Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Sign in to follow this  
Nymphadora Tops

Overlegtopic Hoofdstuk 15 - 18

Recommended Posts

In dit topic horen we graag wat jullie eerste indruk was bij het herlezen van de volgende hoofdstukken van Harry Potter en de Gevangen van Azkaban:

Hoofdstuk 15: De Zwerkbalfinale

Hoofdstuk 16: Professor Zwamdrifts Voorspelling

Hoofdstuk 17: Kat, Rat en Hond

Hoofdstuk 18: Maanling, Wormstaart, Sluipvoet en Gaffel

Laat van jullie horen en veel discussieplezier!

H 15:

- Ik was vergeten dat Hermelien Malfidus in het boek een mep geeft! Ik dacht dat het alleen in de film zo was..

- Kan Hermelien niet gewoon de tijd terugdraaien en de les van bezweringen (die met Gniffelspreuken) toch volgen?

- Weten andere leerkrachten eigenlijk hoe Hermelien al haar lessen kan volgen? Want op het einde lijkt het niet tot Sneep door te dringen dat Hermelien wel degelijk op 2 plaatsen tegelijk kan zijn...

- p 228: droom over draken en Harry die daarvan wegvlucht: verwijzing naar boek 4! Hoe nice :P.

H 16:

- Hoe groot moet die hutkoffer wel niet zijn waarin de leerlingen het moeten opnemen tegen de boeman bij het examen van Lupos?

- Hoe kan je nu punten geven op iets wat mensen zogezegd zien in een glazen bol?

H 17:

- Waarom de moeite doen om meubels in het Krijsende Kot te zetten? Als het toch alleen maar als doel heeft voor Lupos om daar de nacht als weerwolf door te brengen? Of is dat eerder zodat hij als weerwolf iets heeft om zich uit te leven?

H 18:

- Hoe zou Pippeling als Schurfie bij de Wemels zijn terecht gekomen?

- Kan je eigenlijk kiezen in welk dier je verandert wanneer je leert om een faunaat te worden?

- Kan je eigenlijk kiezen in welk dier je verandert wanneer je leert om een faunaat te worden?

Als ik het me goed herinner, heeft Rowling eens gezegd, dat je faunaatvorm hetzelfde is als je Patronus. Dat zal je dus zelf wel niet kunnen kiezen.

Dit roept bij mij wel de volgende vraag op. Een Patronus kan veranderen, zou dan bij een faunaat ook dat veranderen?

- Weten andere leerkrachten eigenlijk hoe Hermelien al haar lessen kan volgen? Want op het einde lijkt het niet tot Sneep door te dringen dat Hermelien wel degelijk op 2 plaatsen tegelijk kan zijn...

Het was behoorlijk geheim, en Hermelien heeft moeten beloven om de tijdverdrijver alleen te gebruiken voor haar studie. Bovendien overtreden ze de regels door te proberen iets aan de tijd/geschiedenis te veranderen. Iets was Sneep waarschijnlijk wel van Harry zou veranderen, maar Hermolien is dan wel een betweter, maar ze houdt zich wel altijd aan de regels. Nou ja, voor zover Sneep weet dan. Over ingrediënten voor toverdranken stelen, zullen we het maar niet hebben. :P

- Kan Hermelien niet gewoon de tijd terugdraaien en de les van bezweringen (die met Gniffelspreuken) toch volgen?

Is ze op dat moment al niet in de tijd teruggegaan? Misschien kan je niet twee keer teruggaan?

En verder kan ze toch ook niet teruggaan als Harry en Ron zeggen dat ze er niet was? Ze zou hoogstens kunnen teruggaan en aan de deur luisteren of zo.

Ik denk dat we er vanuit moeten gaan dat ze dat niet weten, maar mochten ze er zich toch vragen bij stellen (doordat ze merken hoeveel klassen ze doet of door met een andere leerkracht te praten merken dat ze in twee lessen tegelijk was) dan zal Perkamentus het hen wel zeggen of kunnen ze het zelf wel bedenken?

Is het belangrijk dat de leerkrachten dit zouden weten?

- p 228: droom over draken en Harry die daarvan wegvlucht: verwijzing naar boek 4! Hoe nice :knuf:.

Haha, dat had ik helemaal niet gemerkt. :D

- Hoe groot moet die hutkoffer wel niet zijn waarin de leerlingen het moeten opnemen tegen de boeman bij het examen van Lupos?

Ik had ook moeite om me dat voor te stellen.

- Hoe kan je nu punten geven op iets wat mensen zogezegd zien in een glazen bol?

Het is dan ook complete onzin. Ofwel heb je de gave, ofwel niet. Dat kan je toch niet leren?

- Waarom de moeite doen om meubels in het Krijsende Kot te zetten? Als het toch alleen maar als doel heeft voor Lupos om daar de nacht als weerwolf door te brengen? Of is dat eerder zodat hij als weerwolf iets heeft om zich uit te leven?

Ja, dat laatste. Of ze wilden het er echt laten uitzien alsof het een gewoon huis was? Mocht er toch eens iemand binnenraken?

- Hoe zou Pippeling als Schurfie bij de Wemels zijn terecht gekomen?

Ik denk dat hij zich heeft laten vangen door een verkoper omdat hij geen zin had om voor zichzelf te zorgen en op de hoogte wilde blijven van ht nieuws?

Als ik het me goed herinner, heeft Rowling eens gezegd, dat je faunaatvorm hetzelfde is als je Patronus. Dat zal je dus zelf wel niet kunnen kiezen.

Dit roept bij mij wel de volgende vraag op. Een Patronus kan veranderen, zou dan bij een faunaat ook dat veranderen?

Dat laatste heb ik me ook al afgevraagd. Maar de vraag is misschien eerst: zijn je faunaatvorm en Patronus sowieso hetzelfde? Misschien was dat bij James zo, maar dat hoeft bij Harry niet per se? Harry's patronus is James's faunaat (en ook zijn Patronus?), maar is hij dan ook per se een hert als faunaat?