Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Sign in to follow this  
Pingwing

De helpdesk!

Recommended Posts

Hoe moet ik bij LEGO etc year 1-4 aan een Dooddoener of Duister karakter komen? Eigenlijk geldt dit ook voor 5-7 maar die heb ik nog niet uitgespeeld. Ik moet echt alles nog opblazen zo'n beetje en het is heel hinderlijk dat ik niet weet hoe ik daar aan moet komen.

Hoe kan ik trouwens in 1-4 zorgen dat ik met de goede karakters in een level kom wat ik opnieuw speel? Je kan wel een beetje kiezen wie je gaat spelen, maar dan zie je opeens vier mannetjes d'rbij komen en daar kan je dan niets mee.. Ik weet dat dit echt een heel vage uitleg is, maar ik hoop dat je het snapt^^

De meeste Duistere Personages kun je enkel verkrijgen zodra je deze vrij kunt spelen met een ander Duister Personage. Het is inderdaad de kunst om de eerste te vinden. Ik weet niet of je in [i]Years 1-4[/i] al in het bezit bent van [i]Grijphaak[/i], deze kun je krijgen als je in Goudgrijp bent. Vervolgens moet je dan het laatste level van jaar 2 kiezen. In de Geheime Kamer staat een kluis die je met Grijphaak kunt openen en hier zit Marten Vilijn in, een Duister Personage.

In [i]Years 5-7[/i] is Bellatrix waarschijnlijk het eerste Duistere Personage wat je kunt kopen. Je hoeft hier enkel het laatste level voor uit te spelen. Kortom, je zult nog even geduld moeten hebben voordat je overal in kan. :)

Ik begrijp je uitleg overigens wel hoor. Je kunt in principe maar één personage kiezen (of twee als je met twee spelers speelt) en de rest wordt altijd automatisch gekozen. Op zich is dit niet zo heel erg, want zodra je personages hebt met bijzondere 'krachten' dan zitten deze er standaard tussen.

Oké, dankjewel (: Dan heb ik nog een vraagje. Ik ben nou bij het gedeelte waar Harry en Perkamentus het medaillon gaan zoeken. Op een gegeven moment sta je op dat eiland en moet je Perkamentus laten drinken, maar telkens als hij ook maar naar die houder loopt, worden Harry en hij aangevallen door necroten en blijkt hij niet te hebben gedronken. Ik weet niet hoe ik die dingen van hem af moet houden en waarom hij niet drinkt. M'n ma heeft het op de één of andere manier bij haar spel het wel voor elkaar gekregen, maar ze weet niet eens hoe en ik werd er zo wanhopig van dat ik 'm heb uitgezet^^

In dit level heb je een beetje een wisselwerking tussen Harry en Perkamentus, al kun je die laatste enkel gebruiken om te drinken. Het is de bedoeling dat je Perkamentus beschermt met Harry door Reducto te gebruiken op de Necroten zodat Perkamentus met rust wordt gelaten. Hij loopt iedere keer weg van de houder, dus zodra hij weer voldoende hersteld is moet je naar Perkamentus switchen zodat hij weer kan drinken. Herhaal dit een aantal keer en je hebt het gehaald. ^_^

In de hoop dat iemand hier nog op reageert, maar ik zit met een probleem bij het Lego jaar 1-4 spel. Ik zit nu nl in jaar 3 te spelen, maar een eerste probleem is wanneer ik in het gedeelte zit waar ik Sirius wil redden, blijft het spel steken op het moment dat ik met een vuurspuwend standbeeld een ijsbrok moet wegsmelten. Ik kan niks meer doen, muziekje blijft wel verder gaan, maar het beeld blijft stilstaan.

Omdat ik daar dus niet verder kon, heb ik het spel maar opnieuw gestart en ben ik op zoek gegaan, in Zweinstein zelf, naar andere kamers. En zo kwam ik dus in de Uilentoren terecht. Ik heb Hermelien de tijdverdrijver laten gebruiken, heb alles gedaan wat ik kon doen, maar nu kan ik niet meer uit die verleden tijd. Zelfs wanneer ik de pijl volg, wordt het scherm wit en kom ik even later terug in de uilentoren in verleden tijd. Heel irritant, want nu kan ik gewoon niet meer verder.

Hey, ik geef dit topic even een flinke schop. :)

Ik heb een vraagje. Ik speel weer eens HP en de geheime kamer voor de PS2, omdat ik het nog steeds één van de beste HPgames vind. :)

Op dit moment ben ik aan het einde van het spel en moet ik alle tovenaars kaarten verzamelen. Daarbij moet je ook vermiste voorwerpen terugbrengen naar het Mededelingenbord in de leerlingen kamer van Griffoendor.

Eén van die vermiste voorwerpen is het boek 'Gekuier met Geesten' van Smalhart, wat overal op het terrein zou kunnen liggen volgens het mededelingenbord. Ik ben nu al meerdere keren het hele terrein doorgelopen maar kan dat boek echt nergens vinden XD.

Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt! :)