Spring naar inhoud

Foto
* * * * * 1 Stemmen

Jeugdsentiment/nostalgie

• Log in om te reageren
17 reacties in dit topic

#1 Sean

Sean

Haiku master! (aka Mr. Nfiz)

• Member +
  • 3178 Posts:
  • Geslacht:Tovenaar

Gepost 12 November 2018 - 15:05

Ik weet dat het niet de juiste plek is voor dit topic maar aan de activiteit te zien wordt er niet meer gemodereerd en dit staat bovenaan de pagina dus voor iemand die langskomt om toch even te kijken is dit het opvallendst.

Ik zat gewoon wat oude topics door te lezen en terug te denken aan hoe het hier vroeger was. Soms heb je wel eens zo'n nostalgische bui. Het deed me denken aan alle leuke momenten die ik hier heb gehad en de geweldige vrienden die ik hier heb leren kennen.

Sommigen ben ik uit het oog verloren, anderen maken gelukkig nog deel uit van mijn leven, met Shannon als de allerbelangrijkste natuurlijk. Maar laten we vooral Denise niet vergeten, een fantastisch mens. En ook Martin en Carleen die ik nog steeds bijna wekelijks zie.

Helaas is de lijst met WZ'ers die ik uit het oog ben verloren een stuk langer. De mensen met wie ik toentertijd altijd kon lachen en huilen. Contact komt van twee kanten en ik weet dat ik hier net zo schuldig aan ben, maar af en toe mis ik ze... Laura, Erik, Jouk, Eliza, Melissa, Samantha, Yoni, en nog genoeg anderen.

Ik weet niet zo goed waarom ik dit schrijf. Misschien gewoon even mij ei kwijt om WZ daarna weer voor maanden te vergeten.

Ik wil vooral zeggen dat WZ altijd heel belangrijk voor me is geweest en daarvoor wil ik iedereen bedanken.

Dus jij, lezer, terug na zo'n lange tijd om tegen beter weten in te kijken of er wat gepost is. Hallo. Ik denk aan je. Mis jij het ook?

• 0
"Dream on, your nipples are mine!"
-Nfiz-

#2 Charlotte

Charlotte

independant woman

• Member +
  • 2422 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Lezen. Films/Series.

Gepost 12 November 2018 - 18:42

Ik kom hier ook nu omdat ik in een nostalgische bui ben, dit topic komt voor mij als geroepen! Een paar dagen geleden wilde ik graag het oude forum (Versie 3?) bekijken, maar ik kon het niet zien helaas. Is het weg? Of deed ik iets verkeerds?

WZ is voor mij ook erg belangrijk geweest vanaf het moment dat ik mij hier aanmeldde, al weer meer dan tien jaar geleden. Ik heb hier ontdekt dat ik fanficties schrijven leuk vond en ik heb hier mijn fics kunnen posten, andere fics kunnen lezen en hierdoor heb ik ook veel vriendschappen gesmeden. Wat ik zo fijn vond was dat ik altijd serieus genomen werd, terwijl ik 14 was toen ik begon met schrijven en eerlijk gezegd was het, zoals alles wat je voor de eerste keer doet, niet echt goed. Maar het was leuk, en mensen reageerden, en ik las fics van anderen en reageerde op hen. Ik heb een paar WZ'ers in het echt ontmoet nadat ik jaren met hen gesproken heb via de PB op WZ en daarna via MSN. (Een nostalgische bui voor een andere keer haha)

Ik herinner me heel veel namen nog, zowel de WZ naam als de echte naam, soms doet iets me in het echte leven aan WZ denken of aan een specifieke forumgebruiker en dan wil ik dat met iemand delen, maar niemand uit mijn persoonlijke omgeving kent WZ. Ik kwam hier om mijn liefde voor Harry Potter met anderen te delen, en wat heb ik dat kunnen doen. Wat heb ik veel andere interesses leren kennen. Sommigen van hen zijn nog steeds heel belangrijk in mijn leven! Zonder WZ had ik dat allemaal niet gehad, zulke fijne herinneringen, vriendschappen, momenten. Ik herinner me de frustraties toen de zesde film met een half jaar werd uitgesteld. Ik geloof zelfs dat dat al bijna tien jaar geleden is! Ik weet nog dat het forum eens een paar dagen offline was! Ik herinner me de Spotlight, de vragen voor vertalers om artikelen van Mugglenet te vertalen, mensen die hele Engelse fanficties vertaalden naar het Nederlands, met toestemming van de originele auteur. Als ik er zo over na denk, is dat toch eigenlijk geweldig. Een hele gemeenschap die alles met elkaar deelt omdat ze samen één ding leuk vinden, namelijk Harry Potter.

Sean, dit topic komt voor mij als geroepen! Dankjewel!

• 0

#3 Peetje

Peetje

Forum oma & Opperste Hotemetoot!

• +Administrators
  • 12856 Posts:
  • Geslacht:Zeg ik lekker niet!

Gepost 21 November 2018 - 12:04

Leuk topic, dankjewel Sean.

Jeugdsentiment is WZ niet voor mij, ik ben altijd de forumoma geweest. :P
Nostalgie ligt hier zeker wel. Alle meetings, de leuke contacten, de fanfics en spammende nieuwe leden. :P
Met Renée heb ik nog steeds contact, en zeer regelmatig, ondanks de oceaan die er tussen ligt. Verder eigenlijk weinig. Martin spreek ik sporadisch. Dat is waarschijnlijk het nadeel van forumoma zijn, iedereen zit in een totaal andere levensfase.
Een aantal mensen stuur ik nog wel een kerstkaart.
Af en toe kom ik nog eens kijken, en soms gebeurt er dan ineens weer wat.

@ Charlotte: Volgens mij zat er in de database van de vorige versie een hoop ellende die er niet uit te krijgen was. Ik weet dat Martin en Jouk er lang mee bezig zijn geweest. Jouk heeft ooit wel een aantal topics ‘gered’.
  • 0

Draco Dormiens Nunquam Titillandus...

Ontdek het verhaal op de nieuwe Wizardzone RPG!

#4 Ceridwen

Ceridwen

Just Sjonnie

• Member +
  • 2950 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, Japan, muziek luisteren, wz, Supernatural, Torchwood, Disney, fanfiction

Gepost 23 November 2018 - 13:57

Wauw, ik ben hier vandaag even komen kijken vanwege een nostalgische bui - wat leuk om hier dan een topic over te vinden :D Dankjewel Sean!

Ik ben hier in 2004 gekomen vanwege een specificieke fanfiction - Een wandeling in jouw schoenen - misschien kennen sommigen hem nog wel ;) Zoveel andere leuke fics gelezen en vooral blijven plakken om de leuke sfeer die hier altijd hing, waarbij mensen eigenlijk altijd respectvol met elkaar omgingen. Daar kunnen veel fora nog een puntje aan zuigen. Veel mensen leren kennen, ook wel eens tijdens meetings en met sommigen ben ik nog bevriend op Facebook ondanks dat ik eigenlijk met niemand meer heel veel contact hebt tegenwoordig. Ik heb een van de beruchte wz-relaties gehad.. :D

Een geweldige tijd hier gehad en dit forum kwam op een goed moment in mijn leven, omdat je hier altijd de steun kon vinden die je op dat moment nodig had. En wat Charlotte zegt, die frustratie toen het forum een paar dagen offline was, herken ik nog maar al te goed! XD

Voor mij is WZ ook altijd heel erg belangrijk geweest en ik ben de mensen die daarvoor hebben gezorgd, heel erg dankbaar! <3

Edit: geweldig, al die kerstsmilies die (al? nog steeds?) actief zijn haha.

• 0

#5 Anslenemans

Anslenemans

Blaat!

• Member +
  • 3864 Posts:
  • Interesses:Lezen, dromen, geschiedenis, toffe tv-series en toffe films.

Gepost 28 November 2018 - 19:58

Zalig, ik kwam hier even nog iets teruglezen, en dan kom ik dit topic tegen! 

Maar ik begrijp het helemaal, soms vind ik het jammer dat dit forum niet meer gebruikt wordt. Die facebookgroepen zijn toch anders (niet zo respectvol, bijvoorbeeld). Maar, alles gaat verder, en de herinneringen aan dit leuke forum blijven bestaan (en gelukkig kan je regelmatig terugkomen om dingen opnieuw te lezen! 

• 0
Science of Deduction.

Is your house bigger from the inside?

#6 Charlotte

Charlotte

independant woman

• Member +
  • 2422 Posts:

Gepost 29 November 2018 - 13:45

@ Charlotte: Volgens mij zat er in de database van de vorige versie een hoop ellende die er niet uit te krijgen was. Ik weet dat Martin en Jouk er lang mee bezig zijn geweest. Jouk heeft ooit wel een aantal topics ‘gered’.

Wat jammer!

Ik ben hier in 2004 gekomen vanwege een specificieke fanfiction - Een wandeling in jouw schoenen - misschien kennen sommigen hem nog wel ;)

Edit: geweldig, al die kerstsmilies die (al? nog steeds?) actief zijn haha.

Ik heb die fanfic nooit gelezen, maar ik herken de titel wel. Ik herinner me nog wel dat daar regelmatig gepost werd en op gereageerd werd. Ik herinner me dat nymphadora Blame The Moon schreef, die heb ik gelezen. Ik heb ook heel veel verhalen gelezen over Lily en James van 1991nicole. Ik heb ook fics gelezen van Sarah Wemel en Peetje.

En de kerstsmileys zijn er voor mijn gevoel al jaren haha!

de herinneringen aan dit leuke forum blijven bestaan (en gelukkig kan je regelmatig terugkomen om dingen opnieuw te lezen! 

Helemaal mee eens!

Via WZ ben ik ook veel dingen tegengekomen die ik anders pas veel later of misschien wel helemaal niet ontdekt had. Death Note bijvoorbeeld. Ik heb dat gekeken tijdens de proefwerkweek in de derde. Ik kon niet stoppen met kijken en daardoor ben ik wel in aanraking gekomen met andere anime en ik heb de 2006 live action films gehuurd bij de videotheek. (Kan dat ook bij nostalgie horen? haha)

Ik kon ook over dingen praten waar ik niet over kon praten in mijn directe omgeving, omdat niemand het kende. A Series of Unfortunate Events bijvoorbeeld. Er was hier altijd wel iemand die er iets van wist en dan kon ik op die manier toch nog mijn ei kwijt. Twilight en The Hunger Games bijvoorbeeld. 

• 0

#7 Ceridwen

Ceridwen

Just Sjonnie

• Member +
  • 2950 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, Japan, muziek luisteren, wz, Supernatural, Torchwood, Disney, fanfiction

Gepost 30 November 2018 - 15:20

@ Charlotte: Jaaaaaa, Death Note :D ik heb niet zo heel lang geleden de hele serie weer gekeken toen hij op Netflix werd gezet!

• 1

#8 Peetje

Peetje

• +Administrators
  • 12856 Posts:

Gepost 03 December 2018 - 11:55

Ewijs ken ik zeker nog. Maar goed, als fanfic mod moest ik natuurlijk verplicht lezen. :P

En die kerstsmilies... Tja, ik vermoed na de laatste kerst nooit meer terug gezet? En iets met skins die overhoop lagen weet ik me ook nog te herinneren.

Ik vind het heel leuk wat Ceridwen zegt over de sfeer. Echt grote rellen hebben we volgens mij nooit gehad en ik denk dat dat best uniek is in forum-land.
  • 0

#9 Leen

Leen

Elu on Ilus!

• Member +
  • 2151 Posts:

Gepost 03 December 2018 - 13:29

Hee wat leuk! Ik kwam hier toevallig nog eens kijken uit nostalgie en zag dit topic staan! Dus ik dacht “ik zeg even hoi!”

Ik heb mooie herinneringen aan Wizardzone, van de leuke mensen tot de Winter Efteling meetings en mijn eerste vriendje! Inmiddels ben ik bijna 30, dus is het voor mij al zo’n 15 jaar geleden dat ik me hier aanmeldde!
  • 0
All the art of living lies in a fine mingling of letting go and holding on...

#10 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2993 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, (ver)talen, drummen, muziek, vampiers...

Gepost 07 December 2018 - 00:25

Heel af en toe passeer ik hier ook nog eens en inderdaad, in een vlaag van nostalgie komt dat gemis dan wel boven. Wat waren het toch geweldige tijden, uren posts lezen en met mekaar kletsen en weet ik wat. Ik ben er pas wat later bijgekomen, maar heb toch heel veel erg fijne momenten en herinneringen aan mijn tijd hieraan.

En heel toevallig kwam ik vandaag net mijn map tegen waarin ik alle artikels die ik ooit voor Wizardzone heb vertaald, mooi in heb bewaard. Daarom dat ik nu weer eens kijkje kwam nemen en plots dit topic tegenkwam.

Hoewel de activiteit weg is, is het fijn om te weten dat we allemaal datzelfde gevoel hebben, blij zijn om wat we hier allemaal beleefd hebben en het stiekem ook gewoon keihard missen. Het internet is een pak saaier geworden zonder een dagelijkse portie Wizardzone, dat geef ik na al die jaren nog altijd eerlijk toe.

• 0
My Virtual World Tour

Why can't we see that when we bleed we bleed the same?

#11 Charlotte

Charlotte

independant woman

• Member +
  • 2422 Posts:

Gepost 08 December 2018 - 09:35

@ Charlotte: Jaaaaaa, Death Note :D ik heb niet zo heel lang geleden de hele serie weer gekeken toen hij op Netflix werd gezet!

Ik ga hem binnenkort ook nog eens kijken! Hij blijft toch erg goed en Death Note heeft voor mij een speciaal plekje in mijn hart. De eerste serie die ik heb gebingewatched én zo heb ik veel andere anime en manga leren kennen!

Hebben jullie ook ooit dat je je specifieke posts enzo herinnerd? Toen ik hier voor het eerst kwam was volgensmij een van de eerste posts dat het huisje van Hagrid werd opgebouwd omdat er begonnen werd aan het filmen voor de zesde film. Voor mijn gevoel zijn de laatste drie films nog erg recent, maar dan kijk ik naar de datum en dan is het alweer bijna tien jaar geleden dat de zesde film uitkwam! Ik weet nog dat ik via een stream de premiere wilde volgen, maar uiteindelijk vond ik dat heel saai om te kijken haha.

Ik herinner me ook nog de eerste foto's die werden vrijgegeven, onder andere eentje van de Unbreakable Vow tussen Sneep, Narcissa en Bellatrix. Ik weet nog dat Nfiz/Shannon reageerde op die foto met een pijl die wees naar het haar van Narcissa en dat ze typte: 'Ik geef het op.' Daar kan ik na al die jaren nog om lachen, want dat was precies de reactie die ik ook had bij dat haar!  :P

Door het snuffelen in oude topics ben ik ook de Fanfictie Uitdaging weer tegengekomen. Dat er elke maand een verhaal geschreven kon worden met een bepaald onderwerp of bepaalde personages oid, en daar werd dan een winnaar uit gekozen. Oh en de Zomer van de Fantasiteer Veer! Dat was altijd in juli en augustus toch? ik was dat alweer bijna vergeten, maar zodra je dan zo'n naam weer ziet dan herinner je je het meteen weer!

Anadria heeft het hierboven mooi verwoord: Het internet is een pak saaier geworden zonder een dagelijkse portie Wizardzone

• 0

#12 Peetje

Peetje

• +Administrators
  • 12856 Posts:

Gepost 09 December 2018 - 18:49

Wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie allemaal zulke goede herinneringen hebben. :D
  • 0

#13 Morgana

Morgana

op de versirius toer (A) / Tubbie! =D

• -Site Crew
  • 4108 Posts:
  • RPG naam:Isobel Clarkson

Gepost 12 January 2019 - 22:38

ah wat leuk om te zien dat ik niet de enige ben die af en toe komt spieken!  :lol:  En ik mis het oude WZ!

Ik had het er net over met een vriendin dat ze vroeger HP fanfics schreef en dat ze ze meende ik ook hier had geplaatst, maar kan het niet terugzien want is waarschijnlijk V3 geweest. :( (oh heerlijk die kerstemoticons!)

Ik heb ook zeker goede herinneringen aan WZ, Een hoop leuke meetings gehad. Zowel officiële meetings als 1 op 1. En ook een hele hoop mooie fanfics mogen lezen zoals Ewijs. Een aantal van hier volg ik nog op insta, maar voor de rest eigenlijk geen contact meer, wat eigenlijk wel heel jammer is.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor alle mooie momenten! :wub:

• 0

The ones who love us, never really leave us and you can always find them in here <3

When you have to make a hard decision: flip a coin. ~

~ Because when that coin is in the air, you suddenly know what you're hoping for..

#14 Alassea

Alassea

Ordelid

• Member +
  • 2354 Posts:

Gepost 22 March 2019 - 17:55

Zo cool dit topic! Vandaag was ik ook in die bui. En dan zie ik dit topic. Dus ook maar ff een post van mij. Heel leuk om dit te lezen dat niet alleen ik de avonturen op en rond WZ soms mis. Leuke tijd!

• 0

#15 Zeef

Zeef

Schaapje

• Member +
  • 3722 Posts:

Gepost 09 April 2019 - 10:53

Superleuk dit!! Ik moest heel erg aan jullie denken omdat ik zondag (na heel wat jaren) weer eens naar de EFF in Utrecht ga, waar ik hele leuke herinneringen aan heb. (misschien kom ik ineens nog iemand tegen ook :D )

Ik heb afgelopen weekend ook een foto album bekeken dat ik in die tijd (zeg 10 jaar geleden) gemaakt heb. Staan weinig specifieke WZ foto's in maar wel een paar. Ik had het er toen ook met mijn moeder over hoe jong ik was toen ik hier op het forum kwam, en ook naar de meetings ging. Mijn ouders zijn ook nog wel een paar keer mee geweest als begeleiding -een paar tafeltjes verder hahaha.

Maar ondanks dat ik wat jonger was dan de rest heb ik me hier altijd enorm thuis gevoeld, en mijn moeder merkte ook op dat jullie toch ook wel goed op me letten, en dat ze me daarna ook met een gerust hart achter durfde te laten.

Het is zo jammer dat alles zo veranderd is op internet en dit niet echt meer een ding is, maar leuk dat het nog bestaat en iedereen toch ook nog even terug komt! :knuf:  (mooie emojis ook nog haha.)

• 0
You say love, I say killing time.

#16 Ingrid

Ingrid

Ik ben een panda - A.k.a 'Kleintje'

• -Forum Crew
  • 1926 Posts:
  • Interesses:Treehugging.

Gepost 21 April 2019 - 16:10

WZ lijkt zo lang geleden, maar gek genoeg voelt het nog supervertrouwd om die afkorting te typen, in plaats van “wizardzone”. Eigenlijk heb ik aan de posts en topics op WZ uitsluitend hele wazige herinneringen overgehouden, maar aan enkele mensen juist hele heldere herinneringen. Hoewel het contact inmiddels een beetje is verwaterd, zijn er ook mensen met wie ik tot lang na de WZ-tijd nog contact heb gehad. Ik denk dat WZ een behoorlijke vlucht voor me was van mijn middelbareschoolbestaan en een manier om in contact te komen met mensen die wat ouder waren dan ik. Nu ik 22 ben, heb ik waarschijnlijk net de leeftijd bereikt die de gemiddelde WZ’er destijds had - en toch heb ik me hier altijd geaccepteerd gevoeld.

Dankjewel, lief WZ, voor de grote impact die je op mijn leven hebt gehad. Of we nou ooit direct contact hebben gehad of niet, ik zal jullie nooit vergeten. 😊
  • 0
My alarm clock is clearly jealous of the amazing relationship I have with my bed.

#17 Peetje

Peetje

• +Administrators
  • 12856 Posts:

Gepost 24 April 2019 - 17:32

Wat ontzettend leuk dat er steeds weer mensen langs komen en even herinneringen ophalen.

@Zeef: jouw eerste meet was volgens mij de fantasy fair, je moeder liep er toen ook rond. En jij was niet blij dat ik je zo goed in de gaten hield. :P
  • 0

#18 Bellatrix van Detta

Bellatrix van Detta

Nightwish rocks! <3

• 15+ Member
  • 288 Posts:
  • Interesses:Computeren, WZ, (hard)rock en metal, Nightwish (met Tarja), tv kijken, gamen, fietsen, kletsen, feestjes, en natuurlijk Harry Potter ;)

Gepost 12 May 2019 - 14:48

Heerlijk, dit topic! Ik kom ook even gezellig hoi zeggen. ;)

Wauw, het is serieus alweer 14 jaar geleden dat ik me registreerde op WZ. Ik was destijds een meisje van 12 en registreerde me onder de naam "Percylover". Misschien herinneren sommigen van jullie dit nog, dat ik ooit helemaal verliefd was op Percy en het ook nergens anders over kon hebben. Nu ik er zo op terug kijk, moet ik daar best om lachen, hihi :) Toen mijn "liefde" voor Percy verdween, was ik dan ook heel blij dat leden van WZ de mogelijkheid kregen om hun gebruikersnaam te veranderen! ;)

WZ is een heel belangrijk onderdeel van mijn leven, ik heb veel aardige mensen leren kennen, waaruit hele hechte vriendschappen zijn ontstaan! Daar ben ik jullie nog altijd dankbaar voor. Wat WZ uniek maakte, was dat het een zeer uitgebreid forum was (en natuurlijk nog steeds is ;) ) waarin iedereen goed met elkaar overweg kon en er altijd duidelijk werd overlegd! Dit heb ik op sommige fora anders gezien.

Ook bepaalde fanfics zullen me altijd bijblijven, met als voorbeelden "Orde van de Feniks" geschreven door Peetje en "Blame the Moon" geschreven door nymphadora. Heel veel respect heb ik daarvoor!

Inmiddels ben ik 26 jaar en ben ik niet meer zo actief op WZ als vroeger. Maar toch kom ik zo nu en dan nog eens kijken en zal ik nooit helemaal stoppen met WZ, daarvoor is dit forum veel te mooi! De herinneringen zal ik ook altijd bij me dragen.

WZ, bedankt! :D
  • 0

"Natuurlijk speelt het zich in je hoofd af, maar waarom zou dat in hemelsnaam moeten betekenen dat het niet echt is?"                                    

Ghost Love Score

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

0 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers