Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Lonneke

Welk boek lees je?

Recommended Posts

Ik ben nog steeds bezig in The Book Thief van Markus Zusak. Ik kan elke avond maar een paar hoofdstukken lezen, want overdag heb ik voorlopig geen tijd. Ik denk wel dat ik me daar de komende weken van augustus mee ga bezig houden: het lezen van boeken! :D

Anyway, nog steeds een geweldig boek. Ik raad het echt aan iedereen aan! Ik ben nog niet op het eind, maar ik ben echt heel nieuwsgierig en het boek is simpelweg fascinerend en ongelooflijk goed geschreven. Ik hou van die schrijfstijl!

Ik ben een beetje aan het twijfelen over wat ik hierna ga lezen. Ik zal eens een blik op mijn boekenkast moeten werpen!

Lord of the Rings aan het lezen, ik heb ze eindelijk gevonden in de bieb!

'Het Reisgenootschat van de Ring' hadden ze niet, dus ben ik begonnen in 'De Twee Torens'. Erg gaaf om te lezen, hoewel ik wel moeten zeggen dat het wat moeilijker leest, ik kan me er net iets moeilijker een beeld bij vormen dan bij bijvoorbeeld Harry Potter. Bij LOTR moet ik wat ik lees meer kneden en bijschaven, bij Harry Potter hoef ik het alleen een beetje te schaven af en toe. Vreemde metafoor, ik weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel.

^Jane Austen is gewoon leuk :(

Ik lees nu dus Pride & Prejudice ook voor mijn profielwerkstuk. Ik vind het leuker dan ik had verwacht maar ik zit er ook langer aan dan ik had verwacht, maar in general vind ik het heel erg leuk om te doen. Jane Austen is echt heel leuk, vind ik dan <_<

Ik ben net begonnen in Terry Pratchett's [i]The Colour of Magic[/i].

Het boek van Jodi Picoult is inmiddels een paar dagen uit. Ik heb nu ook echt even genoeg van haar. Nu lees ik Bron van duisternis, geschreven door Weis en Hickman. Tot nu toe boeit het me wel.

Ik ben nu bezig in de vuurbeker. Ik ben bezig de hele Harry Potter cyclus weer eens te lezen.

De Chicklit [url="http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/inez-zo/1001004004468346/index.html"]Inez &zo[/url]. Niet bepaald een literair hoogstandje, maar ik las hem op vakantie en dan is het prima te doen. :(

Een oud, stoffig boek uit de boekenkast: [url="http://www.scholieren.com/boekverslagen/18933"]A kiss before dying[/url] in het Engels. Het boek komt uit 1953. Zelf heb ik geloof ik ook een redelijk oude editie, echt met zo'n ouderwetse tekening erop. :( Prima te doen.

Nu ben ik bezig in 'Overtuiging' van Jane Austen. Haha, ik ben in een romantische bui tegenwoordig :P.

Ik lees nu 'Angel' van L. A. Weatherly. het leest heel vlot en tot nu toe sleept het verhaal me nog altijd mee ^^ Ik ben dus al heel benieuwd naar het vervolg ^^

Ik heb vandaag Zorro van Isabel Allende weer eens uitgelezen. *is al ruim een week in Zorro-mood*

Endymion Spring van Matthew Skelton. Een kinder/tiener-boek eigenlijk, maar kom ;). Ik heb het vroeger al eens gelezen, maar herinnerde mij er niet echt veel meer van.

[i]Goena-Goena[/i] van P.A. Daum. Naar het schijnt lijkt het een beetje op [i]De Stille Kracht[/i] (vond ik wel goed namelijk ;)). :P Het taalgebruik is in ieder geval geweldig:

[quote]De twist liep hoog op en ze scholden op elkaar en op elkaars familie, alsof zij van hoogst immorele afkomst waren.[/quote]

Of iets in die trant. ;) Waarom praten we anno 2011 niet meer zo? Tegenwoordig zouden we gewoon gezegd hebben dat het een stel aso's is, ofzo. :P Dit is toch veel leuker?

'The Restaurant at the end of the Universe' van Douglas Adams, 2e boek in 'The Hitchhikers guide to the galaxy'. Haha, het is weer leuk!

Ik heb [I]The Book Thief[/I] uitgelezen en ik ben er zeker van dat het nog een tijd zal duren voordat ik een boek tegenkom dat zo goed is! Ik vind het spijtig dat ik hem moet doorsturen, ik had hem liever in mijn eigen boekenkast gezet!

Daarna heb ik [I]Trouw nooit met een heks (en andere vrijmoedige liefdesverhalen uit 1001 nacht)[/I] gelezen. Het was behoorlijk vermakelijk en ook eh - tja, laten we maar zeggen dat het alleen geschikt is voor zij die ook weten wat 'vrijmoedig' precies wil zeggen. :P

Nu ben ik begonnen in [I]Gejaagd door de wind[/I], iets wat Josephine vast graag hoort. :) Ik heb hem hier al een tijdje staan en ik vond het toch eens tijd hem te lezen.

Daarnaast ben ik ter voorbereiding van mijn thesisverdediging en uit interesse begonnen in een aantal filosofische boeken, onder andere [I]De l'évasion[/I] van Emmanuel Levinas (bijna uit) en [I]Het woord is geest geworden. Filosofie van de secularisatie[/I] van Gianni Vattimo. Geen spannende literatuur, maar vanuit mijn opleiding wel erg boeiend. B)

Ik lees nu Sjakie en de grote glazen lift

*leest zo ook dat hij 500 berichten heeft n da dit de 500e is!*

Ik ga zo beginnen in Jack Sheppard, door William Harrison Ainsworth. Verplicht leesvoer voor een vak dat ik volg. Ik heb echt geen idee wat ik van dat boek moet verwachten. Toch lees je zo'n boek anders, als het niet voor puur ontspanning is (en er een deadline is waarop het uit moet zijn).

Ik ben nu bezig met Don DeLillo's [i]Falling Man[/i]. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik ben sowieso niet echt meer gewend aan hedendaagse schrijvers. Ik kan me veel meer vinden in de literatuur van de 18e eeuw :D

Ik ben ook tegelijkertijd bezig met [i]The Restaurant at the end of the Universe[/i] van Douglas Adams. Leuk boek! :erm:

^Douglas Adams is geniaal :P Ik ga z'n boeken ook weer lezen.

Ik ben momenteel bezig in [i]Mobiel[/i] van Stephen King en [i]Lichte koude huivering[/i] van Karin Slaughter. Ik kan me alleen niet zo goed concentreren op het boek van Stephen King omdat het een beetje vaag wordt...

Ik lees op dit moment [i]Wit'ch War [/i]van James Clemens en [i]Shadowmarch[/i] van Tad Williams. In het eerste boek ben ik al een eindje en dat leest lekker vlot. Ik had ook niet anders verwacht aangezien de eerste twee boeken in de reeks ook al zo heerlijk lazen ^^ In het tweede boek ben ik helemaal nog niet ver, dus daar kan ik voorlopig weinig over zeggen.

Ik ben van Levinas overgestapt op enderzijds [I]Ecce Homo[/I] van Friedrich Nietzsche en [I]Tractatus Logico-Philosophicus[/I] van Ludwig Wittgenstein. Ik weet van beide boeken wat erin staat, maar ik heb ze nog nooit gelezen. Ik vind het eigenlijk heel fijn dat ik nu zulke mijlpalen van de filosofie kan lezen en dat ik ze nog begrijp ook. :P

En verder nog steeds bezig in [I]Gejaagd door de wind[/I] natuurlijk. Door zo'n kloefer ben je niet meteen door. :(

[i]Apologie pour l'Histoire ou Métier d'Historien[/i] van Marc Bloch. We hebben namelijk een vak op school over historiografie. De manier waarop geschiedenis in de loop der tijd geschreven is dus, want de manier waarop men tegen een bepaalde periode aankijkt kan verschillen per periode. Het is dus eigenlijk geschiedenis van geschiedenis. :( Afijn, de schrijver (een vrij bekende Franse historicus) schreef het boek tijdens de Tweede Wereldoorlog voor zijn zoon (hij zat toen geloof ik in de gevangenis, maar daar wil ik vanaf wezen :P). Het gaat over zijn visie van zijn beroep en geschiedenis. Het is eigenlijk best heel interessant en leest veel fijner weg dan de meeste boeken die ik voor school moet lezen. :)