Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Sign in to follow this  
Peetje

Sneep

Recommended Posts

Als er één personage is, wat zijn eigen topic verdient, dan is het Sneep wel.
Heeft hijecht zo'n hekel aan Harry, zoals Harry denkt, of is er een andere reden voor het gedrag van deze toverdrankmeester?

Ik denk zelf dat omdat de vader van Harry Sneep haatte dat Sneep Harry ook haatte omdat hij zijn vader ook zo erg haatte. Hij denkt ook bij alles wat Harry doet dat dat nete zijn vader is maar dat valt eigenlijk nog wel mee. En Sneep kijkt volgens mij alleen naar de negatieve dingen van Harry zodat hij hem gewoon lekker kan blijven haten.

Wat ik er zelf uithaalde is dat Harry heel erg op James lijkt qua uiterlijk. Ik denk ook niet dat het helpt in latere boeken dat Sirius Harry ook als een soort James ziet.
Wat ik ook heb gelezen is dat Sneep Marcel zo kleineerde omdat hij de andere uitverkorene van de Profetie kon zijn, en dat Lily had geleefd als het Marcel was geweest. Ik weet niet of dit door Rowling is bevestigd.

Ik denk dat iedereen Sneep haatte in de eerste zes boeken, vooral na zes! Maar na het zevende boek kijken we allemaal anders tegen hem aan, wat heel logisch is. Maar vinden jullie het logisch van Harry om zijn zoon naar Sneep te vernoemen en niet bijvoorbeeld naar Remus?
Het is natuurlijk erg goed hoe hij zijn eigen leven op het spel zette, maar ik denk dat veel mensen vergeten wat een verschrikkelijk mens hij was tegen Marcel en andere leerlingen. Het komt op mij over van, oh hij was goed en nu is alles vergeven. Hij is een mens, niet goed en niet slecht.
Daarentegen vind ik het wel goed dat Harry het ware verhaal van Sneep naar buiten brengt en dat Sneep zoiets doet (al deed hij het meer voor Lily dan Harry)