Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Nfiz' 100 drabbles

• Log in om te reageren
23 reacties in dit topic

#1 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Fanfictie, reizen, Sims 2, wetenschap, talen, musicals

Gepost 07 August 2011 - 11:43

Ook ik ga de uitdaging aan! Ik heb mijzelf echter een extra voorwaarde gesteld: ik wil 100 verhalen schrijven, over 100 verschillende onderwerpen - en dat allemaal steeds in exact 100 woorden! Zo'n verhaal van precies 100 woorden (exclusief titel) heet een drabble en het doel is om in een extreem kleine ruimte zo veel mogelijk te vertellen, en/of te suggereren. Door de beperking in het aantal woorden wordt het extra uitdagend om je idee toch goed over te brengen; ik wil graag proberen of ik dat kan.

Daarnaast denk ik dat als ik 100 hele fanfics zou moeten schrijven, ik bejaard zou zijn tegen de tijd dat ik klaar ben. :angel:

1. Zomer
2. Herfst
3. Winter
4. Lente
5. Zon
6. Regen
7. Sneeuw
8. Regenboog
9. Ochtendlicht
10. Zonsondergang

11. Toekomstdroom
12. Plaaggeest
13. Goudkoorts
14. Hoogvlieger
15. Heksenkring
16. Vuurtoren
17. Veerboot
18. Kasteel
19. Huis
20. Sahara

21. Regenwoud
22. Waterval
23. Moeras
24. Gevangenis
25. Kust
26. Dierentuin
27. Scarabee
28. Dinosaurus
29. Vlinder
30. Zeester

31. Pinguïn
32. Boekenworm
33. Olifant
34. Vrolijk
35. Verdrietig
36. Boos
37. Gelukkig
38. Verliefd
39. Moed
40. Dromen

41. Slaapwandelen
42. Middernacht
43. Chocolademelk
44. Kermis
45. Kerst
46. Halloween
47. Foto
48. Paleiswacht
49. Boom
50. Bloem

51. Rood
52. Wit
53. Blauw
54. Geel
55. Groen
56. Zwart
57. Oranje
58. Stamboom
59. Kaboutertjes
60. Elfen

61. Harry Potter
62. Ron Wemel
63. Hermelien Griffel
64. Draco Malfidus
65. Ginny Wemel
66. Loena Leeflang
67. Remus Lupos
68. Nymphadora Tops
69. Sirius Zwarts
70. Paralitis

71. Expelliarmus
72. Centaur
73. Hippogrief
74. Bezemsteel
75. Heks
76. Tovenaar
77. Magie
78. Dracula
79. Atlantis
80. Loch Ness

81. Onweer
82. Tornado
83. Hagel
84. Orkaan
85. Vulkaan
86. Water
87. Vuur
88. Sterren
89. Maan
90. Pompoen

91. Indianen
92. Eskimo
83. Sledehond
94. Tsaar
95. Ridder
96. Kruistocht
97. Spiegel
98. Ketting
99. Ring
100. Oorbel(len)
  • 0

#2 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 07 August 2011 - 11:44

11. Toekomstdroom

'Hier is het!' Minerva pakte Martens hand en leidde hem het oude, ongebruikte klaslokaal binnen. 'De Spiegel van Neregeb... Ik dacht dat het een legende was.'
Marten streelde de gouden lijst en keek in de spiegel. Hij zag zichzelf, maar ouder, machtiger. Iedereen keek met angst en ontzag naar hem op. Eindelijk kreeg hij de aandacht die hij verdiende, het respect waarnaar hij zo verlangde. Voor zijn voeten lag het lichaam van een man, de ogen – zo zwart als de zijne – leeg en dof.
Minerva sloeg haar armen om zijn middel. 'Wat zie je?' fluisterde ze. Marten kuste haar.
'Jou.'
  • 0

#3 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 07 August 2011 - 11:44

65. Ginny Wemel

Hij werd geplaagd door nachtmerries. Elke nacht riepen de stemmen van de slachtoffers naar hem, zag hij de gezichten van de mensen die hij niet had kunnen redden. Sirius, Perkamentus, Tops, Fred... en vele anderen. Het maakte niet uit dat hij niet alle namen kende, ze waren zijn verantwoordelijkheid. Als hij sneller was geweest, slimmer, beter. Als, als, als.
'Harry...' De stem was helder, liefdevol. Hij opende zijn ogen en ontmoette de warme bruine ogen van zijn vrouw. Hij begroef zijn gezicht in Ginny's rode haren en huilde tot hij geen energie meer had. Hij wist dat hij was vergeven.
  • 0

#4 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 07 August 2011 - 11:45

10. Zonsondergang

Merope Mergel was goed in het ontkennen van de waarheid. Toen Marten Vilijn haar ten huwelijk vroeg, geloofde ze dat hij werkelijk van haar hield. Ieder ander zou zijn aanzoek hebben toegeschreven aan de liefdesdrank die Merope elke ochtend door zijn koffie mengde, maar de heks had nooit liefde gekend en klampte zich vast aan haar romantische illusie.
'Hou je van me?’ vroeg ze elke avond wanneer ze samen op het balkon van hun Londense appartementje naar de zonsondergang keken.
'Altijd en eeuwig,' was zijn standaard antwoord.
Altijd en eeuwig duurde precies een jaar, drie maanden en vijf dagen.
  • 0

#5 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 08 August 2011 - 13:38

36. Boos

Barend Kannewasser had het gevoel alsof zijn dagen bestonden uit een aaneenschakeling van begroetingen. Vanaf het moment dat hij 's morgens uit de lift stapte werd hij geconfronteerd met een stroom van voorzichtige hallo's en meelevende knikjes. Het leek alsof iedereen op het Ministerie hem groette nu Carlo dood was. Hij was schor tegen de tijd dat zijn werkdag voorbij was.
'Dag Barend.' Hij knikte naar Arthur en negeerde de stem binnenin, die schreeuwde, Het is oneerlijk, Wemel heeft zes springlevende zonen!
Soms was het goed dat hij aan het einde van de dag geen stem meer over had.
  • 1

#6 Charlotte_1981

Charlotte_1981

SpiritLeviosa54

• Member +
  • 1083 Posts:
  • Interesses:gitaar, Harry Potter, Sims 3, sims Middeleeuwen en Napoleon. Opera, muziek en Kunst. Reizen.

Gepost 08 August 2011 - 17:40

Leuk. Ook knap dat je je beperkt tot 100 woorden. Zou mij niet lukken.
  • 1

#7 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 09 August 2011 - 18:55

^ Dankjewel! Het is inderdaad een uitdaging, en soms behoorlijk frustrerend als je nét niet uitkomt qua woorden, haha! :D

32. Boekenworm

Voor madame Rommella was niets zo geruststellend als de geur van een boek. De bibliotheek van Zweinstein was haar thuis, de duizenden boeken haar gezelschap. De woorden van lang vergeten tovenaars en heksen spraken tot haar tijdens de lange dagen in het kasteel en de letters op de vergeelde pagina's transporteerden haar naar andere werelden, waar niets onmogelijk leek. Verhalen hadden het vermogen haar te troosten, haar aan het lachen te maken, en spanning toe te voegen aan de sleur van alledag. Geluk leek iets tastbaars wanneer ze zich in een boek verloor.
Soms vergat ze zelfs even haar eenzaamheid.
  • 0

#8 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 14 August 2011 - 22:43

55. Groen

De wanordelijke zwarte haardos stak onder de Sorteerhoed uit. De jongen lijkt als twee druppels water op zijn vader, dacht Severus. Het was een opluchting: hij was de zoon van James Potter niets verschuldigd.
Onder luid gejuich nam het kind plaats aan de Griffoendortafel. Hij is nu al zo verwaand als die nietsnut, walgelijk.
Plotseling keek Potter op, en de groene ogen sneden dwars door Severus’ ziel. Lily’s ogen. Hij werd overweldigd door rauwe wanhoop, even pijnlijk en hartverscheurend als de dag waarop ze stierf. Severus wendde zijn blik af, zodat hij Lily’s zoon niet hoefde te zien.
  • 0

#9 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 15 August 2011 - 13:12

51. Rood

Ellen Prins wist dat ze niet knap was. Ze had dikke wenkbrauwen, magere benen en een lang, bleek gezicht. Ze voldeed bij lange na niet aan het schoonheidsideaal van een jonge heks, en had dit gelaten geaccepteerd. Ze was eraan gewend dat jongens haar negeerden. Ze had dan ook nooit begrepen wat Tobias in haar zag. Tobias Sneep, een Dreuzel nota bene, had haar voor het eerst het gevoel gegeven dat ze mooi was. Dat ze iets waard was. Hij adoreerde haar.
Terwijl de hete douchestralen het bloed van haar lijf spoelden, vroeg ze zich af wanneer dat was veranderd.
  • 0

#10 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 17 August 2011 - 00:38

76. Tovenaar

'Vernietig het.'
Albus keek in het gezicht dat hij zo goed kende en zag geen teken van twijfel. De donkere ogen stonden serieus, enkel verzacht door de lachrimpels om zijn mond. Nicolaas Flamel: zijn leermeester in de alchemie, zijn partner, zijn beste vriend, en zo veel meer. Perenelle kuste haar echtgenoot. 'Tijd om te sterven.'
Albus negeerde de inmiddels vertrouwde steek van jaloezie en staarde naar de bloedrode steen in zijn handen. Menig mens zou een moord begaan voor een oneindig leven.
Hij niet. Het leven van een tovenaar was al afgrijselijk lang als je liefde onbeantwoord bleef.
  • 1

#11 Sly Snake Slytherin

Sly Snake Slytherin

WZ Lammetje

• +Administrators
  • 6209 Posts:

Gepost 17 August 2011 - 07:38

Ah mooi, mooi! Ik vind het echt leuk dat je weer verder bent gegaan met deze kleine verhaaltjes. Ik vind ze echt leuk om te lezen en die laatste is echt wel ontroerend!
  • 1

Snö är vit....

...eller gul.

Omdat Marioni's gewoon zo ontzettend lief en leuk en gezellig zijn.
xx OEDIE

#12 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 18 August 2011 - 01:13

^ Dankje, goed om te horen! :knuf:

45. Kerst

George besefte dat alcohol de herinneringen aan zijn broer niet kon wissen, maar dat weerhield hem er niet van het te proberen. Tegen de tijd dat de familie aanschoof voor het traditionele diner, had hij de kerstpunch leeggedronken. Daarna volgde elfenwijn, toen Boterbier. Kerstmis was altijd zijn lievelingsfeest geweest, maar zonder Fred leek alles... zinloos. Alcohol maakte de pijn iets minder ondragelijk.
Toen Molly hem de volgende ochtend met een anti-katerdrank wekte - hij was stomdronken naast de kerstboom in slaap gevallen - zei ze niets, maar beiden hoorden de onuitgesproken waarheid.
Ze was in de oorlog twee zonen kwijtgeraakt.
  • 4

#13 Josh

Josh

Practically perfect in every way

• -Site Crew
  • 10322 Posts:
  • Interesses:Series, schrijven, muziek, geschiedenis en nog veel meer!

Gepost 18 August 2011 - 09:49

Arme George! Het lijkt me vreselijk om je broer te verliezen (zeker je tweelingbroer). :knuf: Trouwens, is het niet moeilijk om precies 100 woorden te mogen gebruiken? Ik bedoel 100 woorden is veel minder dan het lijkt, maar het lukt je wel om veel in zulke korte stukjes te verwerken. :(

Snel meer?
  • 1

#14 Charlotte_1981

Charlotte_1981

SpiritLeviosa54

• Member +
  • 1083 Posts:
  • Interesses:gitaar, Harry Potter, Sims 3, sims Middeleeuwen en Napoleon. Opera, muziek en Kunst. Reizen.

Gepost 23 August 2011 - 15:45

Mooie oneshots weer. Die over het onderwerp groen prachtig gewoon. De anderen ook trouwens.
  • 1

#15 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 24 August 2011 - 16:01

@ Josh: Dankje! Het is vooral frustrerend als je net te veel/weinig woorden hebt, haha. :P

@ Charlotte: Merci. :D

77. Magie

Meneer en mevrouw Duffeling, Ligusterlaan 4, Klein Zanikem, Surrey. Het zwierige handschrift was pijnlijk herkenbaar, het wapenschild op de achterkant identiek aan dat op de enveloppen die Petunia boven in haar bureaulade had verstopt. Jarenlang had ze elke zomer een brief geschreven aan professor Perkamentus en gesmeekt of ze na de vakantie met haar zus naar Zweinstein mocht. Elke keer kreeg ze een vriendelijke doch afwijzende brief terug: ze had geen magie.
Een bittere traan viel op de slapende baby die nu haar verantwoordelijkheid was, en vertroebelde haar blik. Het spijt me zeer... James en Lily Potter... dood.
Ze haatte magie.
  • 1

#16 Charlotte_1981

Charlotte_1981

SpiritLeviosa54

• Member +
  • 1083 Posts:

Gepost 30 August 2011 - 15:27

Ha, ha, leuke vondst Petunia die eigenlijk ook op Zweinstein wilde studeren. En magie haat omdat haar zus en zwager dood zijn.
  • 1

#17 Josh

Josh

• -Site Crew
  • 10322 Posts:

Gepost 30 August 2011 - 17:55

^: Maar volgens mij heeft Shannon niet bedacht dat Petunia graag naar Zweinstein wilde, hoor. Dat staat ook in het laatste boek.:D

Hoe dan ook, ik vind het einde wel verrassend en goed gevonden. Dat ze magie haat vanwege de dood van haar zus... Het maakt haar gedrag ineens veel begrijpelijker. :$ Ik hou sowieso van je eindes! Ze geven je iedere keer iets om over na te denken. :P
  • 1

#18 Charlotte_1981

Charlotte_1981

SpiritLeviosa54

• Member +
  • 1083 Posts:

Gepost 30 August 2011 - 21:15

^ O, ja? Nou dan zal ik er wel overheen gelezen hebben. :$ Toch maar goed dat ik van plan ben de hele Harry Potterreeks opnieuw te lezen.
  • 0

#19 wouterruygrok

wouterruygrok

Ordelid

• Members
  • 1049 Posts:
  • RPG naam:Wouter de Bakker
  • Geslacht:Tovenaar
  • Interesses:- Harry Potter!
    - Lezen
    - Zwemmen

Gepost 04 September 2011 - 15:18

Dat Petunia ook naar Zweinstein wil is wel erg apart. Maar ik denk niet dat Herman haar laat gaan hoor!

@Nfiz: Leuke verhaaltjes en knap dat je het nog steeds volhoud met je extra uitdaging.
  • 1
Al is een leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel

#20 Daawn

Daawn

Tovergrootmeester

• -Forum Crew
  • 3674 Posts:

Gepost 05 September 2011 - 19:38

Shannon, ik vind ze echt geweldig!
Ik blijf ze lezen met nieuwsgierigheid van "wat staat er in de volgende?" Echt heel leuk geschreven en zoals Josie al zei: Je laat de lezer nadenken. Prachtig. Echt goed. :unsure:
  • 1

#21 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 15 October 2011 - 22:46

Dankjulliewel allemaal voor de reacties, jullie woorden maken me zo blij! :P Ironisch genoeg is het volgende thema "verdrietig", haha.

35. Verdrietig

'Ik moet dit alleen doen.'
Hij had verwacht dat ze zou protesteren. Dat ze zou klagen dat het oneerlijk was omdat Ron en Hermelien wel mee gingen, dat ze ook wilde helpen. De laatste weken waren hun gesprekken allemaal in ruzie ontaard. Ginny verraste hem echter door slechts te knikken. In haar houding las hij acceptatie en vastberadenheid en Harry besefte zich ineens dat het zenuwachtige meisje dat hij in Het Nest had ontmoet een jonge vrouw was geworden.
De kus was hard en vlug, met een ondertoon aan onuitgesproken woorden die uiteindelijk allemaal echter slechts één ding betekenden: afscheid.
  • 0

#22 Josh

Josh

• -Site Crew
  • 10322 Posts:

Gepost 05 February 2012 - 16:38

Ginny heeft echt een geweldig karakter. Ze is een van de beste vrouwelijke personages, vind ik. Wel een verdrietige situatie als je er over na gaat denken. Maar gelukkig komt het nog goed, trouwen ze uiteindelijk en krijgen ze drie kinderen. ^_^

Snel meer?
  • 1

#23 freddie

freddie

Dreuzel

• -RPG Crew
  • 18 Posts:
  • RPG naam:Danya Pavoiski en Erin West
  • Interesses:Eten, lezen, eten, slapen, eten.

Gepost 17 April 2012 - 20:22

Wat een mooie, fijn leesbare, ontroerende verrassende verhaaltjes! Echt waar!
  • 1

#24 Robin007

Robin007

Welkom!

• Members
  • 39 Posts:
  • Geslacht:Tovenaar

Gepost 11 July 2013 - 18:18

Ik ben fan! :!!: Snel meer? Ik wil echt meer lezen!
  • 0
Lees mijn verhaal "Het Avontuur van Rob Kirleywitch".

Weet je wat echt cool zou zijn: Harry Potter meets Ash Ketchum!

0 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers