Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Pingwing

Welke film zag jij laatst?

Recommended Posts

[quote name='Leen' timestamp='1311810165' post='5852']
Ik heb als laatste Avatar gekeken met m'n ouders en zusjes, en tot mijn ontzettend grote verbazing vonden ze hem niet zo goed! o.O Volgens mij snappen ze niet wat een goede film is! :lol:
[/quote]

Ik vond 'm ook niet zo leuk. :P Maar misschien kwam dat ook omdat ik 'm op een laptop heb gezien bij een vriendin (terwijl we er met zijn vijven omheen zaten dus) en mijn ouders en die van haar op de achtergrond zaten te kletsen. Dus ik heb het denk ik ook gewoon niet zo goed kunnen volgen. :P

Ik zag gisteravond [i]The Young Victoria[/i]. Ik vond 'm wel leuk. Niet heel bijzonder op zich (er zijn al tig films/series gemaakt over die-en-die koning(in), hè :(), maar wel heel romantisch. :)

[quote name='Josh' timestamp='1311841229' post='5874']
Maar misschien kwam dat ook omdat ik 'm op een laptop heb gezien bij een vriendin (terwijl we er met zijn vijven omheen zaten dus) en mijn ouders en die van haar op de achtergrond zaten te kletsen. Dus ik heb het denk ik ook gewoon niet zo goed kunnen volgen. :P[/quote]

Ik heb 'm destijds in de bios gezien. In 3D, in de allergrootste zaal (en die is echt heel heel erg groot in Almere :o), en geloof me: dan is 'ie best indrukwekkend hahaah!

Euh, ik heb helemaal geen film meer gezien, te druk met leren. Maar vanavond gaan we hier [i]The Shawshank Redemption[/i] kijken (m'n zusje heeft die nog nooit gezien, schande!), dus dat post ik bij deze alvast. :P

Ik heb als laatste de film [i]Super[/i] gekeken. Beetje vergelijkbaar met [i]Kick-Ass[/i] als het op de snoeiharde actie aankomt. Best tof eigenlijk om te zien dat iemand zonder speciale krachten de misdaad gaat bestrijden en probeert zijn vrouw terug te krijgen. Erg leuk, alhoewel ik niet denk dat hij geschikt is voor mensen met een zwakke maag. :P

[i]Gosford Park[/i]. Tja... Ik had er meer van verwacht, aangezien Julian Fellowes altijd gepromoot wordt als "de schrijver van [i]Gosford Park[/i]". Ik had het einde niet echt verwacht en op zich vond ik de hele sfeer wel leuk: een landhuis in de jaren 30 waar een moord wordt gepleegd. Echt zo'n cliché detective. :D Maar het duurde best lang voordat er daadwerkelijk iets gebeurde en daarna was het ook niet zo dat ik op het puntje van mijn stoel zat om te weten te komen wie het gedaan had. :fluit:

Alice Through The Mirror Glass, een soort absurde verbastering van Alice in Wonderland, een verhaal dat natuurlijk op zichzelf al absurd genoeg is. Om een lang verhaal kort te houden: We hebben hem niet helemaal af gezien :fluit:

[i]King of California[/i]. Ik had 'm al eerder gezien en vind het echt een hele goede film (Michael Douglas speelt ook een heerlijke rol :fluit:), maar tot mijn verrassing vonden zowel mijn broertje als mijn zusje het he-le-maal niks! Te warrig en onrealistisch...? Mijn zusje sprak zelfs over 'de slechtste film die ze ooit heeft gezien', en had er halverwege al genoeg van. Ik heb haar gedwongen het helemaal af te kijken (:P) en was zelf weer onder de indruk van het einde, maar zij vond het nog steeds 'bagger'. Pff, smaken verschillen? Soms snap ik mijn familie niet, whaha. :D

[i]V for Vendetta[/i] nog eens. En ik denk dat ik het in elke vorige posten van mij over deze film al heb geschreven, maar: Ik hou van de stem van V!
Oooh, zucht :P.

Ik moet die nog steeds kijken... Heb 'm vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen (^_^) maar nog steeds niet gezien. Maar wel de moeite waard dus?

^Heel zeker de moeite waard! ^_^.

Als laatste heb ik een poging gedaan om te kijken naar 'The Green Butchers', blijkbaar Sweeney Todd/Delicatessen achtig. Maar dan in het Deens. Ik ben niet echt ver geraakt, gewoon omdat ik uiteindelijk toch meer zin had om Band of Brothers te kijken :P.

Ik heb als laatste [i]Hop[/i] en op aandringen van Marion [i]Arthur[/i] gezien. Hop was gewoon een leuke paasfilm waarin de zoon van de paashaas helemaal geen paashaas wil worden en een jongeman juist de paashaas wil worden. :P Erg leuk gemaakt ook, gewone beelden en CGI door elkaar heen, mooi gedaan!

Arthur was gewoonweg grappig en viel me niet tegen! Dus bedankt voor de tip Marion. :D

[i]Napoleon Dynamite[/i], wth? Wat een rare, en eigenlijk helemaal niet zo grappige film...

[b]La Balada Triste de Trompetta.[/b]
Bizar... bizar bizar. Ik moet hem nog steeds laten bezinken.
Het is een Spaanse film, die zich af speelt tijdens de oorlog tussen de communisten en de facisten, in Madrid. In het begin zie je een clown met een roze tutu, die met een machete het leger af slacht. daarna word hij gevangen genomen / sterft hij. Dan volg je zijn zoon, die word ook clown, en raakt in gevecht met de andere clown om het meisje. Dan volgt een rare, heftige film met heel veel geweld. Heel veel geweren en messteken en verminkte mensen en bloed, zodat helemaal op het einde het meisje dood is (en hoe o.o), en de clowns echt heftig verminkte gezichten hebben.
Echt... vreemd en heftig... maar vooral heel mooi op sommige momenten. Ja, wel een hele goede film in ieder geval.

Vannacht gekeken:

- No Strings Attached
- The Mist
- The Spongebob Squarepants Movie
- Final Destination 3
- The Lizzy McGuire Movie
- Garfield

... :wub:

^Geen zin gehad om te slapen? :wub:.

Ik heb juist naar 'Batman Begins' gekeken, wauw, wat een goede film! Nu wil ik ook 'The Dark Knight' kijken ^^.

Da's toevallig, ik heb The Dark Knight voor de helft gezien en gister The Spongebob Movie, en de dag ervoor Bounce. :)

Ohja, ik heb ook nog The Phantom of the Opera gezien met Gerard Butler :P in de hoofdrol. Mijn vriendin en ik zijn nogal gek van hem dus we besloten een GB middag te houden. :wub:

London Boulevard, een gangster film met Colin Farell, Keira Knightly en David Thewlis!

In de openingsscène komt Mitchell uit de gevangenis, maar zijn goede intenties zijn ontoereikend om uit de Londense onderwereld te blijven. De beruchte gangsterbaas Gant biedt hem een baan als deurwaarder aan, maar Mitchell wil ontsnappen uit het criminele circuit. Het lukt hem een baan te krijgen als bodyguard van de door paparazzi belaagde actrice Charlotte. Gant is echter erg vasthoudend en wil dat Mitchell voor hem gaat werken. Hij is immers een gangster en moet dat niet verloochenen. Mitchell waarschuwt hem nog, maar het is zinloos: om van Gant en zijn criminele verleden af te komen zal hij er eigenhandig mee moeten afrekenen.

Erg goede film, één van de betere die ik de laatste tijd gezien heb :wub:

@Anslenemans: nee het was gezellig! :P Overigens vind ik Batman Begins echt niet zo leuk (meer), maar the Dark Knight kan ik echt heel vaak kijken, die is zo ontzettend tof :wub:

Toen ik gisterenavond thuiskwam van Castlefest, was de film The Rebound op tv, die ik uiteindelijk maar ben blijven kijken. Op zich wel een aardige film, maar toen hij afgelopen was vond ik hem nogal bagger. De reden is de verhaallijn:

Een succesvolle vrouw en moeder huurt een 25-jarige oppas in voor haar kinderen en begint wat met hem. Zr vinden elkaar leuk, maar zij heeft toch haar bedenkingen. Als ze dan plots zwanger van hem is, besluiten ze er voor te gaan tot het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap blijkt te zijn. Dan dumpt ze hem wegens zijn leeftijd, vervolgens zie je in vogelvlucht scènes van de volgende vijf jaar waarin hij een wereldreis maakt en een kind adopteert en zij succesvoller wordt. Dan komen ze elkaar plots tegen in een eetgelegenheid, worden ze door zijn ouders aangemoedigd om met z'n allen bij elkaar te gaan eten en dan is de film afgelopen, implicerend dat een relatie nu ineens wel kan en goed zal gaan.

Ik kan dus niet tegen de houding van die stomme truus in die film die een leuke man dumpt terwijl hij erg veel van haar houdt, ontzettend goed is met haar kinderen en zij ook van hem houdt, enkel omdat hij 25 jaar is en dus een heel stuk jonger dan zij, om het vervolgens vijf jaar later weer op te pakken en zij samen geen kinderen meer kunnen kringen omdat zij te oud is. :D

[quote name='Pingwing' timestamp='1312759321' post='7797']
London Boulevard, een gangster film met Colin Farell, Keira Knightly en David Thewlis!

In de openingsscène komt Mitchell uit de gevangenis, maar zijn goede intenties zijn ontoereikend om uit de Londense onderwereld te blijven. De beruchte gangsterbaas Gant biedt hem een baan als deurwaarder aan, maar Mitchell wil ontsnappen uit het criminele circuit. Het lukt hem een baan te krijgen als bodyguard van de door paparazzi belaagde actrice Charlotte. Gant is echter erg vasthoudend en wil dat Mitchell voor hem gaat werken. Hij is immers een gangster en moet dat niet verloochenen. Mitchell waarschuwt hem nog, maar het is zinloos: om van Gant en zijn criminele verleden af te komen zal hij er eigenhandig mee moeten afrekenen.

Erg goede film, één van de betere die ik de laatste tijd gezien heb :P[/quote]
Ja, die ken ik ook, heb ik een tijdje geleden nog gezien. Zeker weten een geweldige film, maar ik was een beetje teleurgesteld in het einde, wat ik overigens niet zichtbaar ga verklappen. :P

[spoiler]Tegenwoordig eindigen héél veel Engelse films met de dood van het hoofdpersonage, dat vind ik jammer. :$[/spoiler]

Ik heb zojuist [i]The Ward[/i] gezien. Gaat over een meisje (gespeeld door Amber Heard) die wordt opgesloten in een psychiatrische inrichting. Ze komt daar terecht met een viertal andere vrouwen die allemaal hun eigen persoonlijke problemen hebben. Ondertussen lijkt het erop dat zich onder hen nog iemand bevind die niet zo menselijk is. Goede film, met een verrassend einde. Je kunt het maken van dit soort films wel overlaten aan een regisseur als John Carpenter, dat is duidelijk. :D

Trouwens, nog over The Mist, die vond ik wel een erg origineel einde hebben! Verder vond ik het wel een rare film hoor, hij paste dan ook mooi in het rijtje thuis :D

^: Mja, het is gebaseerd op een boek van Stephen King, dus ik had wel iets dergelijks verwacht. Maar inderdaad, het einde was origineel, ja! :lol:

Ik zag gisteravond [i]Elizabeth: The Golden Age[/i]. Het was wel kijkbaar, maar ik had nu niet zoiets van "Wauw!". :D Eigenlijk was ik ook te moe en te melig, geloof ik. :D