat echt vreselijk. Ook op oud jaar als ze overdag al vuurwerk afsteken en je moet nog buiten zijn.. brr. Vind ik echt niet leuk!
  • 0

Snö är vit....

...eller gul.

Omdat Marioni's gewoon zo ontzettend lief en leuk en gezellig zijn.
xx OEDIE

#10 Ineke

Ineke

Ordelid

• Member +
  • 2218 Posts:

Gepost 22 December 2012 - 16:24

Ik heb er een hekel aan (een van de redenen waarom ik een bloedhekel heb aan Oud&Nieuw) en ik vind het wat dat betreft niet zo prettig dat ik auto moet gaan rijden op beide dagen omdat ik naar werk moet. Ik blijf het liefst binnen, in mijn kamer, muziek luid om het nog enigszins te overstemmen, of onder de dekens en proberen te slapen, terwijl ik probeer de huisdieren rustig te houden, omdat ze, net als ik, doodsbang zijn.
  • 0

#11 _Lily Evers_

_Lily Evers_

Welkom!

• Member +
  • 4956 Posts:

Gepost 22 December 2012 - 18:40

Ik koop nooit vuurwerk en ik hou ook alleen van het siervuurwerk. Ik sta het liefst op een plek waar niemand dicht bij me vuurwerk afsteekt. En noem me maar een nerd, maar ik heb altijd m'n veiligheidsbril mee/op. :)
  • 0

Waar schaduwen vallen, schijnt ook de zon

#12 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:

Gepost 23 December 2012 - 00:26

Ik zou het echt niet erg vinden als vuurwerk gewoon werd afgeschaft.

Daar ben ik het wel mee eens. Er vallen onwijs veel slachtoffers, het is slecht voor het milieu en er is voor miljoenen aan schaden aan eigendommen. Misschien is volledig afschaffen ietwat rigoureus, maar laten ze het dan doen zoals in Londen, gewoon een vuurwerkspektakel bij de Thames en de London Eye, prachtig om te zien! :lol: Niks vuurwerk door particulieren, maar gewoon door professionals. :)
  • 1

#13 Den Benny

Den Benny

Tovergrootmeester

• 15+ Member
  • 2710 Posts:

Gepost 23 December 2012 - 06:57

Ik zie liever vuurwerk dan dat ik er afsteek, maar dat hoeft niet noodzakelijk met Oud & Nieuw te zijn dat ik naar vuurwerk kijk hoor.
  • 0

#14 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, (ver)talen, drummen, muziek, vampiers...

Gepost 23 December 2012 - 12:04

Hier zijn al de hele ochtend mensen vuurwerk aan het afsteken :) Dat ze dat willen doen, geen probleem mee, maar meer dan een week voor Nieuwjaar hoeft het voor mij ook nog niet hoor :lol:
  • 0
My Virtual World Tour

Why can't we see that when we bleed we bleed the same?

#15 Zeef

Zeef

Schaapje

• Member +
  • 3722 Posts:

Gepost 31 December 2012 - 09:10

Ik vind vuurwerk supermooi, maar ik vind het wel doodeng :D dus ik ga het niet zelf aansteken, of bij iemand staan die het gaat aansteken. Hoort er in ieder geval heel erg bij om 12 uur.
Ik ga vanmiddag wel sterretjes kopen! Jeeej!
  • 0
You say love, I say killing time.

#16 Morgana

Morgana

op de versirius toer (A) / Tubbie! =D

• -Site Crew
  • 4108 Posts:
  • RPG naam:Isobel Clarkson

Gepost 31 December 2012 - 09:35

Hier ook geen vuurwerk. Ik kijk wel naar wat de rest van de buurt afsteekt. :D

En ik hoorde gisteren over dat ze ergens eraan zitten te denken om gewoon vuurwerkverkoop af te schaffen en dat alleen gemeente zelf vuurwerkshow geeft op verschillende plekken. Dat lijkt me eigenlijk wel een goed idee!
  • 0

The ones who love us, never really leave us and you can always find them in here <3

When you have to make a hard decision: flip a coin. ~

~ Because when that coin is in the air, you suddenly know what you're hoping for..

#17 Daawn

Daawn

Tovergrootmeester

• -Forum Crew
  • 3674 Posts:

Gepost 31 December 2012 - 14:57

Ik zei al dat ik siervuurwerk erg mooi vind, maar ik word echt knettergek van die rotjochies hier die met hun rotjes, duizendklappers en heuse bommen lopen te smijten. Als je echt zo'n hele harde knal hoort, dat is toch niet normaal meer? De knalletjes die mijn buurjongetjes vroeger afstaken zijn niks vergeleken met de knallen die ik nu al de hele dag hoor! En rugzakken vol he! Wat is daar nou de lol van? Aansteken, weggooien, pang. Nou jippie-aa-jee. :rolleyes:
Wat zou ik er een hekel aan hebben als die van mij zo over straat gingen..
  • 0

#18 Eliza

Eliza

Miss. Lukt

• Member +
  • 1741 Posts:
  • Interesses:ENGELS, boeken, piano, muziek, geschiedenis, cultuur, religies, UK

Gepost 31 December 2012 - 17:04

Ik houd echt niet van die vreselijk harde knallen, bah. Niet dat ik er bang van ben, maar ik schrik er soms wel van. Ik vind het zo zonde dat sommige mensen siervuurwerk overdag afsteken. Daar zie je toch niets van... :rolleyes:
  • 0

#19 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:

Gepost 01 January 2013 - 05:04

Ik heb wat sterretjes in mijn handen gehad op het balkon, maar dat valt natuurlijk niet onder echt vuurwerk. Wel heb ik buiten gekeken naar een maatje van me die het wel aandurfde om wat groters af te steken. Eentje wilde echter niet helemaal werken, dus het duurde wel een paar keer voordat hij daadwerkelijk aan was gestoken. En tja, bij de laatste keer schoot er na het afsteken gelijk een pijl uit, dus dat leverde hem een fijne blauwe plek op zijn arm op. :rolleyes: Voor de rest geen gewonden gevallen, maar ik vond het ook wel meevallen qua hoeveelheid vuurwerk er werd afgeschoten in de buurt. :D
  • 0

#20 Ineke

Ineke

Ordelid

• Member +
  • 2218 Posts:

Gepost 01 January 2013 - 06:58

Hier... viel het tot 12 op zich wel mee... toen lag ik in bed... en kon ik vanaf 12 uur amper in slaap komen door alle duizendklappers en weet ik allemaal wat voor harde en niet siervuurwerk er allemaal was voor de deur x.x Sommige knallen waren zo hard dat het huis trilde :rolleyes: Blij was ik absoluut niet, want naast dat ik me de hele avond al mateloos irriteerde door het geluid wat de tv overstemde... heb ik dus ook maar 4.5 uur slaap gehad :D

Ik haat vuurwerk echt.
  • 0

#21 Daemonwizard

Daemonwizard

Ordelid

• 15+ Member
  • 1143 Posts:
  • Interesses:Ik ben een Filmfanaat en boekenwurm.
    Verder: Gamen, dichten, zwemmen, forums en fantasie fairs.

Gepost 01 January 2013 - 10:10

Ze begonnen dit jaar vroeg omdat het ging regenen, het was ook niet bepaald ideaal die wind en ook regen daar krijg je ongelukken van.

Ze hadden hier een echt kanon waarmee ze overdag aan het schieten waren, tenminste wel over een plek richting sloot.

Ik heb niks gekocht ook geen sterren dacht al met al die regen van te voren en ook nu is er niks aan.
  • 0

#22 Den Benny

Den Benny

Tovergrootmeester

• 15+ Member
  • 2710 Posts:

Gepost 01 January 2013 - 17:36

Dat vuurwerk heeft me uit m'n slaap gehouden.
  • 0

#23 Nymphadora Tops

Nymphadora Tops

Oediepoëzie

• +Administrators
  • 11338 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, filosofie, slapen, dromen, kinderen vermaken, literatuur, vrienden, gelukkig zijn.

Gepost 01 January 2013 - 19:39

Hier begonnen ze al om tien voor twaalf. Ik snap dat niet goed, waarom te vroeg beginnen? Staan hun horloges fout of zo?

Ik vraag me ook af hoeveel de mensen hebben gezien in bijv. Antwerpen want het was er echt best wel aan het regenen. Dan kan je toch alleen maar omhoog naar vuurwerk kijken met een duikbril op of zo? :rolleyes:
  • 0

#24 _Lily Evers_

_Lily Evers_

Welkom!

• Member +
  • 4956 Posts:

Gepost 01 January 2013 - 20:06

Ik vond het hier ook meevallen met het vuurwerk, er was wel iemand hier die een enorme pot had waar echt keiveel prachtige vuurpijlen uit schoten. Vraag me soms af wat zulke dingen gekost hebben.. :')
  • 0

Waar schaduwen vallen, schijnt ook de zon

#25 Zeef

Zeef

Schaapje

• Member +
  • 3722 Posts:

Gepost 01 January 2013 - 22:03

:') ik ben echt de enige persoon ooit die zich weet te verbranden aan sterretjes.

Valt verder wel mee, maar ik had er 50 vast, en die vlogen ineens allemaal aan, was niet de bedoeling xD dus toen hebben we gekeken naar een hoop brandende sterretjes op de stoep.
Ik vond het vuurwerk verder heel mooi, om 12 uur. Overdag was het een rotzooi met al die knallen, maar ik heb er om 12 uur wel van genoten :rolleyes:
  • 0
You say love, I say killing time.

2 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 2 gasten, 0 anonieme gebruikers