Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Nanowrimo

• Log in om te reageren
226 reacties in dit topic

#1 Ingrid

Ingrid

Ik ben een panda - A.k.a 'Kleintje'

• -Forum Crew
  • 1926 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Treehugging.

Gepost 20 August 2011 - 17:06

Ik zocht dit topic al, maar ik kon het niet vinden. Dus ik heb het zelf maar aangemaakt. Het nanowrimo-topic <3 Beginnen jullie inmiddels ook al nanokriebels te krijgen? :D Voor wie niet weet wat de nanowrimo inhoudt, hier een korte uitleg:

In de maand november, schrijf je, als je dat wilt, 50.000 woorden aan een roman. Dit doe je tussen 1 november 00:00 en 30 november 23:59. Het verhaal mag overal overgaan. (Tenzij je natuurlijk random toetsen op je toetsenbord in gaat drukken en zo aan de 50k komt.) Als je dit haalt, krijg je een gedrukte versie van je eigen verhaal thuisgestuurd! Mocht je de 50k halen, maar je verhaal niet afhebben, mag je tot mei verder schrijven en je verhaal oprekken tot onbepaalde lengte. Voor meer informatie: http://www.nanowrimo.org

Ik herinner me mijn stemming nog toen ik het vorig jaar gehaald had. :3 Geweldig. ;)

De ZvdF heb ik inmiddels opgegeven, maar ik vind de avatar zo adorable. Tijdens de nano gaat er ook veel te veel koffie doorheen en ik krijg er meteen nano-kriebels van. Nouja, dit verhaal wil sowieso niet vlotten, dus ik vrees dat ik hem een beetje als achtergrond verhaal ga gebruiken, om aan te schrijven als ik er zin in heb. Inmiddels heb in 12 plotten voor de nano uitgedacht (als mijn fantasie gaat rollen, dan rolt-ie!) en alle plotten getest op haalbaarheid, leukheid van het verhaal, belangstelling ed. Ik was echt van plan dit jaar geen fanfictie voor de nano van dit jaar te schrijven, maar de Hongerspelen-fanfictie kwam toch echt als winnaar uit de bus. Ik ga dus een nieuw seizoen van de hongerspelen schrijven, met nieuwe deelnemers ed. En nu heb ik dus nano-kriebels x) Nog 72 dagen, 5 uur en 52 minuten tot het begin van de nano!

Trouwens, mijn nanowrimo-username is Ingrid-
  • 0
My alarm clock is clearly jealous of the amazing relationship I have with my bed.

#2 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:
  • Interesses:Lezen, schrijven, (ver)talen, drummen, muziek, vampiers...

Gepost 20 August 2011 - 23:35

Drie dagen nadat mijn NaNo-verhaal van dit jaar af was, had ik al een heel uitgebreid idee voor de volgende NaNo, dus je kan wel zeggen dat de kriebels bij mij alweer opgekomen zijn ^^ Hoewel ik me wel afvraag of ik het ditj aar ga kunnen combineren met mijn studie. Hoe dan ook ga ik het proberen <_< Ik zou het ook zo zonde vinden om na drie jaar het gehaald te hebben, nu een jaar het niet te halen :( NaNo is gewoon leuk en het is vooral leuk om, als je het haalt, die gratis proefdruk te krijgen. Het is fantastisch om je eigen verhaal in boekvorm in handen te kunnen houden, ook al ben je er verder niks mee van plan ^^ Ook ik kijk dus al heel erg uit naar NaNoWriMo van dit jaar ^^
Mijn username is trouwens Earane.
  • 0
My Virtual World Tour

Why can't we see that when we bleed we bleed the same?

#3 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:
  • Interesses:Fanfictie, reizen, Sims 2, wetenschap, talen, musicals

Gepost 13 October 2011 - 22:52

Het komt er weer aaaaaaan! :P Ik heb mijn account eens afgestoft en bijgewerkt (leeftijd stond nog op twintig jaar... aaaah, hoe de tijd vliegt! [/nostalgisch]). Heb waarschijnlijk weer veel te weinig tijd, maar ik wil het eigenlijk toch gaan proberen. Misschien moet ik elke dag tijd in m'n agenda inplannen (of niet gaan slapen totdat ik mijn dagelijkse hoeveelheid woorden heb gehaald). Mijn username is Nfiz trouwens! Verrassing.

Hebben jullie al ideeën voor een verhaal?
  • 0

#4 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:

Gepost 13 October 2011 - 23:00

Ik zit al boordevol ideeën voor mij verhaal! Ik kan haast niet wachten om te beginnen schrijven, want bepaalde passages zitten gewoon echt al in mijn hoofd en ik wil ze zo graag neerpennen zodat ik ze niet meer kan vergeten, maar dat mag natuurlijk niet XD Ik los het voorlopig op door ze gewoon in het algemeen op te schrijven bij het maken van de structuur van m'n verhaal, waar ik al druk mee bezig ben en die stilaan goed vorm begint te krijgen. En voor het eerst maak ik ook echte karakterfiches van m'n personages. Ik heb meestal wel in mijn hoofd hoe ze zijn en zo, maar nu heb ik het echt uitgebreid opgeschreven. NaNoWriMo mag echt wel gaan beginnen voor mij :P Nog 18 dagen! Ik keek overigens net op de website en zo te zien is hij een beetje vernieuwd :P
  • 0
My Virtual World Tour

#5 Jinx

Jinx

Shakespeare in the Park?

• Members
  • 843 Posts:
  • Interesses:Schrijven, obviously, Tom Hiddleston, Robert Downey Jr., Marvel, Tv-series, films, muziek, etc. etc..

Gepost 14 October 2011 - 06:20

Zekerwel dat ik mee ga doen :P En dit jaar ga ik 't ook gewoon halen, want in tegenstelling tot vorig jaar heb ik nu wel een verhaallijn x]
Volgens mij heet ik MadeToBeBroken, geen idee waarom. Waarschijnlijk omdat Iris van de GooGoo Dolls op de radio was ofzo...
Maar ik ga eerst nog personages bedenken.. Ik heb er ééntje, mijn Rainbowpsycho, maari k moet de festivalgangers nog bedneken ^^ (Ja, festival. Het speelt zich dus af op een festival, maar ik ben nog nooit op een festival geweest, behalve dan op Dcastlefest, dus dat gaat geweldig worden. Ik ga gewoon heel veel Lowlands en Pinkpop filmpjes op Youtube kijken denk ik ^^)
  • 0

Burdened With a Glorious Purpose

Tumblr

@MinorSecret

#6 Ingrid

Ingrid

• -Forum Crew
  • 1926 Posts:

Gepost 14 October 2011 - 07:26

^En wie gaf je dat geweldige idee? :P

Aaaaaargh, ik kan niet wachten tot november! Ik heb alle achtergronden van personage's uitgewerkt, alle gebeurtenissen opgeschreven.. Het is al zo dichtbij, maar toch ook zo ver weg.
  • 0
My alarm clock is clearly jealous of the amazing relationship I have with my bed.

#7 Jinx

Jinx

Shakespeare in the Park?

• Members
  • 843 Posts:
  • Interesses:Schrijven, obviously, Tom Hiddleston, Robert Downey Jr., Marvel, Tv-series, films, muziek, etc. etc..

Gepost 14 October 2011 - 14:42

@Ingrid: Oké, dat was jij x] Maar ik heb een personage een link met je gegeven, da's toch wel genoeg credits? (A)
Hm, ik heb nu één personage erbij, Grace ,een prijswinnares bij 3fm...
  • 0

Burdened With a Glorious Purpose

Tumblr

@MinorSecret

#8 Josh

Josh

Practically perfect in every way

• -Site Crew
  • 10322 Posts:
  • Interesses:Series, schrijven, muziek, geschiedenis en nog veel meer!

Gepost 14 October 2011 - 15:27

Het lijkt me zo leuk om een keer mee te doen aan de "echte" Nanowrimo, maar ik heb het in november doorgaans te druk. Ik krijg ZvdF al niet af, terwijl dat twee maanden duurt en ik dan vakantie heb. Maar goed, een poging wagen kan altijd, toch?
  • 0

#9 Ingrid

Ingrid

• -Forum Crew
  • 1926 Posts:

Gepost 14 October 2011 - 17:01

Gewoon doen! Niet geschoten is altijd mis! En eigenlijk heb ik maar één goed advies voor je: blijven doorschrijven, whatever it takes, en er niet bij nadenken. En veel koffie kan ook wel handig zijn.
  • 0

#10 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:

Gepost 14 October 2011 - 18:07

Inderdaad, gewoon proberen! Ik merk trouwens dat als ik heel weinig tijd heb in november het net beter gaat >.< Ik denk dat het is omdat ik beter kan presteren onder hoge druk en dus als ik weinig tijd heb, weet ik dat ik veel moet schrijven op dat beetje tijd dat ik heb ofzoiets. En wordwars doen helpt ook altijd. Je hebt programma's om wordwars tegen jezelf te doen en die heel irritant beginnen doen als je te lang (lees: enkele seconden) niets typt en dat stimuleert me ook wel om door te schrijven XD
  • 0
My Virtual World Tour

#11 Zeef

Zeef

Schaapje

• Member +
  • 3723 Posts:

Gepost 14 October 2011 - 19:42

Ja, gewoon doen! Ik zit ieder jaar met een tijdstekort in November, en toch doe ik altijd weer mee. Nog nooit gehaald maar dat is het punt niet!

Ik heb er zin in :P ik loop al zo lang met het idee, ik krijg constant nieuwe inspiratie en ideetjes.
Word wars zijn idd heerlijk, maar die doe ik dan bij de officiele Nederlandse NaNo-chat (vanuit het forum). Dat werkt daar helemaal fijn, en dan kun je ook tussendoor elkaar supporten en bespreken en zo. :blink:
En ik ben vorig jaar voor het eerst naar een write-in geweest, en toen heb ik toch veel geschreven op een dag! xD Moet ik dit jaar ook maar doen (:
  • 0
You say love, I say killing time.

#12 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 15 October 2011 - 00:45

Maar goed, een poging wagen kan altijd, toch?

My philosophy exactly! :P Nu alleen nog brainstormen wat ik ga schrijven, hmm... Wil dit keer wel goed voorbereid zijn, zodat ik ook direct kan beginnen!
  • 0

#13 Ingrid

Ingrid

• -Forum Crew
  • 1926 Posts:

Gepost 15 October 2011 - 10:58

De wz-nanogroep wordt nog gezelliger dan vorig jaar. :P En de nanowrimo-chat is inderdaad ook handig! En supergezellig. ^^
  • 0

#14 Yoni

Yoni

Ordelid

• Member +
  • 1681 Posts:
  • Geslacht:Zeg ik lekker niet!

Gepost 16 October 2011 - 17:42

Vorig jaar heb ik ook meegedaan en heb ik hem ook toen gehaald. Echt mooi op de laatste dag rond drie uur 's nachts dat ik hem heb gehaald, but I did it! :) Ik denk dat ik op een gegeven moment 10.000 woorden achter stond, maar een Nano-meet houden is echt super handig. Ik heb toen mijn achterstand weggewerkt op ongeveer één week-end :P.

Dit jaar .. ik ga proberen om mee te doen, maar niet zo fanatiek als vorig jaar :) Dit jaar heb ik nog niet eens een idee, terwijl ik vorig jaar al maanden met een idee aan het rondlopen was. Daarom ben ik toch 'bang' dat ik niet op tijd een leuk idee ga hebben om uit te werken en NaNoWriMo zonder een leuk verhaallijn is nogal hopeloos. Ik heb wel twee ideeën, maar niet leuk genoeg om NaNoWriMo over te schrijven. Misschien dat ik mijn verhaal van vorig jaar ga herschrijven, want ik denk zelfs dat ik het kwijt ben :lol: En anders hopen dat ik nog een megafantastischsuperawesome idee krijg voor een november :P
  • 0
It's ok. I get to see the world

#15 Ingrid

Ingrid

• -Forum Crew
  • 1926 Posts:

Gepost 17 October 2011 - 15:53

^Er zijn ook mensen die gewoon op de dag van de nano een plotinator (om in Phineas en Ferb termen te praten) aanzetten en met het plot dat daaruit komt gaat schrijven. :P Levert ook hilarische dingen op.

Bwaaaaaa, ik heb er zo'n zin in! Waarom duurt het nu nog 14 dagen? Time is killing me! Gaan er trouwens nog meer mensen naar de Kick Off in Utrecht?
  • 0

#16 Yoni

Yoni

Ordelid

• Member +
  • 1681 Posts:

Gepost 17 October 2011 - 23:54

Ik ga wel naar een Kick-off, maar naar die van Antwerpen :D Utrecht is net iets té ver :P Maar het lijkt me echt ontzettend leuk om ook andere mensen te leren kennen die ook gek genoeg zijn om aan NaNoWriMo mee te doen! ^-^

Nog steeds geen leuk idee, trouwens v.v En ik ken die plotinator-idee, maar ik heb toch liever zelf een verhaallijn waar ik volledig achter sta, want anders gaat NaNoWriMo zeker een flop worden voor mij en weet ik nu al dat ik het niet ga halen :P Maar als ik echt geen idee heb, kan ik het wel eens proberen :) Kunnen leuke ideeën tussen zitten of ik kan het beschouwen als een uitdaging om ook eens wat anders te schrijven dan wat ik gewend ben ^_^.
  • 0

#17 Anadria

Anadria

Tovergrootmeester

• -Site Crew
  • 2994 Posts:

Gepost 18 October 2011 - 08:33

Misschien ga ik wel naar de kick-off in Antwerpen, maar dat zal een beetje afhangen van tijd en hoe kapot ik ben na het concert waar ik de avond ervoor naartoe ga ^_^ Nog even denken daarover dus ^^
  • 0
My Virtual World Tour

#18 Josh

Josh

• -Site Crew
  • 10322 Posts:

Gepost 25 October 2011 - 11:00

Ik heb dus besloten het gewoon te proberen, ook al komt het dan niet zo uit. :P Ik heb meerdere ideeën:

• Een fanfictie over de ouders van Tops met een hoog dramagehalte en een hoop romantiek
  • Een verhaal over hoe het zou zijn als Voldemort gewonnen had (was ik al eens mee begonnen, maar had ik niet afgemaakt)
  • Non-HP (maar ik heb nog geen idee waar ik dan over zou kunnen schrijven)

Wat denken jullie?
  • 0

#19 Ingrid

Ingrid

• -Forum Crew
  • 1926 Posts:

Gepost 25 October 2011 - 14:59

^Dat wat je zelf het leukst lijkt. :P En als dat fanfictie is, so be it. Ik heb dit jaar trouwens een soort schema gemaakt om tussen mijn twaalf plots te kiezen. Ik zal heb even uploaden, kan altijd handig zijn, al zullen de meeste mensen inmiddels wel een plot gekozen hebben. :P Het werkt zo: je doet de test voor elk bedacht plot en het plot met de meeste punten wint. Het maximale aantal punten staat schuingedrukt onder de vraag en daar staat ook hoe vaak de vraag meetelt. Eigenlijk telt alleen vraag een twee keer mee, dus dan kun je ook gewoon het aantal punten verdubbeld opschrijven. (Mocht de keuze je niet bevallen, weet je eigenlijk ook meteen welk verhaal dan wel je voorkeur heeft, dus het is altijd wel handig om hem te doen.)

Geposte afbeelding
  • 0

#20 Charlotte

Charlotte

independant woman

• Member +
  • 2422 Posts:
  • Interesses:Lezen. Films/Series.

Gepost 25 October 2011 - 20:39

JOsh, ik stem voor het eerste idee! Andromeda en Ted zijn zo leuk samen!

Ik heb vandaag aan mijn verhaal dat ik twee jaar geleden in mijn hoofd kreeg zitten denken en ik wil het zo graag schrijven! Maar het idee is onafgewerkt, het is al een aantal keer veranderd en ik dub over de geloofwaardigheid.
Ik heb natuurlijk nog jarenlang (hoop ik) om te schrijven, maar ik wil zo graag een keer een verhaal schrijven wat af komt! Ik haat mijn writersblock en het gebrek aan tijd!
  • 0

#21 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 25 October 2011 - 21:06

Ha, Ingrid, leuk schema! Dank voor het delen. Ik heb afgelopen week een paar personages gecreëerd voor een verhaal dat ik al heel lang in mijn hoofd heb. Ik heb gemerkt dat het me heel erg helpt bij het schetsen van de verhaallijn als ik weet wie de personages zijn: wat hun drijfveren zijn, hun achtergrond, hun onzekerheden, talenten, angsten, etc. Is personage X bijvoorbeeld iemand die tijdens een ruzie in een café op de achtergrond zou blijven, zou hij ingrijpen, of heeft hij de ruzie zelf veroorzaakt? Door een karakter op papier te zetten, heb ik als het ware "regels" waar ik me tijdens het schrijven aan moet houden om een personage in character te houden. En het is gewoon leuk om een persoon te bedenken. :P Dit is de lijst die ik gebruikt heb:

Naam:
Leeftijd:
Beroep:
Fysieke beschrijving:
Persoonlijkheid:
Talenten:
Hobby's en voorkeuren:
Gewoontes/tics:
Achtergrond:
Interne conflicten:
Externe conflicten:
Opmerkingen:

Bij het kopje "Fysieke beschrijving" ga ik verder dan het standaard riedeltje (haarkleur, oogkleur, postuur), maar beschrijf ik ook eventuele tatoeages, littekens (met achtergrondverhaal), kledingstijl, en dergelijke. Bij "Persoonlijkheid" geef ik iedereen minstens twee goede en twee slechte eigenschappen (zelfs slechteriken hebben wel iets goeds in zich, en ook de held is niet perfect), verder denk ik na over wat iemand in zijn/haar vrije tijd doet, of het personage een soort standaard zinnetje of gewoonte heeft, met welke problemen hij/zij kampt, en ga zo maar door. Daarnaast ben ik nu ook bezig met plaatsbeschrijvingen. Ik wil precies weten hoe alle locaties waar het verhaal zich afspeelt eruitzien (de slaapkamer van een chaotisch personage is bijvoorbeeld ook heel rommelig), zodat ik de wereld als het ware voor me zie tijdens het schrijven. Sommige details komen misschien nooit naar voren in het verhaal omdat het niet belangrijk is (wat maakt het uit dat de buurman modeltreintjes spaart en van tuinieren houdt?), maar het maakt de personen voor mij duidelijker en... levendiger, I guess. Ik ben echt verrast door hoe zeer het mij helpt bij mijn eigen beeldvorming! :fluit:

Dat gezegd hebbende: ik weet nog steeds niet welk verhaal ik tijdens NaNoWriMo ga schrijven. Hoewel ik nu al dol ben op mijn personages, heb ik nog wat problemen met het plot (zit nog te weinig actie/diepte in). Het lijkt me wel heel uitdagend om een keer een eigen verhaal te schrijven, maar aan de andere kant heb ik ook nog een hoop mooie ideeën voor fanfics die ik eindelijk eens af wil maken. Oh, en ik las een gaaf plot op de NaNo-website dat me al dagen bezighoudt! Ziehier:

Main character (MC) logs onto Facebook and with growing confusion and horror realizes that everybody has posted "RIP MC" "you will be missed!" and "we are so sorry" to your family. Calling friend or family, they don't know what it's about - then the MC notices everything is posted 24-48 hours in the future... a countdown to figure out what is going to happen and why.

Je kunt daar zoveel kanten mee op! Het lijkt me echt leuk om hier een verhaal over te schrijven. Aaah, lastig!

Trouwens, @ Josh: Ik neig op dit moment naar optie 3. Puur omdat ik daar zelf nu ook voor het eerst serieus over nadenk, en het heeft toch een hoop voordelen (alles zelf bedenken, ontembare creativiteit, originaliteit, etc.). :P
  • 0

#22 Josh

Josh

• -Site Crew
  • 10322 Posts:

Gepost 26 October 2011 - 09:12

^: Oh, dat klinkt inderdaad interessant. Ook echt frappant dat mensen een verhaal schrijven waarin Facebook toch een grote rol speelt en dat er zelfs een film over Facebook is gemaakt. Kennelijk is het nogal een fenomeen. :P Maar waar heb je dat plot dan gevonden? Mag je dat zomaar overnemen?

Ik zit nog te twijfelen. Jullie geven me ook allemaal verschillende adviezen. :P Fanfictie is natuurlijk ongetwijfeld makkelijker, aangezien je geen personages hoeft te verzinnen en niet/nauwelijks research hoeft te doen. Maar tegelijkertijd, ik wil ook weleens geen fanfictie schrijven en ik heb gisteravond in bed een plot uitgedacht dat totaal non-HP is. Optie 1 en 2 kan ik combineren (ja, echt :P) Hmm, moeilijk. Om even Ingrids schema te gebruiken:

Geposte afbeelding

Hmm, de fanfictie wint... Maar vooral omdat het makkelijker is, niet omdat het leuker of interessanter is. Misschien ga ik toch maar gewoon moeilijk doen. :fluit: Als ik zie dat het niet gaat lukken kan ik nog altijd die fanfictie nemen, toch?
  • 0

#23 Yoni

Yoni

Ordelid

• Member +
  • 1681 Posts:

Gepost 26 October 2011 - 12:46

Dat gezegd hebbende: ik weet nog steeds niet welk verhaal ik tijdens NaNoWriMo ga schrijven. Hoewel ik nu al dol ben op mijn personages, heb ik nog wat problemen met het plot (zit nog te weinig actie/diepte in). Het lijkt me wel heel uitdagend om een keer een eigen verhaal te schrijven, maar aan de andere kant heb ik ook nog een hoop mooie ideeën voor fanfics die ik eindelijk eens af wil maken. Oh, en ik las een gaaf plot op de NaNo-website dat me al dagen bezighoudt! Ziehier:

Main character (MC) logs onto Facebook and with growing confusion and horror realizes that everybody has posted "RIP MC" "you will be missed!" and "we are so sorry" to your family. Calling friend or family, they don't know what it's about - then the MC notices everything is posted 24-48 hours in the future... a countdown to figure out what is going to happen and why.

Oh, dat is echt wel een heel interessant plot om uit te werken! :P Je kunt inderdaad verschillende kanten uit gaan met je verhaal en de gekste dingen bedenken. Ik heb wel al zo'n boek gelezen (een boek van Kippenvel-serie) en dat vond ik toen ook wel een leuk boek. Het lijkt me het leukst als je met verschillende mensen aan dit verhaal begint en dan op het einde van de maand elkaars NaNo leest om te zien wat iedereen ervan heeft gemaakt :P.

*Voeg stiekem toe aan lijstje met ideeën :fluit:*
  • 0

#24 Josh

Josh

• -Site Crew
  • 10322 Posts:

Gepost 26 October 2011 - 13:15

^: Toekomst in beeld bedoel je toch? Met die camera die steeds foto's maakt van wat er gaat gebeuren?

Ik ga trouwens voor het non-HP verhaal. Op de site heb ik ergens tips zien staan speciaal voor studenten die in november eigenlijk geen tijd hebben. Misschien moet ik die straks maar eens uitgebreid door gaan lezen. :fluit:
  • 0

#25 Nfiz

Nfiz

Toverdranksloerie

• -Forum Crew
  • 5806 Posts:

Gepost 26 October 2011 - 15:24

^ Leuk, succes! :fluit: Oh en ik had ergens ook een tip gelezen: gewoon niet gaan slapen voordat je je dagelijkse quotum aan woorden hebt gehaald. Je hebt na een maand misschien wel een ernstig slaapgebrek, maar je boek is af! :P

Oh en ja, je mag dat plot zomaar gebruiken. Op het officiële NaNoWriMo-forum is een zogenaamd adoptiegedeelte. Mensen posten daar plots, maar ook personages, beginzinnen, titels, etc. die ze zelf om wat voor reden dan ook niet gebruiken en die vervolgens door anderen "geadopteerd" mogen worden. Er zitten echt hele leuke ideeën tussen! Hier zijn er nog een paar die ik had opgeslagen:

1
Female main character (FMC) is on a train, reading a book, when male main character (MMC) enters the compartment - only minutes later they find out that they have the same book with them, exactly the same copy, which is a kick-off for a long conversation about literature and reading in general. FMC has the time of her life and would really like to see MMC again, but she's really shy and feels that he is out of her league, too. But when he goes to the bathroom, she has an idea: remembering that she has an address sticker on the first page of her own copy of the book, she just swaps his and hers and hopes that he will contact her when he notices...

(:P)

2
An evil alien spaceship enters orbit of planet Earth, broadcasting threatening messages demanding negotiations with the World Leader otherwise Earth will be destroyed within 48 hours. All the high and mighty national leaders, presidents, head of the UN etc try to open dialogue. But the evil aliens refuse all communications. Until the MC's pet cat decides to call a press conference.
Yes, it turns out that humans aren't top dog on Planet Earth after all. The cats have been the power behind the throne since the dawn of time. Suddenly all those Ancient Egyptian statues with feline/human hybrids start making a whole lotta sense. And all those times various cats jumped on the keyboards of the rich and powerful, preventing who knows what ecomonic calamities by scribbling gibberish with their paws? And who knew they could speak via telepathy, and had psychic powers, and had been in cahoots with the dogs all along, the dogs providing the brawn while the cats were the brains of the operation? Why, even those sneaky hamsters have a little slice of the action.
Cue comedy, cute cats, dashing dogs, high adventure and a showdown with the big bad aliens at the end!

3
Femaile main character lost a child years ago (natural causes, accident, kidnapping, something) and has never gotten over it. In her work she has encountered families that are generally stable, but that she feels don't appreciate their children enough. The parents are too busy, or too distracted, or too lacking in something, in her eyes. So teach them the value of a child, she kidnaps them -- not for nefarious means. She treats the child well, keeps them for a few days, maybe a week, and then after the tearful family makes appeals all over the media, begging for the child's return, she drops the kid off somewhere public to be found.
So she does this a few times, in different places, a year or two apart, without getting caught. Only one time, the child she kidnaps reminds her very much of her own lost child. She really did intend to give the child back when she started out, but there are just so memories.....

• 0

0 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers