Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Nanowrimo

• Log in om te reageren
226 reacties in dit topic

#226 Charlotte

Charlotte

independant woman

• Member +
  • 2422 Posts:
  • Geslacht:Heks
  • Interesses:Lezen. Films/Series.

Gepost 26 February 2018 - 20:24

*haalt heel diep adem en blaast al het stof van dit topic af*

Hee iedereen! Zijn er nog een paar schrijvers onder ons? Ik ben de laatste jaren behoorlijk inactief geweest op het gebied van schrijven. Ik schreef alleen maar in mijn hoofd, maar nooit op papier of op de PC. Daar is nu verandering in gekomen en ik hoop dat dat ook nooit meer gaat veranderen!

Ik ga dit jaar in april meedoen aan Camp NaNoWriMo en ik heb er zoveel zin in! Dat ik het schrijven nooit eerder heb opgepakt, dit had ik veel eerder moeten doen, dit is zo'n heerlijk gevoel! :lol:

Ik wil ook in juli aan Camp NaNoWriMo meedoen en dan de tweede versie schrijven van hetgeen dat ik ga schrijven in april. November staat ook weer op de planning, al is die nu nog wat ver weg!

Hoe zit het met jullie? Schrijven jullie nog? Hebben jullie nog ooit aan een van de WriMo's meegedaan en hoe is dat gegaan? Was het voor herhaling vatbaar? Nog andere tips en tricks?

Ik ben me in ieder geval al goed aan het voorbereiden. Ik heb een boek gekocht waarin je twee verhalen kan uitwerken. Personage's, karakteriegenschappen, outline (ik weet het Nederlandse woord niet. Plot uitwerken?) Ik ga halverwege maart hierin beginnen, wanneer ik eerst flink gebrainstormd heb. Ik ben al flink aan het schrijven en bedenken om alvast in de mood te komen. Dit gaat er goed! Ik heb een bestaande afspeellijst gedownload op Spotify die vol staat met OST van films én ik heb een app (Forest) die je helpt om gedurende een bepaalde tijd gefocust te kunnen werken. Je stelt zelf in hoe lang je gefocust wilt werken. In die tijd groeit een zaadje uit tot een boom. Wanneer je de app verlaat, en dus niet meer gefocust werkt, gaat het boompje dood. Wanneer je de tijd volbrengt komt die boom in je persoonlijke bos te staan en kun je per keer zien hoeveel minuten je die dag gefocust was. Erg handig!

Daarnaast kijk ik NaNoWriMo vlogs van de afgelopen jaren om helemaal in de mood te komen!

• 0

#227 Peetje

Peetje

Forum oma & Opperste Hotemetoot!

• +Administrators
  • 12857 Posts:
  • Geslacht:Zeg ik lekker niet!

Gepost 06 March 2018 - 10:36

Wow, jij hebt grote plannen!
Tijd om achter de pc te kruipen en te schrijven heb ik helaas al jaren te weinig. Er liggen dus al jaaaaren een paar half afgemaakte fanfics te verstoffen. Jammer eigenlijk... maar helaas gronisch tijdgebrek.
  • 0

Draco Dormiens Nunquam Titillandus...

Ontdek het verhaal op de nieuwe Wizardzone RPG!

1 gebruiker(s) leest/lezen dit onderwerp

0 leden, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers