Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Sign in to follow this  
Nicole1991

one shots

Recommended Posts

[color="#FF0000"]Dit is mijn eerste one-shot voor de nieuwe versie van de site.

Koppel Harry Potter en Cho Chang, zeer lastig om een idee er voor te krijgen, dus niet mijn beste one-shot ooit.[/color]

Lachend zat de zestien-jarige Harry Potter naarst zijn beste vriendin Hermelien Griffel, zij zaten aan de tafel van Griffondor en omdat de kerstvakantie bezig was, waren er maar weinig leerlingen op Zweinstein.
“Wat hoorde ik trouwens van Daan over Ginny? Dat zij de jongensslaapzaal in kwam lopen midden in de nacht om jouw een kerstzoen te geven? En ik heb het niet over snoepgoed Harry”.
Harry haalde diep adem en probeerde Hermelien niet in de ogen te kijken, wie hem streng aankeek “Zij had een rode strik om haar hals gedaan en dacht dat ik het leuk zou vinden. Ik vond jouw kerstzoen.. wel leuk”.
Hermelien gaf Harry een zachte duw tegen zijn schouder en fluisterde “Ik weet dat het gemeen is.. maar ik ben dankbaar dat Ron nu de griep heeft en van mevrouw Wemel naar huis moest. Hij zou onze kerst echt verpesten met zijn stomme opmerkingen”.
Harry sloeg zijn rechterarm om de middel van Hermelien en pakte met zijn linkerhand zijn glas pompoensap en wou een slok van zijn drinken nemen maar Hermelien pakte zijn linkerarm vast “Wacht jij eens”.
Zij pakte met haar rechterhand zijn glas vast en rook aan het drinken en fluisterde “Harry.. er zit hier een toverdrank door heen. Jij weet dat ik overgevoelig ben voor sterstof en dat zit hier in.. wie zou jouw willen vergiftigen op dit moment?”.
Harry haalde diep adem en begon rustig namen op te noemen “Eens zien Voldemort, Draco Malfidus, Lucius Malfius, de familie van Detta, meeste Zwadderig leerlingen, professor Sneep.. moet ik doorgaan?”.
Hermelien rolde haar ogen en zuchtte “Harry.. ik meende het niet serieus. Ik weet dat jij nogal veel vijanden hebt.. maar ik denk niet dat jouw vijanden jouw verlieft op hun wil.. nou misschien behalve Draco ”.
Bij het zien van Harry verbaasde blik begon Hermelien zachtjes te giegelen “Jij bent schattig als jij verbaast bent.. sterstof wordt gebruikt in liefes en lust toverdranken”.
Harry boog iets dichter naar Hermelien toe en fluisterde in haar linkeroor “Zin om uit te zoeken wie hier achter zit? Ik doe alsof ik de toverdrank opdrink en ga dan naar keukens toe. Volg mij onder de ontzichtbaarheidsmantel zodat wij weten wie hier achter zit”.

Met een valse blik in haar ogen stond Cho Chang tegen opening van de keukens, zij had Harry tegen Hermelien Griffel horen zeggen dat hij even met een huiself genaamd Dobby wou praten en dus even naar de keukens zou gaan.
Zij wist dat haar liefdesdrank gewerkt had want zij had gezien hoe Harry geprobeerd had om te ontsnappen aan de kus op de wang van Hermelien, zij kon haast niet wachten tot Hermelien Griffel zou zien hoe Harry bekend zou maken morgen dat hij nu haar vriendje was.
Cho zag dat Harry er aan kwam lopen en zij zei in een liefdevolle stem “Harry? Daar ben jij dus liefje. Ik vond al dat jij er lang over deed om hier te komen”.
Even zag zij een verbaasde blik in de ogen van Harry maar de blik veranderde al meteeen in een liefdevolle “Cho.. ik hoopte al jouw te zien”, hij begon verder haar richting op te lopen.
Cho sloeg haar zwarte haar over haar schouders en begon te glimlachen “Ik ben zeker blij om jouw te zien liefje, nou kom eens hier”, zij pakte Harry rechterarm vast en trok hem zeer dicht tegen haar aan.
Zij sloeg haar armen om zijn hals en fluisterde “Zullen wij naar bezemkast gaan of naar de kamer van hoge nood liefje? Of wil jij liever ergens anders heen”.
Harry wreef zachtjes met zijn handen over de rug van Cho en zei “Wat jij maar wil liefje, ik zal alles doen om jouw gelukkig te maken Cho”.
Cho beet zachtjes op haar onderlip en besloot dat zij te ongeduldig was om naar de kamer van hoge nood te gaan, zij wist dat een bezemkast dichter bij was en dus pakte zij Harry rechterhand vast en begon hem richting de bezemkast zachtjes te trekken.
Omdat zij tijdens het lopen met haar rug naar Harry toegedraaid was, zag zij niet dat hij haar vol walging aan keek en zich inhield om niet zijn arm los te trekken en haar te vervloeken.

Cho duwde een beetje hard Harry tegen de muur van de bezemkast en genoot er van toen zij de verbaasde blik even in zijn ogen zag “Oh Harry.. dit gaat heel leuk worden”.
Zij trok de deur achter zich dicht en zwaaide met haar heupen terwijl zij dichter naar Harry toe liep “Kom hier Harry.. “, zij sloeg haar armen opnieuw om zijn hals en drukte haar lippen tegen zijn lippen.
Het duurde een paar seconde voor zij besefte dat Harry haar niet terug kuste, hij zette zijn handen op haar heupen en duwde haar voorzichig een stukje van hem af.
“Wat doe jij Harry? Waarom kus jij mij niet? Jij hebt toch al jouw pompoensap opgemaakt?”.
Harry hield zijn handen van Cho Chang heupen af en duwde voorzichtig, de armen van Cho weg van zijn nek en zei in een strenge stem “Ik heb jouw pompoensap niet gedronken Cho. Hermelien merkte dat er iets aan de hand was en wist mij tegen te houden. Zij staat buiten de bezemkast en zal jouw vervloeken, zodra jij de bezemkast uit gaat”.
Harry hield zijn rechterhand door zijn zwarte haar “Ik doe geen vrouwen pijn Cho.. wel behalve Bellatrix van Detta, maar ik haat haar. Maar Hermelien daar in tegen.. wel laten wij er op houden dat zij jalours kan zijn”.
Bij het zien van de angst in Cho ogen begon Harry te lachen “Jij hebt twe keuzes. Of jij gaat naar Perkamentus en verteld wat jij van plan was. Of ik laat Hermelien jouw vervloeken en jij weet net zo goed als ik, dat Hermelien genadeloos kan zijn”.
Cho begon heel bleek in het gezicht te worden “Maar.. jij hoort mijn vriendje te zijn.. niet van die bever..”.
Harry liep om Cho heen en opende de deur van de bezemkast “Sorry, ik val alleen op slimme meiden”.

[quote]“Sorry, ik val alleen op slimme meiden”[/quote]
Steeeeeeeekk!!
Leuk stukje :erm:
Wel even dit:
[quote]Jij hebt twe keuzes[/quote]
eh... [i]twee[/i]
[quote]Jij hebt toch al jouw pompoensap opgemaakt?[/quote]
Opgemaakt? Is [i]opgedronken[/i] niet beter gepast?
En [quote]Maar Hermelien daar in tegen.. wel laten wij er op houden dat zij jalours kan zijn[/quote]
[i]jaloers[/i]
[quote]Lachend zat de zestien-jarige Harry Potter naarst[/quote]
Ik heb je deze fout al vaak zien doen: [i]naast[/i]

Ik dacht eerst dat Harry met Ginny zou zijn, maar het bleek Hermelien te zijn. :)
Wel grappig :P