Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Jinx

Oneshotclub Oneshots

Recommended Posts

Wow, besef nou pas dat 'ie wel heel erg kort is!

[size="5"][center]Teddy & Victoire[/center][/size]
[center][size="6"]"The Two Words that Changed Your Life"[/size][/center]
[i][center]01[/center][/i]

Een jongen met knalblauw haar kijkt in een spiegel, terwijl hij bij de rand van het Verboden Bos op zijn date wacht. Zou dat blauwe wel een goede indruk geven? Hij besloot zijn haar nog knalrood te maken, maar dat zag er ook niet heel charmant uit. Hm. Dan maar blond? Nee, te gluiperig. Of bruin? Hm.
‘Wat ben jij allemaal aan het doen?’ vraagt een meisjesstem. Teddy kijkt geschrokken op, terwijl zijn haar blijft hangen tussen blond en bruin haar.
‘Oh, hey Victoire.. Ik.. Ehm- nou eigenlijk..’ stottert hij.
‘Je hoeft geen antwoord te geven,’ lacht ze. ‘Maar waar is je blauwe haar heen? Ik vond ’t juist zo leuk..’
‘Nou… Hier…’ Teddy verandert zijn haar weer in de knalblauwe kleur die hij meestal heeft. ‘Eh, wat wil je doen?’ vraagt hij dan aan Victoire. Haar ogen glijden naar het Verboden Bos.
‘Zullen we het bos in?’ vraagt ze ondeugend. Teddy schrikt.
‘Maar, daar wonen Centauren enzo. En er schijnt een reus soms rond te lopen en…’
‘Ah, kom op… Leuk toch… Of durf je soms niet?’ plaagt ze. Teddy kleurt rood.
‘Natuurlijk durf ik wel! Eh…’ Voor hij nog iets kan zeggen, trekt Victoire hem al mee, het bos in.

Teddy en Victoire zitten samen tegen een gigantische boom aan, een beetje met elkaar te praten, als er een gigantische schaduw over hen heen valt. Een beetje geschrokken kijken ze allebei tegelijk op.
‘Zo, en wat benne jullie hiero aan het doen?’ vraagt een barse, zware stem.

‘Jullie dachten zekers, we gaan naar een romantisch plekkie, laten we naar het bos gaan?’ zucht Hagrid boos, al kun je aan zijn gezicht zien dat hij niet echt boos is. ‘Ik ben leraar, dus eigenlijk zou ik jullie moeten straffen… Maar ik kan ’t natuurlijk ook door de vingers zien.’ Victoire grijpt Teddy’s hand, waardoor Teddy haar een beetje verbouwereerd aankijkt. Ze kijkt Hagrid recht aan, en zegt dan: ‘We wilden alleen maar even een rustig plekje, om even alleen te zijn… Snap je?’ Ze kijkt hem zo zielig aan, dat Hagrid in een bulderende lach schiet.
‘Al goed, al goed, al laat ik jullie niet nog een keer snappen!’ Maar van de dreiging in zijn stem is geen spoor. Hij wijst hen de deur, en zo snel als ze kunnen, rennen ze naar het kasteel toe.
Als de twee ieder naar hun leerlingenkamers willen lopen, roept Victoire: ‘Teddy! Morgen weer?’ Teddy draait zich om, zijn ogen glimmen, en knikt.

Crap deze was moeilijk..

[center][size="6"]Dedalus Diggel en Hecuba Jacobs[/size][/center]
[center][i]02[/i][/center]

Het was Augustus, en de hele Orde zat bij elkaar in de keuken van huize Zwarts. Perkamentus stond aan het hoofd van de tafel.
‘Zoals ik al verschillende keren eerder heb gezegd, hebben we een aantal mensen nodig om Harry Potter op te halen, en we hebben iemand nodig om zijn oom en tante op een vals spoor te zetten,’ zei hij, en keek verwachtingsvol de tafel rond.
‘Ik ga mee,’ zei Sirius beslist.
‘Dat was te verwachten,’ leverde Dedalus Diggel commentaar.
‘Nee, Sirius, je gaat niet mee, dat is te gevaarlijk,’ zei Perkamentus. Sirius zei de rest van de vergadering niets meer.
Dwaaloog ging uiteraard mee, evenals Remus Lupos, die erop stond om ook mee te gaan. En als Remus gaat, dan gaat Nymphadora Tops ook. Die stelde voor om een kaart te sturen: ‘Misschien via de Dreuzelpost, dan verzin ik wel wat. Ik weet hoe je zo’n ding moet versturen, mijn vader heeft het me ooit uitgelegd.’ Perkamentus knikte.
‘Als jij dat regelt Nymphadora… Wie wil er nog meer mee?’ Dedalus’ hand schoot de lucht in, en de hand van Hecuba Jacobs volgde aarzelend, evenals de hand van Romeo Wolkenveldt.
Al snel hadden een aantal mensen zich opgegeven en sloot Perkamentus de vergadering.

Nu had je waarschijnlijk al door, dat de Orde uit een grote variatie tovenaars bestond: schouwers, zwervers, buitenbeentjes, machtige tovenaars, voortvluchtige, magiërs van alle afkomsten. Onder hen waren ook Dedalus Diggel en Hecuba Jacobs: een tovenaar van Dreuzelouders en een volbloedheks. Ze woonden bij elkaar in de straat, en Hecuba had Dedalus een keer meegenomen naar een vergadering van de Orde van de Feniks, en zo was hij ook lid geworden. Ze verschijnselde vaak samen naar huis toe, of als het mooi weer was, liepen ze naar huis toe. Zo ook deze keer.
‘Wat denk jij, zou die Harry echt zo op James lijken?’ vroeg Dedalus. Hecuba haalde haar schouders op. ‘Op de foto’s wel,’ zei ze. ‘Ik hoop dat hij net zo’n goed gevoel voor humor heeft, in elk geval.’ Hecuba klonk een beetje stug, zoals altijd. Dedalus knikte enthousiast.
‘Ja, dat zou echt heel gaaf zijn… Misschien dat Fred en George dan een beetje concurentie krijgen, en hun geintjes een heel stuk minder pijnlijk maken.’
‘Dat zou helemaal mooi zijn,’ beaamde Hecuba. Het bleef een tijdje stil tussen de twee Orde-leden. Dedalus gaf uiteindelijk een zucht.

‘Hecuba? Denk je dat het echt weer wordt zoals vijftien jaar geleden? Dat het weer oorlog wordt?’ Hecuba lachtte inwendig. Hij klonk net als een klein schooljongetje. Maar van buiten was ze een en al ernst: ‘Ik denk het wel Dedalus… Maar als we elkaar maar blijven steunen, dan kan Jeweetwel nooit winnen. Ja, er zullen doden vallen, maar er zal ook nieuw leven komen… Dat weet ik zeker.’ Dedalus knikte, niet helemaal gerustgesteld, maar hij bedankte Hecuba desondanks. Ze namen afscheid in het licht van een lantaarnpaal, en verdwenen toen ieder hun huis in.