Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Waar ga jij naartoe op vakantie?

• Log in om te reageren
76 reacties in dit topic

#76 Den Benny

Den Benny

Tovergrootmeester

• 15+ Member
  • 2710 Posts:
  • Geslacht:Tovenaar

Gepost 08 January 2017 - 09:32

Mount Rushmore is van ons programma verwijderd. De grote steden die we gaan aandoen: San Fran & Los Angeles (CA) en Las Vegas (NV). De natuurparken: Arches, Yellowstone, Grand Canyon en ev. Sequoia. We gaan quasi 'n ganse maand.

• 0

#77 Peetje

Peetje

Forum oma & Opperste Hotemetoot!

• +Administrators
  • 12857 Posts:
  • Geslacht:Zeg ik lekker niet!

Gepost 11 January 2017 - 11:50

Goeie keus!
Op een kleine maand moet dat zeker wel lukken. In Arches kun je zeker ook wel 2 dagen zoet brengen. Zelfde geldt voor Yellowstone en San Fransisco. In de buurt van Yellowstone ook zeker Grand Teton meenemen. Daar in de buurt stroomt de Green River, uit hoe heet die film ook alweer... The River Wild? Dacht met Merill Streep. In de buurt van Jackson Hole ook goede kans om elanden te zien en bold eagles.
Ik dacht dat er daar in de buurt ook nog iets kleins was met kalkterrassen/druipsteen in allerlei kleuren.

Salt Lake City ligt denk ik ook op de route naar boven. Behalve de stad van de mormonen, dus eventueel tempel bezoeken, is het ook de hoofdstad van de staat Utah en kun je het capitool bezoeken. Inderdaad, dat staat niet alleen in Washington, maar in de hoofdstad van iedere staat en je kunt het vaak bezoeken.

Op weg van LA naar Grand Canyon kan Calico ghost town nog een leuke tussenstop zijn. Een verlaten mijnwerkersdorpje wat nu toeristisch opgeknapt is. Je kunt/kon er ook de mijn in. Niet heel bijzonder, maar leuk als bijv. lunchstop.
Ook in die buurt Yoshua Tree NP. Yucca's yoshua trees), cactussen en rotsformaties.
Ga iets verder naar onderen en me pakt de Sonora Desert nog mee, met de bekende cactussen met de 'armen'.

Onderweg van Grand Canyon naar Aches zou ik Bryce Canyon nog aanraden. Mooie wandeling naar beneden, over de bodem en een dtuk verder weer omhoog.
Capitol Reef is mooi om doorheen te rijden.
Eventueel omweg via Mesa Verde.

Als je in SF naar Alcatras wil, moet je ruim van tevoren kaartjes gerelen. Op de dag zelf lukt niet meer. Tenminste, dat wad 15 jaar geleden zo. Damn, wat voel ik me nu oud...
In die buurt ook nog het bekende Yosemite (spreek uit: joosèmìtie, geen joozemait). Leuk als je van wandelen/hiken houdt. Bergachtig met watervallen en granietformaties.
Tussen SF en LA het Monterey Bay Aquarium en natuurlijk de 7 mile drive.

In de buurt van Las Vegas zijn Red Rock Canyon en Valley of Fire en natuurlijk lake mead met de stuwdam.
Andere mogelijkheid voor stuwdam is Lake Powell in de buurt van Page, mogelijke overnachting tussen Grand Canyon en Bryce.

Pfff, ik stop even. Later meer, als je wil. :)
  • 0

Draco Dormiens Nunquam Titillandus...

Ontdek het verhaal op de nieuwe Wizardzone RPG!

1 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers