Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Welk boek lees je?

• Log in om te reageren
779 reacties in dit topic

#1 Lonneke

Lonneke

Kabouter

• -Forum Crew
  • 4982 Posts:
  • Geslacht:Heks

Gepost 05 July 2011 - 11:43

In navolging op 'Wat luister je', 'wat heb je gegeten' en 'welke film zag je laatst' dan nu dit topic. De titel lijkt me duidelijk. Welk boek lees je momenteel?
  • 0

#2 Anslenemans

Anslenemans

Blaat!

• Member +
  • 3864 Posts:
  • Interesses:Lezen, dromen, geschiedenis, toffe tv-series en toffe films.

Gepost 07 July 2011 - 10:37

Ik ben nog eens begonnen in 'Elfenwinter', van Bernhard Hennen. Ik had zin om de hele Elfen-reeks nog eens opnieuw te lezen.
  • 0
Science of Deduction.

Is your house bigger from the inside?

#3 Charlotte

Charlotte

independant woman

• Member +
  • 2422 Posts:
  • Interesses:Lezen. Films/Series.

Gepost 08 July 2011 - 09:58

Ik ben laatst bij de bieb geweest en heb The Twilight Saga Official Guide geleend en het boek over Mythen en Legenden waar Harry Potter op gebaseerd is. Ik vind beide boeken erg interessant om te lezen en soms herinner ik me wel wat van die mythen en denk ik 'Oh ja'!' Dat is gewoon erg leuk om te lezen. Beide schrijvers hebben complete achtergrondverhalen bij hun research, daar kan ik nog wat van leren.
Verder lees ik OotP en Lemony Snickets the Hostile Hospital. Wanneer de marathon voorbij is begin ik aan Chris Priestley Tales of Terror of the Tunnels Mouth, wanneer ik die uitheb ga ik de originele versie van Twilight lezen, want die is volgens velen beter dan de Nederlandse vertaling die ik dus eerst heb gelezen.
  • 0

#4 Sabbientje

Sabbientje

rasechte paardengek

• Member +
  • 1984 Posts:
  • Locatie:In een zonnig klinkend dorp onder de rook van Rotterdam
  • Interesses:Paarden, lezen, schrijven en natuurlijk Harry Potter

Gepost 08 July 2011 - 10:00

Devil May Care

Een boek met in de hoofdpersoon James Bond.
Soms een beetje langdradig.
  • 0

#5 Bibi

Bibi

Welkom, Bibi!

• Member +
  • 793 Posts:

Gepost 08 July 2011 - 10:32

^ En dan liegt ze niet... Ik heb hem ook gelezen toen ik bij haar was XD

Ik ben momenteel al een tijdje bezig in Adrian Stone's Profeet van de Duivel. Hij valt me een beetje tegen.
  • 0

Lees en schrijf je graag verhalen, neem dan eens een kijkje op SaBi's Verhalenforum
(ook fanfictie, uitdagingen, tips en wedstrijden!)

#6 Zeef

Zeef

Schaapje

• Member +
  • 3723 Posts:

Gepost 08 July 2011 - 14:40

Bij Fool's Errand ben ik ondertussen beland. :!!:
  • 0
You say love, I say killing time.

#7 Anslenemans

Anslenemans

Blaat!

• Member +
  • 3864 Posts:

Gepost 08 July 2011 - 21:31

Devil May Care

Een boek met in de hoofdpersoon James Bond.
Soms een beetje langdradig.

Is dat dat boek, geschreven door Sebastian Faulks? Andere boeken van hem zijn anders wel tof om te lezen :angel:.
  • 0
Science of Deduction.

#8 Sean

Sean

Haiku master! (aka Mr. Nfiz)

• Member +
  • 3178 Posts:
  • Geslacht:Tovenaar

Gepost 08 July 2011 - 21:55

Ik lees niet, ik luister :angel: Audioboeken en wandelen is een geweldige combinatie. Nu bezig met 1984. Tot nu toe ben ik niet heel erg onder de indruk. Ik word er voornamelijk depressief van.
  • 0
"Dream on, your nipples are mine!"
-Nfiz-

#9 Charlotte

Charlotte

independant woman

• Member +
  • 2422 Posts:

Gepost 08 July 2011 - 22:23

Dat is wel een heel origineel idee, Sean! Doe je dat vaker? Misschien dat ik dat ook ga proberen, maar ik heb geen discman en eerlijk gezegd heb ik alleen nog maar muziek gedownload.
  • 0

#10 Sean

Sean

Haiku master! (aka Mr. Nfiz)

• Member +
  • 3178 Posts:

Gepost 08 July 2011 - 22:58

Ik ben begonnen met de Harry Potter audioboeken, vooral omdat ik een Stephen Fry fanboy ben :angel: Maar het is echt geweldig. En ik zou gewoon downloaden, is echt ideaal. Een iPod of elke willekeurige andere mp3-speler werkt. Ik weet niet of je bezwaar hebt tegen Engels want er zijn niet zo gek veel Nederlandstalige audioboeken.
  • 0
"Dream on, your nipples are mine!"
-Nfiz-

#11 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, (ver)talen, drummen, muziek, vampiers...

Gepost 11 July 2011 - 18:49

Ik ben net begonnen in Nachtwacht van Sergej Lukjanenko. Ik heb de film al gezien en de boekenreeks ligt al een hele tijd op m'n boekenplank, maar ik ben er dus nu pas in begonnen. Tot zover leest het wel lekker weg ^^
  • 0
My Virtual World Tour

Why can't we see that when we bleed we bleed the same?

#12 Charlotte_1981

Charlotte_1981

SpiritLeviosa54

• Member +
  • 1083 Posts:
  • Interesses:gitaar, Harry Potter, Sims 3, sims Middeleeuwen en Napoleon. Opera, muziek en Kunst. Reizen.

Gepost 11 July 2011 - 19:44

Ik ben de thuiskomt van Anna Enqvist aan het lezen. Erg mooi. Gaat over james Cook, of eigenlijk zijn vrouw die op zij thuiskomst wacht. En Nelson komt er in voor, maar dan nog als jonkie.

En eerlijk gezegd zou ik niet in haar schoenen willen staan. Wat heeft zij veel verliezen te verduren.

O, ja ik ben ook nog bezig in een biografie over Wellington, je weet wel een van de generaals die Nap(oleon) heeft verslagen in Waterloo.
  • 0

#13 Cristina van Detta

Cristina van Detta

Leerling Tovenaar

• 15+ Member
  • 235 Posts:

Gepost 13 July 2011 - 15:22

Ik ben momenteel eigenlijk in meerdere boeken tegelijkertijd bezig, maar 1 ervan is een haast vergeten boek dus die vermeld ik niet haha.

Ben nu bezig in Harry Potter and the Deadly Hallows en in Clockwork Angel van Cassandra Clare. Ben echt helemaal gek van de reeksen van Cassandra, zowel the Mortal Instruments als Infernal Devices gaan over Shadowhunters, mensen die demonen verslaan en ook kwaadaardige downworlders (vampieren, weerwolven, elven) zijn niet veilig voor de shadowhunters.
  • 0

#14 Caoimhe

Caoimhe

The Irish Luck Charm

• Members
  • 117 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, muziek, theater, filmpjes maken, creatief bezig zijn met PSP of PS, films, Harry Potter. Doctor Who, The Vampire Diaries, Dexter, Merlin, My Parents are Aliens, Camelot en RPG

Gepost 14 July 2011 - 18:07

Ik ben pas geleden begonnen in het boek Stravaganza: City of Masks van Mary Hoffman en het begint al direct goed :P
  • 0

#15 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, (ver)talen, drummen, muziek, vampiers...

Gepost 14 July 2011 - 18:19

Nactwacht van Sergej Lukjanenko is uit, dus lees ik nu het vervolg: Dagwacht. En ik ben ook begonnen in 'Het Vedriet van België' ... vraag me niet waarom XD
  • 0
My Virtual World Tour

Why can't we see that when we bleed we bleed the same?

#16 ThaMartin

ThaMartin

Geheime Projectontwikkelaar

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • RPG naam:Marcus Tynian
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 19 July 2011 - 06:44

Ik ben momenteel bezig in het laatste boek van de serie "The Mallorean" door David Eddings. Als het rustig is op het werk dan vliegen de pagina's er echt doorheen, heerlijk! :P
  • 0

#17 Eliza

Eliza

Miss. Lukt

• Member +
  • 1741 Posts:
  • Interesses:ENGELS, boeken, piano, muziek, geschiedenis, cultuur, religies, UK

Gepost 19 July 2011 - 09:03

The Vampire Acadamy: Shadow Kiss - Richelle Mead.
Niet van een erg hoog niveau, maar wel leuk om te lezen :P

Ik moet binnenkort Pride & Prejudice eens gaan lezen, voor mijn profielwerkstuk.
  • 0

#18 wouterruygrok

wouterruygrok

Ordelid

• Members
  • 1049 Posts:
  • RPG naam:Wouter de Bakker
  • Interesses:- Harry Potter!
    - Lezen
    - Zwemmen

Gepost 19 July 2011 - 09:07

Ik ben nu bezig in SpangaS op Survival van Wendy Buenen. Het boek is alleen zo leuk dat ik hem nu al bijna weer uit heb.
  • 0
Al is een leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel

#19 Nienie

Nienie

Ordelid

• Member +
  • 2001 Posts:

Gepost 24 July 2011 - 08:31

#guiltypleasure

Ik ben helemaal verslaafd aan de Gossip Girl boeken, momenteel...
  • 0

#20 Lonneke

Lonneke

Kabouter

• -Forum Crew
  • 4982 Posts:

Gepost 24 July 2011 - 11:36

Gister begonnen in het eerste deel van Game of Thrones. Eerst het boek lezen, dan de serie kijken :P
  • 0

#21 Charlotte

Charlotte

independant woman

• Member +
  • 2422 Posts:

Gepost 27 July 2011 - 16:11

Ik ben begonnen met de Harry Potter audioboeken, vooral omdat ik een Stephen Fry fanboy ben :P Maar het is echt geweldig. En ik zou gewoon downloaden, is echt ideaal. Een iPod of elke willekeurige andere mp3-speler werkt. Ik weet niet of je bezwaar hebt tegen Engels want er zijn niet zo gek veel Nederlandstalige audioboeken.

Ik zal het eens uit gaan proberen! Ik lees/luister het liefst in originele taal, dus ik heb absoluut geen bezwaar tegen Engels!

Op dit moment lees ik heel erg veel. Ik moet nog 77 bladzijden in Chris Priestleys Tales of Terror from the Tunnels Mouth. Lemony Snickets The Hostile Hospital heb ik uit en ik lees het volgende boek als ik terug ben van vakantie.
Gisteren heb ik Harry Potter and the Order of the Phoenix uitgelezen en Harry Potter and the Half-Blood Prince neem ik mee naar Newcastle! :)
  • 0

#22 ThaMartin

ThaMartin

Geheime Projectontwikkelaar

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • RPG naam:Marcus Tynian
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 30 July 2011 - 10:19

Ik ben nu (opnieuw) bezig met het eerste boek van de serie "Het Elenium" van David Eddings, maar nu in het Engels. Het is een driedelige serie, maar ik heb nu ook het vervolg erop, tevens een serie van 3 boeken, dus ik ben het verhaal weer even aan het ophalen :fluit:
  • 0

#23 Anslenemans

Anslenemans

Blaat!

• Member +
  • 3864 Posts:

Gepost 30 July 2011 - 18:44

Ondertussen ben ik bezig aan 'De vergeten brief' van Kate Morton. Ik zit nog niet erg ver, maar het is wel al tof vind ik ^^.
  • 0
Science of Deduction.

#24 Ingrid

Ingrid

Ik ben een panda - A.k.a 'Kleintje'

• -Forum Crew
  • 1926 Posts:
  • Interesses:Treehugging.

Gepost 31 July 2011 - 17:12

Op vakantie heb ik het audioboek De Weduwnaar van Kluun geluisterd, nu ben ik Komt een vrouw bij de dokter aan het herlezen. Ik hou van Kluun, het is echt een briljante schrijver die humor heeft en mensen en gebeurtenissen op een hilarische manier vergelijkt. Verder krijgt hij het ook nog eens voor elkaar, om ondanks al die humor, een geweldig verhaal te creëren. Gedurende de serie, leef je echt mee met de hoofdpersoon, ookal kan het nog zo'n zak zijn.
  • 0
My alarm clock is clearly jealous of the amazing relationship I have with my bed.

#25 Charlotte_1981

Charlotte_1981

SpiritLeviosa54

• Member +
  • 1083 Posts:
  • Interesses:gitaar, Harry Potter, Sims 3, sims Middeleeuwen en Napoleon. Opera, muziek en Kunst. Reizen.

Gepost 31 July 2011 - 22:06

Ik ben nu "Als dat maar goed gaat" van Marten Toonder aan het lezen. En het verhaal "het einde van eindeloos". En het verhaal "het verschiet" heb ik al uit. Ik ben dus in een Bommel bezig.
  • 0

0 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers