Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Sign in to follow this  
Ingrid

Nanowrimo

Recommended Posts

^Ja maar... de 5000 woorden in je schrift heb je dus met de hand geteld? ^^"
Dat woorden tellen in word is inderdaad geen probleem, dat was m'n vraag niet :!!: maar dat lijkt me altijd een probleem aan met de hand schrijven, het weten van je wordcount. Ben blij dat word dat automatisch voor me doet :yes:
Ikkk wil graag verder schrijven! Maar ik ga zo werken en dan ben ik de hele dag bezet, dus kan morgen pas weer. ):

[quote]At This Rate You Will Finish On February 4, 2013[/quote]

:!!: (20[i][b]13[/b][/i] ook echt!)

Goed, afgelopen week schoot het niet zo op. Heb een heleboel dingen gedaan - voetbal, toneel, schoonmaken, voorlichting op de uni, schaatsen, werk, sociale afspraken, etc. - maar niet geschreven. Eerlijk gezegd had ik ook helemaal niet zo'n zin om te schrijven, nadat ik de eerste dag gelijk een slechte start had en niet uit m'n woorden kom komen (het klinkt in m'n hoofd altijd veel beter dan op papier B)). Maarrrr als ik nu 1900 woorden per dag schrijf, kan ik het nog halen. En morgen ben ik eindelijk eens vrij... Dus ik blijf positief. :yes:

En wauw, wat gaan jullie allemaal hard!

Zit nu op de 7012 woorden, nog even doorschrijven voor vandaag x] Maar Eva zit nou naast me, en die schrijft een personage voor me :)

Ik durf al bijna niet meer zeggen dat ik ondertussen de 30.000 woorden al gepasseerd ben... Alleen weet ik echt niet waar dit gaat eindigen, ik zit nog steeds maar in hoofdstuk 4 van zeker 20 >.<

^Wauw, jij gaat echt goed! Hoeveel tijd besteed jij per dag wel niet aan schrijven?

Ugh, ik krijg al hoofdpijn als ik naar mijn document schrijf. Ik loop voor op schema, maar ik begin mijn voorsprong kwijt te raken, omdat ik gisteren helemaal niets geschreven heb. En vandaag pas 2000 woorden of zo, niet mijn gebruikelijke 3333. Ik zit nu dus op 12.251 en probeer nog wat verder te schrijven. Ik kan het best, ik weet precies hoe alles moet lopen, alleen ik word er onderhand gek van om naar dat witte scherm met al die letters te kijken. Misschien moet ik de achtergrondkleur gaan veranderen of zo.

Eigenlijk klinkt dit allemaal best wel negatief, terwijl ik nog wel voorloop. Ach ja, ik moet niet zeiken. :)

Edit: ik heb de achtergrond nu op lichtblauw staan. Fijn en kalmerend. Welk lettertype gebruiken jullie eigenlijk? Ik vind Calisto MT wel inspiratievol. ^^

Helemaal niet zoveel eigenlijk, vind ik zelf. Maar ik kan als ik een beetje doorschrijf echt makkelijk 1500-2000 woorden per uur schrijven en dan schiet het goed op natuurlijk.

@Zeef: Ja, met de hand. Wanneer ik honderd woorden telde zette ik het totaal dus in de kantlijn. Zo staat er bij mij dus 1001 en een stuk verder 2007 of zo, als er net één woordje meer in de zin staat. Was wel vermoeiend en ik ben verschillende keren opnieuw begonnen, omdat ik de tel kwijt was.

Ik ga na het avondeten verder met schrijven en ik hoop dat ik een flinke voorsprong kan maken, van zo'n voorsprong als Anadra droom ik al dagen! Ik heb dus geen echt plot en nu moet ik dus steeds weer brainstormen. Tot nu toe gaat me dat nog goed af, maar ik ben een beetje bang dat mijn Writersblock die ik al zo lang heb me dadelijk helemaal stil gaat laten staan!

@Ingrid: Serieus, je loopt nog steeds hastikke voor hoor O.o En ik schrijf in Tahoma, grootte 11. Dat schrijft best wel lekker vind ik zelf ^^ Moet nog ongeveer 10 woorden tot de 8333 van vandaag... En dan zie ik daarna wel hoe ver ik nog kom vandaag...

Whooeh! Ik heb mijn aantal woorden van vandaag gehaald en zelfs zo'n 500 meer, en het is maar net zes minuten middag! :)
Gisteren heb ik ook flink doorgeschreven. Ik had gehoopt echt heel lang nog te kunnen schrijven, maar op een gegeven moment vielen mijn ogen gewoon dicht. Maar goed, in ieder geval ben ik zo blij dat het nog steeds goed lukt en wil ik nu zoveel mogelijk reserve opbouwen nu ik de kans heb.

De eerste dag ging het goed, maar dan heb ik enkele dagen in een soort dipje gezeten. Eerst wist ik niet hoe ik mijn verhaal moest aanpakken, dus begon ik een soort samenvatting te schrijven. Alleen kwam ik daar ook niet echt aan uit en ik besloot gewoon om te beginnen met schrijven. Dat liep ook niet zo goed, want ineens was mijn personage een dame van plezier (als je snapt wat ik bedoel :P) en dat vond ik helemaal niet leuk. Dat mijn personage een beetje messed up is, daar kan ik nog mee leven. Maar een dame van plezier ging erover :) Uiteindelijk heb ik zoiets van een 900 woorden verwijderd. Ja, ik weet dat het niet mag en dat het tegen de regels is :) Maar ik vond mijn verhaal helemaal niet meer leuk en ik wou zelfs er gewoon mee stoppen. Maar door die woorden te hebben verwijderd, voelde het daarna terug goed aan :P Ik ben gisteren terug begonnen met schrijven en nu heb ik 3500 woorden geschreven :wacko:

^Goedzo! And keep going! :)

Ik zit nu aan de 15.023. =D En ik stop ermee voor vandaag.

Ik zit he-le-maal vast. Het lukt voor geen meter meer en ugh x.x Ik was er al niet zeker van, maar nu ik er ook helemaal niets meer uitkrijg en ik ook de zin kwijt ben... Meh. Tijd om overnieuw te starten heb ik ook niet echt :)

^Ouch, das'vervelend... O.o Waar ging je verhaal over?

Ik zit nu op de 10316... HEb goeie hoop dat ik het vandaag ga halen...

Yes yes yes yes yes: 50.103. Ik heb het gehaald :knuf:
Doel voor de rest van de maand: het verhaal afwerken, zoals ieder jaar ^^ (Ik heb net hoofdstuk 5 af, dus met een hoofdstuk of achttien heb ik zeker nog een heel aantal woorden te gaan XD).

Pff, respect voor de mensen die al heel ver zitten of het zelfs al af hebben. Op Dreuzels zijn er ook al twee die het vandaag hebben gehaald. Ik doe zelf dit jaar niet mee en dat is maar goed ook, want ik lig nu zelfs al achter met mijn studie.

Op mijn PC heb ik nu de deadline van 20 dagen al gehaald! Dan tel ik de extra woorden op de PC en mijn kladblok nog eens niet mee! :rolleyes:

Ik heb het opgegeven. De maand oktober en november zijn twee drukke maanden voor mij. Vind het jammer dat het altijd mijn drukste periodes zijn, maar goed. Ben blij als november achter de rug is, want dan word het weer rustig! Ik denk dat ik met mezelf een januari wedstrijd houd, kijken of ik het red, met een normale hoeveelheid vrije tijd! :rolleyes: Ik wens iedereen nog heel veel succes!

Aargh, ik zoek m'n verhaal dus gewoon niet. Ik moet nog zo'n 5.000 woorden aan een stuk schrijven dat echt vreselijk saai en langdradig begint te worden, maar ze moeten eraan. Oké, ik zou ze eventueel ook weg kunnen laten, - nu spreek ik mezelf wel heel erg tegen - maar dan heb ik alles heel gedetailleerd geschreven en mist er dan ineens een stuk. Bovendien had ik op de schoolcomputer nog een heleboel woorden geschreven, maar dat *censuurbalkje*ding mailt het niet door naar mijn computer. Aargh. Ik zit nu dus al zo'n 6 dagen vast op 20.088 woorden, terwijl ik eerst zo goed ging. :D Someone's got a Hell Week-potion? (Want de derde week is dus altijd mijn Hell Week.)

Volgens mij ga ik wel goed, ik ben officieel verliefd op de Nanosprints op twitter... Anyway, moet nog ongeveer 1600 woorden schrijven geloof ik ^^

Heb al voor 20 dagen geschreven! Ben nu wel bang dat ik geen inpspiratie meer heb en het is 'afgelopen' voordat ik de 50 000 ben gepasseerd. Komt omdat ik geen plot had toen ik begon dus het is nog onbekend waar ik zal stranden.

JAAAA! Ik ben de 50,000 gepasseerd! Om precies te zijn ben ik ondertussen de 51,500 al gepasseerd.
Was plotloos begonnen en het idee verhaal is dus ook nog niet afgelopen. Ik verzin het eigenlijk terwijl ik bezig ben dit jaar en dat werkt prima voor me. (nanowordsprints op twitter hielpen ook geweldig goed) Hoop dat ik hem nog helemaal af krijg voor November ten einde komt.

^Proficiat!!!

Ik heb het ondertussen opgegeven om mijn verhaal nog af te krijgen deze maand, maar dat is niet erg aangezien ik toch de 50 000 woorden al had. Ik streefde er gewoon altijd naar om het verhaal ook echt af te hebben in november en de voorbije drie jaar is dat altijd al gelukt, maar nu gaat dat echt goedkomen. Ik ben ondertussen net de 100 000 woorden gepasseerd en zit nog steeds maar in hoofdstuk 10 >.< Nu heb ik er wel geen idee van hoeveel hoofdstukken ik ga hebben. Ik had er initieel 18, maar mijn verhaal is al zodanig overhoop gehaald dat die structuur helemaal niet meer klopt. Maar toch... Helemaal afschrijven gaat op zes dagen echt niet meer lukken. Ik heb mezelf dan al maar voorgenomen om in december gewoon lekker door te blijven schrijven alsof het nog NaNoWriMo was tot m'n verhaal af is ;) Mooi compromis vind ik, nu nog zien dat ik dat ook effectief ga volhouden XD

Gefeliciteerd iedereen die het al gehaald heeft! ;)
De mensen die al heel ver zijn: jullie kunnen het! Even doorschrijven! De grootste onzin, het maakt allemaal niet uit! :P
Voor mij geen NaNo dit jaar. Ik heb letterlijk 2 dagen geschreven en toen lukte het gewoon niet meer. Ik heb het iedere dag in mijn hoofd, ik heb overwogen om mijn verhaal aan te passen, maar ik kreeg echt geen woord op papier. :P