-Lonneke 715 Report post Posted May 23, 2013 Een tijdje terug heb ik mijn potloden weer tevoorschijn gehaald en ben ik weer gaan tekenen wat ik het leukste vind om te tekenen: portretten. Tot nu toe heb ik Thorin Oakenshield gedaan en ben ik bezig met James Moriarty (uit BBC's Sherlock) Met Thorin ben ik wel tevreden, zijn gezicht is goed gelukt. Alleen... dat haar. Net een shampoo reclame, maar haar is moeilijk Dan het begin van Moriarty: Fase verder: Nog een fase verder: En hier ben ik nu: Over Moriarty ben ik al een stuk meer tevreden dan met Thorin en ik ben sowieso wel blij dat het me nog lukt, aangezien het zeker 4 jaar geleden was dat ik voor het laatst echt getekend had. Dus, hoera! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Linda 289 Report post Posted May 24, 2013 *doet haar mond terug dicht* Ongelooflijk knap! Mooi, mooi!Ik kan verder niets inhoudelijks toevoegen want ik ken niets van tekenen! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Anslenemans 448 Report post Posted May 24, 2013 Ik had het al gezien op je tumblr, maar inderdaad, heel mooi. Ik vind ze allebei heel erg goed gelukt (kon ik maar zo tekenen ). Quote Share this post Link to post Share on other sites
-Pingwing 2,148 Report post Posted May 24, 2013 Thorinéal Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sean 2,652 Report post Posted May 30, 2013 Ook ik had ze al op Tumblr gezien, maar ik moet zeggen dat ik Moriarty echt supertof vind. Echt, petje af! En dat met potlood! Quote Share this post Link to post Share on other sites
-Lonneke 715 Report post Posted June 12, 2013 Dank voor de reacties! Ik geloof dat ie nu af is, maar ik zie het nog wel gebeuren dat ik af en toe nog een lijntje erbij zet: Quote Share this post Link to post Share on other sites
+Nymphadora Tops 900 Report post Posted June 13, 2013 Wauw, Lonneke, wat kan jij goed portrettent tekenen! Echt knap, hoor! Kan je misschien iets zeggen over hoe je precies te werk gaat? Portretten zijn in het algemeen heel erg moeilijk, dus ik wil best wel weten hoe jij daar aan begint en of je wat belangrijke tips hebt!(Ik heb een paar maanden geleden een boek gekocht over leren tekenen en daar wil ik deze zomer mee beginnen. Ik ga uiteraard niet met portretten beginnen, maar zou er toch graag al meer over weten!) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Anslenemans 448 Report post Posted June 13, 2013 Wauw, dat is echt heel goed gelukt! Quote Share this post Link to post Share on other sites
pinkfan 127 Report post Posted June 14, 2013 Waaw dat is echt knap!Ik wou dat ik zo kon tekenen , ben ook echt onder de indruk van hoe je de schaduw in het gezicht gebruikt hebt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
-Lonneke 715 Report post Posted June 14, 2013 @Anslenemans: Dankjewel @Goedele: Het verschilt een beetje eigenlijk. Dit is het eerste portret dat ik met een raster heb gemaakt. Ik heb dus de afbeelding uitgeprint, daar een raster overheen gezet en datzelfde raster op papier gezet, maar dan twee keer groter. Dat werkt vooral goed om de vorm van het gezicht precies goed te krijgen en de verhoudingen kloppen dan ook.Daarna is het gewoon een kwestie van schaduwen zetten. En dat begint heel licht, maar uiteindelijk mag je best dat potlood hard op het papier zetten een vlakken heel donker inkleuren. Maar bij het portret van Thorin ben ik gewoon gaan tekenen. Als ik dat doe begin ik meestal bij de ogen en van daaruit teken ik de rest van het gezicht. De omtrek van het hoofd komt dan als laatste. Ik moet wel zeggen dat ik de manier die ik bij Moriarty heb toegepast heel erg fijn vond. Als die lijnen er eenmaal staan kun je niet echt meer de fout ingaan, maar het is wel tijdrovend. Met de rasters alleen al ben ik anderhalf uur bezig geweest. @pinkfan: Dankjewel! Schaduwen zijn helemaal niet zo moeilijk als ze lijken, overigens. Ik hoor dat heel vaak van mensen, maar je moet vooral niet bang zijn om iets heel erg donker in te kleuren. Mensen zijn vaak bang dat ze op die manier de tekening verpesten, maar dat is juist het tegendeel Quote Share this post Link to post Share on other sites
-Lonneke 715 Report post Posted August 4, 2013 Nieuw project: een portret van de Deense acteur Mads Mikkelsen. Hier een foto van de eerste schets: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Linda 289 Report post Posted October 14, 2013 Heel erg knap gedaan!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
-Lonneke 715 Report post Posted March 24, 2014 Ik had nieuwe witte potloden gekocht en die hebben het portret van Mads Mikkelsen een beetje verpest, dus die laat ik voor nu even met rust.Afgelopen week begonnen met een schets voor Benedict Cumberbatch (het moest er toch een keer van komen): Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blossom 207 Report post Posted March 24, 2014 Gaaf, Lonneke! Ken jij misschien ook Meike klik voor haar website. Zij heeft haar tekening aan Benedict Cumberbatch laten zien en hij vond het schitterend. Quote Share this post Link to post Share on other sites
-Lonneke 715 Report post Posted March 24, 2014 Nee, ken ik niet, maar zij heeft er wel hele toffe dingen tussen zitten! Quote Share this post Link to post Share on other sites
-Pingwing 2,148 Report post Posted March 24, 2014 Ik had nieuwe witte potloden gekocht en die hebben het portret van Mads Mikkelsen een beetje verpest, dus die laat ik voor nu even met rust.Afgelopen week begonnen met een schets voor Benedict Cumberbatch (het moest er toch een keer van komen): Door die eerste zin in combinatie met de foto dacht ik 'Nou dan kun je er tenminste Sherlock van maken' blijkt het hem te zijn, facepalm xD Quote Share this post Link to post Share on other sites
Anslenemans 448 Report post Posted March 24, 2014 Wow, het ziet er al erg goed uit! Quote Share this post Link to post Share on other sites
-Lonneke 715 Report post Posted March 26, 2014 Weer wat verder. Was een beetje uitgeschoten met de schaduwen, dus hij leek even op een uitgemergelde aliën, maar dat heb ik redelijk op kunnen lossen door te gummen Quote Share this post Link to post Share on other sites
-Lonneke 715 Report post Posted April 15, 2014 Het werk ligt al eventjes stil, maar momenteel ziet hij er zo uit: Quote Share this post Link to post Share on other sites
-Lonneke 715 Report post Posted May 24, 2014 Ik vroeg me laatst af: zijn er mensen die verzoekjes hebben? Dat lijkt me wel eens leuk om te doen Quote Share this post Link to post Share on other sites
-Lonneke 715 Report post Posted June 8, 2016 Afgelopen tijd bezig met Game of Thrones dingetjes. Begonnen met Jon Snow, maar ik kreeg ruzie met mijn krijtjes, dus die ligt nu even apart. Daarna Arya Stark getekend in haar 'blinde periode' (met het excuus dat ik dan even geen ogen hoef te doen ) Jon: Arya: Quote Share this post Link to post Share on other sites
-Morgana 429 Report post Posted June 8, 2016 Oeh die zijn herkenbaar. Ik vind vooral Arya erg mooi gelukt. Ben benieuwd naar Jon Snow als je hem af hebt wanneer je je ruzie met je krijtjes hebt opgelost. Quote Share this post Link to post Share on other sites