Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Pingwing

Welke film zag jij laatst?

Recommended Posts

Bios.

-Black panther  imax 3d
Hele goeie film met een interessante muziek keuze, een maatschappij hightech gevormd met traditionele wapens en tradities ziet goed uit. Genoeg spanning maar toch luchtig genoeg om komisch te zijn. De bijna gehele donkere cast zet zich in om er echt een goed verhaal neer te zetten, mocht er een sequel komen zeker de moeite waard om meer over deze wereld uit te wijden. k

-A quiet place
Het is weliswaar niet de enige film over dit concept maar dat neemt niet weg hoe weinig er van zijn, is toch wel een verademing zo nu en dan. Het is echt een hele goeie film bijna elk geluid laat je opschrikken dus je zit in de zenuwen om zelf adem te halen.
Het is zelfs zo gemaakt dat het niet inzakt en saai wordt, het camerawerk is hier een gedeelte van heel fijn. Het laat weinig info toe over wat er is gebeurd maar zo wel dan wordt t mooi verwerkt in bepaalde momenten. k

-Rampage: big meets bigger imax 3d
Je ziet ’meneer the rock’’ laatste tijd veel in dezelfde soort films dus het type dat ie speelt is ook niet bijster nieuw. Hoe dit gefilmd is ziet het eruit alsof het een hoog niveau heeft maar kwa acteer werk wordt het er niet zo uitgehaald helaas. Het is vrij goed monster dieren die over het land en stad razernijen spanning genoeg dus, voelt wel n beetje als een cross-over aan.  Acteur ’Morgan’ haalt negan hiervoor tevoorschijn.. k

-The hurricane heist 3d
Wat een film je moet er maar opkomen want in het echt lijkt me dit niet mogelijk. Maar het maakt het er wel extra spannend en ziet er heel goed uit. Hoewel her en der best wat fouten in zitten en onverklaarbare.. k

-Midnight sun
Niet bepaald iets nieuws onder de zon anderwijs betreft de ziekte je zelden in n film ziet.
Maar best liefdevol gemaakt met een prima stel acteurs, o.a 1e rol voor de zoon van ’Schwarzenegger’ en zulke mooie muziek. k

-Blockers
Best amusant en divers in persoonlijkheden, mooi hoe bepaalde thema’s aangekaart worden. k

-Gnomeo & Juliet: Sherlock gnomes
Een hele leuke film en ook heel apart zo’n combinatie van dingen o.a liefde en mysterie, heel anders dan het eerste deel en tegelijk origineel in een verpakte mix van bekende dingen. k

-Avengers: infinity war (part 1) imax 3d
10 jaar werk na zoveel films om uiteindelijk bij deze film uit te komen.. echt ‘episch’ een woord dat ik zelden bij een film gebruik. En een film die toch naast m’n geliefde ’guardians o/t galaxy 2’ komt te staan. Al laat het me ook een beetje een nare smaak achter zoals bij ‘Logan’ zou toch tranen moeten laten, ieder geval is het een mega spektakel van jewelste.
Prachtige omgevingsbeelden, mooie cgi en het verhaal, geweldige actie en humor. Het sleept je mee van begin tot einde in spanning en in zenuwen. (al verwachte ik wel meer uit kracht van de helden en hulk)
Dat gerucht van tig cameo’s van onbekende helden blijft dus ook in dat rijk, of het moet nog komen wellicht met t 2e deel of  anders avengers 4. Afijn dan nog is dit nog nooit vertoont.
Erg mooi hoe de scenes met Thanos en Gamorra zijn gemaakt, Thor net zo ongeloofelijk.
tja spider-man doet me helaas minder wel zonde maar ja wat wil je met n nieuw broekie.
Meer kan ik ook niet kwijt anders vertel ik te veel, ben wel van plan nog een keer te gaan.

Het zou super zijn als er een 2 deel zou komen al schijnt dat niet meer door te gaan, we gaan het zien en anders hopelijk toch in Avengers 4. Het is ieder geval een nieuwe start voor vele helden.

-I feel pretty 

De trailer deed me niks om het eigenlijk te willen zien, Amy schumer boeit me eigenlijk ook niet nog minder dan Adam sandler eigenlijk. Wat die laatste betreft is het ene keer goeie film andere keer niet, wilde deze film dus met tegenzin proberen als het niets zou zijn laat ik voortaan films met Amy dus links liggen.
Maar de film is toch best de moeite waard de intentie en de boodschap is goed, ze probeert het dat is te zien maar meer ook niet. t

-The matchmaker 
Het is niet dat je je snel verveelt met deze film her en der mogelijk zelfs een lach. Maar het is eigenlijk best simpel en voorspelbaar, iedereen is een type en alleen dat weinig diepgang.
en toch enkele mooie momenten wat het ook wel mooi maakt. t

-Truth or dare 
Redelijke film voorspelbaar en nauwelijks eng, de creepy faces konden best enger en de ’Dares’ veel beter.. t

-The guernsey literary and potato peel pie society
Een plaatje van een film heel sterk en meelevend door de vele emoties. De cast is heel fijn geeft het geheel een goeie sfeer waaronder natuurlijk de prachtige omgevingen en sets.
Het is laat een simpele 2e wereld oorlog in flashbacks zien dan dat het echt heel hard was, ondanks een paar indrukken op gebouwen. Maar wat dat betreft is die tijd heel mooi ouderwets weergeven en laat het gevoel na de oorlog voorbij is wel door in de sfeer.
Helaas is het echt nogal moeilijk te plaatsen waar het zich nou afspeelt als je het niet kent, Londen, Parijs en Duitsland wordt genoemd maar waar dit eiland nou bij thuis hoort? k

-The rider
Een vrij simpele film dat heel rustig vooruit gaat, cowboys teens die de gevolgen ondervonden hebben en letsel hebben en daarmee om moeten gaan, waar het gehandicapte zusje meer in je oog springt dan de rest. Verder is het alleen prairie landschap en paarden beelden om zogenaamd te het leven te overdenken. Me nog net niet verveeld. t

-Tully - samen met oom alex
Niks bijzonders gewoon een film over het dagelijks leven van een moeder en de sleur ervan. Heel herkenbaar vast voor veel mensen en dat doet het hem in deze film, de cast is prima.
Maar zo nu en dan toch mooie momenten wat er goed in is verwerkt. k

-Wendy & dixie 
Leuk filmpje met een leuke cast in een mooie streek gebied. k

-Lbj 
Wist niks over deze president dan dat ie her en der weleens genoemd is in films, dus het is een aardig filmpje. Maar niet veel bijzonders naast het politieke gekonkel en de dood van jfk. t

-Isle of dogs
Een interessante film en de stop-motion is echt heel mooi om te zien. Het heeft wel iets bekends zo ook invloeden van andere films maar is origineel. Zowel avontuurlijk als spannend in een zekere dreigende sfeer. Ook leuk hoe ze de vertaling hebben gedaan om je meer te wanen in het oosten. k

-Blue 
Prachtige film ze laten dingen zien die ik nog niet kende of wist, dus er is nog zoveel te leren en te zien van de wereld. k

-Bad samaritan 
Niet echt iets nieuws maar toch best een aardige film die blijft boeien, de cast is prima dus de sfeer zit er wel goed in. Her en der een lach of een jump scare. K

-Deadpool 2
Weet niet of het beter is dan het 1e deel maar anders is het wel, merendeel wordt je overladen met grappen die vallen plat of niet. Bijkomstige helden/schurken maakt de boel ook interessant. Maar worden wat dingen gedaan zit best raar in elkaar moet je gewoon loslaten het is deadpool dan gaat logica uit de deur. De actie is super en weer genadeloze moordpartijen het steekt echt de draak met zichzelf als soort parody. K

Bios.

-Solo: A star wars story imax 3d
Een interessante en prima film erg fijn om eindelijk eens te zien waar ze het telkens over hadden in de oude Star wars films, al is het allemaal redelijk simpel en snel. Het personage van ’Kira’ wil ik best meer zien waar hopelijk ook nog ruim aan bod komt kwa past en future. Settings zijn mooi net zoals de verschillende aliens. Op zich is waar het allemaal om draait niet echt iets waarvan je hoopt te zien maar goed je moet ergens beginnen, zeker kwa actie wat veel elementen heeft dat je bekend voor komt. Cast ziet er verder wel top uit waarvan sommige wat meer uitgehaald mocht worden. k

-Overboard 
Deze remake is echt heel anders en zou je ook niet van elkaar moeten vergelijken.
Prima cast en settings, aangename film en best komische. k

-Ghostland 
Uitstekende film heeft een goeie sfeer zitten mogelijk wat bekende elementen in, had vrij vroeg al door hoe het in elkaar zat. Maar ondanks dat blijft het spannend en goed in elkaar gezet. k

-Mom and dad

Blij deze niet gemist te hebben, orgineel en erg leuk om te zien wat als ouders geen liefde en bescherming voor hun kinderen meer bieden. Het laat zich alleen wat moeilijk in een genre plaatsen, zeker omdat er meer potentie in zit dan t liet zien en het je lekker ongemakkelijk kan laten voelen. Uiteindelijk focust het zich meer op 1 familie dan wat er buiten afspeelt helaas.
Vermakelijke actie en acteerwerk, en tja het einde heeft wel iets maar het is ook stom t zo open te laten. k

-Hangman

Het is geen slechte film ziet er ook goed uit, maar het is veelal afgekeken of heeft elementen van andere films waardoor ik sterk het idee had m al kende. Niettemin dat alles nogal simpel en makkelijk wordt opgelost, dat gaat ten goed van de spanning en de sfeer.
‘Pacino’ zelf lijkt op routine te draaien ofwel tamelijk op te zijn kwa leeftijd. k

-Only the brave

Een hele mooie film zeker de moeite waard om te zien, prima acteurs, goeie sfeer en spanning en best emotioneel. Er zijn vele brand films maar toch kunnen ze het bijzonder blijven houden zeker omdat echt is gebeurd. k

-7 days in Entebbe

Alleen kijken als je interesse had om iets te weten over dit incident in t verleden, want naast politiek gedoe en verder geklets is het niet veel. /

-Escobar

Prima acteurs, zit een bepaalde sfeer en spanning in. Maar ze laten alles behoorlijk compact zien en springen snel door gevoel dat er dingen missen, meer verwacht uit t leven van deze man van de dingen die ik hoorden. Maar afijn een decennia is kort dus verder prima film. t

-Jurrasic world 2: fallen kingdom 3d imax

Best een gave film en denk beter dan de vorige hele mooie beelden namelijk, prima sets, cgi, actie en spanning. Al kreeg ik op een gegeven moment wel het gevoel dat ik naar een Marvel film zat te kijken.. En dino’s in een mansion vraagt om problemen (met geloofwaardigheid.) k

-A prayer for dawn

Gaat over een bokser in een gevangenis in t buitenland gebeurt niet echt veel en vooral routine, maar is echt gebeurd. t

-Love, simon

Best een aardige film redelijk zoet maar toch aangenaam, de acteurs zijn goed maar hun personages zijn vrij neutraal in de zin van stereotypes. Dat is ook weleens fijn en minder storend dus konden ze wat meer kwa emoties doen. k

-Don’t worry, he wont get far on foot

Best interessant in kwestie van de acteurs die hierin spelen een hele andere manier hoe je ze normaal ziet. Van tijd tot tijd komisch terwijl dat eigenlijk niet hoort maar het geeft zo best wel wat inzicht. Goeie balance om het interessant te houden en op je emotie te laten spelen. k

-Ocean’s 8

Zeker een geslaagde opvolger van de reeks ‘ocean’s movies’ goed stel actrices die de film een boel schoonheid laten weerstralen. Op zich mag er wat meer humor in maar wat er in zit laat toch soms een glimlach door. Prima verhaal, sets en mooie outfits benieuwd naar meer. k

-Hereditary

Toch best een aardige film eng niet helemaal maar toch redelijk spannend, interessant ook welke wegen het inslaat en het je kan verbazen. Het lijkt enigszins simpel en traag maar er speelt toch heel wat psychologie door het verhaal als je goed oplet.

’Collete’’ is hier wel aardig goed en draagt toch wel een beetje de film. k

^ Grappig om te zien dat je nog steeds zo vaak naar de film gaat!

Ik heb gisteravond I Feel Pretty gekeken. Heerlijke komedie met een goede boodschap! ^_^ 

Heeft iemand Bohemian Rhapsody gezien? En wat vonden jullie er van? Ik vond hem erg mooi gedaan! Het is natuurlijk een film waarvan je een groot deel van het verhaal al kent, maar hij blijft mooi om te zien! Daarnaast ben ik Enid aan het kijken, een TV film met Helena Bonham Carter, over het leven van de Britse auteur Enid Blyton. Ik heb haar boeken over de Vijf verslonden in mijn basisschooltijd, dus ik was erg benieuwd!

Ik ga morgen Fantastic Beasts kijken. Het eerste deel. Ik heb nooit zo'n interesse gehad, omdat ik het idee had dat het melkerij was, maar nu begrijp ik dat dit een opzet is om in het tweede deel het verhaal van Dumbledore en Grindelwald te vertellen, en dat vind ik wel heel erg gaaf dus heb ik de DVD van de bibliotheek geleend om het te kijken. Wie weet!

^En, wat vond je ervan? 

Ik heb het laatst 'Life on the Road' gezien. De film van 'The Office', met uiteraard David Brent! 

Grappige liedjes, opnieuw plaatsvervangende schaamte, maar zo kennen we het :D. Toffe film! 

En daarvoor 'Crimes of Grindelwald'. Ik was erg teleurgesteld, zeker door het 'sensatie'-einde. Vreselijk. 

Ik vind Newt wel een leuk personage, maar de andere drie hoofdpersonages doen me nog niet zo veel. De beesten vond ik wel heel leuk! Ik heb Crimes of Grindelwald ook gezien, ik denk dat er nog veel meer achter zit. Er komen nog drie films dus genoeg tijd om dat allemaal uit te leggen. Rowling heeft ons vaker op het verkeerde been gezet.

Bijzaak, maar vond iemand anders ook dat het net leek of Grindelwald een orkest aan het begeleiden was in plaats van toveren? :')

Crimes of Grindelwald was ook mijn laatste film en ik vond hem ook teleurstellend.. Dat einde! Hopelijk liegt Grindelwald, ofzo, want anders maakt het bepaalde dingen wel heel erg anders :/

Ik heb de film gezien op de première met de Belgian Potterheads, een zaal vol Potterheads die op het einde allemaal een WTF-gevoel hadden, dan weet je dat de film wel echt iets heeft losgemaakt. Positief en negatief.

Ik zit nog een beetje in het midden. Ik vond hem op zich wel amusant maar zoveel informatie. Ik geef hem voorlopig het voordeel van de twijfel omdat we weten dat Rowling een meester is in verhalen uitspinnen. Ik ben ervan overtuig dat in de komende drie films veel op zijn plaats zal vallen, zoals dat in Deathly Hallows ook gebeurde. Ik geloof er wel nog in.

Ik wil ‘em graag zien, maar hij draait overal alleen in 3D en daar krijg ik koppijn van!

bios 2018

Bios.

-The incredibles 2
De film gaat direct verder waar het 1e deel ophield 14 jaar geleden, was zelfs vergeten dat helden verboden waren dus even verward tijdens de film haha.
Deze film is beter dan het 1e deel, komischer, uitgebreider, goed verhaal, en je ziet de verbetering die ze erin hebben gestopt. Ook wordt een belangrijk issue besproken waardoor het duo shift in waar hun kracht ligt. En Jack jack is heerlijk.

-Redbad
Hoe moet ik deze film omschrijven… in ieder geval is het een soort film van NL bodem dat ik nog niet eerder heb gezien. Het had een epos kunnen zijn groter dan ‘Michiel de ruyter’ de opzet is er (alleen nog grotere nl namen), maar daar faalt het in waardoor bijna 3 uur toch al gauw te lang is. Redbad is gewist uit de geschiedenis dus bedenk je maar iets, behalve de 2 christelijke die heilig werden die ook niet veel kunnen zowel lijkt het fout.
Merendeel is het close-up shots en echt veeel licht mogelijk om dingen te verbergen of mytischer te maken? Op zich zou dat niet erg zijn als het allemaal niet zo zwijgzaam was, want wordt er wel gesproken zijn het wel hele aparte dialogen voor die tijd.
Er is teveel om op te noemen wat er wel niet mis is aan de film.

Niettemin was ik best onder de indruk, omgevingen, veldslagen, doden, bepaalde scenes of hoe het gefilmd is, nauwelijks door acteer talent of spanning dat merendeel opgevuld werd door sfeer opzwepende muziek. Weet niet of ik de film had uitgekeken zonder dit. k

-Oh lucy
Niet bijzonder maar toch interessant genoeg om de moeiteloze schakeling van drama en komedie te waarderen. Geloofwaardige familie maar ook wat onlogische gedoe wat ik niet zo goed snapte zal wel iets te maken hebben hoe japanners zijn, of kwa tijdsbestek met dingen. t

-Tag – een aanrader
Origineel en echt een hele leuke film vooral omdat het zo komisch is en hele verassend, verfilmd uit het leven een echte vriendengroep die al jaren tikkertje speelt 1 maand uit het jaar. ‘jeremy renner’ is hier in z’n element en lijkt zelfs verdacht veel op z’n personage van marvel hawkeye. k

-Hotel artemis
Het is vergelijkbaar maar of het gelinkt is aan ’John wick’’ is de vraag. Met zo’n concept is er potentie om er veel mee te doen mogelijk iets origineels te creeren.
Het ziet er mooi uit, de interessante criminelen zijn er en de actie, en een uitgangspunt van een rellen toekomst. Er wordt tijd aan besteed in t verhaal maar tegelijk nooit echt goed uitgewerkt er vallen gaten in. De personages of het feit hoe t script is maakt dat het nooit ergens spannend of dreigend wordt blijft wat oppervlakkig erg jammer van dit talent. t

-Adrift
Het is een prima film maar niks wat je niet eerder hebt gezien. t

-Sicario 2
Het is lang niet zo goed als deel 1, focus ligt ook heel ergens anders en gaat merendeel de migranten achterna. Wat t verhaal betreft gaat heel vlug nergens meer over. t

-On Chesil beach
Het is eens wat anders maar veel is het ook niet huisje, boompje, beestje, alleen er zijn er plots problemen als seks op de hoek komt kijken dan wordt er wel heel krampachtig en zeer moeilijk gedaan noch zwijgzaam wordt gehouden beide niks weten.
Aan alles voel je de worsteling hoe de film zou moeten zijn maar niet wordt, en een gemis op t einde. Maar verder mooie filmbeelden en emoties. t

-Show dogs
Zoals de meeste honden films best wel geinig, zitten wat bizarre dingen in maar t is een prima film. k

-The first purge
Denk dat ze deze beter eerst hadden kunnen laten zien in de reeks, maar goed zit wat spanning in en heel fijn meer te zien van moordpartij dan politiek gedoe. Verder niet echt bijzonder sowieso beter om ze allemaal tegelijk te kijken. t

-Het ongeloofelijke verhaal van de mega grote peer
Het is niet een hele goeie film heeft wat gebreken maar voor kleintjes is dit niet erg, het is simpel iets wat komisch of spannend. Zeker niet allerdaags het is een wat andere vorm van de film de reuzenperzik die beter in elkaar zit. T

-Skyscraper imax 3d
Het is niet helemaal een nieuw concept maar het is een sterke film. Fijne spanning met goeie acteurs die prima chemie hebben samen. Overzicht shots zijn erg mooi gedaan. k

-Mamma mia 2 – een aanrader en een pareltje.
Het origineel was al geweldig maar dit is echt zoveel beter en prachtig! Mooi verhaal, prima liedjes, de cast is uitstekend. Probeer het maar eens droog te houden. k

-Ant-man and the wasp 3d imax
Wat een heerlijke film beter dan het 1e deel veel actie maar vooral erg komisch, mooi hoe het zich richt op familie vooral. En bordurende in het vervolg op Infinity war waarbij after credits best intens is. k

-Hotel transsylvanie 3 3d
Wat valt er over te vertellen het is net zo geweldig als z’n voorgangers, liefde en familie in monster stijl lekker komisch. k

-Mission impossible 6: fallout 3d imax – een aanrader
Is het nodig om andere delen te herkijken, misschien er zijn wat connecties als je het niet meer weet maar heel veel maakt het niet uit.
Kort en bondig.. Awesome! Mogelijk de beste van de reeks maar ook van de afgelopen jaren staat ie boven al de andere soortgelijke films. Zou het zelfs de volgende ‘James bond’ film willen noemen aangezien ie merendeel van die films overtreft.
De rek was er een beetje uit bij dit soort films begon op elkaar te lijken, maar hier geeft de film een soort ’spark’ af. Prima cast, goeie spanning en actie, geweldig verhaal, twists en veel meer. k

-The darkest minds
Zeker een aardige film hoewel veelal weg heeft van de vele andere film reeksen uit tiener novals, toch is de cast prima en het concept zelf ook al zitten er wat kronkels in.
Wel super leuke verwijzingen naar Harry potter haha.
En gezien het einde verwacht ik ook nog sequels want het is zo open als het maar kan, zeker benieuwd naar het boek waarvan ik verwacht dat de film er anders is uit gekomen. K

-Christopher robinson (winnie de pooh)
Al volgt het de bekende pooh formule en zit er genoeg herkenbare dingen in, had ik dit niet helemaal verwacht maar is niet erg. Ach hemel de knuffel dieren zijn zo aandoenlijk, het is mooi gefilmd alwat duister maar dat doet wel terug denken aan een van de tekenfilms. k

-The meg 3d imax
Ik heb wel wat megladon films gezien maar die steken toch wat af bij deze ondanks dat ze groter waren. Prima spanning, actie en humor en fijne acteurs.
Ondanks blijkbaar wat veranderd is vanwege z’n vrouw en kinderen echt hé? Hoe gruwelijk had het kunnen worden zonder hun, maar t is alsnog uitstekend. k

-De kleine heks
Geen idee of t iets te maken heeft met bibi blockberg film of serie? Afijn het is best mooi gemaakt het leert over t leven maar tegelijk zit er best wat humor in, laat het over je heen komen des te leuker. k

Bios.

-The equalizer 2
Best een aardige film al is het concept wel bekend, helaas is het lang niet zo goed als het 1e deel. k

-Juliet, naked
Goeie film en goeie keuze acteurs, verhaal kabbelt rustig voort terwijl er dingen aan de hand zijn en mooi in welke omgevingen het gedaan het gefilmd is. Komische noot en redelijk interessant, het is wel wat rommelig en heeft wat losse eindjes maar goed het is uit het dagelijks leven gegrepen. k

-Teen titans go
Ik wilde eigenlijk niet gaan hoe ze het zo veranderd hebben van hoe het eerst was, na de trailer te zien dacht ik misschien is het toch wel wat, en even invulling voor tussen 2 films.
Het gaat bijna zo ver als de lego batman film… goeie genade wat een belachelijke film is dit zeg, oh humor te over maar het gaat wel erg ver voor om deze tekenfilm voor kids te laten zien. En dan het eindeloze gezeur over maar 1 ding had ik na de helft geen zin meer in.
Het is al jammer hoe ze deze helden te schande zetten op deze manier en niet passend kwa personage. Het is niet allemaal slecht maar denk eerder voor een bepaald publiek. /

-Crazy rich asians
Origineel en verrassend en eens frisse blik op het oosten, mooi om te zien de combinatie van cultuur, landschap, moderne uiterlijk en hoe t een sfeer creert. Prima cast met de nodige humor en verschillen wat het interessant maakt, en zulke mooie momenten o.a de trouwerij. k

-Book club
Zeker een aardige film en de cast is doet het zeker niet verkeerd. Heeft zeker de nodige humor en enige romance, en geinig hoe zulke oudjes zich nog zo als tieners gedragen met een leven achter zich. k

-The spy who dumped me
Jemig ze hebben lekker hun best gedaan om er een slechte film van te maken desondanks is het fraai gedaan. des te beter is de bizarre humor en het geweld too much is en toch cool eruit ziet. t

-The man who killed don quioxte
Nou ik snap best waarom het maken van deze film zo lang geduurd heeft, en wie kent niet het de beknopte versie. Het is heel ingewikkeld en bizar nogal tegenstellingen die je zelf moet zien te ontdekken, maar toch interessant kwa personages en hoe t verhaal loopt als je het al zo kan noemen ieder geval klikt het wel kwa acteurs. K

-Dog days
Mooie film met prima acteurs, emotioneel, liefdevol, grappig. k

-A-x-l
Beetje meer van verwacht maar ondanks dat is het een hele goeie film, zou heel wat zijn als dit een begin is en er een sequel volgt? k

-Slender man
Prima film op zich al wat oppervlakkig misschien scare jumps maar eng nee niet echt, is meer een ander soort verie van blair witch project. Gezichtloze figuur met lange armen eng hoor.. t

-The happytime murders
Het is zeker geen sesamstraat.. maar t doet ook niet echt eer aan. Maar goed het is verrassend en heeft humor ‘mccarthy’ laat hier toch eens haar echt humor acteer kant zien. Als platvloers het ook wordt toch redelijk origineel. K

-Alpha / imax 3d
Een hele mooie film maar het had nog veel beter kunnen zijn denk ik? Heel erg simpel te makkelijk misschien, of t aan de 3d ligt misschien maar het zijn pracht beelden. K

-The nun
De film is zeer goed gemaakt met de nodige elementen erin, niet zozeer jump scares maar wel de nodige creepy enge beelden dat vloeiend werkt. Past goed in de conjuring film sfeer al zijn bepaalde beelden die je terug ziet in andere films.
Misten wel de nodige muziek of geluiden die er echt goed bij hadden gewerkt, waardoor ik er niet helemaal in kwam maar wel interessant bleef. k

-Blackkklansman
Goeie film met een prima cast, info en relevant zo ook met de nodige humor. Einde is wel wat schokkend. k

-Peppermint
prima film maar wel heel voorspelbaar, als ze nou meer zouden laten zien dan vluchtige beelden van hoe een huisvrouw transformeert, en het is heel zwart/wit knal actie. t

-the predator 3d imax
De vorige films waren best goed maar ik denk bijna zeker dat deze nog beter is zelfs het is tegelijk ook anders! Damn.. heftig, nasty en er zijn maar weinig films waar ik het gezien heb maar de humor hierin is zo goed prima combi, en goeie sfeer.

-The house with the clock in the walls
Erg leuke film al helemaal omdat de acteurs zo’n goeie chemie hebben en goed erin passen.
Zoiets al tijden niet gezien en wat betreft de magie en de interessante dingen die gebeuren, is het zoiets als Harry potter. k

-Johnny English 3
Geen idee of dit nou leuker was dan de andere delen maar het heeft niks aan charme verloren, goed verhaal, comedy en prima acteurs. k

-Louis and the aliens
Beetje dommige grappig cartoon. T

-A simple favour
Heeft weinig om t lijf ondanks dat er twists in zitten het mist gewoon iets om een goeie film te vormen, en t is al eens gedaan. /

-Elvy’s wereld
Oppervlakkig, ergelijke stereotypjes, en het jumpt veel te snel door. /

-Final score
Best aardig en n prima verhaal. t

-Kin
Ik had er toch meer van verwacht het gaat meer over de emoties van de personen dan t wapen zelf, zo niet bijzonder of evenmin kijken waard op deze manier. t

Bios.

-Venom imax 3d
Het zal wel iets te maken hebben met de rechten en wie wat heeft in de film wereld, maar dit is of een film dat los staat of het hoort een ander origine story te zijn met spider-man. Verder heeft het veel weg van andere films.
Maar goed ondanks dat is de film best goed met zeker de nodige humor erin en de actie is ook goed, zeker interessant om te zien hoe te verloopt en hoe het verder gaat. Merkwaardig is ook t filmpje na de credits echt nieuw. k

-A star is born
Ik verwachten iets anders een beetje maar het is een mooie film, beetje standaard en simpel op zich maar wel met mooie muziek ‘’Lady gaga’’ doet het goed. Het einde vooral was mooi en met n traan. t

-Zwaar verliefd
Een mooie film met prima acteurs. k

-Bad times at el royal
Een film met meerdere hoeken van verschillende personen heel interessant gedaan, met een locaties die een goeie sfeer geeft. k

-Night school
Best een goeie film heeft me nog verrast ook, heeft dan wel humor maar laat je ook dingen van waarde zien. k

-hell fest
Gave film erg goed, niet alleen omdat het ook nog eens afspeelt in een eng pretpark, de sfeer en de toon is erg goed gezet en sommige scenes maakt het ook nog eens creepy.
Echt heerlijk om weer eens zoiets te zien. k

-Wad: overleven op de grens van water en land.
Mooi om te zien een stukje natuur over onze wadden, her en der wat mooie beelden maar het is niet heel interessant. t

-Life itself
Het begin is wat raar maar uiteindelijk maar het niet uit, 2 verschillende verhaallijnen van personen die van ver bij elkaar komen. Op zich een normale film niet bijzonder op zich hoewel her en der schokt het wat en de sfeer is dik emotioneel erg mooi gedaan. k

-Smallfoot
Een hele leuke animatie film niet alleen grappig maar met leerzame lessen. En de muziek is geweldig creert echt zo’n fijne sfeer. k

-The nutcracker and the four realms 3d
Verbaast met dat ze verschillende soorten films kunnen maken van de nutcracker deze is heel anders dan een ander die ik heb gezien. Een hele mooie film met prima acteurs en met veel momenten dat lijkt op ’Narnia’ Een aantal momenten erin die een goeie lach vormen maar ook pracht laten zien. Veel details in omgeving en kleding. k

-Halloween
Ik moet nog steeds een aantal van de andere films hier van zien. Goeie film prima suspense en verschillende moorden en vooral niet schuw in het laten zien ervan. Of het beter kon mogelijk maar als het einde nadert is het al behoorlijk interessant, is dit het einde? Al lijkt het erop dit soort figuren duiken altijd weer op de toekomst. k

-The girl in the spider’s web
De sequel van ’the girl with the dragon tattoo’ en de hoofdrol actrice is ook nog eens vervangen mogelijk een fout al heeft deze ook wel iets..
Is dit een betere film dan de vorige nee niet echt ondanks de actie en het sluwe spel blijft het vrij kalm en verloor me aandacht eraan. t

-Mile 22
Wist het niet zeker ben toch maar gegaan op zich aardig maar het teveel politiek en oorlog geneuzel met actie, en hoe ’mark’ het speelden deed niet veel voor me. /

-Overlord
Niet geheel origineel maar toch zeker n goeie spannend film, is ook zeker nasty en vol actie. k

-Welcome home
Intense sfeer wat het verhaal goed doet sowieso een interessante film. k

-Sint
Hoewel n korte film t is zeker weer een met van die stompzinnige dingen erin. /

-Fantastic beasts 2 imax 3d – een aanrader
Beetje nieuw techniek misschien? maar de 3D is super hier al wordt er wat veel close-ups gebruikt. De 1e was al zo goed maar dit is geweldig gedaan je wordt er in gezogen met zoveel emoties. Begin is grappig en dan wordt het intens, spannend, meeslepend beetje overweldigend. Ongemerkt wat tranen gelaten door de schoonheid en mooiheid van de film.
Sowieso ga ik nog een keer wat een gevoel dat de film geeft zeg niet alleen in sfeer maar met de vele wezens en dialogen. Hoop enorm dat ze ooit Harry potter zo verfilmen. k

Ik hoop zo dat er boeken van komen ik heb zo zin om het te lezen.
vraag me ook af of ze tussen in nog wat films maken van t begin van voldemort?

-The sisters brothers
Of t echt een soort oud western is is mogelijk maar richt zich meer op zelf reflectie, goud, en veelal vele plaatjes hoe t leven er toen uit zag, simpel en rustiek ofzoiets. t

-Destination wedding
Mogelijk ooit geen idee want zoiets heb ik zelden gezien, 2 narcisten of anders gebroken mensen die bij elkaar komen. De film is om te ’barf/kots’ en je moet er wat voor over hebben om het geheel te zien, maar gaat dus zo ver dat het ook erg komisch is bepaald interessant bizar. Nou zitten er hele goeie acteurs in dat het misschien een beetje waard maakt. /

-Robin hood
Ziet er best goed uit een wat andere verie veelal actie maar weinig liefde. K

-The possession of Hannah grace
Best een goeie film maar het kon beter, zit veel voorspelbaarheid in waardoor de spanning wat inzakt. t

-Widows
Het is interessant maar de film duurt te lang helaas, hierdoor wordt de actie/spanning minder wat niet goed is voor het verhaal. t

-Hunter killer
wist niet zeker of ik wilde gaan blij wel gedaan. Wat een film prima cast en goeie aanhoudende spanning en actie. k

-I still see you
Dit is toch best een soort aanrader niet geheel nieuw maar de originaliteit kun je zien. Mooie film die rand van mystery/dood bezoekt, de cast doet het aardig goed ken ze niet echt maar de sfeer blijft goed aanhouden. k

-The grinch 3d
Gezien dat het een animatie film en wat meer voor kids is is de gemene streek wat minder, maakt niet uit het is een prima combinatie van humor en gemeen. Erg leuk, kleurrijk, prima dialogen en boodschap. k

bios.

-Aquaman imax 3d
De film heeft echt een mix van Avatar, Indiana jones etc.. ziet er echt super uit, mooie special effects, gave actie en humor, en de acteurs doen het ook prima waardoor de chemie en de sfeer goed past. Indrukwekkend met bepaalde momenten vooral omgeving wijze waarbij je zoveel ziet. The big battle is te evenaren met de bekendste films ook al zijn het zeedieren.
Ben onder indruk als ze dit kunnen verwerken in de komende real-life film van Ariel de kleine zeemeermin zou erg fijn zijn. k

-Spider-man: into the spider-verse 3d
Erg leuk dat ze eens zo’n film vertonen, weet niet of t aan mij lag maar het leek me dat er meer scherpte op de hoofdpersonen lag dan de achtergrond is ook eens wat anders.
De sfeer is echt fijn helemaal als de muziek er te pas aan komt, grappig op z’n tijd maar met een goed verhaal en prima tijd voor elke spidey. k

-Bumblebee 3d
Geen idee of ze anders personages ook een side film krijgen of dat bumblebee bijzonder is.
Goed gemaakt, grappig maar toch wat serieus waarbij momenten best ontroerend zijn.
Prima actie en special effecten, en op een bepaalde manier klikt de cast. k

-Mortal engines 3d
interessante film heel mooi weergeven deed me denken aan wat andere dingen toch is het origineel op z’n manier. Had ondanks wel het gevoel er meer in kon of soort van info dat er mist. Maar goed gave special effects en prima verhaal. k

-Ralph breaks the internet 3d
De 1e was leuker dit is voornamelijk commercieel terwijl er best heel wat uitgehaald kon worden, ondanks wat spanning en een lach bereikt het niet het niveau waar het zou kunnen zijn. Niet te vergeten heleboel bekende figuren niet te zien zijn. t

-Astrix en het geheim van de toverdrank
Een hele leuke en grappig animatie film, sowieso anders met een mix van kracht en fantasy. k

-Marry poppins returns – een aanrader
Ik was skeptisch op z’n minst want hoe overtref je zo’n enorme klassieker maar ging erin met open mind. Nou het is niet minder dan z’n voorganger hoor ongeloofelijk hoe ze dezelfde sfeer hebben gecreerd, de omgeving, zang, dialogen echt prachtig! Cast is prima doet niks onder het feit dat iedereen n andere acteur is. Ga nog een keer want alleen het kijken naar de dans/zang gedeeltes straalt de fun eraf. k

-Nachtwacht: poort der zielen
Hoewel ik denk dat het verhaal wat beter kon is het best leuk, en hoe ze ieder personage neerzetten geeft echt ruimte en sfeer ook al is het simpel. t

-Replicas

Het is al eerder gedaan maar dat het maakt het niet minder om deze film te zien. interessant en redelijk spannend. k

-Ben is back
Prima cast en een redelijke film. Het laat op een bepaalde manier iets moois en verdrietigs zien in het verband met drugs. t

-Creed 2
Het 1e deel viel best mee en dit deel is eigenlijk wel iets beter zelfs, denk dat het zelfs dat het te maken heeft met een nostalgie effect op Rocky vs Rusland.
ook al heeft het merendeel zeven door emoties door personages door het verhaal, met de gevechten is het redelijk interessant. T

-Mary, queen of the scots – een aanrader
Zeer onder de indruk echt een hele goeie film met een prima cast.
het houdt je vast van begin tot einde met intrige, sfeer, spanning, mooie kledij. En ook met alle pracht decor en achtergrond. k

-Welcome to marwen
Best een goeie film met vele emoties, soepele overgang met het leven en fantasie. k

-Nobody’s fool
Pijnlijk en misleidend, de humor valt nogal plat merendeel en toch zit er iets moois in. sowieso verrast op bepaalde momenten en zeker mooi einde. t

-Dragonball super: broly
lang geleden dat ik de serie gezien heb maar hou er nog steeds van, de nieuwe dingen ervan nog niet gezien maar was super blij dat er iets van in de bios kwam.
Weet niet of het helemaal klopt hoe het verloopt maar doet er niet toe, erg leuk dat ze het begin van dbz het ontstaan een stukje ervan laten zien. Voor de rest enorm genoten van het gevecht/krachten/vernietigen. k

-Glass
Het 3e deel na ’unbreakable’ en ’split’ met deze ontknoping als er niks meer komt tenminste is het heel goed uitgewerkt is zelfs beter dan de andere films. Het laat de menselijke kant zien dat zich ontwikkelt met een grijze zijde die ze schaduwt. Heerlijk om hoe het verhaal zich ontwikkelt door slimheid, kracht, verantwoording. k

-How to train your dragon 3 3d
Net als de andere delen een hele fijne mooie film dat je met plezier bekijkt. Al denk ik dat deze iets specialer is op een bepaalde manier, combinatie verhaal+emotie is erg goed. k

-Serenity
Origineel wijze goed gedaan, verhaal zit goed in elkaar en de sfeer blijft constant kijkt dus lekker weg. Het achterhalen of het nou een game of het echte leven is is mooi gedaan. k

-The hate u give
Een hele goeie film met een boodschap dat dat door de hele film doordrenkt. Prima cast die de sfeer goed laat overkomen. Enkele momenten die bijzonder zijn. k

-Instant family
Verassend goeie film met veel humor maar ook andere emoties. Veel rijkende persoonlijkheden die voorbij komen om het meer tot recht te laten komen, denk dat het daardoor ook heel goed werkt. k

-Vals
Je zou bijna denken dat het om bitchy attitude zou gaan maar met een aantal goeie plot twists maakt het zeker een spannende film. k

-Prodigy
Niet echt iets nieuws maar het heeft op bepaalde momenten toch wel iets. De spanning en conflicten merkwaardig en simpel.t

-The lego movie 2 3d
Dezelfde mate als het 1e deel dezelfde spanning, humor en verschillende merkwaardigheden. t

-Time freak
Op zich best leuk maar zekere mate geeft n neerwaardse spiraal van ongemak ipv humor of romantiek. de acteurs hebben ook niet echt n klik. /

-Alita: battle angel imax 3d
Verfilming van een bepaalde manga die ik niet ken, behalve daarvan zie je heel veel invloeden van andere films erdoor heen. Echt een hele leuke gave film met veel interessante dingen, sets, props, actie en omgeving zien er super uit.

-Corgi
Een beetje te dramatisch voor de jongere kinderen, verder prima spannend iets wat komisch. k

-Happy death day 2u
Niet verwacht dat er een vervolg van kwam maar het is er niet minder om. Te samen maakt het een te gekke film en deze is al crazy wicked, het opnieuw meemaken per dag is ieder geval niet saai. k

-Green book
Een redelijk film maar wel interessant en een goed voorbeeld met verschillende elementen hoe de wereld is en wat je zou kunnen doen om dit tegen te gaan. Hier en daar mooie momenten en wijsheid. t

-Verlief op cuba
Ze hebben er een soort old feel movie van gemaakt wat het eigenlijk alleen maar leuker op maakt. Sfeervol met humor en passie met prima acteurs, prima muziek en sfeervolle beelden van cuba. k

-Escape room
Laatst al eentje geweest maar deze is weer anders zijn dus best in trek blijkbaar. Maar goed best een goeie film met een variatie cast die best misleidend zijn, de manier van de taken briljant en creepy hoe het zo gekomen is. k

-Captain marvel imax 3d
Niet zo bijzonder als vorige marvel films maar het is best leuk, prima cgi en actie.
van het weinige dat ik van dit personage weet zou er in de komende film veel spektakel van kunnen verwachten. Ben ook wat in de war waren de skrull geen vijanden, dit is op zich leuk gedaan ben benieuwd wat ze hier van gaan maken. k

-On the basis of seks
Waar deze actrice voor strijdt is best goed maar het is een strijdt dat in de juiste tijd wordt gehouden. Maar je moet er zin in hebben om er naar te kijken, het einde viel me een beetje tegen maar verandering gaat per stap. t

-What men want
Het is heel anders dan de tegenhanger ''what woman want''
Het is best een leuke film maar zo anders veel komische dingen ondanks dat ze wat serieuze dingen erin proberen te doen. Niet helemaal zeker of t goeie actrice ervoor is maar ze doet het goed, de mind talk is minder aanwezig dan ik verwachten.
Ik had ergens verwacht misschien ''Mel gibson'' nog zou voorbij komen.

-Cold pursuit
Niet in gaten gehad maar dit was blijkbaar een remake van ''In order of disappearance'' Prima actie combinatie met humor dat vooral in dom gedrag of keuzes zit, ieder geval deze cast is prima gekozen. t

-Us
Nou lekker bizarre film wel goed gemaakt, best dom gedrag dat vertoont wordt maar met de twist die erin zit is het verrassend. t

-Dumbo
Het was ook teveel gevraagd denk ik om het zoals het sprookje tekenfilm te maken, ze laten het nu meer zien tijdens de oorlog waarin het zich afspeelde (gelukkig de oorlog zelf niet). Ik ben wel heel blij dat er veel elementen van de tekenfilm erin zitten (trein, muis, clown act etc) en ondanks de donkere sfeer is het een hele mooie en toch wat ontroerende film. En het einde zo mooi. Lange tijd geleden ook dat ik weer iets van Danny devito zie. k
-
The Aftermath
De film is wel oké maar gezien dat het afspeelt na al de actie stelt het weinig voor. Meer het opbouwen en met elkaar weer leven. Ieder geval laat sinds lange tijd Keira knightley weer iets van zichzelf zien dan alleen acteren. t

-Shazam
Hele leuke film met combi van actie en humor, mogelijk aanleiding dat ie in andere films komt niet zeker? k

Bios.

-Pet sematary

Ik heb de oude gezien maar is alweer zo lang geleden zover ik kon zien was het wel hetzelfde. Ik kan me zeker indenken dat ik destijds zo jong was echt eng vond. Heerlijke film. k

-Hellboy

Ook al zit ''Ron perlman'' er niet in deze acteur deed het ook prima, het was prima film met veel actie, bloed en veel mystieke/fantasie figuren. En ook al deed ''Jovovich'' het prima zoals altijd had wat meer van dat personage verwacht. k

-Little

Veel humor en het is op zich een leuke film, maar er werd veel gezegd maar niet goed afgewerkt wel wat jammer. Ook was er volgens mij niet goed over nagedacht om terug naar dezelfde school te gaan? t

wonderpark 3d

begin wat emotioneel maar verder best een leuke film, goed voor verbeelding en fantasy. k

-the curse of la llorona

Een goed gemaakte griezelfilm met een mogelijk connectie met de film de pop ''anabelle'' de juiste sfeer voor griezelige spanning zonder jump scares hierdoor komt het verhaal prima tot stand. k

-cats, kattopia - een aanrader

Ik had me twijfels maar was aangenaam verrast met deze film. Behoorlijk wat fantasy wat een kat kan maken, waardoor ook heel wat humor voorbij komt. Mooi gemaakt en leuk verhaal met allerlei elementen. k

-fighting for the family

best een leuke film her en der wat humor, maar vooral een reis naar zelf ontdekking en beating the odds. t

-avengers: endgame 3d imax

Wat een onwijze giga film part 1 & 2 samen met de grootste bekende cast ooit.

Begin denk je even is dit het echt? wat een anti climax na de 1e film zeg, maar de film heeft genoeg actie, spanning, spektakel, humor heerlijk. De emotionele balance hebben ze zo goed te pakken zo nu en dan onbewust een traan gelaten.

Je ziet ieder geval een andere kant van sommige of je er blij mee bent of niet is aan jezelf. Voor sommige zit er een klein zij verhaal in waardoor ik zo graag van andere ook zou willen zien. mensen klapten bij het einde van de film en snap best waarom wat een avontuur en acteerwerk zit erin. k

-pokemon imax 3d

Het is verassend, spannend, hilarish en heel mooi gemaakt. Je kunt merken dat het beter kon maar hé van tekenfilm naar real-life 3d is het heel wat. Prima verhaal en ook wat herkenbaar n ander film/serie episode met mewto. k

-The sun is also a star

Hoewel de film best aardig is lijkt me het concept n beetje onwerkelijk om zoiets te bereiken in minder dan n dag. (persoon kan de ander niet vinden terwijl je weet waar de de familie werkt, film maker vergat dat blijkbaar) Verder leuk gedaan plekjes laten zien en hoe ze verstrengeled zijn door n bijna ongeluk. k

-after

Leek me n interessante film mystieke romance, blijkt het gewoon bizar ongevoelige mensen te gaan of gewoon vreemd gefilmd. Leek me niet de moeite om te einde te zien als je niet eens gevoelens toont voor de ander die kwetst. t

-john wick 3

En het gaat verder serieus hoe bruut kun je het maken, als man zul je toch even krimpen met sommige scenes. Actie en schiet werk continue soms lastig bij te houden, maar sommige scenes echt damn verbazing of verwondering. k

-Aladdin imax 3d

Voor het maken naar real-life zijn er helaas wat dingen veranderd maar toch het is heel aangenaam goed gedaan. Ik kan accepteren dat will smith genie speelt niet veel zullen deze rol op zich kunnen nemen na robin williams. Het is maar goed dat er muziek is wanneer ie zingt aangezien t wat twijfelachtig is, maar verder mogen de liedjes wat langer duren zijn zo leuk.

Ik heb genoten van het verhaal, de pracht, de kleur, de acteurs etc.. hoewel jafar hier jonger is (beetje jammer) doet het niet af van t verhaal. Ga zeker nog n keer. k

-single 39

Prima cast en prima film, beetje vreemd de homo van de vrouw kan houden anders dan vriend(in) maar hier werkt het enigszins prima chemie namelijk. K

-Godzilla: king of monsters imax 3d

Deel 1 was niet wat ik had verwacht, maar dit deel is zoveel beter. Hoewel t enigszins op wat andere monster films lijkt is het best interessant, spannend en mooi in elkaar gezet. K

-huisdiergeheimen 2

Het enige wat ik echt ervan kan zeggen is geniet ervan want het is vol met humor. k

-x-men: dark phoenix imax 3d

Vraag me af of dit enige verband heeft met x-men apocalypse? Ieder geval prima film meer standaard dan dat het andere overtreft, met vergelijkingen met x-men 3 met wolverine/phoenix.

prima actie, cgi, special effects. Met een paar dingen die wat meer uitleg hadden mogen hebben.k

-the hustle

interessant en hilarisch, iedere geval een apart combi acteurs en het ergens wel chemie heeft. k

-then came you

een aardige film maar heb het idee dat ze niet helemaal konden vinden wat ze wilden. het is een combi van rare komedie en emotionele droevenis, dat elkaar in de weg zit. T

-men in black: international imax 3d

Ondanks een aantal vraagtekens op bepaalde dingen is het een prima film, net als al die verschillende interessante aliens te zien. Vanaf het begin zou je zelf al kunnen uitvinden wat er aan de hand is. En wat zie jij als je denkt aan de gevaarlijkste wapenhandelaar die in univers bestaat.. niet dit vergeleken met waar ze tegen op moeten vechten. k

-child’s play

Ik vind deze pop echt helemaal niks vergeleken met chucky pop in de originele, sowieso is n ziel verplaatsing origineler dan weer een of andere robot moordenaar. De eerste helft was ook niks 2e helft was beter, maar t enige wat echt interessant was waren de moorden later.

Dit is gewoon een of andere slechte parody op het originele, hopelijk a stand alone film en geen reeks. /

-long shot

op zich aardige humor en een prima cast, t is ongebruikelijk waardoor het werkt. t

-annabelle comes home

Ook dit 3e deel is heel goed en griezelig, niet ieder griezel zien we jammer genoeg maar het spant er wel om paar vraag tekens maar verder top! k

-toy story 4 3d

Waarom ze een deel 4 maken terwijl deel 3 perfect was met een goed einde is me een raadsel, vooral als je iets stompzinnigs gaat maken als een spork speeltje en er een verhaal om maakt. Goeie genade dat het uiteindelijk meer op andere dingen richt, grappig, aandoenlijk, leerzaam en toch een hele mooie leuke film. k

-spider-man: far from home imax 3d

Dit joch wordt in ieder geval beter maar ben nog steeds niet tevreden over hem, sowieso raar hoe vaak ie z’n masker wel niet af doet en hoeveel mensen m kennen, dat zou niet het geval moeten zijn. Ach tegen t einde van deze film maakt dat ook niet meer uit.

Het is een degelijke film goed gemaakt met voldoende humor, cgi en effects zijn prima. k

-five feet apart

Het is best een aardige film maar het mooiste vind ik toch het eind gedeelte, film is al vol met emotie en leerzaam maar dan wordt het aandoenlijk romantisch. K

-duck duck

Origineel op een bepaalde manier, mooi gemaakt verhaal en gemixte kleuren. Combi met spanning en humor, bijna te gevoelig voor ogen voor jonge kinderen. k

-stuber

verassend, grappig, spannend en anders. k

-The lion king live action - 3d imax. een aanrader.

Het was al te zien bij een paar andere films, maar deze geeft de start van een nieuwe era van films aan!! Waar andere disney live action nogal wat afwijkend waren van hun tekenfilm blijft deze er dicht bij, er zijn wat verschillen kan ook niet anders de tekenfilm was ook enigszins fantasy maar het is zeker leuker ben er zo blij mee. Het kijkt alsof je een natuur film ziet misschien met wat minder emotie in de gezichten maar waarlijk prachtig gedaan.

Heerlijk te zien de bewegingen van de dieren, de humor, het gevaar, de muziek het vloeit soepel. Je ervaar de nostalgie en zowaar kippenvel op momenten.

Zeker van plan nog een keer te gaan

-the death don’t die

het is wel een aardige film maar niet iets voor pathe bios maar art house ofzo als je er voor wil betalen dat is. Men loopt er maar een beetje bij als aardappelzakken en lopen zich te herhalen.

oh het is grappig met een zekere humor en het zeker apart. t

Bios

-100% coco new York
Weet eigenlijk niet waarom ik naar zulke films ga ik heb niks met mode namelijk? Ach af en toe zit er wel iets bij. Ik geloof ook dat dit wel wat leuker is dan deel 1, je ziet allerlei stukjes van new york en de cast is ook wel aardig. t

-fast & furious: hobbs and shaw
Ziet er heel gaaf uit en heeft interessante muziek, maar het heeft niet veel te maken met het racen van auto's. De 2 heren zie je niet heel veel samen in een film maar 2 oerkrachten tegen elkaar die kunnen zeggen wat ze willen tegen elkaar is hilarish.
Of het nu tegen elkaar is of samen de film is geslaagd. k

-scary stories
Vroeger hier een boek over gelezen dus erg leuk dat het verfilmd is, weet er niet veel meer over maar de film ziet er goed uit en de verhalen zijn creepy. K

-midsommar
Ik weet niet wat ik kan vertellen want dan verklap ik het meeste al, bovendien gebeurt er toch al niet veel, dit is iets voor op tv niet de bios. Is trouwens van de maker van hereditary die was tenminste beter dan dit. /

-once upon a time in hollywood
Als je gewend bent de ''Tarantino'' films dan kun je je verwachtingen weg laten, als dit zijn laatste film is is het echt heel tam. Je kijkt in principe naar het dagelijkse leven van sommige mensen iets wat meer films bekend van zijn en er gebeurt verder niks enigzins op t einde.
In dit geval is 3 uur toch echt aan de lange kant. t

-richards says goodbye
een redelijk aardige film beetje humor maar vooral triest, anderzijds de acteurs zijn een prima combi dus een aardige acteurs spel zit erin. Het kan je doen denken aan n andere film. k

-good boys
Denk dat wat hiervoor komt merendeel in tiener films voorkomt, niet veel op de niveau en toch redelijk verfrissing of niet origineel anderzijds. Zit toch aardige wat humor in en laat je denken of je op die leeftijd ook echt zulke dingen al wist. Prima film alwat schokkend. k

-angry birds 2
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat het een hele leuke komische film is. k

-angel has fallen
het 3e deel in deze reeks en valt erg tegen vergeleken met de andere delen, en het het is merendeel vergelijkbaar met andere films. t

-night hunter
Een prima cast en een goed verhaal, spanning en mysterieuze twist. K

-blinded by the light
Goeie film erg leuk gedaan, gebruik van muziek om emoties over te brengen maar ook hoe die tijd voor bepaalde mensen was. Hoe men gekleed ging kwam ook erg goed naar voren. k

-jim button
Niet gedacht dat de serie tekenfilm verfilmd zou worden maar vind het wel leuk.
Merendeel herkende ik dingen terug ondanks dat ze wat dingen moesten skippen, humor, spanning en leerzaam. K

-IT - part 2
In het z'n geheel een geslaagde versie, en mogelijk zelfs beter dan het origineel. Prima acteurs, goeie actie en spanning. K

-hustlers
Op zich een aardige film eerste helft is redelijk interessant maar daarna is het minder. Ieder geval is t een ander punt wat er gebeurde tijdens 2008. t

-Anna
Prima film best leuk en heeft een bepaalde charme, gegeven moment dacht ik of t misschien een remake was. Vergeleken met ''Atomic blonde'' nog niet zo lang geleden is dit erg rustig. t

-rambo: last blood
Het is anders dan de vorige films maar net zo gevaarlijk, ik weet niet of dit de laatste is maar ze hadden er al mee moeten stoppen op t hoogtepunt. k

-ad astra
de film ‘’gravity’’ is herkenbaar hierin maar was beter. Niet alleen was eindpunt nogal onzinnig en nauwelijks geloofwaardig, de reis ernaar toe is ook niet echt noemwaardig. /

-after the wedding
het is een goeie film al lijken er wat momenten uit te zijn om het goed over te brengen, lijkt vooral te bestaan uit de mooie, spannende, droevigste stukken. Anders zou je een interessant verhaal hebben dat mooie vloeit met emotie. Ieder geval prima acteurs. t

-the kitchen
een wat gemiddelde matige gangster film, waarvan de geloofwaardigheid beter is omdat iedereen zo’n zijn problemen heeft en dagelijks leven erdoor heen loopt. Ondanks dat je je afvraagt waar de politie is gezien de schietpartijen. t

-47 meters down: uncaged
Het is mooi en het is spannend met wat jump scares. Mooi gefilmd. k

-fuck de liefde
Een heleboel drama met een goed stel acteurs, wel met de nodige humor en samen is de film heel soepeltjes en mooi. K

-Joker
Niet meer sinds ’Jack nicholson’ joker speelde vond ik de andere acteurs goed genoeg, nu krijgen we tenminste weer een die realistisch wordt neergezet, verhaal geeft goed weer de tijd en de manier hoe alles in elkaar valt. k

-Everest: the jonge yeti 3d
Een hele mooie animatie film, grappig, aandoenlijk, spannend, mooie muziek. Ook grappig de roodharige vrouw lijkt bijna een deranged oudere versie van ‘’Brave’s merida’’ k

-Mistfit 2
Misschien beter dan de eerste maar net zo leuk, muziek is weer om van te smullen. k

-gemini man
het is een aardige film prima actie en dergelijke, en ze laten mooie plekken zien in de landen waar ze komen. Maar soms is gewoon te zien bij de jongere will hoe het computer bewerkt is met mogelijke plak dingetjes op iemand’s gezicht. k

-he goldfinch
het is een soort van puzzel interactie omdat het verhaal constant shift van verleden/heden, de mogelijke acties van een andere lijden naar het volgende, ondanks de rauwe eenzijdige emoties die voor vele constant zijn. Middelmatige maar toch prima film gezien de acteurs. t

-De club van de lelijke kinderen
Het is een redelijke film kon zeker meer uit gehaald worden, uit de trommel worden er een stel BN-ers uitgeworpen. Alleen kid die het hoofdpersoon is maakt de boel er wat saaier op. Een verlegen joch dat nou niet echt veel doet. Op t einde was er een verassing er waren wat cast leden van de film die opeens de zaal kwamen bezoeken haha. t

-Trouble
Het is komisch en ziet er wel aardig uit. Ze hebben er zelfs een soort Ace ventura type in gestopt. k

-Maleficent 2 imax 3d
Dit is een prima vervolg met een prima verhaal in de vorm van een hele mooie film, mooie scenes, pracht omgevingen en kostuums. Emotie, actie, cgi, special effects zeer goed gedaan. k

-Whitestar
Best een leuke film zeker mooi gefilmd ook. Maar ze gaan wel een beetje de fout in 6 jaar verder en opeens zijn er 3 mensen totaal iemand anders, je verandert als je groeit in je tiener jaren maar niet zo onherkenbaar. t

Bios

-knives out
Goeie film met een uitstekende cast, maar zo’n detective film is gelijk minder boeiend als je al gelijk prijs geeft wie de dader is, maar goed verder maakt dat voor de film verder niet uit. t

-motherless brooklyn
Het is een hele tijd geleden dat dit genre een hele goeie film gemaakt van was, de sfeer is constant en het is een mooie weergave van die tijd van omgeving tot kledij. Prima acteurs die zich goed in het geheel weven en ‘Edward norton’ laat weer eens zien hoe goed ie is.
Als je moet kiezen tussen 'Knives out' of deze is dit de beste keuze om heen te gaan. k

-jumanji 3: next level imax 3d
Het kan nog steeds niet toppen aan het 1e deel, maar het is wel grappiger dan het 2e deel, actie is goed en spannend. k

-Star wars: the rise of skywalker 3d imax
Een geweldadig spektakel naar het einde toe om de hele reis af te ronden, zo ver en wijd verspreidt met zo’n grote overmacht gedaan met een kleine kans, dat zegt veel over de vele overwinningen in ons geschiedenis van de wereld. Het klikt en rondt de verschillende personages met hun leven door deze vele films af, vele elementen komen zo terug van de begin reeks.
naast de mooie emotionele vecht en actie scenes, zou dit het einde weleens zijn. Weliswaar willen ze meer maken maar gaat dan vast hier niet mee verder? k 

Huisvrouwen bestaan niet 2
Hetzelfde maar in mindere mate zoals deel 1, mogelijk een lach maar eerder een rampenterrein. t

-Cats
Het is niet geheel zoals de musical zelf maar dat is te verwachten, maar het is toch weer een genot om te zien. Drama, flair, humor en dans een weleer om te zien met deze acteurs.
Ik kan min of meer wel indenken hoe ze de staarten zouden bewegen, maar ben benieuwd naar de oren want ze hebben toch hun best gedaan om de gehele kat te laten zien en bewegen. k

-april, may en june
Een mooie emotionele film wat zelden wel wat weg heeft van mamma mia, maar goed verder is de cast en het verhaal prima. k