Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Peetje

Betareaders

Recommended Posts

Zoek je een betareader, of denk je dat jij dat heel goed zou kunnen, laat dat dan in dit topic weten.
Geef eventueel een link naar je verhaal, geef aan waarom je iemand zoekt, of vertel waarom jij geschikt zou zijn als betareader.

Voor wie niet weet wat een betareader is, dat is iemand die je verhaal eerst 'proefleest', voordat je het post, iemand die de schrijf-, typ- en taalfouten er uit kan halen en die eventueel ook je verhaallijn 'controleert'.

Heeft er iemand tijd en zin om een engels shot (=af) van ongeveer [s]4250[/s] 4500 voor mij te betareaden? [s]Het is mijn eerste engelse verhaal, dus ik hoop dat het ergens op slaat.[/s]
Het gaat voornamelijk om de zinsopbouw, schrijffouten zullen (denk ik) wel meevallen.
Good and Bad.
Final Battle. 12+
GW/M** GT* SX*, HG/DM. How do you tell someone that he was for two months in a magic-coma. That the war was fought without him.

x LxW

Anadria: Dankjewel voor het Betareaden!
@Assie: Heel erg bedankt, maar heb daarstraks het shot al opgestuurd naar Anadria. Edited by LITTLExWITCH

Hé mensen,
Ik wil me graag aanbieden als Beta-reader

Ik zou het heel leuk vinden als ik ermee zou kunnen helpen! :P

Groetjes,
Annuh-123

^Alsjeblieft, vat dit niet verkeerd op, maar als ik eerlijk ben vind ik dat je er niet zo ontzettend goed in bent. In je eigen posts vergeet je vaak bijvoorbeeld komma's te plaatsen. Misschien kun je beter even wachten tot je iets ouder bent. :P

Zelf betaread ik op het moment een verhaal, maar daar wordt momenteel niet veel gepost. Één verhaal zou ik er eventueel naast kunnen doen. PB'en mag!'

[b]EDIT:[/b] Oké, bezet. (:

Dit forum is toch om je aan te bieden en dan mag je als schrijver toch zelf bepalen wie je als betareader wilt hebben of ligt dat aan mij?

Ik bied mezelf ook aan.

Klopt, de schrijver of schrijfster mag natuurlijk zelf bepalen wie hij of zij vraagt om te betareaden. Maar op zich is het wel prettig als degene die zich aanbiedt, op z'n minst correct Nederlands schrijft. En als ik de tekst van de post van Annuh-123 zie, dan haal ik er met m'n duffe hoofd al wat fouten uit. Lijkt me niet echt een goede reclame. (niet vervelend bedoeld!)

Mij maakt het niet zo veel uit hoor. Ik kon het toch ook gewoon proberen...?

Ik wil graag ook een beta-reader voor mijn hp verhaal hij staat nog niet hier op de site.
maar ik heb wel al een proloog en hoofdstuk;)

Het gaat voornamelijk om de, het en de punten en de komma's ik ben namelijk heel slecht in dat soort dingen.
(Misschien staan er ook wat spelfouten in die ik misschien niet heb gezien)

Alvast bedankt!

Ik zoek graag een betareader omdat ik best wat foutjes maak in mijn verhaal(en Groemp stelde 't voor! :P). So.. Help? ^_^

Ik wil me wel aanbieden.
Dat is eens iets anders. Ik kan vooral goed spellingsfouten eruit halen. Grammatica daarintegen vind ik niet zo gemakkelijk.

[img]http://www.wizardzone.nl/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/bye.gif[/img]

*illegale dubbelpost?*
Nouja, ik kan moeilijk anders. Niemand reageert.
Nu is het mijn beurt om een betareader te zoeken. Liefst iemand voor de leestekens te verbeteren (of toevoegen). Liefst iemand met ervaring die me ook wil helpen met de tekst (opbouw enzo) zelf (het is mijn eerste verhaal/one-shot). Hij is nog niet af, maar ik weet ook niet of ik verder ga.
Hou jullie vooral niet in om me een pb te sturen!! [color="#0000FF"]Ik heb jullie hulp echt nodig!![/color]
Alvast bedankt!! [img]http://www.wizardzone.nl/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/bye.gif[/img]

[b]Edit:[/b] Heb er een gevonden! (Dankje Josephine!) Edited by Eline

Ik maak ook wat typefouten als ik eerlijk ben, maar dat komt bij mij eerder door te snel typen. Als men hulp nodig heeft voor grammatica, vooral met de- en het- woorden, dan bied ik me daar graag voor aan.

[quote name='slytherin_girl' timestamp='1310648613' post='3057']
Ik wil graag ook een beta-reader voor mijn hp verhaal hij staat nog niet hier op de site.maar ik heb wel al een proloog en hoofdstuk;)Het gaat voornamelijk om de, het en de punten en de komma's ik ben namelijk heel slecht in dat soort dingen.(Misschien staan er ook wat spelfouten in die ik misschien niet heb gezien)Alvast bedankt!
[/quote]

[quote name='Mello' timestamp='1310807722' post='3480']
Ik zoek graag een betareader omdat ik best wat foutjes maak in mijn verhaal(en Groemp stelde 't voor! :kiss:). So.. Help? :D
[/quote]

Hebben jullie nog hulp nodig? Stuur anders maar op! :D

Ik wil me ook aanmelden om te gaan betareaden. Op het oude form was ik SneepVol en ook nog Potter fan, misschien dat dat wil helpen als jullie willen weten of mijn grammatica en spelling redelijk/goed is :P
Je mag altijd pb'en/mailen.

Ik heb momenteel ook niks meer. Je weet me te vinden als je me nodig hebt. *Wijst naar knopje met 'bericht sturen' op mijn profiel*.

Ik wil ook wel eens een keer gaan betareaden voor iemand. Wel graag voor iemand die serieus schrijft en zijn of haar verhaal ook afmaakt of al af heeft.

Heb je problemen met leestekens en dergelijke? Ik ben een echte kommaneuker. :) Verder heb ik geen enkele moeite met ons mooie taaltje, dus wat dat betreft ben ik je man! :D

Ik zie je berichtje wel verschijnen met een beleefd verzoek tot mijn diensten als je me nodig hebt. :angel:

Ik durf juist niet te vragen voor een beta, omdat mijn verhaal zo.. 18+ is :P Het heeft best harde onderwerpen en ik weet dat sommige beta's daar niet van gediend zijn. Dus eigenlijk, als je op ben voor een harde verhaal. Ik hoor je wel en zo niet, ik begrijp je volkomen :')

[b]EDIT// ik heb een beta![/b]

ik zoek iemand die mijn verhalen wil verbeteren op spellings fouten.
punten, comma's en andere leestekens.
let wel op het kunnen post zijn die heftig zijn (soms 18+??)
en er komen best heftige onderwerpen in voor.

[quote name='line/hermelien' timestamp='1320021106' post='20251']
ik zoek iemand die mijn verhalen wil verbeteren op spellings fouten.
punten, comma's en andere leestekens.
let wel op het kunnen post zijn die heftig zijn (soms 18+??)
en er komen best heftige onderwerpen in voor.
[/quote]
Ik wil best je verhaal nakijken op spellingsfouten hoor. Waar staat je verhaal?

^In de Verdonkeremaansteeg, waar jij niet bij kunt. :knuf: Het desbetreffende verhaal is geloof ik toch gesloten nu, maar als je eventueel later nog hulp nodig hebt, ben ik beschikbaar, Aline. :D

[quote name='Ingrid' timestamp='1320675857' post='21554']
^In de Verdonkeremaansteeg, waar jij niet bij kunt. :knuf: Het desbetreffende verhaal is geloof ik toch gesloten nu, maar als je eventueel later nog hulp nodig hebt, ben ik beschikbaar, Aline. :D
[/quote]
Aha! Dat is dan jammer. Maar het is niet anders

Heeft iemand zin om een Roos & Scorpius verhaal van me na te checken, ben namelijk bang dat ik af en toe rare zinnne kan vormen!! En dt foutjes... :kiss:

Ik ben bezig met een fanfic over de generatie vlak na de oorlog. Ik wil graag een betareader omdat ik weleens fouten maak met werkwoordspelling, maar vooral om me te helpen met enters.

Enne als iemand is die me toevallig wil helpen met een fanfic over de Hongerspelen; Je bent MEER dan welkom :lol:

Ik heb een fanfictie (eigenlijk was het eerst een oneshot, maar nu is het een wat langer verhaal - iets dat ik in vier delen ga plaatsen, ofzo) geschreven, maar er zitten heel veel zelfverzonnen personages in en ik heb nogal eens de neiging om heel snel heel veel informatie te geven. Voor mij is het dan duidelijk, maar voor de lezers soms wat minder. :lol: Zou iemand het dus willen lezen en me zeggen of het duidelijk is. Eventuele foutjes eruit halen mag natuurlijk ook altijd. :angel: