Jump to content
Wizardzone - Harry Potter Community
Sign in to follow this  
George

Expeditie Zweinstein

Recommended Posts

[color="#FF0000"][b]EXPEDITIE ZWEINSTEIN[/b][/color]
[color="#FF8C00"]Wat we tijdens het spel gaan doen? Daar kom je maar op een manier achter, meld je aan voor
een super leuk spel! En bewijs dat jij de enige echte Potter fan bent. Ik "George" ben de spelleider,
van mij krijg je dus opdrachten: Deze kunnne gezamelijk zijn, in teams of ieder voor zich! Het idee
gaat een beetje van Expeditie Robinson maar er zit toch wel een andere draai in! Bij elk spel zijn er
wel afvallers deze gaan naar de Kerkers waar ze meer zullen horen over wat er gaat gebeuren![/color]

[b]
MELD JE NU AAN[/b][u][/u]
[color="#FFFF00"]Aanmelden is heel simpel, je zet hier neer dat je mee wilt doen en je zult iets meer informatie
via de mail kijken, heb je vragen kun je ook mailen naar mij "George".[/color]

Ps: Dit spel is ook nog op een ander HP-FORUM te spelen, dus denk niet dat ik het kopieer!

Ai dit klinkt wel heel leuk maar we gaan net op vakantie volgende week voor een maand, dus ik kan nu niet actief meedoen. Anders had ik me zeker opgegeven!

Klinkt interessant! Ik doe mee!

Met 8 kanidaten beginnen we aan Expeditie Zweinstein, ik wens jullie alle veel plezier en succes!

[color="#FF0000"][b]Opdracht 1 - De Quiz...[/b][/color]

[color="#FF8C00"]De eerste opdracht Die jullie krijgen is een 'solo-opdracht'. Dat betekend dat jullie deze alleen maken, zoals
de titel van dit spel al zegt is het een Quiz natuurlijk helemaal in het Thema Harry Potter. Over elk boek dat er is (Harry potter en de steen der wijzen, de geheime kamer, de gevangene van Azkaban, de vuurbeker, de orde van de feniks, de halfbloed prins en de Relieken van de dood) krijg je 2 vragen in totaal zijn het dus 14 vragen, en het zijn natuurlijk niet van deze simpele vragen: "Wie is er ontsnapt uit Azkaban?". Nee, jullie krijgen meer uitdagende vragen. De antwoorden stuur je op naar George. Denk eraan: alleen de antwoorden van de aangemelden worden gelezen! Wanneer er een(of meerdere) mensen zijn die het zelfde aantal fouten hebben gemaakt wint de gene die als eerst heeft geantwoord, dus begin er snel aan! Opzoeken mag altijd, maar doe het snel![/color]

[b][color="#000080"]Afvallers[/color][/b]
[color="#00BFFF"][i]In deze opdracht zullen de 3 slechtste kans maken om al uit het spel te gereken, zij krijgen dan nog 1 vraag
over harry potter de gene die goed antwoorden (Bij gelijk stand wint weer de gene die als eerst antwoord) wint, zo is er dus 1 afvaller! [/i][/color]

[color="#808000"][b]De Vragen... [/b]

[u]Harry Potter en de steen der wijzen[/u]
1. Tijdens een Zwerkbal wedstrijd word de bezem van Harry behekst, wie doet dit?
2. In deel 1 maken we natuurlijk kennis met Harry Potter. Maar weet jij ook waar en wanneer hij geboren is?

[u]Harry Potter en de geheime kamer[/u]
1. Hoe is het dagboek van "Voldemort" (ook wel Marten Vilijn) in Ginny's ketel terecht gekomen?
2. Harry heeft de hele zomervakantie bij zijn oom en tante gewoont, wat is hun woonplaats?

[u]Harry Potter en de gevangene van Azkaban[/u]
1. Jullie weten vast wel dat er in de toverwereld van Harry Potter verschillende wezens zijn, maar er zijn ook wezens die op elk moment van de dag kunnen veranderen in een dier, of bij volle maan in een wolf! Kun jij 2 personenen op noemen uit Harry Potter die dat kunnen?
2. Ik geef jullie nu een beschrijving, jullie moeten mij de naam geven van dit voorwerp:
Een magische tijdmachine in de vorm van een zandloper aan een ketting.

[u]Harry Potter en de Vuurbeker[/u]
1. Wie heeft een papiertje met de naam van Harry Potter in de Vuurbeker gestopt?
2. Waarom drinkt Dwaaloog Dolleman steeds uit een klein flesje?

[u]Harry Potter en de Orde van de Feniks[/u]
1. Wat is de Profetie?
2. Noem een persoon dat in dit boek tot Klassenoudste word benoemd.

[u]Harry Potter en de Halfbloed Prins[/u]
1. Waarom noemt Sneep zichzelf de Halfbloed Prins?
2. In dit boek is er val alles over "kopeltjes" te lezen. Kun jij er 2 opnoemen?

[u]Harry Potter en de de Relieken van de Dood[/u]
1. Wat is het eerste gruzelement dat Harry vernield?
2. Wat zit er in de snaai In het 7de deel van Harry Potter?[/color]

[color="#DDA0DD"][i]Dit waren de vragen, beantwoord ze zo goed mogelijk en natuurlijk zo snel mogelijk!
Sommige vragen zijn alleen te vinden in de boeken, maar internet kan ook altijd helpen :P

Jullie krijgen hier tot Zaterdag 10 september de tijd voor.
Wanneer ik alles van iedereen al eerder binnen heb, gaan we dan natuurlijk wel veder met Opdracht 2[/i][/color]

[b][size="5"]De antwoorden zet je hier NIET neer, maar deze PM je naar mij![/size][/b]

Het gaat sneller dan ik dacht, ik heb al 7 inzendigen gehad. Deze waren stuk voor stuk goed!

Eingelijk wil ik nog niet veel kwijt over hoe de stand nu is.. Maar er is sowieso 1 iemand door,
met als enige (tot nu toe) 0 fouten: "TIM LEMMERS".

Aanpassing: We gaan zaterdag 10 september al stemmen op de afvallers, dus warhoofd heeft nog 2 dagen om te reageren!

[color="#FF0000"][b]BELANGRIJK: DE 3 SLECHTSTE ZOUDEN EIGELIJK NOG EEN VRAAG MOETEN BEANTWOORDEN DAT GAAT NU ANDERS, ALLE SPELERS (OOK DE 3 SLECHTSTE) MOETEN STEMMEN OP EEN VAN DE SLECHSTE SPELERS, DE GENE MET DE MEESTE STEMMEN MOET HET SPEL VERLATEN! HOE SPIJTIG HET OOK IS![/b][/color]

Warhoofd heeft nog tot Zaterdag 10 voor 2. Dan zal opdracht twee ook verschijnen! Maar voor een opdracht heb ik nog een vraag aan jullie, zouden jullie allemaal (de gene die meedoen) even naar mij willen PM'en en daar zet je in met welk karakter je uit Harry Potter vergelijkt!

Zo vergelijk ik mezelf graag met George Wemel. Het moet dus niet persee zijn wie je het leukste vind, maar de gene die het beste bij je past.

Het maakt niet uit als je jongen bent en je lijkt meer op een meisje, en andersom! Hier hebben jullie ruim de tijd voor, als ik het maar heb na het einde van Opdracht 2!

Iedereen heeft zijn of haar antwoorden opgestuurd, het is heel goed gedaan!

1e plaats: Tim Lemmens
2e plaats: Hermeline
3e plaats: Eline
4e plaats: Warhoofd
5e plaats: Ingrid
6e plaats: Morgana
7e plaats: Robin007
8e plaats: Wouterruygrok

Dit betekend dat Morgana, Robin007 en Wouterruygrok kans hebben om af te vallen!
Alle spelers mogen hun stem uitbrengen op wie weg moet, maak een goede keuze en stuur deze op naar mij!

Krijgen we ook nog een pb'tje met wat we fout hadden? Want daar ben ik stiekem eigenlijk wel benieuwd naar. :erm:

Sommige weten al een aantal fouten, maar ik ga nog niet alles vertellen!

Ik heb nog geen stemmen binnen,
Hiervoor:

[quote]Maar voor een opdracht heb ik nog een vraag aan jullie, zouden jullie allemaal (de gene die meedoen) even naar mij willen PM'en en daar zet je in met welk karakter je uit Harry Potter vergelijkt![/quote]

heb ik al 3 inzendigen!

Ah, de vierde plaats, dat is niet slecht, maar het valt wel tegen. :P Ik zou zweren dat ik alle vragen juist beantwoord had. :P Ik zie ook graag welke vragen ik dan fout zou hebben gemaakt en welke antwoorden jijzelf had op de vragen.

Juij! 3e daar ben ik blij mee! :angel:
Wel even over die extra opdracht: ik snap het niet goed. Moet je gewoon je karakter vergelijken met een HP-personage?
Ach, ik zal proberen.
[img]http://www.wizardzone.nl/forums/public/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/bye.gif[/img]

[color="#FF0000"][b]De stemmen zijn geteld, en er moet nu echt iemand het spel verlaten![/b][/color]
[color="#FF8C00"][i]Tot mijn spijt moet ik melden dat we afscheid moeten nemen van Wouterruygrok, hij kreeg maarliefst 5 stemmen!
Helaas moeten we dus afscheid nemen, misschien wil je nog iets zeggen tegen de groep??[/i][/color] [color="#00FFFF"][size="2"]Maar niets is wat het lijkt...[/size][/color]

[color="#800080"][size="4"]Opdracht 2 - Wie is Wie[/size][/color]
[color="#9932CC"]Jullie hebben allemaal naar mij moeten PM'en op wie je jezelf vin lijken uit Harry Potter, dit is allemaal heel goed gedaan. En omdat er zoveel vraag naar was, waarom ik dat moets weten doen we nu de opdracht die hierbij hoort.[/color]

[color="#006400"]Afvallers:[/color]
[color="#9ACD32"]In deze opdracht gaan er maarliefst twee personen weg! Je moet namelijk punten verdienen de twee met het minst punten mogen het spel verlaten, er word dus niet gestemd! Ook geld nu bij gelijk stand moet de laatste die het stuurt eruit.[/color]

[color="#4B0082"][u]De opdracht:[/u][/color]
[color="#00BFFF"]De bedoeling is dat jullie de karakters uit Harry Potter moeten linken aan het juiste persoon. Voor elk goed antwoord krijg je 1 punt. Maar weet je ook aan wie Wouterruygrok zich heeft gelinkt krijg je 2 punten! Er zijn dus 9 punten te scoren, want je eigen staat er ook bij! Ik verwacht dan ook dat iedereen minimaal 1 punt scoort :angel:[/color]

Morgana -
Hermeline -
Warhoofd -
Eline -
Tim Lemmens -
Robin007 -
Ingrid -

Wouterruygrok -

--De mogelijk heden--
Albus Perkamentus
Nymphadora Tops
Loena Leeflang
Ginny Wemel
Marcel Lubbermans
Scheurbek
Loena Leeflang
Hermelien Griffel

(Ja, Loena Leeflang is 2x)

^Me dunkt dat we onze antwoorden naar George sturen via een pb. Ik mag aannemen dat iedereen de persoon die hij of zij heeft gekozen neerzet bij zichzelf om in ieder geval één punt te krijgen. En als dat hier publiekelijk zichtbaar is, dan kunnen mensen die later posten de eerdere posts gebruiken om punten te vergaren. En dan zal het spel niet werken, want dan reageert niemand om maar geen punten mis te lopen.

Een pb aan George lijkt me dus de manier om deze ronde te spelen. :angel:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...