Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Sign in to follow this  
Peetje

Writersblock, aaaargh!

Recommended Posts

Iedereen die schrijft, heeft er weleens last van. Writersblock, gebrek aan inspiratie of misschien zelfs helemaal geen zin meer om te schrijven. De nachtmerrie van iedere schrijver of schrijfster dus.

Hebben jullie er weleens last van en zo ja, wat doe je er dan aan?

Ik denk dat ik hier last van heb. Ik heb al heel lang een verhaal in mijn hoofd en met ZvdF wilde ik echt schrijven, maar ik heb het druk en ik kan mezelf er niet toe aanzetten... Zelfs geen one-shot voor Goudgrijps verhalenkluis of een stuk aan mijn fanfic die toch al bijna afgelopen is. Dat is gewoon erg frustrerend, want ik wil wel een uitdaging afmaken. Ik heb ook al veel te lang niet meer met de fanfic uitdaging meegedaan...
Ik zal nog eens op mijn USB rond gaan snuffelen, wie weet krijg ik daar inspiratie van en schrijf ik alsnog een one-shot, want dat is wel belachelijk lang geleden... Ooh wat een ergernis is dit zeg!

Uuurgh, ik ken het probleem...
Ik wil ook meedoen met de ZvdF, maar ik heb geen inspiratie!! [img]http://www.wizardzone.nl/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]
Weet wel wat ik wil doen, maar niet hoe ik moet beginnen, of waar ik moet eindigen, het is echt verschrikkelijk...
Waarschijnlijk heb ik gewoon te lang niet geschreven, moet ik er weer inkomen... :kiss:
Ik denk dat ik gewoon info voor mn verhaal op ga zoeken, misschien werkt het...
xx- beccy

Ik heb echt een chronisch writersblock volgens mij. Beh. ):
Ik vind het echt heel vervelend, want ik krijg constant ideeën voor verhalen, en dan kan ik er niks mee. Ik heb nu ook een heel groot idee.
Maar wat ik er dus aan doe: Zvdf of NaNo opzoeken, en mezelf dwingen om te schrijven. Het hoeft niet goed te zijn, niet helemaal logisch, gewoon blijven schrijven. Ik heb hier alsnog een heleboel moeite mee, maar het is mijn enige poging om er nog van af te komen.

Wat vooral heel vervelend is, is dat ik moet schrijven voor school. We moeten korte verhalen schrijven, en die dan omzetten in scenario's. Voor school heb je dan een deadline, en ik zat het afgelopen jaar echt met een groot writersblock. Pff. ):

Ik kan het niet echt een writersblock noemen, maar kom... Ik was dus een fanfictie van [i]Downton Abbey[/i] begonnen, maar toen kwam er veel officiële informatie over het tweede seizoen uit en toen klopte het van geen kant meer en zat ik enigszins vast. Nou ja, je kunt dan natuurlijk wel door zoals je wilt, maar toch is het een beetje irritant. :D Ondertussen liep ik ook over van ideeën voor andere dingen, met als gevolg dat ik nu met drie beginnetjes van andere verhalen zit. Ik zit nu actief aan een van die dingen te schrijven, maar ik weet niet... Ik weet wat er moet gebeuren, ik heb zin om het uit te schrijven, maar... Het heeft niet [i]dat[/i], als jullie begrijpen wat ik bedoel. :P

Ik heb op het moment alleen een writersblock wat de one shot club beteft. Ik kan echt niks met het stelletje dat ik gekregen heb. Heb al tips gekregen over onderwerpen, zoals een ontmoeting op het ministerie of een wit voetje halen, maar kan het maar niet onder woorden brengen. Echt vervelend. Ik heb daarom maar om een ander stelletje gevraagd.