Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Sign in to follow this  
Mello

Wat is jouw favoriete pairing?

Recommended Posts

Jawel, wat is jouw favoriete pairing/shipping? Is het Sneep en Lily na boek 7? Of blijf je hangen bij James en Lily? ben je meer voor canon, zoals Harry/Ginny of Ron/Hermelien? Of gaat jouw keuze meer naar Harry/Draco of Draco/Hermelien? :D

Vertel het hier! :zweet:

Goh, geen verrassing denk ik.. Ik blijf Tonks/Lupin nog steeds het leuke vinden, al bedacht ik me dat ik Katja Bell/Draco ook wel geinig vind.. (Niet dat die wat hadden ofzo, maar viel me ineens op dat in de Halfbloed Prins Draco op zo'n manier kijkt van: O.o Potter praat met haar!)

Ik ben voor Hermelien en Ron! Die kunnen soms heel aardig zijn tegen elkaar maar soms kunnen ze ook enorme ruzies hebben.

Mijn favo pairings zijn Sneep/Hermelien, Sneep/Loena, Harry/Draco en sinds kort (sinds de film) ook Sneep/Lily.

Nu heb ik t gevoel dat ik raar ben met mijn pairings :zweet:

Mijn favo pairings zijn Harry/Draco, Sneep/Harry, Tom Riddle/Harry (don't ask), Sneep/Lily, Harry/Luna en.. Sirius/Remus :D

Oeh.. dat is dan toch echt Harry/Draco. Die staan bovenaan mijn lijstje :)
Verder Hermelien/Draco of Harry/Loena of Draco/Loena mits goed uitgewerkt.

Ik vind Remus/Tops leuk, gewoon omdat het in feite best romantisch en triest is: hij houdt van haar, maar probeert er niet aan toe te geven, juist omdat hij van haar houdt. En als ze dan eindelijk toch samen zijn gaan ze allebei dood. Ik bedoel maar... Pure romantiek! :fluit: Verder heb ik in een ver verleden ooit een fanfic over Andromeda en Ted Tops geschreven en sindsdien vind ik ze een leuk koppel. Hij is een Modderbloedje, zij de zus van Bellatrix... Het is dus gewoon onmogelijk, maar uiteindelijk kiest ze voor hem. Ook zeer romantisch dus. :) Ik vind Hannah/Marcel ook leuk samen. Eigenlijk was dat in eerste instantie een van de minder belangrijke verhaallijnen in een verhaal dat ik ooit schreef (het ging over de SVP in het zevende boek en gezien Rowling ooit had gezegd dat die twee uiteindelijk trouwen dacht ik dat het een goede manier was om er een beetje romantiek aan toe te voegen), maar uiteindelijk ben ik best wel fan van ze geworden. Nou ja, van mijn voorstelling ervan eigenlijk, want we weten vrij weinig over Hannah natuurlijk. :angel:

Hm.. ik zal vast een van de enige zijn.. Maar ik vind Narcissa/Lucius leuk om te lezen, of om te schrijven. En dan de standaard koppeltjes, van slash of rare dingen hou ik echt niet van :P

Ik vind Molly/Sneep heel leuk omdat ze zo van elkaar verschillen en ik denk dat ze elkaar juist heel goed aan zouden vullen. Verder vind ik Narcissa/Lucius een fijn koppel om over te schrijven. Ron en Luna vind ik ook schattig maar heb er nog nooit iets over geschreven (moet ik hoognodig doen!).

Ik ben meer van de Hermelien/Loena of Loena/Ginny, ben er weinig leuke verhalen van tegengekomen, maar vind ze altijd wel leuke stelletjes. Ook Lily/Sirius lijkt me een interessant koppel :D

[quote name='Pingwing' timestamp='1311538183' post='5278']
Ik ben meer van de Hermelien/Loena of Loena/Ginny, ben er weinig leuke verhalen van tegengekomen, maar vind ze altijd wel leuke stelletjes. Ook [b]Lily/Sirius[/b] lijkt me een interessant koppel ;)
[/quote]
Serieus? :D

Mijn favoriete koppeltje is toch Draco/Luna, gewoon omdat het haast onmogelijk is. Jammer genoeg zijn er maar weinig echt goede fics over te vinden. De meesten beginnen heel erg goed, maar eindigen zwaar dramatisch waarbij iedereen uit elkaar gaat of zelfmoord pleegt omdat het te ingewikkeld is. Daar hou ik niet van.
Maar heb er wel een paar gelezen, vooral one-shots, die echt geweldig waren.

Ik was vroeger altijd een Harry/Ginny shipper maar ik ben toch steeds meer een hekel aan dat kind gaan krijgen. Ik vind Harry/Hermelien echt een superkoppel, ook om over te lezen. Ik vind Ron/Hermelien zo afgezaagd...

Ohja! Harry/Hermelien, daar was ik vroeger ongelofelijk fan van! Als je nog wat goede (Engelstalige) fanfics over die wilt dan heb ik er nog wel een paar.
Was ook echt teleurgesteld toen ze niet bij elkaar kwamen. Harry en Ginny vind ik overigens ook niet heel erg tof, maar ik erger me er ook niet aan.

Harry/Hermelien :knuf:

god, daar was ik fan van zeg :) ik snapte werkelijk niet wat Herms zag in Ron. ik wil wel een paar goede fanfics van hen, Lon :angel:

Harry/Ginny snap ik ook niet. Een echte 'Hmm, wat hebben we nog over? o ja, Rons zus!" en dan plots vindt Harry haar leuk. Hoe.. Ugh!

^: Nou, ik weet niet, maar zo is het toch niet helemaal... Ginny vond Harry leuk sinds ze hem kende, geloof ik. Uiteindelijk gaf ze de hoop maar op, werd ze minder verlegen in zijn bijzijn en toen begon Harry haar juist leuk te vinden. Volgens mij is dat juist wel uitgewerkt. Maar verder ben ik het met je eens. Ik vind ze ook niet zo leuk, maar dat is meer omdat ik een hekel heb aan zowel Ginny als Harry. :knuf:

Wat ik niet zo goed snap is Harry/Draco. Ik heb niks tegen slash, maar... waarom? Ze haten elkaar notabene! [s]En begin nu niet over haat-liefdeverhoudingen.[/s]

Het is juist door de liefde en haat verhoudingen wat pairings leuk maakt :knuf:

Nee, ik zelf vind Harry/Draco leuk omdat, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.. Al in boek 1 vond Harry Draco een verwend snotjoch in de Wegisweg en ik heb iets met verwende gemene snotjochen die iets krijgen met wat onzekere maar toch moedige onschuldige jongetjes :)

Ik houd van Bellatrix/Rodolphus, Narcissa/Lucius en Andromeda/Ted of een Black Sisters/Rabastan! (A) Verder heb ik Luna en Neville altijd leuk gevonden, daarom vind ik dat deel in DH part 2 ook erg leuk! :knuf:

[quote name='Mello' timestamp='1311354745' post='4867']
Nu heb ik t gevoel dat ik raar ben met mijn pairings :) Mijn favo pairings zijn Harry/Draco, Sneep/Harry, Tom Riddle/Harry (don't ask), Sneep/Lily, Harry/Luna en.. Sirius/Remus :lol:
[/quote]

*geeft [i]high-five[/i]* :lol:

[quote name='Josh' timestamp='1311617191' post='5501']
Wat ik niet zo goed snap is Harry/Draco. Ik heb niks tegen slash, maar... waarom? Ze haten elkaar notabene! [s]En begin nu niet over haat-liefdeverhoudingen.[/s][/quote]

Voor mijn gevoel hebben Harry en Draco altijd een soort obsessie met elkaar gehad. Harry is ronduit stalkerig in de boeken en wil altijd weten wat Draco uitvoert, en Draco voelt een intense haat voor De Jongen Die Bleef Leven sinds hij hem op de eerste schooldag afwees en Ron als vriend koos. Deze geschiedenis maakt hun relatie zo interessant, en tel daar nog de vele toverduellen, gevechten en Zwerkbalwedstrijden bij op... In de oorlog staan ze recht tegenover elkaar, maar eigenlijk zijn ze allebei slechts pionnen in het grotere geheel - het spel tussen Perkamentus en Voldemort. Het is de intense haat - gecombineerd met de eeuwige competitie, rivaliteit en vooroordelen (van allebei de kanten!) - die een liefdesverhaal tussen deze personages driedubbel zo goed maakt. Er is veel geschiedenis (denk ook aan een huilende Draco in de badkamer, Harry's [i]Sectumsempra[/i], Draco die Harry's identiteit niet verraadt tegenover de Dooddoeners, Harry die Draco redt van het Vagevuur, etc.) en dit garandeert drama, emotie, psychologische dilemma's. En je weet wat ze zeggen over de '[i]fine line between love and hate[/i]'... :D Misschien moet je ook het juiste verhaal lezen om het te kunnen begrijpen. Want natuurlijk wordt er een heleboel onzin geschreven - dat geldt voor elk koppel - maar er bestaan [i]zulke goede[/i] H/D-fanfics, met een lange opbouw en een goed plot, die hartstikke geloofwaardig zijn. Echt waar. :angel:

Goed, mijn favoriete koppel is Draco/Harry (verrassing! ^_^). Verder ben ik dol op Scorpius/Albus jr, Minerva/Marten, Albus/Gellert, Albus/Marten, Zalazar/Rowena, Goderic/Zalazar, Lily/Severus, Harry/Severus, James/Severus, Sirius/Severus, Draco/Hermelien, Marten/Hermelien, Severus/Sirius, Harry/Hermelien, Ron/Magnus (:angel:), Marcel/Loena, Hermelien/Charlie, Petunia/James (hehe), Bellatrix/Remus... Oh, en ik ben ook weleens een leuke Marcel/Percy-fic tegengekomen. :knuf:

^ jij beschrijft de relatie van Harry/Draco zo goed :P En je hebt inderdaad van die mooie en prachtige fanfics, ik mis die wel een beetje :lol:

En Albus/Gellert en Scorpius/Albus Jr :) ik had nog een fanfic over Albus/Gellert maar nooit afgemaakt..

Hermelien/Ginny, Bellatrix/Voldemort en Draco/Hermelien :P

Ik vergeet Remus & Nymphadora! Hun liefdesverhaal is erg triest, maar ik vind het wel goed uitgedacht van Rowling, al hadden ze echt niet hoeven sterven! :P
Soms vind ik Lily en James ook wel leuk, het ligt er dan maar net aan hoe het is uitgedacht etc.

Vroeger was ik helemaal obsessed met Lily/James en een goeie L/J vind ik nog steeds heel leuk, net als alle andere Marauderfics, maar mijn echte liefde ligt nu toch bij Tom Riddle, vooral gekoppeld aan Minerva. Ik heb er echt al prachtige verhalen van gelezen en als het goed beschreven kan het echt nog wel kloppen. Minerva is volgens mij ook één van de weinige personages die slim genoeg is om Toms respect te verdienen. Hermione/Tom kán ook heel goed zijn, maar dat kan ook vreselijk uitgewerkt worden (in ieder geval moest het hele tijdreizengedoe juist zitten). Wat ik ook een interessant koppel vind is Regulus/Lily (of Sirius/Lily). Vooral om dan via Regulus ook een beetje de relatie tussen de 2 Black brothers uit te werken =)

Sirius/Remus. :wub: (Al zie ik Sier liever met mij. :wub:) Remus/Tops en dankzij Veer ook Tops/Romeo. Die zijn zo lief samen! Verder houd ik (voornamelijk door Carla) ook heel erg van Bellatrix/Rodolphus en Narcissa/Rabastan of Andromeda/Rabastan. Al vind ik Andromeda/Ted ook heerlijk! Zelf ben ik na mijn eigen oneshot Ron/Loena ook gaan waarderen. De stuntelige Ron en de dromerige Loena, heerlijke combi.

Sommige fics met Draco/Hermelien of Draco/Loena vind ik ook heerlijk. Gewoon omdat het zo tegenstrijdig is. Of Draco/Harry. ^_^

Tja, hier zijn nog steeds Remus en Tops favoriet. Al denk ik dat iedereen hier dat al lang wist. :P

Ik ben wel benieuwd naar andere shippings buiten Harry Potter, als dat mag? :(

Ik trap af, van Supernaturel:

Dean/Castiel :P of Castiel/Dean.. Het maakt mij niet uit :rolleyes:

[img]http://i074.radikal.ru/1003/18/0c963db71281.gif[/img]