Reageren op onderwerpStart nieuw onderwerpStart poll

> ACTA DIURNA MAGIS WZTIANICI - Geef je op! <3, Echt wel :'DD #1, eerste oplage, blabla~
Scott Evergreen
  Gepost op: Mon 21 June 2010, 14:20
Citeer Bericht
I'm a saint.

Group Icon

Groep: Afdelingshoofd Griffoendor
Leerling nr.: 1.883
Leerling geworden op: 19 November 2007

Jouw gevoel op dit moment: bored
Behaalde afdelingspunten: 70 voor Abalebam!

Acta Diurna Magis Wztianici

Jazeker, beste mensen! Acta Diurna Magis Wztianici, kortweg Acta Magis is de nieuwe naam voor de gloednieuwe krant die JOU nodig heeft om te overleven! Als Wzticaanse variatie op de eerste ‘krant’, geïntroduceerd door de Romeinen (de Acta Diurna Populi Romani) hebben nu ook wij een echte krant! Letterlijk vertaald als ‘Officiële dagelijkse notities voor de tovenaar van Wz’ zal deze krant, gemaakt met Wz, van Wz en voor Wz als zware taak dragen jullie te voorzien van nieuws! Natuurlijk zal dit niet ‘dagelijks’ gebeuren daar het lichtelijk moeilijk wordt dit dagelijks vol te houden, maar uiteraard kunnen we wel een goede poging doen. Met onze verschillende rubrieken is er voldoende ruimte voor eenieder om zijn of haar ei kwijt te kunnen!

De bedoeling is dat er uiteindelijk een kleinschalige, vaste krantencrew komt naast de hoofdredacteuren. Deze mensen zullen rubrieken krijgen waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn. Voordat we echter zo ver zijn willen we de eerste editie van de Acta Magis een soort ‘proef editie’ maken, waarbij wij kijken wie we eventueel geschikt zouden vinden voor de vaste krantencrew, als die persoon zelf natuurlijk ook zou willen.

De Acta Magis is een soort combinatie van een schoolkrant met de Ochtendprofeet en het is vooral de bedoeling dat het IC gebruikt wordt. Natuurlijk is het OOC ook erg leuk om te lezen! Iedereen mag dingen insturen en tekenen met een eigen naam, hoewel het over het algemeen logischer zal zijn een artikel onder een andere naam uit te brengen tenzij het een stuk over Zweinstein is, daar jouw karakter waarschijnlijk zelf niet echt een begrip heeft van de wereld buiten Zweinstein.

We hebben drie grote rubrieken; Het magische binnen- en buitenland; De Dreuzelwereld; Zweinstein. Het gedeelte over de Dreuzelwereld is voor onze algemene informatie, en zal vooral historische dingen bevatten zoals waar Napoleon nu weer mee bezig is en hoe de nieuwe treinen bevallen. Het magische binnen-/buitenland zal voornamelijk zelf bedacht nieuws bevatten over magische politieke schandalen in de regering en een overval met badeenden op de Wegisweg of de erbarmelijke onderwijskwaliteit op Zweinstein. Misschien wel een verslag van een zwerkbalwedstrijd. Jij bedenkt het, en het is er!
De Zweinstein rubriek is een soort speciale bijlage over Zweinstein zelf. Het liefst zouden we hierin van elke afdeling een soort ‘update’ ontvangen met artikels over hoe het gaat met de revolutie in Zwadderich en of er nog veel op harnassen gesabbeld wordt in Ravenklauw. En hangt dat prachtige afdelingsportret van Griffoendor en nog steeds?

Hiernaast zijn er natuurlijk nog andere onderwerpen. Spelletjes, advertenties, tekoop/zoekgeraakt berichten, tekeningen voor versiering, ingestuurde (liefdes) brieven, gedichten, recensies, wat dan ook!

Lijkt het je leuk om mee te doen? Bedenk dat je, als je je opgeeft, je nergens aan behalve voor het artikel waar je je voor opgeeft. Je hoeft voor volgende kranten natuurlijk niet mee te doen, wel is het leuk!
De aanstaande deadline valt op Woensdag 1 juli om 16.00 uur. Voornamelijk hebben we nieuws nodig. Bedenk dat een artikel helemaal niet lang hoeft te zijn, tien zinnen met een titel erboven is al geweldig! Geef je hier onder op en geef duidelijk aan in welke rubriek je wat wil schrijven. Dan weten wij een beetje hoe groot de krant wordt. Als iemand tekeningen wilt maken is dat natuurlijk geweldig! Artikels kunnen worden opgestuurd naar het account Postuil.

1. Magische binnen – en buitenwereld.
2. Dreuzelwereld
3. Zweinstein

Nieuws -> Denk aan onderwerpen als (Magische) sport en spel, nieuwe uitvindingen, burgerlijk geweld, wereldoverheersingen, politiek, media, &c &c. In de rubriek Zweinstein kan er ook gesproken/gespeculeerd worden over huwelijken, familie relaties, roddels, aanbiddingen naar Evergreen &c.

Let wel; Als je je hebt opgegeven is het wel de bedoeling dat je het artikel ook echt daadwerkelijk schrijft. Anders kunnen we maatregelen nemen voor volgende edities, mwuhaha~
En ja, we weten dat de deadline lichtelijk kort is maar we wilden het eens uitproberen :'D En het liefst hebben we meer Acta's binnen een kortere periode waarbij de kleiner zijn, dan een lange in het half jaar. Hopelijk gaat dit werken, en yay als het werkt :'DDD
Nu, heel veel succes en vergeet je niet op te geven, eh?
xx de Hoofdredacteuren [Dails en Tim~]
PBEmail gebruikerGebruikerMSN
Rosenne Buttercup
Gepost op: Mon 21 June 2010, 19:09
Citeer Bericht
I'm a child.

Group Icon

Groep: Griffoendor Zwerkbalteam
Leerling nr.: 2.398
Leerling geworden op: 31 January 2009

Jouw gevoel op dit moment: giggly
Behaalde afdelingspunten: 28

Yaay! Wat een gaaf idee <3 Ik zit zelf in de schoolkrant dus dit is wel heel gaaf ;D Ik zou wel graag een stukje over Magische binnen – en buitenwereld willen probern <3333
PBEmail gebruiker
Regina Wyatt
Gepost op: Mon 21 June 2010, 19:21
Citeer Bericht
Watch out, here is SuperKO!

Group Icon

Groep: Ravenklauw Klassenoudste
Leerling nr.: 2.349
Leerling geworden op: 26 January 2009

Jouw gevoel op dit moment: artistic
Behaalde afdelingspunten: 111

<33333333333333333333333

Mag Regina een column in het Zweinstein-gedeelte? :3
PBEmail gebruikerMSN
Liam Collins
Gepost op: Mon 21 June 2010, 19:35
Citeer Bericht
Beginnend Tovenaar!

Group Icon

Groep: Derdejaars Huffelpuf
Leerling nr.: 3.491
Leerling geworden op: 2 April 2010

Jouw gevoel op dit moment: indescribable
Behaalde afdelingspunten:

stel je even voor dat dit victoria is...

Vic kan wel een stukje schrijven. alleen... beware, want als ik haar stijl overneem staat het vol fouten, vooral spelfouten. en dat leest irritant. dus ik kan me voorstellen dat je het niet wilt.

haha, ik krijg ineens een idee. Like, misschien kunnen er ook advertenties in komen? van winkels op de wegisweg en in zweinsveld? die wil ik wel maken ^^
PBEmail gebruiker
Zoyazilah May
Gepost op: Mon 21 June 2010, 20:21
Citeer Bericht
elaHwMreps eht ayoZ

Group Icon

Groep: Ravenklauw Hoofdmonitor
Leerling nr.: 2.553
Leerling geworden op: 26 February 2009

Jouw gevoel op dit moment: frustrated
Behaalde afdelingspunten: 50

Zou ik ook wat magisch binnen- en buitenland mogen doen? ^^ En misschien iets over de Dreuzelwereld?
PBEmail gebruikerGebruiker
Sophia Ruskin
Gepost op: Mon 21 June 2010, 20:25
Citeer Bericht
Opperbarbietrut & Unicorn Goddess

Group Icon

Groep: Schoolhoofd
Leerling nr.: 1.243
Leerling geworden op: 21 November 2006

Jouw gevoel op dit moment: blank
Behaalde afdelingspunten: 90 voor Abalebam

QUOTE (Liam Collins @ Mon 21 June 2010, 20:35)
stel je even voor dat dit victoria is...

Vic kan wel een stukje schrijven. alleen... beware, want als ik haar stijl overneem staat het vol fouten, vooral spelfouten. en dat leest irritant. dus ik kan me voorstellen dat je het niet wilt.

haha, ik krijg ineens een idee. Like, misschien kunnen er ook advertenties in komen? van winkels op de wegisweg en in zweinsveld? die wil ik wel maken ^^

Stond al bij dat ze die willen hebben~ advertenties dus <3

Oh, doet me eraan denken dat ik dan advertenties van Hollows Magisch Warenhuis moet maken, considering that's the family from Alexis~
PBEmail gebruiker
Rosenne Buttercup
Gepost op: Tue 22 June 2010, 09:25
Citeer Bericht
I'm a child.

Group Icon

Mag ik trouwens ook liefdesbrieven van Rose insturen voor ehm... willekeurige idolen :FF:
PBEmail gebruiker
Clémence de la Croix
Gepost op: Wed 23 June 2010, 15:35
Citeer Bericht
Pannenmeppende Alien

Group Icon

Groep: Zesdejaars Ravenklauw
Leerling nr.: 1.371
Leerling geworden op: 28 January 2007

Jouw gevoel op dit moment: calm
Behaalde afdelingspunten: 27

Mag ik als beteterige Raaf opmerken dat 1 juli op een donderdag valt?
PB
Rosenne Buttercup
Gepost op: Wed 23 June 2010, 18:07
Citeer Bericht
I'm a child.

Group Icon

*sniffs* Nee. Maar je hebt wel gelijk :P
PBEmail gebruiker
Rosenne Buttercup
Gepost op: Thu 29 July 2010, 10:46
Citeer Bericht
I'm a child.

Group Icon

Ohmy mensen, het is al bijna 1 augustus D:

En ik moet toegeven dat ik het vergeten was door drukte met school. God. Burn school please.
PBEmail gebruiker
Arden Inverness
Gepost op: Thu 29 July 2010, 12:56
Citeer Bericht
Pyschopath Unicorn

Group Icon

Groep: Zwadderich Zwerkbalteam
Leerling nr.: 1.450
Leerling geworden op: 20 February 2007

Jouw gevoel op dit moment: amused
Behaalde afdelingspunten: 97

Het gaat altijd mis met een schoolkrant. Lawl. Dit is poging 400.
PBEmail gebruiker
Arden Inverness
Gepost op: Thu 29 July 2010, 13:17
Citeer Bericht
Pyschopath Unicorn

Group Icon

Groep: Zwadderich Zwerkbalteam
Leerling nr.: 1.450
Leerling geworden op: 20 February 2007

Jouw gevoel op dit moment: amused
Behaalde afdelingspunten: 97

Tim en ik nemen de krant over!! Uilen zijn gestuurd naar teh deelnemers.
PBEmail gebruiker
Brandin Raedwolf
Gepost op: Thu 29 July 2010, 18:01
Citeer Bericht
Yearling Unicorn

Group Icon

Groep: Eerstejaars Zwadderich
Leerling nr.: 3.333
Leerling geworden op: 7 February 2010

Jouw gevoel op dit moment: sad
Behaalde afdelingspunten: -8

ik wil ook wel mee doen..
PBEmail gebruiker
0 Student(en) is/zijn dit onderwerp aan het lezen (0 gasten en 0 anonieme leerlingen)
0 Studenten:

Onderwerpopties Reageren op onderwerpStart nieuw onderwerpStart poll

[ Script Execution time: 0.2168 ]   [ 14 queries used ]   [ GZIP Geactiveerd ]