Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Lonneke

Welk boek lees je?

Recommended Posts

Momenteel lees ik De Slang in het Paradijs van Latoya Moirae.

En heb van het weekend een klein stukje gelezen in Blinde Razenij van Alex Kava.

Ik kwam deze post van mijzelf tegen. Ik heb Slang in het Paradijs dus pas in januari dit jaar uitgelezen  :$ 

Daarna heb ik Hydrhaga van Kim ten Tusscher gelezen.

En nu bezig met Drakenzieler deel 1 (Spiegelgeest) van Cocky van Dijk.

Ik heb sinds mijn laatste post hier niet zo heel veel gelezen (maar wel wat natuurlijk, want het is al heel lang geleden dat ik hier nog eens postte), maar momenteel lees ik A Tale of Two Cities van Charles Dickens! Mijn eerste Dickens, denk ik. Het is niet zo gemakkelijk omdat er veel referenties zijn naar de 18e/19e eeuw en het is ook best wel ingewikkeld Engels (maar daar ben ik nu wel op getraind :P). Toen ik hem begon te lezen bedacht ik me dat ik al wel een verfilming ervan gezien heb ooit (best een oude, volgens mij was het in zwart-wit) dus ik weet wel hoe het eindigt, maar eigenlijk weet ik het verhaal niet meer zo!

Maar nu ben ik weer eventjes in België en ik neem nooit boeken mee (want hier zijn ook dingen om te lezen), dus ben gisterenavond begonnen in Goethe's Faust. Papa heeft hier een Nederlandse vertaling staan en het ziet er veelbelovend uit. Tot nu toe heb ik alleen het voorwoord gelezen. Nu eerst nog de inleiding voor het eerste deel, maar dan kan ik eraan beginnen. Het is in versvorm, dus dat wordt wel interessant. (Dante - zie onder - was ook in versvorm en dat vond ik heerlijk lezen.)

In A Tale of Two Cities ben ik nog steeds bezig, maar hij is bijna uit. Ik vind het echt wel een goed boek. Ik heb ook ontdekt dat de filmversie die ik gezien heb die van 1958 is. Misschien dat ik hem nog eens opnieuw kijk als ik het boek uit heb. :)

Faust heb ik uiteindelijk niet meer verder gelezen omdat ik een boek kreeg van Oudste Zus dat ik wilde uithebben voor ik weer naar Engeland ging. Dat was [straf]tijd van Lieve Blancquaert en Hulpgevangenis Leuven - getuigenissen van gevangenen daar, hun familie en vrienden, en het personeel daar. Heel pakkend.

*Blaast stof van topic*

Ik lees nu The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry, over een gepensioneerde man die een brief krijgt van een vroegere vriendin die op sterven ligt, en hij besluit om er heen te wandelen. Onderweg denkt hij terug aan zijn leven en hij is ervan overtuigd dat ze blijft leven totdat hij er is. De wandeling duurt zeker een aantal weken. Tot nu toe vind ik het erg interessant, het leest op een rustig tempo, maar ik word niet zo erg in het verhaal gezogen dat ik moet blijven lezen. Er is een tweede deel dat het verhaal van de vroegere vriendin vertelt en daar ben ik wel benieuwd naar!

Ik wil Little Fires Everywhere gaan lezen van Celeste Ng, dit boek wordt aangeraden voor mensen die Big Little Lies van Liane Moriarty mooi vinden. Ik heb drie boeken gelezen van Moriarty en ik heb haar nieuwste boek al gereserveerd bij de bibliotheek.

Mijn favoriete boeken die ik dit jaar heb gelezen zijn Big Little Lies en The Husband's  Secret van Liane Moriarty en The Seven Husbands of Evelyn Hugo by Taylor Jenkins Reid. Daarnaast wil ik iedereen Night Film van Marisha Pessl aanraden.

Wat zijn jullie aan het lezen? Mijn GoodReads username is storiesofwonderland 

^Haha, ja, ik volg je op GR (Anneleen is de naam daarop :)). 'The Seven Husbands of Evelyn Hugo' lijkt me erg goed, eigenlijk. Staat zeker nog op mijn verlanglijstje! 

Momenteel ben ik bijna op het einde van 'Nimona', een graphic novel van Noelle Stevenson. Erg leuk! 

Ik lees "Las Adventures des Inspector Cabillot" van Diego Marani, werd me aangeraden door een andere freelance vertaler. De titel spreekt voor zich, maar het boek is geschreven in een taal die de schrijver zelf ontwikkeld heeft door gewoon enkele Europese talen door mekaar te klutsen. Er zit Frans, Engels, Duits, Spaans, Italiaans, Nederlands, en nog wat in. En grappig genoeg kan ik het perfect lezen en begrijpen. Fascinerend!