Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Tablets en E-readers

• Log in om te reageren
23 reacties in dit topic

#1 Pingwing

Pingwing

Places to be, fishes to see

• -Forum Crew
  • 8207 Posts:
  • Geslacht:Tovenaar

Gepost 18 July 2011 - 22:41

Op een website als Wizardzone zal hier toch enig animo voor zijn? E-readers en tablets. Platte, light weight, computers waardoor je vrijwel een bibliotheek aan boeken mee kan nemen in je tas/jas/broek! Ereaders zijn namelijk ook gewoon te vinden voor je telefoon, of zelfs je nintendo DS <_<

Het verschil tussen een ereader en een tablet is dat een tablet voor meer functionaliteiten gemaakt is dan het weergeven van tekst. De tablet is daarom ook duurder. De bekendste tablet op dit moment is de Ipad van Apple. De 'padphone’ van Asus is een tablet/laptop/telefoon combinatie en ben ik erg benieuwd naar.

Wat zijn jullie ervaringen met tablets of e-readers? Gebruiken jullie ze?
  • 0

#2 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:
  • Interesses:Films, series & games

Gepost 19 July 2011 - 00:15

Ik heb eigenlijk geen ervaring met tablets, behalve wat ik heb gezien bij anderen. Ergens heb ik wel interesse in een Samsung Galaxy Tab, maar los is hij nogal duur en ik heb natuurlijk al een telefoon die vrij uitgebreid is. :P De telefoon heeft wel het vermogen om boeken weer te geven, maar op dit moment gaat er toch niks boven een papieren versie, dus ik ben nog niet helemaal om. Groot voordeel is inderdaad wel dat je altijd een stapel boeken mee kan slepen zonder dat je je een bulk sjouwt. Ergens denk ik dus wel dat dit de toekomst gaat worden qua lezen, maar als ik een tablet neem dan doe ik het wel gelijk goed. Je hebt tegenwoordig een hele hoop wat goedkopere tablets die op Android draaien, maar daar moet je een beetje mee oppassen, omdat die vaak op Android 2.2 draaien, terwijl dit formaat eigenlijk voor telefoon is. Op een tablet ziet het er dus niet zo scherp meer uit en dat is jammer. Je kunt dan beter kiezen voor Android 3 wat speciaal voor tablets is gemaakt. <_< Hoe dan ook ben ik wel enthousiast aangezien ik wel van de technische snufjes ben. Maarja, ik wacht nog wel even... ^^
  • 0

#3 ThaMartin

ThaMartin

Geheime Projectontwikkelaar

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • RPG naam:Marcus Tynian
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 19 July 2011 - 03:56

Op mijn werk zijn er wel een aantal mensen die hun boeken in de digitale versie meenemen maar zelf ben ik hier nog niet mee bezig. Over het algemeen vind ik de lettertjes erg klein en krijg je volgens mij een lamme hand van al dat scrollen :P En hoewel de productiekosten een stuk lager liggen, begreep ik dat de e-boeken (als je ze gewoon legaal koopt), net zoveel kosten als de papieren versie dus daarvoor hoef je het ook niet echt te doen.
  • 0

#4 Peetje

Peetje

Forum oma & Opperste Hotemetoot!

• +Administrators
  • 12857 Posts:
  • Geslacht:Zeg ik lekker niet!

Gepost 21 July 2011 - 20:34

Op een goede e-book-reader kun je de lettergrootte aanpassen, zodat je altijd prettig kunt lezen. En scrollen? Ik ken alleen het knopje voor de volgende pagina, net zoiets als op je digitale fototoestel naar de volgende foto.
Maar dan nog gaat er voor mij niks boven echte boeken. Goed, ik sjouw me een breuk, en het kost me in het vliegtuig soms wat overgewicht, maar dan heb ik wel een echt boek.
  • 0

Draco Dormiens Nunquam Titillandus...

Ontdek het verhaal op de nieuwe Wizardzone RPG!

#5 ThaMartin

ThaMartin

• *Webmasters
  • 12168 Posts:
  • Interesses:Wizardzone, reizen, boeken, pretparken, sauna, games en... gezelligheid!

