Spring naar inhoud

Foto

Eerste reacties tijdens het lezen

• Log in om te reageren
14 reacties in dit topic

#1 Peetje

Peetje

Forum oma & Opperste Hotemetoot!

• +Administrators
  • 12857 Posts:
  • Geslacht:Zeg ik lekker niet!

Gepost 02 August 2016 - 10:23

Wat is jouw eerste reactie nu je het achtste boek aan het lezen bent?
  • 0

Draco Dormiens Nunquam Titillandus...

Ontdek het verhaal op de nieuwe Wizardzone RPG!

#2 ThaMartin

ThaMartin

Geheime Projectontwikkelaar

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • RPG naam:Marcus Tynian
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 02 August 2016 - 12:49

Ik heb hem vannacht uitgelezen en zonder dingen te verklappen: Ik heb geen seconde spijt gehad dat we hem zijn gaan halen! :D 

• 0

#3 Peetje

Peetje

• +Administrators
  • 12857 Posts:

Gepost 02 August 2016 - 12:57

Ik ben ongeveer op de helft. Het zal nog wel een paar dagen duren, maar ik heb nu al geen spijt.
Londen is ook goed bevallen, dat gaan we misschien volgend jaar nog ens doen.
  • 0

#4 Peetje

Peetje

• +Administrators
  • 12857 Posts:

Gepost 02 August 2016 - 21:38

En sneller dan verwacht, ik heb 'em ook uit.

Ik vind de afstamming van D. wel behoorlijk in de fanfictie hoek zitten. Zowiezo voer voor fanfictie schijvers, dit verhaal.
  • 0

#5 ThaMartin

ThaMartin

Geheime Projectontwikkelaar

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • RPG naam:Marcus Tynian
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 03 August 2016 - 00:09

Ja, nieuwe mogelijkheden liggen weer open :D

• 0

#6 Sabbientje

Sabbientje

rasechte paardengek

• Member +
  • 1984 Posts:
  • Locatie:In een zonnig klinkend dorp onder de rook van Rotterdam
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Paarden, lezen, schrijven en natuurlijk Harry Potter

Gepost 03 August 2016 - 06:44

Ik ben net begonnen. (heb het boek gisteren gekregen) dus over het verhaal kan ik nog geen oordeel vellen.

Het is wel even wennen met lezen. Maar leest wel lekker weg.

• 0

#7 Peetje

Peetje

• +Administrators
  • 12857 Posts:

Gepost 03 August 2016 - 07:09

Door alle witregels leest het ook lekker snel.
  • 0

#8 Eliza

Eliza

Miss. Lukt

• Member +
  • 1741 Posts:
  • Interesses:ENGELS, boeken, piano, muziek, geschiedenis, cultuur, religies, UK

Gepost 03 August 2016 - 10:17

Ik ben net begonnen, en hoewel ik het verhaal al weet (kon niet wachten tot de eerste previews geweest waren om een samenvatting te lezen *fluit*), zitten er ook voor mij verassingen in. In elk geval leest het heerlijk. Maar goed, ik lees voor mijn studie al zoveel toneelstukken dat het voor mij niet wennen is om te lezen :P 

• 0

#9 Anslenemans

Anslenemans

Blaat!

• Member +
  • 3864 Posts:
  • Interesses:Lezen, dromen, geschiedenis, toffe tv-series en toffe films.

Gepost 04 August 2016 - 18:42

Ik ben vandaag erin begonnen, ik zit nog niet heel ver, bijna op het einde van act 1, maar ik vind het wel al tof tot nu toe. Alleen had ik sommige dingen niet verwacht en vind ik sommige dingen ook een beetje fanfic-achtig. Maarja, ik ben wel al blij dat ik het heb gekocht :D

(En ik weet nog helemaal niks van het verhaal zelf, dus dit is wel een verrassing :D).

Spoiler

Deze post werd gewijzigd door Anslenemans: 07 August 2016 - 16:10

• 0
Science of Deduction.

Is your house bigger from the inside?

#10 Sabbientje

Sabbientje

rasechte paardengek

• Member +
  • 1984 Posts:

Gepost 13 August 2016 - 20:40

Ik lees niet zo snel. Niet zoveel tijd helaas.

Ben nu halverwege act 3. 
Het lezen gaat wel steeds lekkerder en ik kom steeds meer in het verhaal. 

• 0

#11 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, (ver)talen, drummen, muziek, vampiers...

Gepost 14 August 2016 - 20:31

Ik ben gisteren naar het toneelstuk gaan kijken en echt: WOW! We zaten met z'n zessen tijdens elke pauze eerst twee minuten in stilte naar elkaar te kijken omdat we zo onder de indruk waren dat we gewoon niet wisten wat zeggen. Echt waar, de special effects zijn écht magisch en hoe de acteurs de kleine nuances die de personages in de boeken en films hebben ook meenemen in het toneel; de acteurs op het toneel waren echt even veel hun personage als de filmacteurs dat waren en dat vind ik echt een pluim waard, want het kan echt niet evident zijn om dit over te nemen!

Dat gezegd zijnde, ik begrijp wel waarom sommige mensen die enkel het script lezen en niet naar het toneelstuk (kunnen) gaan iets hebben van "WTF is dit plot". Er zitten echt wel dingen in waar ik wat vreemd van op kijk, maar op toneel werkt het echt wél. Ik begrijp nu waarom Rowling er zo op hamerde dat dit in toneelvorm moest en zou zijn en niet anders. Ik kan niet uitleggen waarom precies, maar het toneel doet het hem gewoon :P

Ik had tijdens het kijken wel soms dat een personage iets zei of deed of op een manier reageerde waarvan ik zoiets had: 'Nee, dat zouden ze écht niet zeggen'. Hadden jullie dat bij het lezen ook? Ik ben nu het script meteen ook gaan lezen, maar omdat ik het stuk ook gezien heb, lees ik het natuurlijk vanuit wat ik gezien heb, dus ik vraag het me gewoon af hoe dat zit als je het enkel leest :)

In ieder geval, ik <3 Scorpius, hoe briljant is die kerel :') En de trolley lady, dat was echt epic - misschien ietwat onwaarschijnlijk, maar wel epic :')

Ik vond het ook wel fijn hoe humor en serieuze dingen afgewisseld werden. Er zitten zo'n droge dingen in. En ik vind het gegeven wel tof om te zien hoe het had kunnen zijn.

Dus, ondanks dat ik wel begrijp dat sommigen hun twijfels hebben over het plot (ik heb ze hier en daar ook), ben ik over het algemeen toch heel tevreden over dit nieuwe verhaal en ben ik gewoon blij dat we toch weer iets extra hebben gekregen. En naar het toneel gaan kijken is nu al een van mijn hoogtepunten van dit jaar. Het was gewoon zo indrukwekkend en echt de moeite waard <3

• 0
My Virtual World Tour

Why can't we see that when we bleed we bleed the same?

#12 Sabbientje

Sabbientje

rasechte paardengek

• Member +
  • 1984 Posts:

Gepost 16 August 2016 - 08:49

Hij is uit!!!
Vanochtend de laatste scene's gelezen.
Van sommige dingen vraag ik mij echt af hoe ze dat gaan uitvoeren op het podium.
En andere dingen zullen waarschijnlijk veel duidelijker is op het podium.

Ik had bijvoorbeeld veel moeite met Act 1 scene 4. Die was zo verwarrend. Zweinstein, treinstation, Zweinstein, treinstation.
maar daarna kwam ik wel steeds meer in het verhaal en las het steeds lekkerder.

Zelfs een keer zitten vloeken dat ze na een cliffhanger naar een andere scene over gingen *LOL*
Zo gemeen als ze dat doen. 

• 0

#13 Eliza

Eliza

Miss. Lukt

• Member +
  • 1741 Posts:
  • Interesses:ENGELS, boeken, piano, muziek, geschiedenis, cultuur, religies, UK

Gepost 16 August 2016 - 19:34

Ik heb hem uit en ik moet zeggen, het is beter in z'n geheel dan alleen het plot lezen!

Ik ben echt jaloers dat jij naar het toneelstuk geweest bent Sacha, en ik snap volledig dat het als toneelstuk wel kan werken. Mits er een soort draaiende schijf is voor de wisselende scenes inderdaad! 

Ik vond het vooral leuk om de karakters wat beter te leren kennen weer. Ginny komt goed uit de verf, Ron is nog steeds een grappenmaker en Harry is nog heel erg Harry. Ik had eigenlijk haast gehoord dat Harry wat volwassener geworden was. 

Oh en het was heel interessant te zien wat had kunnen gebeuren, vonden jullie niet? 

• 0

#14 Peetje

Peetje

• +Administrators
  • 12857 Posts:

Gepost 16 August 2016 - 21:01

Willen jullie er in verband met spoilers rekening mee houden, dat het eerste stukje van iedere post op de voorpagina te zien is. :)
Ik ben nog aan het uitvogelen hoe dat te voorkomen, maar heb niet heel veel tijd. Bedankt mamens iedereen die het boek nog niet heeft, of heeft gelezen.
  • 0

#15 Den Benny

Den Benny

Tovergrootmeester

• 15+ Member
  • 2710 Posts:

Gepost 18 August 2016 - 19:26

Ik vind het een boek dat zich traag laat lezen. Anders dan de vorige 7 is door de toneelvorm moeilijker leesbaar.

Spoiler

• 0

1 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers