Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Het geheim van Marcel Lubbermans

• Log in om te reageren
4 reacties in dit topic

#1 Daawn

Daawn

Tovergrootmeester

• -Forum Crew
  • 3674 Posts:
  • Geslacht:Heks

Gepost 14 November 2014 - 16:24

We kennen allemaal Marcel als het sullige klasgenootje in de eerste vier/vijf boeken. Vanaf het vijfde boek laat Marcel zien dat hij wel degelijk in staat was tot grootste magie en toverkunst.

Ik denk dat Marcel altijd al een geweldige tovenaar is geweest, maar dat zijn kunsten niet naar de oppervlakte kwamen door het trauma dat hij op liep in zijn kinderjaren.
Bovendien kreeg Marcel pas in het vijfde boek zijn eigen toverstok. Met andere woorden: Marcel toverde niet voldoende, omdat de toverstok niet naar hem luisterde.

Mijn stelling is:
Marcel Lubbermans was de meest vaardige tovenaar van zijn jaar.
  • 0

#2 Charlotte

Charlotte

independant woman

• Member +
  • 2422 Posts:
  • Interesses:Lezen. Films/Series.

Gepost 14 November 2014 - 17:48

Die theorie heb ik ergens op internet gelezen. Dat Marcel de staf van zijn vader (correct me if I'm wrong) heeft en daardoor niet goed kan toveren, omdat de staf de tovenaar kiest en niet andersom.

Ik denk dat hij zeker beter zou kunnen toveren als hij een eigen staf had, maar daarnaast heeft hij (waarschijnlijk door de marteling van zijn ouders en de nasleep) best weinig zelfvertrouwen. Hij is daarom een makkelijk doelwit voor Malfidus.
Maar ik durf eigenlijk niet te zeggen of hij, met zijn eigen staf en zonder jeugdtrauma's, een betere tovenaar zou zijn dan Harry of Hermelien. Simpelwel omdat hij eigen altijd al zo is geweest.
Wel een interessante stelling en ik ben benieuwd wat de rest zegt! Leuk dat er weer een nieuwe stelling komt!
  • 0

#3 Anslenemans

Anslenemans

Blaat!

• Member +
  • 3864 Posts:
  • Interesses:Lezen, dromen, geschiedenis, toffe tv-series en toffe films.

Gepost 14 November 2014 - 19:09

Haha, die hele theorie van Marcel en z'n eigen toverstok ben ik ook al vaak tegengekomen op tumblr :D.
Ik denk wel dat het hebben van zijn eigen toverstok (en niet die van zijn vader) ervoor heeft gezorgd dat hij wel beter kon toveren. En waarschijnlijk hebben z'n jeugdtrauma's er toe bijgedragen dat hij minder zelfvertrouwen had. (Zeker wanneer je eigenlijk onder druk staat om even goed te presteren als je vader (die toch wel erg heldhaftig was) maar dat niet altijd tot even veel resultaat leidde). Waarschijnlijk hebben die jeugdtrauma's er ook toe geleid dat hij pas heel laat magische trekjes begon te vertonen. Maar het is moeilijk om te zeggen dat Marcel ook echt de beste tovenaar van z'n jaar zou zijn geweest als hij al die dingen niet had gehad. Ik denk dat hij dan gewoon van hetzelfde niveau zou zijn geweest als al de rest, maar dat hij dan wel heel wat meer zelfvertrouwen had en zich niet zo snel op z'n kop liet zitten als nu.
  • 0
Science of Deduction.

Is your house bigger from the inside?

#4 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, (ver)talen, drummen, muziek, vampiers...

Gepost 14 November 2014 - 23:42

Wat er in het verleden is gebeurd en het feit dat hij pas zo laat een eigen toverstok had, zal ongetwijfeld wel meegespeeld hebben in dat Marcel in het begin weinig zelfvertrouwen had en zo een beetje het kneusje werd. Dat dat onterecht was, is zeker wel gebleken van zodra hij de kans kreeg om zich wat meer te bewijzen. Ik zou hem echter niet meteen bombarderen tot de meest vaardige tovenaar van zijn jaar, maar hij was zeker gelijkwaardig aan de anderen, ook al bleek dat dan niet meteen!
  • 0
My Virtual World Tour

Why can't we see that when we bleed we bleed the same?

#5 Josh

Josh

Practically perfect in every way

• -Site Crew
  • 10322 Posts:
  • Interesses:Series, schrijven, muziek, geschiedenis en nog veel meer!

Gepost 10 August 2015 - 17:14

Oneens

Zoals de anderen zeggen, dat van die toverstok en zijn gebrek aan zelfvertrouwen zullen meespelen. Dat wil echter niet zeggen dat hij anders meteen de meest vaardige tovenaar zou zijn. In ieder geval niet vaardiger dan Hermelien, maar niet minder vaardig dan Ron of Harry, denk ik.

• 0

0 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers