Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Musicals

• Log in om te reageren
80 reacties in dit topic

#1 Ingrid

Ingrid

Ik ben een panda - A.k.a 'Kleintje'

• -Forum Crew
  • 1926 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Treehugging.

Gepost 04 July 2011 - 18:19

Ben jij een echte musicalfreak? Laat hier dan weten naar welke musicals jij van plan ben te gaan en waar je geweest bent!
  • 0
My alarm clock is clearly jealous of the amazing relationship I have with my bed.

#2 Charlotte

Charlotte

independant woman

• Member +
  • 2422 Posts:
  • Interesses:Lezen. Films/Series.

Gepost 08 July 2011 - 21:54

Ik vind musicals leuk! Ik ben twee keer naar een musical in Londen geweest (Billy Elliot in Oktober 2009 en naar Mama Mia! in mei 2010) en vooral de laatste vond ik erg leuk! Ik heb de film gezien en wist dus hoe het ongeveer ging lopen, maar de acteurs en actrices straalden gewoon. Het was duidelijk te zien dat ze hun werk geweldig vonden en dat is natuurlijk extra leuk!
Ik heb ook nog Footloose gezien, zo'n twee jaar terug, daar herinner ik me vrij weinig van. Het enige wat me bijgebleven is dat er een enorme lamp in de weg hing toen die twee hoofdrolspelers bovenop een steiger gingen zitten. :angel:
Als laatste heb ik We Will Rock You gezien op 13 april 2011! Op het begin vroeg ik me af wat ik hier in godsnaam deed, maar het was echt geweldig leuk en grappig! Het jammere was dat ze liedjes vertaalden, waarvan Radio Gaga echt een enorme faal was. Bohemian Rhapsody, We Will Rock You en We Are The Champions waren wel origineel en leuk! Het verhaal was wel oké, maar het ging om de liedjes. Killer Queen was lekker evil en die kerel met die zonnebril die er als kruising tussen een bewaker en James Bond uitziet was ook wel tof.
Oh, en die twee Vikings waren ook leuk. Dat stel was zo grappig! B)

Toen ik in Londen was zag ik ook posters voor The Phantom Of The Opera, was zou ik die graag willen zien. De film heb ik een aantal keren gezien en ik vind het verhaal gewoon mooi met een prachtig moraal. Daarnaast is het natuurlijk altijd goed als iemand op het briljante idee komt om Sweeney Todd opnieuw uit te voeren. Ik ben dan ook behoorlijk jaloers op Annabel & Josephine, aangezien die wat dichter bij Parijs wonen, waar ze dus die musical opvoeren. Gelukkig heb ik de foto van de mooie poster die er hing van hen gekregen! ;)
  • 0

#3 Warhoofd

Warhoofd

Schtroumpfez moi d'ici!

• Member +
  • 1313 Posts:
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:Muziek, zingen, boeken, lezen, smurfen, filosofie, reizen, koningshuizen, geschiedenis, familie, gek doen.

Gepost 08 July 2011 - 22:11

In mijn leven ben ik slechts naar één musical geweest: Mamma Mia. Maar aanstaande woensdag ga ik zowaar naar mijn tweede toe: Mary Poppins! :angel: Ik heb er zin in!
  • 0
Vanavond gaan we slapen en morgen zien we wel.

#4 Sean

Sean

Haiku master! (aka Mr. Nfiz)

• Member +
  • 3178 Posts:

Gepost 08 July 2011 - 22:15

Mijn laatste musicalalbum is van The Book Of Mormon. Een musical die bij de laatste Tony Awards flink heeft gewonnen. En het leukste: Het is van de makers van South Park. Erg grappig en het is eigenlijk lekker schoppen tegen "gekke gelovigen". Maar het belangrijkste is dat het echt ontzettend leuke muziek is.

En om even tegen de vooroordelen over musicals in te gaan:

Deze post werd gewijzigd door Sean: 08 July 2011 - 22:25

• 0
"Dream on, your nipples are mine!"
-Nfiz-

#5 Leen

Leen

Elu on Ilus!

• Member +
  • 2151 Posts:

Gepost 08 July 2011 - 22:31

Ik heb echt te veel musicals gezien de afgelopen 10 jaar en nu begint mijn interesse een klein beetje te dalen, hoewel ik het nog steeds wel heel leuk vind hoor! Zowieso wil ik komend seizoen naar Miss Saigon en Wicked. B)
Misschien leuk om even een lijstje te geven van musicals die ik heb gezien:

- 42nd Street
- The Lion King
- The Wiz
- Tarzan
- Mary Poppins
- Urinetown
- Footloose
- Fame
- We Will Rock You
- Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat
- Cats
- Ja Zuster, Nee Zuster
- Ciske de Rat
- Dirty Dancing
- Evita
- Les Misérables
- All Shook up/Love me Tender
- Hairspray

Dat was het volgens mij wel! :angel: LOL.
Ik hoop trouwens stiekem wel heel hard op een remake van Aida, want tot mijn grote spijt heb ik die nooit gezien! ;)

Deze post werd gewijzigd door Leen: 08 July 2011 - 22:33

• 0
All the art of living lies in a fine mingling of letting go and holding on...

#6 Warhoofd

Warhoofd

Schtroumpfez moi d'ici!

• Member +
  • 1313 Posts:
  • Interesses:Muziek, zingen, boeken, lezen, smurfen, filosofie, reizen, koningshuizen, geschiedenis, familie, gek doen.

Gepost 08 July 2011 - 23:29

In mijn leven ben ik slechts naar één musical geweest: Mamma Mia. Maar aanstaande woensdag ga ik zowaar naar mijn tweede toe: Mary Poppins! ;) Ik heb er zin in!

Ik loog! B) Ik was vergeten dat ik ook naar Fame ben geweest. Ondanks dat Jim daarin speelde, heb ik me niet zo aan hem geërgerd als ik had gedacht.

Met dank aan Leen, wiens rijtje musicals mijn geheugen deed opfrissen. :angel:
  • 1

#7 ThaMartin

ThaMartin

Geheime Projectontwikkelaar

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • RPG naam:Marcus Tynian
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 11 July 2011 - 03:58

Heel veel plezier bij Mary Poppins Remco. Ik heb hem 2 keer gezien en ik hou er echt van! :lol:
  • 0

#8 Ineke

Ineke

Ordelid

• Member +
  • 2218 Posts:

Gepost 11 July 2011 - 11:44

Ik vond Mary Poppins een beetje tegenvallen, eigenlijk XD Ik had er meer van verwacht.

Naast naar Mary Poppins te zijn geweest, heb ik The Lion King twee keer geweest, ben ik naar Legally Blonde geweest (op kosten van de baas. =D), Hairspray (die was overigens vreselijk leuk) en ook naar Mama Mia.
Ik moet zeggen dat ik ook heel graag naar Miss Saigon wil. Die lijkt me zo verschrikkelijk mooi <3
  • 0

#9 Warhoofd

Warhoofd

Schtroumpfez moi d'ici!

• Member +
  • 1313 Posts:

Gepost 18 July 2011 - 00:13

Heel veel plezier bij Mary Poppins Remco. Ik heb hem 2 keer gezien en ik hou er echt van! :zweet:

Ik ben er afgelopen woensdag dus heen geweest en ik vond hem geweldig! Ik zou er nog wel een keer heen willen, ook al stopt hij eind volgende maand. :P

Ik vond Mary Poppins een beetje tegenvallen, eigenlijk XD Ik had er meer van verwacht.

Wat had je dan meer verwacht?
Ik heb erg genoten van het verhaal, ik was er ook een beetje door ontroerd tegen het einde. :P
De liedjes vond ik super :zweet: en de decorwisselingen vond ik mooi gedaan.
  • 0

#10 Sean

Sean

• Member +
  • 3178 Posts:

Gepost 18 July 2011 - 12:30

Oeh, de posters hangen al overal. Het gaat er nu toch echt van komen. Wicked komt naar Nederland! Ik heb al twee afspraken staan om te gaan. Iemand in voor een WZ-Wicked-MiniMeet? <_<
  • 0
-Nfiz-

#11 Caoimhe

Caoimhe

The Irish Luck Charm

• Members
  • 117 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, muziek, theater, filmpjes maken, creatief bezig zijn met PSP of PS, films, Harry Potter. Doctor Who, The Vampire Diaries, Dexter, Merlin, My Parents are Aliens, Camelot en RPG

Gepost 18 July 2011 - 14:21

In m'n 22 levensjaren ben ik nog maar naar één musical geweest, tenminste wat ik me dan kan herinneren. Ik ben namelijk naar Tarzan geweest en ik moet zeggen dat ik dat best wel een prachtige musical vond. Maar Tarzan gaat vast en zeker niet mijn enige musical zijn, ooit ga ik vast nog wel een keer naar een andere musical haha <_<
  • 0

#12 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:
  • Interesses:Fanfictie, reizen, Sims 2, wetenschap, talen, musicals

Gepost 30 July 2011 - 23:29

Oeh, de posters hangen al overal. Het gaat er nu toch echt van komen. Wicked komt naar Nederland! Ik heb al twee afspraken staan om te gaan. Iemand in voor een WZ-Wicked-MiniMeet? :D

Jaaahaaaaaaah, ik wil 'm zoooo graag zien! Kan niet wachten! En Chantal en Jim vind ik stiekem ook heel erg leuk zo samen, ben benieuwd. Wanneer ga jij?

Ik wil trouwens heel graag nog naar Mary Poppins voordat 'ie stopt... Weet iemand of er nog een actie gaande is voor goedkopere kaartjes? (89 euro is toch iets boven mijn budget! :P)

@ Leen: Prachtige opsomming. :fluit:

Ik zal ook even een rijtje maken van musicals die ik heb gezien. Schaamteloos veel, zucht:

Saturday Night Fever (die komt in 2012 terug zag ik?!), Hair, The Lion King, Tarzan, Beauty and the Beast, Avenue Q (in Londen!), Aida (:angel:), Urinetown/Zeikstad (2x), Grease, Mamma Mia! (2x 'oude versie', 1x nieuw), We Will Rock You, Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat (2x), Ciske de Rat, Les Misérables, The Full Monty, All Shook up/Love me Tender (2x), La Cage Aux Folles, Petticoat, Maria!, Zorro.

Hehe. En ik kan er wel minstens net zoveel opnoemen die ik nog graag eens wil zien... :P
  • 0

#13 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, (ver)talen, drummen, muziek, vampiers...

Gepost 31 July 2011 - 00:02

In het algemeen heb ik echt niks met musical. Het aantal musicals dat ik gezien heb, is dan ook op een hand te tellen en twee ervan waren toen ik nog klein was en dus überhaupt niet kon kiezen of ik wel meeging XD Dat waren Aladdin en The Sound of Music. Ik heb altijd een bloedhekel gehad aan die laatste, dus ik kan ook niet zeggen dat die musical leuk vond. Aladdin was nog wel oké, maar goed... welke 7-jarige (denk ik) vindt het nu niet geweldig als er een echte olifant op het podium verschijnt.
Maar september 2010 ben ik dan naar Dans der Vampieren gaan kijken in Antwerpen en die muscial heeft een enorme indruk op me gemaakt! Het hielp al dat ik die musical gewoon zelf echt wilde zien, maar het was gewoon echt een vreselijk goede musical met echt gewoon rockmuziek en een IJZERSTERKE cast. Zelfs nu ben ik nog steeds onder de indruk als ik er eraan terugdenk. Die musical was gewoon alles waar ik dol op ben.
Ik heb dan met Kerstmis de DVD gekregen van de musical Dracula en ook die vind ik gewoon schitterend. Niet dat hij Dans der Vampieren kan overtreffen (maar dat komt ook wel omdat ik hem dus nooit live heb kunnen zien), maar wederom was het gewoon alles wat ik leuk vind.
Ik denk dat ik gewoon meer van het iets duisterder soort musical hou :fluit:
  • 0
My Virtual World Tour

Why can't we see that when we bleed we bleed the same?

#14 _Lily Evers_

_Lily Evers_

Welkom!

• Member +
  • 4956 Posts:

Gepost 07 August 2011 - 18:54

Ik ben net terug van Mary Poppins. Het toffe was dat wij (als platinum en golden seats) exclusief een kijkje backstage mochten nemen! We kregen een rondleiding langs de kleedkamers en alle spullen die ze gebruiken in de voorstelling. We liepen naast het toneel en we mochten zelfs op het toneel bij de decorstukken kijken. Ik vond het echt zoooo gaaf, en ik ben ook blij dat we gekozen hebben voor platinum seats (dat zijn de beste plekken in de zaal). Ze waren duur, maar ik heb echt wel genoten van de musical. :wub:
  • 0

Waar schaduwen vallen, schijnt ook de zon

#15 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 08 August 2011 - 16:07

^ Gaaf! :wub:

Ik ga volgende week ook eindelijk naar Mary Poppins! Net op tijd, haha. We zitten op rij 4, en dat voor 25 euro per persoon! Mooi. :P
  • 0

#16 Warhoofd

Warhoofd

Schtroumpfez moi d'ici!

• Member +
  • 1313 Posts:

Gepost 08 August 2011 - 20:36

^ Toe maar, dat is echt spotgoedkoop! Ik ben vorige maand geweest, ook voor een leuke prijs, maar voor 25 euro zou ik nog wel een keer willen, haha. Je gaat er vast van genieten, hij is erg leuk! :D
  • 0

#17 Sean

Sean

• Member +
  • 3178 Posts:

Gepost 11 September 2011 - 14:37

2 oktober is het 25-jarig jubileumconcert van Phantom of the Opera. Deze speciale voorstelling wordt getoond in meerdere bioscopen in Nederland.

Iemand in voor een meet? :P

KLIK
  • 0
-Nfiz-

#18 _Lily Evers_

_Lily Evers_

Welkom!

• Member +
  • 4956 Posts:

Gepost 11 September 2011 - 17:37

Is wel leuk ja! Alleen jammer dat Gerard Butler er niet bij is. :P
  • 0

Waar schaduwen vallen, schijnt ook de zon

#19 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 11 September 2011 - 17:57

2 oktober is het 25-jarig jubileumconcert van Phantom of the Opera. Deze speciale voorstelling wordt getoond in meerdere bioscopen in Nederland.Iemand in voor een meet? :PKLIK

I'm in! Althans, ligt eraan waar we meeten... Amsterdam of Groningen (:P) is prima wat mij betreft, de rest zou ik even uit moeten zoeken of dat gaat lukken. :)

De cast van Zorro! is deze week trouwens in het hoge noorden. M'n huisgenootjes gaan dinsdag naar de voorstelling, misschien dat ik probeer last minute ook nog een kaartje te regelen. Heb 'm al gezien natuurlijk, maar ik kan de verleiding van een halfnaakte René van Kooten moeilijk weerstaan. Al is hij sinds anderhalve week vader van kleine Senna... Dus 1) misschien heeft hij vrij om voor zijn gezin te zorgen, en 2) misschien moet ik me eindelijk eens volwassen gedragen en een kersverse vader niet degraderen tot seksobject. Ach ja. :o
  • 0

#20 Melody

Melody

Volleerd Tovenaar

• Member +
  • 669 Posts:
  • Interesses:Boeken, UK, musicals, gezelligheid

Gepost 11 September 2011 - 21:09

Mijn eerste musical was The lion king, en toen was ik verkocht. Echt, ik houd van musicals. Neemt natuurlijk niet weg dat ik mijn voorkeuren heb. Even denken waar ik allemaal geweest ben:

-Lion King
-Wicked (Londen)
-Les miserables
-All shook up / love me tender
-Ciske de rat
-Urinetown
-Phantom of the opera (Londen)
-Marry Poppins
-Into the woods
-Soldaat van oranje

Volgens mij waren ze dat. Wicked is één van mijn favorieten en die wil ik komend jaar dan ook graag in Nederland zien. Ik ben deels ook wel bang voor de vertalingen, want sommige Engelse woordgrapjes in die musical zijn echt geweldig. Gelukkig heeft deze vertaalster al veel goede vertalingen afgeleverd. The Phantom zien in Londen heeft al zijn eigen magie, echt heel gaaf om mee te maken en natuurlijk is het ook gewoon een geweldige musical. Ik denk dat soldaat van oranje me het meest verraste. Ik had geen idee wat ik moest verwachten en vond het nummer dat altijd als promotie werd gebruikt niet bijster interessant. Ik ben echter erg geraakt door die musical. We gingen na de eerste castwisseling en ik hoorde later dat die cast veel beter was dan de eerste. Goede acteurs, die het verhaal echt konden brengen en al die extra effecten versterkten dat alleen maar in plaats van dat ze afleidden. Ik zou hem best nog eens willen zien, maar dat gaat denk ik niet gebeuren en ergens wil ik dan ook liever mijn geld uitgeven aan wat nieuws, want ik wil nog zoveel zien. Ik wil heel graag Miss Saigon en Next to normal zien komend seizoen, die lijken me allebei erg mooi.
  • 0

#21 Warhoofd

Warhoofd

Schtroumpfez moi d'ici!

• Member +
  • 1313 Posts:

Gepost 11 September 2011 - 23:12

^Jij hebt al aardig wat musicals gezien. De enige die ik daarvan gezien heb is Mary Poppins en er staan wat musicals bij die ik heel graag had willen zien maar dus helaas niet gezien heb. De enige andere twee musicals die ik gezien heb zijn Mamma Mia en Fame.

2 oktober is het 25-jarig jubileumconcert van Phantom of the Opera. Deze speciale voorstelling wordt getoond in meerdere bioscopen in Nederland.

Iemand in voor een meet? :P

KLIK

Ik ben daar zeker voor in! Al hangt het ook voor mij af waar we dan gaan meeten. Arnhem lijkt me de beste plaats! :P
  • 0

#22 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 12 September 2011 - 16:29

Ik zag vanochtend dat het John Kraaijkamp Musical Awards Gala ook op 2 oktober wordt uitgezonden... En eigenlijk wil ik dat ook zien, is een soort jaarlijkse traditie. :P Waarom moeten dit soort dingen nou samenvallen, aargh?!!

Ben wel blij met de genomineerden trouwens! Ik heb ook zo mijn voorkeuren voor wie de prijzen wat mij betreft verdienen. Hebben jullie de lijst al bekeken?
  • 0

#23 Warhoofd

Warhoofd

Schtroumpfez moi d'ici!

• Member +
  • 1313 Posts:

Gepost 12 September 2011 - 23:39

^Ik heb de lijst nog niet bekeken, maar ik ga ervan uit dat er goede keuzes zijn gemaakt. Ik snap je dilemma wel hoor als je zoveel van musicals houdt. Maar je kan het JKMAG toch opnemen en later terugkijken? Dat kan bij het andere niet en de kans om dat te zien krijg je daarna ook niet meer. :angel:
  • 0

#24 Warhoofd

Warhoofd

Schtroumpfez moi d'ici!

• Member +
  • 1313 Posts:

Gepost 03 October 2011 - 22:00

Is er iemand hier nog geweest naar de bioscoop voor de speciale uitvoering van The Phantom of the Opera in Londen ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum? Ik wel!

Ik kende de musical niet, het verhaal niet, bijna alle muziek niet en dus was het allemaal nieuw voor me. Maar oh wat ben ik blij dat ik geweest ben! :D

Vooraf aan de musical was een half uur documentatiemateriaal waarin door onder anderen Andrew Lloyd Webber werd gesproken over onder andere de totstandkoming van de musical en verbeteringen die zijn aangebracht om het een succes te laten worden.
Daarna kwam de musical en nadat iedereen aan het einde voor zich had laten applaudiseren, kwam Andrew Lloyd Webber het podium op om te spreken. Vervolgens kwamen nog veel meer mensen die wat met de musical te maken hebben (gehad) het podium op, zoals Cameron Mackintosh en vier acteurs die voorheen de rol van The Phantom hebben gespeeld en Sarah Brighton. Zij ging ook nog zingen en de vier voormalige Phantoms ook, soms even met de Phantom van deze voorstelling erbij!

Over de man die de Phantom speelde: wat zong hij geweldig goed en mooi! En de andere vier ook hoor, al was er daar een van die een minder krachtige stem had, dus dat vond ik de minste van al de vijf. Dat deelde het publiek in de Royal Albert Hall ook, want voor hem duurde het even voor men begon te klappen en bij de anderen deden ze dat vrijwel meteen. En een ervan haalde op een gegeven moment uit met zijn stem waarbij ik toch wel even verbaasd was dat hij dat kon met zijn stem.

Ik vond de musical zoals ik hem gisteren gezien heb waarlijk een muzikale sensatie!

Oh, en dat ik in de bioscoop zat en niet werkelijk in de Royal Albert Hall gaf mij heel goed zicht op alle scènes, waaronder dus details en gezichtsuitdrukkingen. :fluit:
  • 0

#25 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 20 October 2011 - 22:06

Zondag naar Miss Saigon! Zin in ! :D

EDIT: Wat een prachtig verhaal. :D Zangtechnisch was het niet altijd even sterk, vooral in de eerste helft, maar wauw... Indrukwekkend! En ik hou van Stanley Burleson en Brigitte Heitzer!

Deze post werd gewijzigd door Nfiz: 25 October 2011 - 20:33

• 0

4 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 4 gasten, 0 anonieme gebruikers