Pagina's: (4) [1] 2 3 ... Laatste » ( Ga naar het eerste ongelezen bericht ) Reageren op onderwerpStart nieuw onderwerpStart poll

> Wizardzone RPG upgrade!, Komt dat zien!
Sophia Ruskin
Gepost op: Wed 30 December 2009, 02:24
Citeer Bericht
Opperbarbietrut & Unicorn Goddess

Group Icon

Groep: Schoolhoofd
Leerling nr.: 1.243
Leerling geworden op: 21 November 2006

Jouw gevoel op dit moment: blank
Behaalde afdelingspunten: 90 voor Abalebam

Hallo lieve leerlingen <3

Zoals de meesten van jullie wel zullen weten, bestaat Wizardzone RPG al vier jaar en heeft hij ook voor vier jaar op hetzelfde board gestaan, met dezelfde functies etc. Ondertussen zijn er allerlei verschillende versies uitgekomen van het formaat waarmee het forum is geschreven (voor degenen die niet zo technisch zijn aangelegd, dit betekent dat er nieuwe boards zijn uitgekomen waarmee meer dingen kan worden gedaan), met meer functies die we graag voor de RPG willen gebruiken.
Nu is er alleen één probleem. We kunnen de versie die we nu hebben niet updaten naar een nieuwere versie, omdat de kans behoorlijk groot is dat we veel van de posts en members die we nu hebben, dan kwijt raken. Voordat het helemaal zeker kan zijn dat deze data wel blijft bestaan, kan het wel een jaar (of langer) duren voordat we eindelijk het board kunnen upgraden.

Er is echter nog een tweede optie, namelijk dat we een nieuw board gebruiken, die dus de nieuwe versie heeft en dat we daarop verder gaan. Dit betekent echter wel dat iedereen zich opnieuw moet registreren op het nieuwe board, dat iedereen met een nieuwe postcount begint (hoewel er mogelijkheden zijn om je postcount te verhogen als je het echt wilt) en dat de oude posts dus ook niet op het nieuwe board staan. Het oude board zou dan blijven als een soort van archief, zodat alle oude posts doorgelezen kunnen worden.

Natuurlijk snappen we dat dit voor jullie een groot offer zou zijn, want je moet als het ware op een nieuw board beginnen, ook al houd je je oude karakter. Aan het begin waren bijna alle docenten behoorlijk huiverig, maar toen ze eenmaal wat op het forum rond hadden kunnen kijken, waren ze allemaal erg enthousiast. Vandaar dat ik hier nu zoveel mogelijk nieuwe functies voor jullie op een rijtje zet, zodat jullie zo goed mogelijk geïnformeerd een keuze kunnen maken. <3 Stel, dit gaat door, dan kunnen jullie natuurlijk op het forum, maar we willen dan alles tevoren netjes ingesteld hebben.

(Alle screenshots zijn door mij gemaakt op mijn breedbeeld-laptop, dus vandaar dat het board nogal breed uitvalt. De link naar het board is verwijderd, omdat we zelf eerst nog bezig zijn alles uitzoeken <3)

Algemene introductie van het board:

Klik hier! Dit is hoe het board er op dit moment uit ziet. We hebben op dit moment geen speciale skin erop staan, en die header heb ik even heel snel in elkaar gemaakt, dus echt bijzonder is het tot nu toe nog niet. Er zijn wel een aantal nieuwe dingen, die al zichtbaar zijn.
Klik again <3 Omdat ik ingelogd ben, zie je hier mijn naam staan. Het plaatje is niet mijn avatar, maar mijn persoonlijke foto. Mijn avatar zal er nog wel op staan, maar dat zul je later zien.
Klik! Als je op mijn naam klikt, krijg je een drop-down menu met allerlei functies, die we verder nog meer zullen bespreken. Ik kan in ieder geval al vertellen dat de profielen op de nieuwe versie veel uitgebreider zullen zijn!
Klik more <3 Wat verder naar beneden gescrolled zie je het aantal boards dat we nu hebben. Dat is op dit moment nog niet veel, omdat het forum pas net is aangemaakt, maar in ieder geval kun je hier wat meer zien. Je ziet bijvoorbeeld dat de subforums (een forum in een forum) automatisch wordt aangegeven en als je erop klikt, dan wordt je er direct naar toegebracht! Ook is nieuw dat je in de nieuwe versie een subforum in een subforum kunt zetten. Als ik WZ als voorbeeld zal nemen, zou je in het forum kerkers een forum Toverdranken hebben en daarin zou je bijvoorbeeld weer een forum kunnen maken, als "Kast in het lokaal!" of zoiets randoms.
Klik~ Rechts kun je zien welke topics er laatst zijn bijgepost en of er iets is gebeurd in de forums die je bijhoudt. KO's en HM's zouden daar Afdelingsoverleg neer kunnen zetten, zwerkbalcaptains hun overleg boards, iedereen z'n doorms, karakterkaart. Het zijn gewoon handige snellinks. Hier rechts kunnen nog meer opties in worden gezet, maar dit zijn in ieder geval de opties die er tot nu toe zijn.
Klik me! Hier zie je de board stats, met hoeveel mensen er online zijn etc! Op zich niet heel erg veel bijzonders <3

Topics en dergelijke:

My klik <3 Hier zie je een post gepost door Lwuun/Mort Fairchild.
Klikklik Vanaf nu kun je zien, terwijl je een topic leest, of degene online is of niet. Als hij online is, is dit icontje voor de posters naam namelijk gekleurd, en dus is de persoon online! Yay!
Lalaklik! Dit is ook iets nieuws, namelijk dat je op een post kunt stemmen of je hem leuk vindt of niet! Je kunt één keer op een post stemmen. In dit geval heeft dus één iemand op Lwuuns post gestemd, maar kan ik er nog op stemmen.
Klik <3 Dit is één van de nieuwe dingen die op het forum kan, namelijk om bepaalde dingen te verbergen met behulp van de spoiler functie. Zoals hier al staat kun je zelfs spoiler in spoiler doen en zo gaat het maar door! (Wat heel vervelend is als je 7 van die dingen moet wegklikken! *staart naar Tim en Lwuun*)
Klik again Ook kun je als je edit, er een reden bij zetten waarom je hebt geëdit!

Profielen:

Zoals ik al eerder had gezegd, zijn de profielen op het nieuwe forum veel uitgebreider, met veel meer functies. Ik zal jullie eerst twee screenshots laten zien van Lwuuns (Mort Fairchild) profiel op het forum en dan zal ik een aantal extra functies uitlichten <3
Klik 1 <3 en Klik 2 <3
Is het niet zooooo awesome? <3 (Ja, sorry, enthousiasme xD)
Klikklik <3 Je kunt nu in je profiel je status aanpassen, net zoals op facebook!
Kliklala Persoonlijke foto's <3 Hier zou je natuurlijk ook gewoon je avatar neer kunnen zetten, of een ander plaatje dat met je karakter te maken heeft!
Klik! Je kunt mensen bestempelen als spammers, maar dit betekent dan wel dat ze hun postrechten kwijt zijn en dat ze geen uilen meer kunnen sturen. Dit is alleen op te lossen door de admins en blijkbaar testen de leraren dat altijd op Lwuun uit... arm kind.
klik~ Je kunt mensen toevoegen (en verwijderen) als vrienden!
Klik for more! Je hebt vanaf nu officieel een reputatie! Doordat mensen kunnen stemmen op je posts, kun je hier ook punten voor krijgen.
Klikklikklik Je kunt ook commentaar op andere mensen achterlaten!

Persoonlijke Berichten:

Er is een heel nieuw systeem om persoonlijke berichten naar elkaar te sturen! Klik <3 Sorry dat het niet echt zo duidelijk is in het screenshot, maar het lijkt op een soort topic, waar je met meerdere mensen (of met één natuurlijk) in kunt zitten.
Klik for cookies <3 Hier kun je alle deelnemers zien die aan een gesprek meedoen. (Ik heb btw Katrina niet geblocked XD als ik op dat knopje druk, dan block ik haar juist.)
Klik for love! Hier kun je deelnemers uitnodigen. Ik als SH mag natuurlijk veel deelnemers uitnodigen, maar we moeten nog bepalen hoe we dat gaan doen voor leerlingen.
Klik because it's sexay Dit is de nieuwe inbox.
Klik darlings <3 Mooi overzicht over hoeveel gesprekken/berichten je op dit moment hebt <3
Klik because you want to! Wat handig is in dit systeem, is dat niet elk bericht als 1 telt. Op WZ mag je maximaal 50 berichten hebben, op de nieuwe versie mag je 50 gesprekken hebben, en die kunnen zoveel berichten bevatten als je wilt! Scheelt veel aan ruimte en hoef je ook niet zo vaak de inbox schoon te maken!
La klik la! De zeer moeilijk te missen pop-up XD

Random leuke dingen:

Klik! De nieuwe memberlist! Geordenerd op bijvoorbeeld postcount in dit geval, maar de reputatie en een aantal handige knopjes staat er ook bij!
Klik again! Het nieuwe postvak, met veel meer opties, bijvoorbeeld nieuwe stijlen, duidelijke fonts en met de knopjes rechts bovenaan kun je je postvak vergrootten of verkleinen!
Klik hier! De nieuwe lijst met de moderators, waarbij je zelfs precies kan zien waar ze zijn!

Zoals jullie kunnen zien, zijn er heel veel nieuwe functies waar wij als crew heel erg enthousiast over zijn. We hopen door deze functies te laten zien, jullie net zo enthousiast worden als dat wij dat zijn! Spuit hier dus je mening, stel je vragen en ga zo door!
PBEmail gebruiker
Mort Fairchild
Gepost op: Wed 30 December 2009, 02:25
Citeer Bericht
So long, suckers!

Group Icon

Leerling nr.: 1.188
Leerling geworden op: 6 July 2006

Jouw gevoel op dit moment: indifferent
Behaalde afdelingspunten: 1248 voor Abalebam

Hier komen dan wat voordelen en nadelen nog op een rijtje, en de nadelen met eventuele oplossingen.

Nadelen
- Zeker voor de leden die op 6 augustus 2005 lid zijn geworden, is het jammer dat ze dat verliezen. Er is nu echter wel een mod (geen moderator, maar een soort scriptje waarmee je extra dingen op het forum kan) op oudere versies van ipb dat je de datum van registratie kan veranderen. Die is er nu nog niet voor de nieuwste versie die wij zouden hebben, maar die komt waarschijnlijk nog wel.
- Je raakt je postcount kwijt - maar dat is handmatig te veranderen, dus dat zou kunnen.
- Alle oude posts staan op een ander forum. Dit is inderdaad wel heel jammer, maar hier kunnen we niets aan doen. Wat we zouden doen, is dat we alle boards behalve de archief boards weghalen en die archief boards dan zichtbaar maken voor iedereen zonder dat erin gepost kan worden. Op de nieuwe rpg zou dan in het menu een link met "Archief" komen zodat je er maar één klik van verwijderd bent.
- We lijken minder populair omdat we minder leden hebben. D: Maar die zijn dan tenminste wel allemaal actief in het begin.
- Je moet je opnieuw registreren, opnieuw je karakterkaart posten etc. Maar dat is de moeite hiervoor toch meer dan ooit waard?

Voordelen
- We kunnen nu wèl eindeloos skins maken zonder dat de skin die standaard is verpest wordt. (Yeah, yeah, ik schaam me nog steeds. D8 (Ik, Gianna, schaam me ook nog steeds)) Dat betekent dus dat er in ieder geval skins komen voor alle afdelingen - en ook met events zoals valentijn en kerst. Jullie kunnen dus zelf een skin kiezen.
- Het design is veel moderner, veel mooier en vloeiender. Dit betekent dat we wellicht meer leden aantrekken die in de eerste instantie door de oude skin en oude versie van het andere board afgeschrokken zouden zijn. En hoe meer zielen, hoe meer vreugd. :'D
- Zoals jullie bij Gian's screenies hebben kunnen zien, zitten er ontzettend veel leuke nieuwe details aan, sommige gewoon voor de leuk en een aantal is zelfs heel efficiënt.
- Er zit een systeem op dat heel, héél handig is, zowel voor de mensen die eraan werken als voor jullie, in de toekomst, voor Project W - iets waarvan ik eerst dacht dat dat zeer moeizaam zou zijn. En nee, ik ga jullie niet vertellen wat het is. :'D (Hint: Het is iets anders dan Project Q.)
- Door een aantal vernieuwingen in de admin cp, kunnen we de "LINK NAAR JE KK IN JE SIG D8<" nalaten - je vult de link in in je profiel en hij komt bij je member info links van je posts te staan. Hetzelfde geldt voor de modulekaart - en je schooljaar.
- Hoewel we de shop niet terug kunnen krijgen, kunnen we wel een systeempje erop gooien dat zorgt dat jullie met elke post en elk topic een aantal galjoenen krijgen - en daarmee kunnen jullie de gelukskoekjes weer kopen en ondertitels (en avatars) van je medeleerlingen veranderen. Ook kan je daarmee extra spreuken kopen voor in het duelsysteem. (Duelsysteem is nog in ontwikkeling XD)
- We kunnen meer smileys toevoegen. (PENDRAGONSMILEEEEY)
PBEmail gebruikerGebruikerIntegrity Messenger IMAOLYahooMSN
Hunter Silvershore
Gepost op: Wed 30 December 2009, 11:55
Citeer Bericht
Hunter-cutieboo~ <3

Group Icon

Groep: Leraren
Leerling nr.: 653
Leerling geworden op: 18 November 2005

Jouw gevoel op dit moment: quixotic
Behaalde afdelingspunten: 145

Way, eerste post <3 Don't worry, ik kom niet gemeen doen. Op zich lijkt het me inderdaad wel dat een upgrade heel veel voordelen heeft. Postcount maakt voor mij niet echt zo heel veel uit, maar mijn status als 'zoveel-jaar-member'lid vind ik wel leuk ^^ (nahja, dat valt ook op als je die icon in je handtekening zet, dus echt veel maakt het niet uit) Vooral die snellinks en de edits en de spoilers en die knopjes om een post leuk te vinden enzo zijn wel fun <33 De uitgebreide profielen zijn volgens mij wel leuk om de WZ-mensjes ook OOC beter te leren kennen, dus yay <3 En reputatie is liefde ^^

Ik had wel nog een vraagje over de topics die we nu allemaal op dit forum hebben en die nog niet uitgespeeld zijn... Moeten we al die posts dan kopiëren en in het nieuwe forum in een nieuw topic plakken? Dat gaat eventueel wel voor kleine topics, maar wat gebeurt er met grotere topics unzow?

Tot nu toe denk ik dat een upgrade meer voordelen dan nadelen heeft... (als ik de kans krijg om m'n übersmexay doorm eerst nog even te kopiëren, want deze versie staat nog niet op pc :f: En dan gaan de meeste links in m'n doorm ook wel naar dit forum linken xD) Oh, en ik eis een Hunter smiley B)
PBEmail gebruikerGebruiker
Elizabeth Pendragon
Gepost op: Wed 30 December 2009, 12:22
Citeer Bericht
Mrs Unicorn

Group Icon

Groep: Zwadderich Klassenoudste
Leerling nr.: 1.847
Leerling geworden op: 27 October 2007

Jouw gevoel op dit moment: amused
Behaalde afdelingspunten: 25

Persoonlijk ben ik het met Hunter eens, ik vind het een heel leuk idee. Al vind ik de skin op het nieuwe forum nog niet zo mooi maar ik neem aan dat die nog onderhanden genomen moet worden?

Ik ben ook echt totaal niet gehecht aan de posts aantallen en vind het eerlijk gezegd een beetje bekrompen als dát de reden zou moeten zijn om het niet te doen. Het zegt notabene meer over je spam-'kwaliteiten' dan over de werkelijke, échte, IC Posts die je hebt geplaatst - waar het uiteindelijk toch om gaat. (Bovendien, als je zo'n goede spammer bent sta je binnen no-time bovenaan de post lijst op het nieuwe forum! Gelijke kansen voor iedereen =D)

En die profielen vind ik echt heel leuk <33 dat zou inderdaad een grote aanwinst zijn om elkaar beter te leren kennen, plus dat het forum voor meer dingen kan gaan dienen dan alleen RPGen, het wordt dan meer een ontmoetingsplek ^^ ofzo.

Elizabeth Howard paste dit bericht aan op Wed 30 December 2009, 12:26
Mort Fairchild
Gepost op: Wed 30 December 2009, 12:55
Citeer Bericht
So long, suckers!

Group Icon

De niet nagekeken topics die nog niet gemeld zijn zouden dan inderdaad opnieuw gepost moeten worden. Openingsfeest doen we maar niet, though, maar die wordt toch binnen een week ofzo gesloten.

Wel gemelde topics blijven hier gewoon staan en worden dan nog nagekeken 'hier'.

En maak je geen zorgen, er zal dan dus een scala aan skins komen. Ik ben nu al met eentje bezig. XD
Lily McRose
Gepost op: Wed 30 December 2009, 13:37
Citeer Bericht
Future Miss Lilliane Blackrose

Group Icon

Groep: Huffelpuf Klassenoudste
Leerling nr.: 2.746
Leerling geworden op: 11 June 2009

Behaalde afdelingspunten: 11

Ik vind het idee eigenlijk wel heel gaaf. En i like die profiel dingen. Ik snap alleen niet goed over die avatarsD:. Moet je nu eerst gelukskoekjes kopen voor dat je een ava mag?D:.

Over het post account dat is toch helemaal niet erg? Dat haal je zo weer omhoog. En zolang er geen spambeveiling komt ben ik voor=D.
PBEmail gebruiker
Mort Fairchild
Gepost op: Wed 30 December 2009, 13:47
Citeer Bericht
So long, suckers!

Group Icon

Nee, nee. XD Je kan altijd je eigen avatar aanpassen, maar met zo'n gelukskoekje kan je ook de avatar van iemand anders aanpassen.. ;D
Julia Dunley
Gepost op: Wed 30 December 2009, 14:22
Citeer Bericht
Mijnheer Kikker...*kwak*

Group Icon

Groep: Bibliothecaris
Leerling nr.: 1.244

Jouw gevoel op dit moment: satisfied
Behaalde afdelingspunten:

3: Ondanks dat ik allesbehalve actief ben (ik kom wel elke dag op Wz luren :'D), kom ik even mn mening zeggen XD

Ik ben pro (: Eerst dacht ik even dat het vooral een verkooppraatje was, maar alles even objectief bekeken is het ook gewoon heel handig ^^ en ik wil de gelukkoekjes
Dus voor mij mag er best een verhuis komen :'D
PBEmail gebruiker
Sophia Ruskin
Gepost op: Wed 30 December 2009, 14:26
Citeer Bericht

Group Icon

Het klinkt alleen maar als een verkooppraatje, omdat we er zo enthousiast over zijn <3

En geen zorgen, omdat er nog een redelijk groot aantal dingen moeten gebeuren voordat we kunnen verhuizen (like, het hele forum nog vertalen, skins maken, boards aanmaken... en allerlei ander werk ._.) duurt het nog wel een tijdje XD tijd genoeg dus om back-ups te maken van topics, je topics af te maken en aan te melden, etc!

Oh, en de gelukskoekjes waren een item die je kon kopen in de shop van het begin van WZ, waarmee je de ondertitels van iemand anders kon veranderen. Oh, they were soooo wanted XD
PBEmail gebruiker
Nina DiPietra
Gepost op: Wed 30 December 2009, 14:36
Citeer Bericht
Puzzelkampioeni a la Zwerkballi

Group Icon

Groep: Huffelpuf Zwerkbalteam
Leerling nr.: 1.849
Leerling geworden op: 28 October 2007

Jouw gevoel op dit moment: exhausted
Behaalde afdelingspunten: 45

Ik vind het schitterend dat wizardzone met zijn tijd mee gaat: ontvrienden! (En Google Chrome kent het woord niet)

De nadelen zijn niet groot en oplosbaar. Misschien enige echt vervelende dat topics in het archief op een andere plek staan en dat je een andere registratiedatum hebt. Daar tegenover staan nog een aantal prachtige voordelen en een gelikter uiterlijk.

Ik zie er eigenlijk niets tegen. :P

PBEmail gebruiker
Michael Delving
Gepost op: Wed 30 December 2009, 14:45
Citeer Bericht
Sir Unicorn

Group Icon

Groep: Zesdejaars Zwadderich
Leerling nr.: 1.834
Leerling geworden op: 22 October 2007

Behaalde afdelingspunten: 54

Ik ben voor. :'D Er zijn niet veel nadelen en diegene die er zijn, zijn niet rampzalig. Door de ommezwaai kloppen de registratie data toch niet meer zo en de postcounts vind ik toch niet zo belangrijk. xD Het is dan wel jammer van de topics die hier staan, maar het is niet zo dat ze verwijderd worden ofzo, dus dat is op zich ook niet zo erg. En het ziet er gewoon goed uit. <3

En yeet voor de gelukskoekjes! <3
PBEmail gebruikerGebruikerMSN
Taylor Brown
Gepost op: Wed 30 December 2009, 16:04
Citeer Bericht
I Think He Can See Through Everything But My Heart

Group Icon

Groep: Vierdejaars Griffoendor
Leerling nr.: 2.284
Leerling geworden op: 1 January 2009

Jouw gevoel op dit moment: depressed
Behaalde afdelingspunten: 14

Ik vind het een leuk idee, vooral die profielen! (Je zou bijv. ook van je profiel je doorm kunnen maken!)
Ik geef niet echt wat om mijn registratiedatum/postcount, dus dat maakt niet zoveel uit. Ik ga alleen wel deze skin missen, kan die misschien ook ingesteld worden op de nieuwe :D?
Lynn Taylor
Gepost op: Wed 30 December 2009, 16:13
Citeer Bericht
Biologisch Verantwoorde Grote Blauwe Joenheid! <3

Group Icon

Groep: Zesdejaars Ravenklauw
Leerling nr.: 1.297
Leerling geworden op: 31 December 2006

Jouw gevoel op dit moment: crazy
Behaalde afdelingspunten: 74

I think it Rocks. Like I said last night ...

Er zijn zoveel nieuwe mogelijkheden waar we allemaal wat aan hebben! Natuurlijk 'Elk voordeel heeft een nadeel', maar in dit geval wegen de nadelen niet tegen de voordelen op. Vooral die profielen, de mogelijkheden om 'personal' skins te maken - *kwijlt bij het idee van een een Raafskin* - spreken me heel erg aan.

I say "Go for it!"
Mort Fairchild
Gepost op: Wed 30 December 2009, 16:19
Citeer Bericht
So long, suckers!

Group Icon

QUOTE (Taylor Brown @ Wed 30 December 2009, 16:04)
Ik vind het een leuk idee, vooral die profielen! (Je zou bijv. ook van je profiel je doorm kunnen maken!)
Ik geef niet echt wat om mijn registratiedatum/postcount, dus dat maakt niet zoveel uit. Ik ga alleen wel deze skin missen, kan die misschien ook ingesteld worden op de nieuwe :D?

Nee, dat lukt niet, daarvoor zijn de versies van het forum veel te verchillend. Ik maak nu wel een skin die qua kleuren een beetje op deze lijkt, though. c:
Maximus Brooklynn
Gepost op: Wed 30 December 2009, 19:19
Citeer Bericht
I Thought That Love Would Last Forever, I Was Wrong

Group Icon

Leerling nr.: 661
Leerling geworden op: 22 November 2005

Jouw gevoel op dit moment: restless
Behaalde afdelingspunten: 113

Het gaat wel wennen worden, maar ik ben opzich wel voor... andere skins en de gelukskoekjes? OEEEH GIVE IT TO ME! Ik weet nog dat vier jaar geleden die koekjes er waren en dat ze eens per... week ofzo uitkwamen in de shop. En ik mocht niet om middernacht op de pc en ze waren altijd al om half 1 uitverkocht, dus ik had er nooit een :o Maar ze waren wel echt über <3

En met een andere skin wordt het vast awesum. <3
Jules Brice
Gepost op: Wed 30 December 2009, 19:26
Citeer Bericht
I am the God in my own history

Group Icon

Groep: Vijfdejaars Ravenklauw
Leerling nr.: 2.130
Leerling geworden op: 5 August 2008

Jouw gevoel op dit moment: bitchy
Behaalde afdelingspunten: 90

Ik ben voor <3 Het ziet er echt te gaaf uit!

En die topics posten we wel opnieuw ='D
Wel zielig dat jullie dan alle leerlingen opnieuw moeten sorteren... xD Zal een hoop werk zijn!

EDIT: Lalala zonder kleurtje dus xD
PBEmail gebruiker
Anouk Rhate
Gepost op: Wed 30 December 2009, 19:28
Citeer Bericht
De Draak-Bestrijdende KOnaan uit Moonshine-land

Group Icon

Groep: Huffelpuf Hoofdmonitor
Leerling nr.: 1.778
Leerling geworden op: 13 September 2007

Jouw gevoel op dit moment: lazy
Behaalde afdelingspunten: 210

Ik denk dat ik ook wel voor ben ^^ Het ziet er wel vet uit enzo en njah, behalve dat het archief een beetje onhandig wordt, is er verder geen groot bezwaar ofzo... Dus ik ben ook wel voor <3

Haha, wat Jules zei dat ik ook al aan xD
PBEmail gebruiker
Laiton Ankea-Koru
Gepost op: Wed 30 December 2009, 19:40
Citeer Bericht
Shadow Unicorn

Group Icon

Groep: Nieuw
Leerling nr.: 2.891
Leerling geworden op: 30 July 2009

Behaalde afdelingspunten: 9

Moeten alle KK's dan ook weer opnieuw gepost worden? (En ja ik weet dat we het kunnen plakken en kopieren enzo maar... dat moet ook weer verplaatst worden enzo *heeft al medelijden met de admins* xD)
PBEmail gebruiker
Jacqueline Blackrose
Gepost op: Wed 30 December 2009, 19:57
Citeer Bericht
Lady brain behind mischief

Group Icon

Groep: Vierdejaars Huffelpuf
Leerling nr.: 2.106
Leerling geworden op: 13 July 2008

Jouw gevoel op dit moment: cynical
Behaalde afdelingspunten: 47

Ik heb idd ook medelijden xD
Kan er dan ook een tijd komen dat je op beide forums mag posten? Want als je moet wachten tot je weer gesorteerd word enzo terwijl je wel gewon wil posten kan dat ietwat vervelend zijn..

Ik denk dat ik wel voor ben, en ik vind het ook wel goed dat iedereen een nieuwe start maakt met datum en post count (*treurt heel stiekem om de hare omdat ik op nummertje 8 of 9 sta xD*) Want nu zie je algauw wie de *oude clan* is en nou ja. Frisse start zeg maar.

Ik ben voor!
Roxanna Blackspot
Gepost op: Wed 30 December 2009, 19:58
Citeer Bericht
Drunk Drama Unicorn

Group Icon

Groep: Zwadderich Zwerkbalteam
Leerling nr.: 1.299
Leerling geworden op: 31 December 2006

Jouw gevoel op dit moment: empty
Behaalde afdelingspunten: 24

Ik ben helemaal voor <3333 Ik vind het idee echt zoo leuk en de site ziet er ook mooi en overzichtelijk uit!
PBEmail gebruiker
Mort Fairchild
Gepost op: Wed 30 December 2009, 20:03
Citeer Bericht
So long, suckers!

Group Icon

Het sorteren zal wel snel gaan. Je post gewoon je kk met in de ondertitel de group waar je in zat. XD Dat je nog op twee boards tegelijk kan posten zou dan wat... verwarrend zijn. Maar dat zijn details, dat zien we nog wel. c:

Het kopieren van alle boards en vooral de masks en groups is erger dan mensen sorteren. XD Maar we hebben alles over voor zo'n mooie nieuwe rpg! ;-; Ook omdat we dan main jaloers kunnen maken. XD

Maar YAY dat jullie enthousiast zijn! We waren een beetje bang dat er veel waren die het absoluut niet zouden willen, maar dat valt tot nu toe dus nog wel mee. c:
Isa Boleyn
Gepost op: Wed 30 December 2009, 20:47
Citeer Bericht
Evil Unicorn

Group Icon

Groep: Zwadderich Zwerkbalteam
Leerling nr.: 600
Leerling geworden op: 26 October 2005

Jouw gevoel op dit moment: lonely
Behaalde afdelingspunten: 194

Ik... weet het nog niet. Op zich ziet het er allemaal goed uit, maar ik heb nogal slechte ervaringen met het overschakelen naar een nieuw forum. Het gaat mij vooral om de posts die nog op deze site staan, niet om de postcounts enzo. Bovendien, het enige dat echt verandert (naar mijn idee dan) is dat je nu een RPG en hyves/facebook samen hebt; dat hoeft niet echt van mij. Het heeft ook wel voordelen, maar ik weet niet of ik die er tegenop vind wegen..
PBEmail gebruikerIntegrity Messenger IMMSN
Fabian McTure
Gepost op: Wed 30 December 2009, 21:02
Citeer Bericht
I hate the world today.

Group Icon

Groep: Griffoendor Zwerkbalteam
Leerling nr.: 1.873
Leerling geworden op: 12 November 2007

Jouw gevoel op dit moment: pessimistic
Behaalde afdelingspunten: 13

Wauw, jullie hebben er echt je best op gedaan! Die hele waslijst van Sophia =) Alleen, (ik haat dat) kom ik toch met de eerste kritische noot. Hopelijk word ik daardoor niet het zwarte schaap of iets dergelijks, maar ik wil gewoon eerlijk mijn mening geven. Ik vind het niet mooi. Ik vind het veel te veel op facebook/hyves/deviantart lijken. Het lijkt zo.. forumachtig. Dat is het mooie wat ik van deze RPG vind, de indeling nu is zo origineel. De nieuwe ziet er zo strak uit en zo zonder speling. Ook de avatars komen minder mooi uit. Als ik nu een topic bekijk is het rustig bruin en de avatar komt goed uit. Op de nieuwe is het zo.. onoficieel. Ik weet niet, alsof het gewoon irl is en niet een verhaal. Ook je nieuwe profiel vind ik te veel te maken hebben met irl. Dat je vrienden kan toevoegen en kan reageren.. ik bedoel, dat kun je toch ook wel op hyves doen? Daar is een RPG toch niet voor? Daarbij gaat het om karakters en om schrijven, en niet om contact en vrienden onderhouden en spammen. Doorms komen ook mooier uit op deze site, vind ik. Ik ben echt gehecht aan deze site en aan het overzichtelijke, aan de mooie nieuwe header. Ik vind alles perfect zo. Het zou een hele verhuizing en verlies van topics en postcount niet waard zijn als het toch bijna hetzelfde blijft en dan ook nog minder RPGerig en meer praatforumachtig.

Bedankt voor uwen aandacht xD
PBEmail gebruiker
Regina Wyatt
Gepost op: Wed 30 December 2009, 21:03
Citeer Bericht
Watch out, here is SuperKO!

Group Icon

Groep: Ravenklauw Klassenoudste
Leerling nr.: 2.349
Leerling geworden op: 26 January 2009

Jouw gevoel op dit moment: artistic
Behaalde afdelingspunten: 111

Ik ben bang dat het te fangirlerig wordt. (met dat je op alles kan stemmen en zo.. en reputatie..)
Maar niet dat ik tegen ben ofzo xD
PBEmail gebruikerMSN
Sophia Ruskin
Gepost op: Wed 30 December 2009, 21:24
Citeer Bericht

Group Icon

@ Fabian: Je moet wel inbeelden dat de skin die nu op het nieuwe forum staat, nog wel veranderd wordt. Het ziet er nu heel leeg en strak uit, inderdaad, maar door nieuwe skins zal het er wel beter uit zien en meer als dit forum.

Natuurlijk zal het altijd nog gaan om de posts, maar er zijn gewoon een aantal dingen die wij als crew verwachten wat beter valt met het forum en met de functies en dingen die we voor jullie willen organiseren. Er hoeft geen nadruk te liggen op de profielen, op het facebook-gedeelte etc. Het is gewoon iets extra's dat erbij komt en we moeten nog kijken hoe we dat precies gaan inpassen in de RPG. Het feit dat je een reputatie hebt zal echter niets veranderen aan hoe goed je kunt posten en hoeveel mensen met je willen posten. Het is alleen iets dat er gewoon extra bij is en dat leuk is.

Het blijft dus ten eerste altijd nog een RPG, natuurlijk <3
PBEmail gebruiker
Mort Fairchild
Gepost op: Wed 30 December 2009, 21:34
Citeer Bericht
So long, suckers!

Group Icon

Natuurlijk moet je eerlijk je mening kunnen geven. Liever dat we nu alle kritiek krijgen dan dat we dat forum allemaal klaar hebben en iedereen lid is... en dat er dan vanalles boven water komt.

Dat wij graag een nieuwe versie willen, gaat niet in de eerste plaats om het commentaar kunnen geven op profielen enzo, of om er een facebookhyves geval van te maken, maar dat we dan eindelijk extra applicaties aan de rpg toe kunnen voegen - bijvoorbeeld dus dat je galjoenen kan krijgen per post en dat we zo weer een soort winkelsysteem erin kunnen zetten.

Volgens mij heb je nog geen een doorm op die site zien staan, dus hoe weet je dat ze er hier beter uitkomen? Zoals we hebben genoemd, komen er daar allemaal nieuwe skins - dus ook eentje die zulke bruintinten heeft als de rpg. c: Niet precies hetzelfde, maar wel erop lijkend. Ik heb op de computer waar ik nu zit zelfs geen paint, dus grafisch heb ik weinig details toe kunnen voegen, maar alleen qua kleuren (die nog enkele tintjes zullen veranderen, hier en daar) heb ik nu dan zoiets - dat is dus hoe mijn doorm er daar uit zou zien: http://i41.photobucket.com/albums/e278/Marrindra/33.png (En we zijn nog met vertalen bezig, dus je ziet er rare dingen staan. ;D)

Er zitten allemaal extra dingen op dat forum, maar er gaat niets van rpg af. Niets van de dingen die je op dit forum kan doen, kan je niet meer op dat forum doen. Als het je echt alleen om het rp'en gaat, kan je al die profile comments uit zetten, je kan het vriendengedoe uitzetten - zulke opties zijn er allemaal. Zo kunnen mensen die dat wèl leuk vinden, dat gewoon aan zetten en mensen die er geen behoefte aan hebben, het uitzetten en er nooit meer naar omkijken.

Momenteel is het fangirl niveau nog niet zo hoog. We keuren vooral elkaars posts af. En ik ben al drie keer geflagd als spammer. XD

Edit: Oh, Gian, bish. DD:
Nina DiPietra
Gepost op: Wed 30 December 2009, 21:45
Citeer Bericht
Puzzelkampioeni a la Zwerkballi

Group Icon

Leerling nr.: 1.849
Leerling geworden op: 28 October 2007

Jouw gevoel op dit moment: exhausted
Behaalde afdelingspunten: 45

Ik vraag me al de hele tijd af

Waarom staat er aapje?
PBEmail gebruiker
Regina Wyatt
Gepost op: Wed 30 December 2009, 21:46
Citeer Bericht

Group Icon

wss een poging om zelf dingen toe te voegen xD
PBEmail gebruikerMSN
Mort Fairchild
Gepost op: Wed 30 December 2009, 21:47
Citeer Bericht
So long, suckers!

Group Icon

We zijn nu idd bezig om daar karakterkaart en modulekaart toe te voegen. En toen kwam er een aapje. Maak je geen zorgen, we schieten 'm vandaag nog af. ;D
Sophia Ruskin
Gepost op: Wed 30 December 2009, 21:52
Citeer Bericht

Group Icon

So subtle as ever.
PBEmail gebruiker
Regina Wyatt
Gepost op: Wed 30 December 2009, 22:00
Citeer Bericht

Group Icon

Don't shoot teh monkeh! D:
PBEmail gebruikerMSN
Elizabeth Misstletoe
Gepost op: Wed 30 December 2009, 23:56
Citeer Bericht
Flirtatious Unicorn

Group Icon

Leerling nr.: 3.148
Leerling geworden op: 30 November 2009

Jouw gevoel op dit moment: sick
Behaalde afdelingspunten: -5

KOMEN DE GELUKSKOEKJES TERUG? :o Ik was dol op die dingen! :lol: *stemt voor*
PBEmail gebruiker
Jacqueline Blackrose
Gepost op: Thu 31 December 2009, 00:48
Citeer Bericht

Group Icon

Nu fabian het oppert snap ik zijn punt eigenlijk heel goed en heb ik er even over nagedacht,
Krijg je dan niet snel dat mensen die lang op de rpg zitten allemaal een hoog geweldigheidsniveau hebben? Ik denk dat het voor sommige die wat minder populair zijn onder iedereen op de rpg zich miss wat gepasseerd kunnen voelen. En natuurlijk hoopt iedereen dan op een hoge rhating. En het gaat toch om het plezier en ik ben bang dat het voor sommige dan een iets ander.. hoe zeg je dat XD Dat het voor sommige het moeilijker is om zich ergens in te passen. Want sommige mensen worden door iedereen herkent, en sommige kent niemand. En dat is dan echt overduidelijk. En iedereen wil graag dan een hoge rhating en niet iedereen krijgt dat.. Denk ik. (ik hoop dat jullie dit gebrabbel snappen xD)

en iemand kunnen markeren als spammer geeft misschien wel heel veel macht? *fluit* er kan wel veel misbruik van worden gemaakt, door mensen zo te gaan pesten xD Als iedereen dat kan doen kan je zo iemand niet kunnen laten posten. Tis miss dom om er al over na te denken. Maar wat bij acties? 1 klik daarop en iemand kan niet posten waardoor een andere afdeling miss het wint bij een wedstrijd. Het is zwak als je dat doet, maar het is wel een optie die sommige misschien wel overwegen..

Even een klein kitiek puntje ^^ Voor de rest ben ik nog steeds voor.
Mort Fairchild
Gepost op: Thu 31 December 2009, 01:30
Citeer Bericht
So long, suckers!

Group Icon

I shot the monkey, so sorry.

Ik wacht met reageren tot ik snap wat je precies bedoelt, Jake. XD Wat is het geweldigheidsniveau? Bedoel je die reputatie? Of die rating rechtsboven in dat profiel? Of die maximum +2 of -2 op de posts?
Er zit inderdaad, zoals Regina noemde, wel veel rate gedoe in. Die sterretjes in het profiel vallen wel mee, maar die reputatie zal er idd misschien wel voor zorgen dat mensen zich daar niet prettig bij voelen. Maar is dat dan niet een beetje zo bij alles wat we gaan raten? 'Populaire' mensen zijn op een rpg vaak de goede rp'ers en die krijgen dan ook al meer punten voor hun posts dan de gemiddelde rp'er - is die reputatie niet hetzelfde wat docenten doen? Docenten geven punten voor goede posts en trekken punten af voor irrealisme of w/e en dat telt mee voor de cup - leerlingen kunnen de reputatie van medeleerlingen omhoog en omlaag gooien door + of - op hun posts te stemmen (maar om eerlijk te zijn denk ik dat de enige die keihard in de min gaat staan Tim is :'D), en behalve een balkje in het profiel telt dat nergens voor mee. c: Oh bummer, nu heb ik toch gereageerd. Phail. D:

En inderdaad, die macht is er, maar ik denk dat er niemand zo kinderachtig is om tijdens een wedstrijd zoiets te flikken. En als dat wel gebeurt, zitten daar ook de nodige consequenties aan vast, uiteraard. Het is niet alsof je ongestraft mensen kan lopen flaggen als spammers terwijl ze dat niet zijn, de crew die mij flagt daargelaten. XD
Sophia Ruskin
Gepost op: Thu 31 December 2009, 01:40
Citeer Bericht

Group Icon

Om nog even extra te reageren op Mort Fairchild:

De reputatie die mensen hebben, die kan uitgeschakeld worden. En ook kun je uitschakelen dat iemand die als spammer wordt beschouwd, daadwerkelijk niet meer kunt posten.
PBEmail gebruiker
Jacqueline Blackrose
Gepost op: Thu 31 December 2009, 12:12
Citeer Bericht

Group Icon

thanks for reacting anyway.
Ik zal proberen het nog eens toe te lichten (het was ook laat en ik was moe en ik bazelde lichtjes)

Ik denk dat je wel gelijk hebt dat de leraren posts beoordelen. Maar als alle leerlingen van het forum dat kunnen doen gaan leerlingen die elkaar veel kennen op elkaar stemmen (like duh) en als iemand nieuw komt zou die dat zich heel veel aan kunnen trekken. Bijv. (heel dom voorbeeld maar goed) Toen ik net nieuw was en ik bijv, iets in het fototopic poste reageerde niemand erop xD maar als iemand anders er reageerde kregen die duizenden reacties. En ik snap dat mensen dat soms wat moeilijk kunnen vinden en confronterend.
En daarom vind ik het ene goed iets om een rhating van -2 tot 2 te laten lopen of zoiets, zoals je al zei. Want als deze heel hoog kan denk ik alsnog dat sommige dat zich gaan aantrekken. Snap je nu wat ik bedoel? Het is miss wat raar om hiermee rekening te houden, en ik zeg ook niet dat je het moet doen. Maar ik probeer het even uit de ogen te kijken van anderen.

en over dat kinderachtige gedoe. Ik denk seriously dat sommige dat in zich hebben dat te doen. En het is goed dat er consequenties aan zitten.

@ Sophia: Dat is handig! uhm. *weet verder er niet op te reageren* Ik denk als je zo iets kan uitschakelen. Dan is dit al weer geen nadeel punt aangezien het veranderd kan worden. Want ik denk eigenlijk niet dat het veel nut heeft iemand als spammer te kunnen bedrukken. Behalve als we weer zo'n virus hebben xD Maar verder is het leuk, maar heeft het geen nut. Naast schoolhoofdje pesten

ps: Die proef skin is stoer >D
Julia Dunley
Gepost op: Thu 31 December 2009, 13:12
Citeer Bericht
Mijnheer Kikker...*kwak*

Group Icon

Groep: Bibliothecaris
Leerling nr.: 1.244

Jouw gevoel op dit moment: satisfied
Behaalde afdelingspunten:

Ik vind dat het 'populariteits'-gedoe inderdaad wel een probleem zou kunnen vormen. Ik kan het me voorstellen dat je als nieuweling erdoor geïntimideerd zou kunnen worden, misschien zelf helemaal afgeschrikt. Het is nu eenmaal een feit dat er altijd mensen populairder/gekender zullen zijn dan anderen.
Maar ik weet niet of dat genoeg argument is om het hele systeem af te schaffen: misschien toch eerst eens proberen, en dan zien hoe het uitdraait? Als blijkt dat er vriendjespolitiek is, dat er misbruik wordt gemaakt of dat het te overweldigend is t.o.v; anderen, kan het nog altijd verwijderd worden?

Het facebook/deviantart-gehalte vind ik persoonlijk goed :'D Ik heb zelf geen zin om iedereen van de RPG toe te voegen aan mn facebook, maar met het nieuwe forum kun je dan toch nog een beetje op zo'n manier contact met die mensen houden ^^

En damn'it Lwuun >:U Now I'll have to call GAIA.
PBEmail gebruiker
Sophia Ruskin
Gepost op: Thu 31 December 2009, 14:07
Citeer Bericht

Group Icon

Als we het uitschakelen dat het geen effect heeft, dan weet ik ook niet wat voor nut het heeft XD Maar ik weet nog niet hoe ik het uit moet zetten... dat is zo'n beetje het probleem nu XD het forum is nieuw en we kennen nog niet alle functies <3

In ieder geval kan het reputatie systeem dus uitgezet worden, maar ik zou het iig wel leuk vinden om er eerst een tijdje mee te spelen. Als het daarna niets wordt, dan kunnen we het altijd nog uit zetten of alleen bij speciale gelegenheden gebruiken.

Op dit moment zijn we qua het board nog bezig met vertalen (wat een rotwerk is dat x.x we hebben er 7/8 docenten opstaan en nog duurt het eeuwen xD) en met het maken van skins (ook al zo'n werk... *steelt Lwuuns talent en huppelt er vandoor*) <3 Dus het duurt nog wel een tijdje voordat alles af is xD

Goed, als er nog andere vragen zijn over functies of whatever, wees dan niet bang om ons te vragen! en als je meer screenshots wilt, kan geregeld worden!
PBEmail gebruiker
Elizabeth Pendragon
Gepost op: Thu 31 December 2009, 14:45
Citeer Bericht
Mrs Unicorn

Group Icon

Groep: Zwadderich Klassenoudste
Leerling nr.: 1.847
Leerling geworden op: 27 October 2007

Behaalde afdelingspunten: 25

Meer schreenshots!

D: we kunnen ook het nieuwe schooljaar beginnen op het nieuwe forum, dan hoeven we ook niet zo veel topics over te zetten. xD
Miki Ankea-Koru
Gepost op: Thu 31 December 2009, 16:35
Citeer Bericht
Psychic Unicorn

Group Icon

Leerling nr.: 2.741
Leerling geworden op: 9 June 2009

Jouw gevoel op dit moment: bored
Behaalde afdelingspunten: 74

Kan er niet soort van gecheat worden bij zwerkbal? Like het hele Zwadderteam dat de post van een Huffel flagt als spam zodat zij/hij niet kan posten?

of ik las net dat je het kon uitschakelen ofzo dus nevermind :P

Miki Ankea-Koru paste dit bericht aan op Thu 31 December 2009, 16:36
PBEmail gebruiker
0 Student(en) is/zijn dit onderwerp aan het lezen (0 gasten en 0 anonieme leerlingen)
0 Studenten:

OnderwerpoptiesPagina's: (4) [1] 2 3 ... Laatste » Reageren op onderwerpStart nieuw onderwerpStart poll

[ Script Execution time: 0.4853 ]   [ 13 queries used ]   [ GZIP Geactiveerd ]