Gepost 25 July 2011 - 17:19

Oké, even met wat mensen op mijn werk gepraat en ik ben overtuigd: Die e-readers zijn toch wel retehandig :knuf: Ik was altijd bang dat je ogen er op een gegeven moment last van zouden krijgen maar daar heeft niemand dus last van en het scheelt een hoop gesjouw, helemaal als je bijvoorbeeld op vakantie gaat :)
  • 0

#6 Pingwing

Pingwing

• -Forum Crew
  • 8207 Posts:

Gepost 15 February 2012 - 15:26

Heb je er inmiddels één aangeschaft Martin? Hoe bevalt het?
  • 0

#7 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:

Gepost 15 February 2012 - 15:34

Oeh, goed dat je het zegt Jouk, ik zie dat ik helemaal nog niet heb gepost hier, terwijl ik toch in het bezit ben van een tablet. Zoals in mijn eerste post heb ik inderdaad nog even gewacht, uiteindelijk was dit tot ergens eind vorig jaar. Toen zag ik een leuke aanbieding en heb ik de Samsung Galaxy Tab 10.1 gekocht, de Wifi variant, want 3G heeft voor mij niet zoveel meerwaarde aangezien ik al een leuk telefoonabonnement heb waarmee ik onderweg ook mijn tablet kan voorzien van internet.

Maar mijn tablet is echt één van de beste aankopen van het afgelopen jaar. Ik zie het echt een beetje als een kleine computer, want je kunt er onwijs veel mee en aangezien het scherm lekker groot is zit je je ook niet blind te staren op kleine letterjes ofzo. Inmiddels heb ik ook wat boeken erop gezet en de nodige comics en het leest heel erg prettig. Waar ik vroeger nog met een boek in m'n bed lag, lees ik nu vanaf m'n tablet. Daarnaast kan ik een hele hoop dingen op m'n tablet doen, die ik ook op m'n telefoon kan, maar juist vanwege het formaat werkt het op een tablet prettiger. Het bewerken van Microsoft Office bestanden is ook geen punt en erg handig. Tja, volgens mij kan ik nog wel even doorgaan. :D
  • 0

#8 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:

Gepost 31 May 2012 - 21:57

Hmm...laatste post is van februari, denk niet dat het kwaad kan als ik nog een keer reageer. :(

Sinds gisteren ben ik trotse bezitter van de opvolger van de bovenstaande tablet: de Samsung Galaxy Tab 2 10.1

Geposte afbeelding

Moet zeggen dat ik deze nog fijner vind dan zijn voorganger, met name vanwege Android 4.0, maar het scherm ziet er bijvoorbeeld ook een stuk mooier uit door de betere resolutie. Ook erg handig dat het geheugen nu gemakkelijk valt uit te breiden met een micro-SD kaart van maximaal 32 GB, al heb je in principe aan de 16 GB intern geheugen ook wel voldoende als je hem niet helemaal volpropt met filmpjes en dergelijke. Het is en blijft in ieder geval een zeer multifunctioneel apparaat waarvan ik merk dat ik hem stiekem toch steeds vaker meeneem onderweg. :(
  • 0

#9 ThaMartin

ThaMartin

• *Webmasters
  • 12168 Posts:

Gepost 31 May 2012 - 22:05

Cool Erik!

Om nog even op Jouks vraag te antwoorden: Ja, een e-reader hebben we inmiddels! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds eigenlijk meer gebruik maak van papieren boeken, maar ik vind de e-reader zeker een uitkomst. Vooral het aantal boeken dat erop kan, hoewel de kwaliteit vaak wel iets minder is, heb ik gemerkt. Hoofdletters halverwege woorden of vreemde tekens... :(

We hebben sinds een tijdje ook een tablet met Android maar die bevalt niet heel goed... Touchscreen werkt slecht en de batterij is erg snel leeg. Je merkt het verschil met een Ipad wel duidelijk, maar voor internetten enzo gebruik ik toch liever gewoon een computer waar je normaal op kan typen, dat gaat nog altijd een stuk sneller :(
  • 0

#10 Celeone

Celeone

And then there were none.

• Member +
  • 598 Posts:
  • Geslacht:Heks

Gepost 31 May 2012 - 22:13

Ik heb een eReader van Sony met zo'n vijfduizend boeken erop, dus dat is wel erg handig voor als ik deze zomer ruim drie weken aan het interrailen ben. :( Nogal vervelend als ik voor drie weken aan boeken mee moet zeulen in een backpack terwijl je flinke afstanden moet afleggen met de trein en dus ook veel tijd hebt om te lezen. :( Plus... ik ben niet zo'n bibliotheekganger ('verplicht' zijn voor een bepaalde tijd een boek uit te hebben of het voor een bepaalde tijd te verlengen, plus steeds heen en weer gaan voor een boek) en mijn boekenkast puilt al flink uit.
  • 0

#11 Morgana

Morgana

op de versirius toer (A) / Tubbie! =D

• -Site Crew
  • 4108 Posts:
  • RPG naam:Isobel Clarkson

Gepost 28 July 2013 - 14:04

Ik was altijd nogal cynisch wat betreft lezen op een tablet/e-reader. Ik geloofde niet dat het beter zou lezen dan een echt boek. :D Maar vlak voor de vakantie kreeg ik een tablet gratis bij mijn cursus en had ik er wat boeken op gezet. Ik moet zeggen dat het goed bevalt. Afgelopen vakantie zo'n 10 boeken gelezen, veel meer dan wat ik normaal zou lezen met een papieren versie. Je hoeft niet de hele tijd een zwaar boek te tillen en met één veeg over het beeldscherm ben je op de volgende blz. En je kan de letters zo groot maken als je wilt en helderheid van licht sterker/zwakker zetten wat jij het fijnste vind. Dus ik ben nu wel overtuigd. :!!:
  • 0

The ones who love us, never really leave us and you can always find them in here <3

When you have to make a hard decision: flip a coin. ~

~ Because when that coin is in the air, you suddenly know what you're hoping for..

#12 wouterruygrok

wouterruygrok

Ordelid

• Members
  • 1049 Posts:
  • RPG naam:Wouter de Bakker
  • Interesses:- Harry Potter!
    - Lezen
    - Zwemmen

Gepost 14 August 2013 - 18:35

Ik heb een paar weken geleden een e-reader aangeschaft. Ik moet zeggen dat me dat tot nu toe erg goed bevalt. Het is alleen soms wel irritant als je en boek aan het lezen bent waar bijv. spaties vergeten zijn of waar spelfouten in staan. Maar verder ben ik er dik tevreden over!
  • 0
Al is een leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel

#13 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:

Gepost 16 August 2013 - 00:51

^ Oh...daar heb ik tot nu toe nog geen last van gehad eerlijk gezegd. :erm:

Nog steeds trotse bezitter van mijn Samsung Galaxy Tab 2 10.1 en sinds een recente update van de Android-versie draait hij nog sneller en soepeler. :!!:
  • 0

#14 Pingwing

Pingwing

• -Forum Crew
  • 8207 Posts:

Gepost 16 August 2013 - 07:50

^ Heb jij nog geen ebooken gedowload op minder legale wijze Erik? Ik ken de problemen wel maar lees er nu gewoon redelijk overheen :!!:

Ik lees op een KoboGlo trouwens :erm:
  • 0

#15 Chamenuva

Chamenuva

Vigilante

• +Administrators
  • 11998 Posts:

Gepost 16 August 2013 - 10:32

^ Ssssst...alleen maar (niet doorvertellen hoor! :erm:)

Kennelijk kom ik over het algemeen dus wel mooie eBooks tegen, dat blijkt. :!!:
  • 0

#16 Morgana

Morgana

• -Site Crew
  • 4108 Posts:

Gepost 05 October 2013 - 23:23

Ik heb ook regelmatig dat er spaties vergeten worden of dat er verschrikkelijke spelfouten in staan. :P Maar probeer daar gewoon maar zoveel mogelijk overheen te lezen.

Alleen heb ik iets met mn tablet gedaan wat verkeerd is gegaan ofzo.. Er zit een hele rare gekleurde vlek in en sowieso klopt 't beeldscherm niet meer helemaal, hij is heel dof geworden. Maar geen idee wat ik gedaan heb en of ik 't kan herstellen. :P
  • 0

The ones who love us, never really leave us and you can always find them in here <3

~ Because when that coin is in the air, you suddenly know what you're hoping for..

#17 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, (ver)talen, drummen, muziek, vampiers...

Gepost 03 June 2014 - 22:51

Ik heb sinds een tijdje ook een tablet, maar gebruik hem eigenlijk weinig om boeken op te lezen. Ik heb een uitzondering gemaakt voor Oorlog en Vrede omdat een boek van 1500 bladzijden overal meezeulen of een tablet wel een groot verschil is. Ik kan niet zeggen dat het tegenviel om zo een boek te lezen, maar ik lees toch veel liever in papieren boeken. Ook, en ik weet niet hoe het komt, lees ik aanzienlijk minder snel op mijn tablet dan in een papieren boek. Dus, voor af en toe vind ik het wel oké, ik ben er niet helemaal tegen om boeken te lezen op mijn tablet (bv. op reis is het zeker handig), maar ik ben er zeker ook niet dol op en voorlopig houd ik het toch zoveel mogelijk bij de gewone papieren versie :D
  • 0
My Virtual World Tour

Why can't we see that when we bleed we bleed the same?

#18 Ceridwen

Ceridwen

Just Sjonnie

• Member +
  • 2950 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, Japan, muziek luisteren, wz, Supernatural, Torchwood, Disney, fanfiction

Gepost 04 June 2014 - 16:32

Ik heb een Ipad "gekregen" van mijn uni, voor schoolwerk. Niet dat ik hem ook werkelijk daarvoor gebruik maar goed XD Hoewel ik liever alles behalve een Apple had gehad, moet ik zeggen dat dat ding toch wel heel erg handig is, om series en films mee te kijken, om mee te skypen en te facebooken enzo. Alles behalve schoolwerk, wat daar gebruik ik toch het liefst mijn laptop voor :sweatingbullets:

Een E-Reader heb ik ook, maar dat ding ligt op dit moment stof te verzamelen.. Maar weer eens opladen en wat nieuwe boeken opzetten :P
  • 0

#19 Den Benny

Den Benny

Tovergrootmeester

• 15+ Member
  • 2710 Posts:

Gepost 25 May 2015 - 16:13

Ik heb 'n Tolino wat de e-readers betreft en de tablet heb ik ook nl. 'n oude Ipad.

• 0

#20 Pingwing

Pingwing

• -Forum Crew
  • 8207 Posts:

Gepost 04 July 2015 - 19:45

Mijn kobo is dood, al een tijdje, dus ik lees geen boeken meer op mijn e-reader. erg jammer. was plotseling kapot en was geen onderdeel van garantie. Schrapers. -_-

Sindsdien doe ik ook eeuwen over boeken en zet ik me minder gemakkelijk tot het lezen van een boek. Nu is dat ook goed voor mijn studie want ik moet meer studeren dan vrijetijdslezen, maar toch jammer.

• 0

#21 Morgana

Morgana

• -Site Crew
  • 4108 Posts:

Gepost 06 July 2015 - 13:46

Ik heb m'n tablet weer eens opgeduikeld om er boeken op te lezen. Normaal lees ik boeken op m'n mobiel. Heel erg handig, want zo heb ik altijd een boek bij me als ik ergens moet wachten etc! Maar voor thuis is tablet net wat groter en makkelijker om te lezen. :P

• 0

#22 Leen

Leen

Elu on Ilus!

• Member +
  • 2151 Posts:

Gepost 06 July 2015 - 17:10

Ik zit er over te denken om een iPad Mini 3 aan te schaffen! Ik gebruik nu de oude iPad 2 van mijn vriend bij bijv. mijn koor, maar het is best zwaar om in de lucht te houden voor 2,5 uur. De Mini is compacter en veel lichter, dus dat lijkt me wel de investering waard. Ik kan dan ook al mijn bladmuziek daarop zetten, wat gewoon heel veel gewicht in mijn tas scheelt en ook veel minder papier- en inktverbruik. :)

• 0
All the art of living lies in a fine mingling of letting go and holding on...

#23 Josh

Josh

Practically perfect in every way

• -Site Crew
  • 10322 Posts:
  • Interesses:Series, schrijven, muziek, geschiedenis en nog veel meer!

Gepost 06 August 2015 - 13:28

Ik heb geen tablet, maar ik heb er een "te leen" voor mijn werk (ik doe enquêtes en de vragen worden op een tablet beantwoord). Eigenlijk vind ik 'm wel handig, om mee in bed te liggen, ofzo. En hij gaat makkelijk mee in een tas. Als je alleen even rond wilt kijken op internet zonder enorme lappen tekst te typen is het heel handig. Misschien ga ik dus sparen voor mijn eigen tablet.

• 0

#24 Peetje

Peetje

Forum oma & Opperste Hotemetoot!

• +Administrators
  • 12857 Posts:
  • Geslacht:Zeg ik lekker niet!

Gepost 06 June 2016 - 13:07

Hoewel ik nog steeds de voorkeur geef aan echte boeken, heb ik sinds kort toch ook een e reader, de Kobo touch 2.0. En ik moet zeggen, ik lees nu wel weer meer. Dat ding pak ik toch net iets makkelijker dan een zwaarder papieren boek. Ook makkelijker met 1 hand te bedienen.
  • 0

Draco Dormiens Nunquam Titillandus...

Ontdek het verhaal op de nieuwe Wizardzone RPG!

0 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers